יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
קו עירוני באשדוד (אפיקים) שלא יצא, ועקב כך הפסדתי פגישה חשובה (רציני).
כשהתקשרתי (יש לי הקלטה שמורה עם תיעוד מדוייק) אמרו לי שהיה תקלה טיפולית עם האוטובוס אז הוא לא יצא.
יש מה לתבוע?
בעבר החוזים עם החברות כללו התחייבות להעמיד אוטובוסים חילופיים בנקודות המוצא של הקו - בדיוק בשביל מקרים כאלו, כדאי לקבל ייעוץ מקצועי לפני הגשת תביעה
תקלות יכולות לקרות מפעם לפעם.
אלא שגם במקרה תקלה ישנו נוהל אוטובוסים תקולים שמסדיר את החובות של חברות התח"צ במקרה של תקלה, והשאלה אם הם פעלו על פיו.
דבר נוסף, בכלל לא בטוח שהיתה תקלה אמיתית באוטובוס. ישנם חברות שקורות לאי ביצוע נסיעה "תקלה תפעולית" (אולי זה מה שאמרו לך) זה שם מכובס ל"לא היה אוטובוס".
במידה ולא היתה תקלה, ובמידה והיתה תקלה והם לא שלחו אוטובוס חילופי כנדרש וודאי שיש על מה לתבוע. ואין צורך בייעוץ משפטי מיוחד.
מה שמומלץ לעשות, זה להגיש תלונה במשרד התחבורה ולראות מה תהיה התגובה שלהם.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
לאגד הרבה תרוצים, מחכה לעוד כמה שיהיה על מה לתבוע.
תגובה על איחור של אוטובוס לצאת:
הרינו מאשרים את קבלת פנייתך ומצרים על אי הנעימות שנגרמה לך.
עמידה בלוחות הזמנים הינה מחויבות מרכזית של חברת "אגד" ללקוחותיה ולכן, אנו עושים את מירב המאמצים כדי שהאוטובוסים יצאו מתחנת המוצא במועדים שפורסמו מראש לציבור.
מבדיקה שערכנו, עולה כי עקב מספר תקלות חלו שיבושים בהגעת האוטובוסים.
העברנו את פנייתך לגורמים הרלוונטיים האמונים על המערך התנועתי ב"אגד" ואנו נפיק את הלקחים הדרושים על מנת שמקרה כזה לא יישנה.
תגובה על אוטובוס של עצר בתחנה:
"אגד" שמה דגש ומקפידה על מתן שירות טוב ללקוחותיה ובהתאם לכך מחויבים הנהגים לעצור בכל תחנות האיסוף בקו השירות ולאסוף את הנוסעים.
מבדיקה מול הגורמים הנוגעים בדבר, עולה כי בשל תקלה באוטובוס במהלך ביצוע המסלול הנהג קיבל הוראה לנסוע למוסך לטיפול בתקלה ללא איסוף נוסעים נוספים.
נציין כי כל רכבינו עוברים בדיקות תקינות שוטפות במוסכי "אגד", עם זאת, לצערנו קורה שחלה תקלה בלתי צפויה ברכבים, כפי שקרה במקרה דנן.
במקרה הראשון הם דווקא מודים שהיו הפרות.
ולגבי המקרה השני - קשה לדעת אם זה תירוץ או לא, כי תקלות אכן יכולות לקרות. אבל גם כשיש תקלה ישנו נוהל אוטובוסים תקולים שמחייב את החברות, וצריך לבדוק אם הם עמדו בו.
כמובן שגם הטענה לתקלה דורשת הוכחה מצידם.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
יש לי שאלה
אתמול חיכיתי בתחנה קל קו אמר לי שקו 89 מגיע בעוד 2 דק'
פתאום מופיע מולי קו 89 שרשום עליו לבניני האומה
הנהג עובר ולא עוצר לי
מייד לאחר התחנה יש רמזור ושם היה אדום אז הוא עצר- התקדמתי עד לדלת של הנהג וסימנתי לו שאני חיכיתי בתחנה והוא לא עצר
הוא התעצבן עלי - לא שמעתי אותו רק ראיתי תנועות ידים עצבניות מאוד- וכמובן את הפה זז.
מייד רשמתי מס' אוטובוס ושעה משוערת.
חיכיתי בתחנה ולאחר מכן הגיע עוד קו 89 שגם עליו כתוב בניני האומה והוא כן עצר לי
השאלה אם אני יכולה לתבוע את אותו אוטובוס שלא עצר לי.?
את יכולה לתבוע, אבל קחי בחשבון שאם לא המתנת הרבה זמן יתכן מאוד שהסכום שאת יכולה לקבל לא יהיה גבוה.
בכל מקרה כדאי לשלוח תלונה לחברה ולמשרד התחבורה. גם בשביל שהנהגים יבינו שהעולם לא הפקר, וגם שהחברה תיקנס ע"י משרד התחבורה.
 

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
את יכולה לתבוע, אבל קחי בחשבון שאם לא המתנת הרבה זמן יתכן מאוד שהסכום שאת יכולה לקבל לא יהיה גבוה.
בכל מקרה כדאי לשלוח תלונה לחברה ולמשרד התחבורה. גם בשביל שהנהגים יבינו שהעולם לא הפקר, וגם שהחברה תיקנס ע"י משרד התחבורה.
אין מה להמתין הרבה זמן כי האוטובוס מגיע כל 12 דק' יש אותו בתדירות.
אבל מיהרתי מאוד וזה עיכב אותי
 

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
את יכולה לתבוע, אבל קחי בחשבון שאם לא המתנת הרבה זמן יתכן מאוד שהסכום שאת יכולה לקבל לא יהיה גבוה.
בכל מקרה כדאי לשלוח תלונה לחברה ולמשרד התחבורה. גם בשביל שהנהגים יבינו שהעולם לא הפקר, וגם שהחברה תיקנס ע"י משרד התחבורה.
מה הסיפור של תביעה?
זה עולה כסף?
מזה דורש? חוץ מלשלוח טופס.
 

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
תאמת שיותר דחוף לי אם כך לתבוע את *8787 שענו לי ואמרו לי שיש לי אוטובוס בשעה 10 בלילה
והייתי צריכה לנסוע מירושלים לכרמיאל וששם יאספו אותי לבית
וכשהגעתי לתחנה גיליתי שהאוטובוס רק ב- 22:30 וזה ממש תקע אותי
כי אז כבר לא יכלו לאסוף אותי מכרמיאל לבית והייתי צריכה להישאר לישון לילה בירושלים.
זה קרה לפני שבוע

באותו רגע שגיליתי שהאוטובוס יותר מאוחר והתקשרתי ל*8787
אמרו לי שיחזרו אלי בבוקר אם אני רוצה להתלונן על הנציגה והמנהלת שלהם תחזור אלי לבדוק איתי ביחד מי הנציג/ה שענה לי
והם לא התקשרו ועכשיו זה עוד יותר מרגיז שהם מסננים את זה.
 

הקה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
תאמת שיותר דחוף לי אם כך לתבוע את *8787 שענו לי ואמרו לי שיש לי אוטובוס בשעה 10 בלילה
והייתי צריכה לנסוע מירושלים לכרמיאל וששם יאספו אותי לבית
וכשהגעתי לתחנה גיליתי שהאוטובוס רק ב- 22:30 וזה ממש תקע אותי
כי אז כבר לא יכלו לאסוף אותי מכרמיאל לבית והייתי צריכה להישאר לישון לילה בירושלים.
זה קרה לפני שבוע

באותו רגע שגיליתי שהאוטובוס יותר מאוחר והתקשרתי ל*8787
אמרו לי שיחזרו אלי בבוקר אם אני רוצה להתלונן על הנציגה והמנהלת שלהם תחזור אלי לבדוק איתי ביחד מי הנציג/ה שענה לי
והם לא התקשרו ועכשיו זה עוד יותר מרגיז שהם מסננים את זה.
הם לא אמינים!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
אין מה להמתין הרבה זמן כי האוטובוס מגיע כל 12 דק' יש אותו בתדירות.
אבל מיהרתי מאוד וזה עיכב אותי
בהחלט ניתן לתבוע, רק שהסכום לא יהיה מאוד גבוה (עד כמה מאות שקלים) אלא אם כן נגרמה עגמת נפש משמעותית.
בכל מקרה לא ממליץ להגיש תביעה על מקרה בודד.
מה הסיפור של תביעה?
זה עולה כסף?
מזה דורש? חוץ מלשלוח טופס.
צריך לשלם אגרה של אחוז אחד מגובה סכום התביעה אבל מינימום 50 ש"ח.
זה דורש להכין כתב תביעה מפורט אך מתומצת ולהגיש אותו באתר "נט המשפט". למעלה באשכול הבאתי הדרכה מפורטת לזה, ואשמח לעזור במידת הצורך.
תאמת שיותר דחוף לי אם כך לתבוע את *8787 שענו לי ואמרו לי שיש לי אוטובוס בשעה 10 בלילה
והייתי צריכה לנסוע מירושלים לכרמיאל וששם יאספו אותי לבית
וכשהגעתי לתחנה גיליתי שהאוטובוס רק ב- 22:30 וזה ממש תקע אותי
כי אז כבר לא יכלו לאסוף אותי מכרמיאל לבית והייתי צריכה להישאר לישון לילה בירושלים.
זה קרה לפני שבוע

באותו רגע שגיליתי שהאוטובוס יותר מאוחר והתקשרתי ל*8787
אמרו לי שיחזרו אלי בבוקר אם אני רוצה להתלונן על הנציגה והמנהלת שלהם תחזור אלי לבדוק איתי ביחד מי הנציג/ה שענה לי
והם לא התקשרו ועכשיו זה עוד יותר מרגיז שהם מסננים את זה.
זכור לי שמישהו פעם תבע אותם על מקרה דומה, צריך לחפש.
 

הקה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
נמאס כבר אבל באמת!!!!!!!!!!!!!!!!!
היום אני מחכה לאוטובוס לירושלים של השעה 18:00, הוא אמור להיות אצלי בשעה 18:25 בערך, אני בתחנה בערך מ18:20, אבל מישהי אומרת שם שהיא כבר מ18:00 מחכה, והאוטובוס לא מגיע!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ב18:50 אגד תעבורה מועילים בטובם לומר שהוא במחלף ראש העין... תודה רבה!!!!!!!!! אצלי הוא לא היעה וגם לא נכנס לעמנואל- היינו רואות אותו! והתגובה שלהם- מצטערים, אבל זה מה יש, האוטובוס הבא ב21:00
 

mystar

משתמש פעיל
אני שאלתי רב במייל של ארגון הידברות האם מותר לתבוע את חברות האוטובוסים בבימ"ש והוא השיב לי מותר וראוי.
מצרף את השאלה והתשובה לשימושכם.

נ.ב. לא לוקח שום אחריות וכל אחד ישאל את רבותיו.
 

קבצים מצורפים

  • שאלה בהלכה.PNG
    שאלה בהלכה.PNG
    KB 34.1 · צפיות: 72

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
נמאס כבר אבל באמת!!!!!!!!!!!!!!!!!
היום אני מחכה לאוטובוס לירושלים של השעה 18:00, הוא אמור להיות אצלי בשעה 18:25 בערך, אני בתחנה בערך מ18:20, אבל מישהי אומרת שם שהיא כבר מ18:00 מחכה, והאוטובוס לא מגיע!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ב18:50 אגד תעבורה מועילים בטובם לומר שהוא במחלף ראש העין... תודה רבה!!!!!!!!! אצלי הוא לא היעה וגם לא נכנס לעמנואל- היינו רואות אותו! והתגובה שלהם- מצטערים, אבל זה מה יש, האוטובוס הבא ב21:00
מזדהה עם כל מילה
אז בא נעשה משהו!!
לא יעזור במיידי, אבל ככל שנתלונן ונתבע יותר יש סיכוי שמשהו ישתנה
אם לא נעשה, ודאי שלא יקרה שום דבר
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען

סוכנות נכספה

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
התלוננתי לאפיקים ולמשרד התחבורה על אי ביצוע נסיעה,
אפקים כמובן לא ענה,
מ.התחבורה ענה שזה בעצם חריגה מרשיון הקו של המפעיל וביקש עוד פרטים.
היום היה לי שוב את אותה סיפור עם אותה קו אבל שעה אחרת.

האם לתבוע ישיר בתביעות קטנות וכל טוב?
או לנסות לשלוח עוד פניה?

והאם לתבוע את החברה המפעילה (אפיקים) או את מ. התחבורה?
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
התלוננתי לאפיקים ולמשרד התחבורה על אי ביצוע נסיעה,
אפקים כמובן לא ענה,
מ.התחבורה ענה שזה בעצם חריגה מרשיון הקו של המפעיל וביקש עוד פרטים.
היום היה לי שוב את אותה סיפור עם אותה קו אבל שעה אחרת.

האם לתבוע ישיר בתביעות קטנות וכל טוב?
או לנסות לשלוח עוד פניה?

והאם לתבוע את החברה המפעילה (אפיקים) או את מ. התחבורה?
בכל מקרה כדאי לשלוח תלונה למשרד התחבורה
א. בגלל שהוא קונס את חברות התח"צ על ההפרות, ולכן חשוב שתתן להם את הפרטים שהם מבקשים ותמשיך לשלוח אליהם תלונות.
ב. זה יעזור לך לקראת התביעה נגד החברה כי זה מוכיח שאתה צודק.
ולכן כדאי לעשות את שני הדברים גם לשלוח תלונה וגם לתבוע.
התביעה היא נגד החברה.
 

סוכנות נכספה

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
התלוננתי לאפיקים ולמשרד התחבורה על אי ביצוע נסיעה,
אפקים כמובן לא ענה,
מ.התחבורה ענה שזה בעצם חריגה מרשיון הקו של המפעיל וביקש עוד פרטים.
היום היה לי שוב את אותה סיפור עם אותה קו אבל שעה אחרת.

האם לתבוע ישיר בתביעות קטנות וכל טוב?
או לנסות לשלוח עוד פניה?

והאם לתבוע את החברה המפעילה (אפיקים) או את מ. התחבורה?
בכל מקרה כדאי לשלוח תלונה למשרד התחבורה
א. בגלל שהוא קונס את חברות התח"צ על ההפרות, ולכן חשוב שתתן להם את הפרטים שהם מבקשים ותמשיך לשלוח אליהם תלונות.
ב. זה יעזור לך לקראת התביעה נגד החברה כי זה מוכיח שאתה צודק.
ולכן כדאי לעשות את שני הדברים גם לשלוח תלונה וגם לתבוע.
התביעה היא נגד החברה.
לתבוע בבית משפט על שני המקרים יחד, או שני תביעות נפרדות?
מה עדיף?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

לוח מודעות

למעלה