דרוש מידע קרן "למחייתם" - כמו "ערבים" אבל למחיה השוטפת (לא לנישואין)

מצב
הנושא נעול.

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען

מיזם אדיר לדעתי.
תראו את הפירוט באתר, אבל בקצרה - כל יתום ל"ע החבר בתכנית יקבל קצבה של 1,500 בחודש עד גיל 22.

אבל יש סעיף אחד שממש לא הבנתי.

יחודי!​

בהוראת רבני המיזם כל יתום מחברי המיזם יקבל 1,500 ₪, ללא קשר למצבו הכלכלי, כל יתום מקבל!!! ללא הגשת טפסים וללא אישורי וועדות!


מה הסיפור?
הרי יש יתומים עשירים. (לא כולם ואפילו לא רובם, אז מה?)
וגם אם לא עשירים ממש, מקבלים מהמדינה קצבת שארים, (בערך 1,500 לאלמן/ה, ועוד כ800 לכל ילד).
ברור שבהרבה מקרים זה לא מספיק.
אבל הרי יש מקרים שכן.

ובתיאוריה יכול להיות, שבסוף תקום קבוצה של נניח 2,500 משפחות, ויפטרו משם 3 הורים ל"ע, ודווקא הם יהיו עשירים, כך שבכל הפרוייקט לא יהיה בכלל צדקה...

למה כבר אי אפשר כמו שחיינו אלפי שנים, שצדקה נותנים לעניים?
 
נערך לאחרונה ב:

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
וחוץ מהשאלה אם אני רוצה לתת הו"ק שתלך (גם) ליתומים עשירים, יש גם שאלה האם אפשר לתת את זה ממעשרות.
מה ההבדל בין זה לבין ביטוח חיים?
מעניין לשאול את הרבנים, נתנו לזה אישור רבנים חשובים מאוד.
 

hishtadlut

משתמש פעיל
לאלמנים/ות הרבה פעמים יש מצד אחד יותר כסף (סגרו להם את המשכנתא,מקבלים פנסיה וקצבת שארים)
מצד שני יש להם יותר הוצאות (טיפול רגשי, חונכים, שמירה על הילדים, רמת חיים שאי אפשר לחיות בצמצום)
לכן לדעתי אי אפשר להכנס להם לקישקעס, מצד שני מאמין שאנשים שיש להם מספיק מראש לא יצטרפו לתוכנית ושתהיה להם ההגינות במקרה שכן לא לקחת בשביל חופשה בקריבים (אני כן בעד שיקחו וישקיעו בשביל דירות לילדים, היום אפילו 400 לבת זה בדיחה ובפרט ליתומה)
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
לאלמנים/ות הרבה פעמים יש מצד אחד יותר כסף (סגרו להם את המשכנתא,מקבלים פנסיה וקצבת שארים)
מצד שני יש להם יותר הוצאות (טיפול רגשי, חונכים, שמירה על הילדים, רמת חיים שאי אפשר לחיות בצמצום)
לכן לדעתי אי אפשר להכנס להם לקישקעס, מצד שני מאמין שאנשים שיש להם מראש לא יצטרפו לתוכנית ושתהיה להם ההגינות במקרה שכן לא לקחת בשביל חופשה הקריבים (אני כן בעד שיקחו וישקיעו בשביל דירות לילדים, היום אפילו 400 לבת זה בדיחה ובפרט ליתומה)
א. אנשים שיש להם צריכים להצטרף, לפחות בשביל לעזור לאחרים, וגם בגלל ש"יש להם" ו"אין להם" זה דבר נזיל מאוד. וכך הם זוזים, זזים מזה לזה. (וחלקם אכן הצטרפו מתי שהם היו ב"אין להם", ורק אחר כך נהיו "יש להם".)
ב. למה שלא יקחו? אם זה מיועד לקחת בלי שום מבחן הכנסה, אין שום חסרון הגינות לקחת. כמו שלוקחים מביטוח חיים בלי מבחן הכנסה.
ג. אז בא נדלג על "להכנס לקישקעס". בא נאמין להם על סמך ההצהרה שלהם.
כל אלמן/ה ל"ע יצטרכו לחתום (לעיני הרבנים בלבד!) על כך שהם זקוקים לסכום של איקס שקלים בחודש, ואז יקבלו.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
ודרך אגב יש בצדקה את המושג של "כדי מחסורו" אז נכון שלא נעים לתרום בשביל "עבדים לרוץ לפניו" אבל זה צדקה גמורה.
על זה לא התווכחתי.
אבל כאמור, יש מקרים רבים שדווקא אחרי הפטירה פתאום צצים העבדים שלא היו שם לפני.
 

hishtadlut

משתמש פעיל
על זה לא התווכחתי.
אבל כאמור, יש מקרים רבים שדווקא אחרי הפטירה פתאום צצים העבדים שלא היו שם לפני.
פגיעה ברמה של ה"עבדים לרוץ לפניו" יש גם למשפחות מבוססות של"ע קרה שם אסון.

משפחות ממש עשירות נותנות בדר"כ הרבה צדקה ולא צריכות להצטרף בגלל שזה צדקה
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
פגיעה ברמה של ה"עבדים לרוץ לפניו" יש גם למשפחות מבוססות של"ע קרה שם אסון.
למה?
אני לא גבאי צדקה אבל בא ננסה לחשב.
משפחה חרדית קלאסית שהאב נהרג (ל"ע) בתאונת דרכים.
האב היה אברך כולל, הוא לא היה המפרנס.
נניח שהאלמנה מצליחה (ב"ה) לפרנס גם הלאה.
דבר ראשון מקבלים מהביטוח.
קצבת שארים.
2 דירות להשקעה שעד היום היו השקעה של משכנתא מול שכירות - מתחילות להכניס שכירות מידי חודש.


איפה פה עכשיו נכנס הצורך בצדקה?
 

hishtadlut

משתמש פעיל
למה?
אני לא גבאי צדקה אבל בא ננסה לחשב.
משפחה חרדית קלאסית שהאב נהרג (ל"ע) בתאונת דרכים.
האב היה אברך כולל, הוא לא היה המפרנס.
נניח שהאלמנה מצליחה (ב"ה) לפרנס גם הלאה.
דבר ראשון מקבלים מהביטוח.
קצבת שארים.
2 דירות להשקעה שעד היום היו השקעה של משכנתא מול שכירות - מתחילות להכניס שכירות מידי חודש.


איפה פה עכשיו נכנס הצורך בצדקה?
צודק אבל יש גם מקרים אחרים כמו עצמאים או משכורות מכובדות שחלקם בשחור,
כל מקרה לגופו ובאמת יש הגיון במה שכתבת שיחתמו על מסמך מסויים (השאלה מה יחתמו אם על זה שיש פגיעה ברמת החיים, אני מכיר אנשים ישרים ותמימים ששמחים בחלקם ולא יחתמו למרות שבהחלט מגיע להם)
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
אני מכיר אנשים ישרים ותמימים ששמחים בחלקם ולא יחתמו למרות שבהחלט מגיע להם)
אפשר בהחלט לקבוע שבמקרים כאלו הרבנים יתנו להם בלי לחתום.

אגב אני חושב שבהחלט אפשר סוו קולד "להכנס לקישקעס", כמובן במגבלות הטעם הטוב ובמלוא הדיסקרטיות, זה לא דבר נעים ולא הייתי ח"ו רוצה להתחלף איתם, אבל ככה צדקה מתנהלת.

הצעתי רק למצער, שלפחות יבקשו הצהרה.
 

hishtadlut

משתמש פעיל
אפשר בהחלט לקבוע שבמקרים כאלו הרבנים יתנו להם בלי לחתום.

אגב אני חושב שבהחלט אפשר סוו קולד "להכנס לקישקעס", כמובן במגבלות הטעם הטוב ובמלוא הדיסקרטיות, זה לא דבר נעים ולא הייתי ח"ו רוצה להתחלף איתם, אבל ככה צדקה מתנהלת.

