קורונה קורונה 6 - היתה פטפטת...

מצב
הנושא נעול.

ישראלה

ללמוד תוכנות בכייף :)
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים

יוכבד שכטר

צילום יוצר, מציאות.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
סרטון הסברה קצר שצולם בהודו ממחיש כיצד ניתן להידבק בנגיף ובאיזו קלות אפשר למנוע את ההדבקה. צפו
מהידברות
נטפרי? מג'יקוד?
 

lab

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
1584871650188.png
 

טוביT

משתמש פעיל
האם נכון שסוגרים את איצקוביץ?

לא לבעלי לב חלש!!!
דברי מרן רבי ירוחם ממיר!

(דעת חכמה ומוסר ח"ב עמוד רי"ד)
דברים מבהילים.
אם לא נהגנו כבוד בביהכ"נ
איבדנו את הביהכ"נ
הקב"ה זרק אותנו בהביהכ"נ
וז"ל:
ועל דרך זה הוא כל השתלשלות הגלות וגזירותיו והרפתקאותיו, שכל גזרה וגזרה היא הפשטת עוד מצוה שנשארו לנו עוד והוא באותה מדה שמתרחקים מהמצוה ז"א מאל' ישראל, בה במדה אנו נפשטים ונשארים ערומים מכל וכל עד שנשארנו גברי ערטילאי ערומים מתורה ומצות ומבלי כל.
והגם שקשה לנו להתקבל על הלב ענין זה שתורה יכולה להנטל מישראל ומבלי שנוכל להבין זה אבל לפי המתבאר כן הוא מציאותן של דברים
ד כ מ ו ש ת ו ר ה נ י ת נ ה ב ס י נ י כ מ ו כ ן ח ז ר ה ל ס י נ י, ובאמת הרי חשבו בגמרא (סוטה מח.-מט:) כמה וכמה דברים ושניטלו מאתנו, ואין לנו כבר כל המעלות ההן, דכנתינתן כן הוא באמת נטילתן שאבדה לנו נבואה חכמה ענוה יראת חטא וכן בגשמיות טעם פירות וכו', ועוד הרבה דברים שנשנו שם, דכל זמן שלא ניטלו היו המעלות בישראל ואז אין יד שונאי ישראל שליטה עליהן.
כל הגזירות שגזרו על מצות הוא באמת נטילתן של המצוה, שהמצות ניטלו מישראל, אבל טרם שניטלו אי אפשר לגזירה שתתקיים כלל וכלל, כ ל ג ז י ר ה ה נ ג ז ר ת צ ר י ך ל י ד ע ש ה י א ב א מ ת נ ט י ל ת ה מ צ ו ה ש ה ח ט א ג ר ם
ש ה מ צ ו ה ת נ ט ל, ו ז ו ה י ס ב ת מ ק ו ר ה ג ז י ר ה.
והרי מדינת אשכנז לעינינו, שלפנים הי' מקום תורה ועתה הגיעה לידי מצב שנשתכחה שם תורה ח"ו לגמרי, ביאורם של דברים שניטלה מהם תורה וכן הננו רואים באמת המצב פה כשהיו ישראל נזהרים בחינוך הבנים לא הי' גזירה של חינוך הכרחי לבני ישראל בבתי ספר נכריים, אבותינו הלא היו ודאי מביטים על גזירה זו כעל גזירת שמד וכן הכרח השביתה בימי אידיהם, - מרפיון שמירת השבת נוטלים מאתנו ח"ו לאט לאט המצוה של שבת.
אל להביט על גזירה זו של שחיטה כעל גזירה אנטישמית וכו', דסבת הגזירה הוא שרוצים ח"ו ל ה פ ש י ט א ו ת נ ו מ מ צ ו ה ש ל ק ד ו ש ה שמצות שחיטה ח"ו ע ו ז ב ת א ו ת נ ו ו מ ס ת ל ק ת מ א ת נ ו, כל זמן שהיו ישראל מתחזקים בקדושה לא באו עליהם גזירות כאלו הגזירה הוא מההתרשלות במצוה, והעצה היחידה שיש לנו לבטל הגזירה הוא להתחזק במצוה, התחזקות בקדושה והייתם קדושים להיות לי דיסוד הגאולה והגלות הוא ואבדיל אתכם מן העמים להיות לי וכמו שבה"להיות לי" בא בהכרח כל השכר, כמו"כ בה"ואם לאו", בההתרחקות מהבורא ית', באותה דרגא הרי אתם "של נבוכדנצר וחביריו" שבה במדה ניטלים ונפשטים כל המעלות והזכויות עד שנשארים ערומים וערטילאים מכל.

כל כך התריעו לנו על קדושת ביהכ"נ, אחרי החלום של הרב פלמן זצ"ל וכו' וכו'
איבדנו את הביהכ"נ!!!
כי אם לא נוהגים בו כבוד המקדש נלקח מאיתנו, פחד פחדים!

ה' ירחם.. גזירות ת"ח ות"ט הנוראים עשו שאלת חלום ויצא קדושת ביהכ"נ,

היעלה על הדעת שביהכ"נ אשר מבו' ברמב"ן על התורה הנודע שזהו הקיום והתכלית העיקרי "שמתאספים בביכ"נ לומר בריותיך אנחנו" זה ההשתוקקות הגדולה, והוא כביכול זרק אותנו משם,

אני שומר תובנה זו בליבי כבר כמה ימים, כי זה לא לאנשים בעלי לב חלש, הם רוצים לשמוע רק שזה סימני משיח, ואולי אכן כך לבריאותם כך הם צריכים לתפוס זאת.

קיצרתי מהבאת דבריו אבל תראו שם את כל הרבינו ירוחם.. זה מבהיל

שנזכה לישועת ה'
 

lab

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
"סבא, אתה מפחד מהמצב בעולם?" - שאל בתמימות אחד
הנכדים השבוע את מרן שר התורה שליט"א. הלא מדי יום מאות איש ברחבי
העולם נדבקים בנגיף הקורונה, והמצב הולך ומחמיר?"...

והסבא, הביט בו ברחמנות, בעיניים שכבר גמאו מאות אלפי
דפי גמרא, וענה קצרות: "אני מפחד אם מבטלים אותי מהלימוד
ולא נותנים ללמוד בשקט"...
"אבא", שאלה אותו אחד מבנותיו שתחי' השבוע, "חוץ מתפילה
מה עוד צריך לעשות כדי שהסיפור הזה כבר יהיה מאחורינו?"
והאבא מרן שליט"א השיב נחרץ: "חוץ מתפילה?! לא יכול
להיות יותר מתפילה!"
 

פאוור

משתמש פעיל
אם יש מישהוא שמתרשל ואפשר לומר שהוא גורם בעקיפין להתפשטות זה ההנחיות המטופשות של משרד הבריאות!!!
מישהיא אמרה לי שהתקשרה למדא כי ראתה תסמינים על הילדים, כולל חום, והיו ליד מישהוא שחזר מחול, שהיה אמור להיות בבידוד , (אבל לא בטוח שפעל לפי כל הכללים), אבל כל עוד המבודד לא נקרא חולה מאומת, כל מי שהיה בסביבתו לא צריך להיכנס לבידוד,
ובינתיים אין הנחיה שהילדים צריכים בידוד, ומסתובבים חופשי
זה נראה לי מחדל מטורף
דבר אחד לא ברור, איפה מסתובבים הילדים חופשי כשיש הנחיה לא לצאת מהבית שלא לצורך?
תפסיקו להשמיץ את משרד הבריאות שלנו שמתפקד בצורה היותר ראויה מכל המדינות.
בדיוק לשם כך ניתנה הנחיה לא לצאת מהבתים.
יש הגיון מאחורי ההנחיות. די לחשוב שכולם רוצים רק ברעתכם.
תכל'ס אם חלילה וחס תרחישי האימה יתממשו הקלון יהיה עליהם, הם 'קצת' יותר מכולם רוצים בהצלחת המערכה
ולא לשכח לפני ואחרי הכל להתפלל!!
 

אות באות

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה תורנית

יורם של

משתמש פעיל
"סבא, אתה מפחד מהמצב בעולם?" - שאל בתמימות אחד
הנכדים השבוע את מרן שר התורה שליט"א. הלא מדי יום מאות איש ברחבי
העולם נדבקים בנגיף הקורונה, והמצב הולך ומחמיר?"...

והסבא, הביט בו ברחמנות, בעיניים שכבר גמאו מאות אלפי
דפי גמרא, וענה קצרות: "אני מפחד אם מבטלים אותי מהלימוד
ולא נותנים ללמוד בשקט"...
"אבא", שאלה אותו אחד מבנותיו שתחי' השבוע, "חוץ מתפילה
מה עוד צריך לעשות כדי שהסיפור הזה כבר יהיה מאחורינו?"
והאבא מרן שליט"א השיב נחרץ: "חוץ מתפילה?! לא יכול
להיות יותר מתפילה!"
@lab מקור?
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
גם אם היה ידיעה נכונה כאן על קהילה כלשהי או עדה היה אסור לטחון אותם,
כ"ש שחצי מהידיעות שעפות כאן הם פייק,
מקסימום אולי למיחש מיבעי ולהתרחק מאנשים ששייכים לחוגים החשודים לעבור על ההוראות. שיש סיכוי סביר שהם כבר נשאים ח"ו.
 

ממששהה

משתמש פעיל
פרסום וקופי
כל יום יוצא משהו אחר צריך שיהיה מישהו אחד שהוא יגיד מה ההוראות
 

lab

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
הרב יצחק גולדשטוף, גיליון 'דברי שיח'
 

lab

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
וכך הוא כותב לפני למעלה משלושים שנה בספרו 'אורחות יושר', מילים שדומה שנכתבו למצבנו אנו, בעט זהב:

"יש אנשים שמפחדים תמיד ומתייראים מכל מיני פורעניות, והם כל ימיהם בפחדים ורעדות ודאגות… ויש שמרוב פחדים מתייראים לנסוע למקום אחר… ויש שמתייראים לצאת מביתם… וזו הנהגה מאוד לא טובה. כי הפחד צריך להיות מעבירות. וכל זה בא ממיעוט אמונה, שאם היה מאמין באמונה שלימה שהכל בא מהקב"ה ואין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא אם כן מכריזין עליו מלמעלה, אם כן מה לו לפחד? אם חס ושלום נגזר עליו, אין חכמה ואין תבונה לנגד ה', ואם אין נגזר, אין לו מה להתיירא. ואנחנו תמיד כל רגע ביד ה', בין בזמן מלחמה ובין בזמן שלום, והרבה דרכים למקום. ואין לפחד רק מהקדוש ברוך הוא שמא יעבור על אחד מהעבירות…"

ובהנהגתו של מרן שליט"א, יש לנו בשורות טובות:

רבי חיים שליט"א רגוע מאוד, ואינו במתח כלל מכל הנעשה סביב. לא משום שהוא לא מודע לנעשה, אלא בגלל שהוא מודע ויודע יותר מכולם – הוא גם רגוע יותר מכולם. הוא עושה בכל רגע את רצון השם. לומד תורה ומקיים את המצוות. כל הפחדים החרדות, המחשבה על העתיד הלא–נודע – לא נוגעים עבורו והוא לא מתעניין בהם כלל.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה