יש התקדמות בתביעה שלי ולכן אם אפשר את עזרתכם
תבעתי את חברת אקסטרה על אי ביצוע נסיעה והם כתבו לי כתב הגנה
הם טוענים שיש חוק של הקטנת התביעה כלומר אני מחוייב על פי חוק למזער את תביעתי כיוון שיכולתי לפתור את המקרה בקלות כלומר לקחת מונית וכדו'
א. האם זה נכון?
ב. האם אני צריך לפרט להם על מה בדיוק תבעתי אותם כלומר הם דורשים לדעת איזה עגמת נפש וכו'
ג. הם טוענים שכיוון שיש תשתיות בעיר שהם גרועות וכדו לכן נגרם אי ביצוע של הנסיעה
???
בכתב הגנה חברות מנסות לטעון שלל טענות
א. אחת הטענות זה על הקטנת הנזק. למיטב ידיעתי לא מדובר בחוק אלא בטענה (שיש בה היגיון) שניזק ינסה להקטין את הנזק.
תשאל את עצמך למה באמת לא לקחת מונית (לא רצית להוציא כסף וכו') וזה יהיה ההסבר שלך.
ב. לגבי עגמת נפש שם נכון מה שנכתב:
אך זה אמור רק לגבי הנזק הכספי - לקיחת מונית, ולא לגבי עוגמת הנפש
בדיון תוכל לפרט מה היו עגמות הנפש. זה כולל בזבוז זמן, כעס, לחץ וכל מה שנגרם לך שהוא לא ממוני.
ג. העניין של התשתיות לא רלוונטי בכלל! כל עוד ומדובר במשהו קבוע/מתמשך (להבדיל מבולען שנפער לפתע פתאום..) על החברה להיות ערוכה לכך.
אני יוכל בל"נ לצרף פס"ד שמתייחס לכך.
בקיצור האם צריך לענות להם על כל טענה?
כדאי להיות מוכן לכל טענה. אתה יכול להגיש כתב תשובה לכתב הגנה (מוגבל בזמן - כמדומני 7 ימים מאז שקיבלת את כתב ההגנה, יתכן ויתקבל גם באיחור של כמה ימים) ולפרט שם תגובות לטענות בכתב ההגנה.
ובכל מקרה שים לב שיתכן והשופט ישאל אותך את כל אותן שאלות ולכן פשוט תגיע עם התשובות.
עוד דבר חשוב - לקחת בחשבון שלפעמים השופט רואה את הדברים אחרת, יש כאלה שמחמירים עם החברות ויש כאלה שמקילים.
בהצלחה!!