הצעתי רק למצער, שלפחות יבקשו הצהרה.
יש הגיון בדעה שלך ויש גם הגיון במדיניות שלהם, בלי לחפור בקישקעס אף פעם אי אפשר לדעת

שמעתי על מקרה שהרבנים פנו לקופת צדקה שיעזרו למשפחה והקופה אמרה שהם תורמים להם עשיריה כל חודש.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
יש עוד שאלה, האם החלוקה לא חייבת להיות יחסית?

בא נעזוב את העשירים.
נניח שיהיו (ח"ו) 2 משפחות. אחת יחסית מסודרת שיכולה להסתדר גם בלי, אבל לא נורא אם יקבלו את התוספת הזו ויחיו ביותר רווחה.
אחת עניה מרודה.
איזה הגיון לתת לשניהם את אותו הסכום, במקום לתת את רובו למשפחה השניה?

(אפשר לשאול את השאלה הזו גם על ערבים. אבל ההבדל המשמעותי הוא שערבים מדבר על נישואין. והוצאות נישואין הם קשיחות פלוס מינוס, ואילו במחיה היומיומית אין שום קשר בין משפחה למשפחה, לא בהוצאות ולא בהכנסות).
 

hishtadlut

משתמש פעיל
יש עוד שאלה, האם החלוקה לא חייבת להיות יחסית?

בא נעזוב את העשירים.
נניח שיהיו (ח"ו) 2 משפחות. אחת יחסית מסודרת שיכולה להסתדר גם בלי, אבל לא נורא אם יקבלו את התוספת הזו ויחיו ביותר רווחה.
אחת עניה מרודה.
איזה הגיון לתת לשניהם את אותו הסכום, במקום לתת את רובו למשפחה השניה?
הקריטריון שעמד מאחורי מענק לכל אזרח ומאחורי מחיר למשתכן
אם יהיה יותר מידי ביורוקרטיות אנשים זכאים לא יוכלו לקבל את המגיע להם
 

לוי יצחק1

משתמש פעיל
D I G I T A L

מיזם אדיר לדעתי.
תראו את הפירוט באתר, אבל בקצרה - כל יתום ל"ע החבר בתכנית יקבל קצבה של 1,500 בחודש עד גיל 22.

אבל יש סעיף אחד שממש לא הבנתי.




מה הסיפור?
הרי יש יתומים עשירים. (לא כולם ואפילו לא רובם, אז מה?)
וגם אם לא עשירים ממש, מקבלים מהמדינה קצבת שארים, (בערך 1,500 לאלמן/ה, ועוד כ800 לכל ילד).
ברור שבהרבה מקרים זה לא מספיק.
אבל הרי יש מקרים שכן.

ובתיאוריה יכול להיות, שבסוף תקום קבוצה של נניח 2,500 משפחות, ויפטרו משם 3 הורים ל"ע, ודווקא הם יהיו עשירים, כך שבכל הפרוייקט לא יהיה בכלל צדקה...

למה כבר אי אפשר כמו שחיינו אלפי שנים, שצדקה נותנים לעניים?
זה שיש לך ביטוח חיים או דירה נוספת לא הופך אותך למיליונר.
הם הולכים לפי הרוב, הרוב הם לא עשירים, גם אם יש להם ביטוח חיים, ולכן כולם מקבלים.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
שיהיה ברור:
אני בעד שכל היתומים יקבלו המון כסף.
אבל בצדקה חייבים להיות סדרי עדיפויות.

יש כאן טענות כמו הטענות של הסוציאליסטים בכל פעם שעולה נושא של תקצוב נושא כלשהו מתקציב המדינה, שהם מתחילים להסביר סיבות למה כ"כ חשוב.

ברור שזה חשוב, אבל מישהו צריך לשלם את זה. והשאלה אם זה מוצדק.

אין לי בעיה שאם פיתחתם את זן העצים שמגדלים עליו דולרים, תטעו אותו בבתים של כל האלמנות, בלי שום מבחן הכנסות.

אבל אין את העץ. יש כסף של ציבור, ויש סדרי עדיפויות.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה