קורונה קורונה עדכני בלבד!

מצב
הנושא נעול.

ירמי וולדמן

מתווך דירות ונכסים
מנהל
מנוי פרימיום
בת 29 שסבלה גם ממחלה סופנית מתה מקורונה בבית החולים הדסה עין כרם.
זק"א יוצא במיזם: מתנדבים יתקשרו פעם ביום לקשישים בודדים, לשמוע על מצבם.
אריה ארליך: התגובה המסויגת של רוב הרבנים מהציבור החרדי כלפי ההקלות החדשות על תפילה בשטח פתוח מלמדת על גישה מחמירה מאוד בענייני פיקוח נפש. זה מתבקש ומעודד.מוכיח שגרירת הרגליים המסוימת בתחילת הדרך הייתה תוצאה של כשל בהסברה. מהרגע שהסכנה הופנמה - מחמירים אף יותר מהממשלה.
אהרן רבינוביץ: ‏לא פחות מ-46% מהחולים כיום בישראל מגיעים מהריכוזים החרדיים המובהקים - ב"ב, ב' עילית, מ' עילית, אלעד, 65% מהחולים בי-ם ו-80% מהחולים בבי"ש. אם מוסיפים לזה את החולים החרדים בריכוזים נוספים כמו אשדוד, פ"ת, נתניה, כפר חב"ד, ק' יערים, צפת והרשימה עוד ארוכה, התוצאה גבוה הרבה יותר.
יאיר שרקי: ‏הרב משה גולדשטיין ראש ישיבת איילת השחר: ״תפילה בציבור במקומות פתוחים היא עצת היצר הרע. כל מי שחפץ לקיים מצוות תפילה יתפלל בביתו ביחידות״.
בעקבות תלונות מצד יולדות חרדיות על הקשחת נהלים ומקרי אפליה בחלק מבתי החולים, הנחה שר הבריאות יעקב ליצמן בשיתוף אנשי המקצוע על נקיטת צעדים נגד בתי חולים שיוכחו כי אכן נהגו באפליה מגזרית.
יעקב ריבלין: אם בעוד שבועיים נראה זינוק בהדבקה בשכונות החרדיות תדעו למי להגיד תודה. למי שנלחם אתמול בממשלה להתיר טבילת גברים במקוואות. מקווה זה מדגרה.
נגיף הקורונה: מס' החולים בישראל עלה ל 13,362 וכן מס' המתים בישראל עלה ל 171.
הפרופ' רן בליצר, חבר בצוות הטיפול במגיפות של משרד הבריאות, אומר לגל"צ: "מקבלי ההחלטות חוששים מה'אפקט בדיליי'. רוצים להחזיר את החיים לסדרם, אבל אם נפר את ההנחיות ניאלץ לחזור אחורה".
הקורבן ה-167: חולה קורונה בן 96 נפטר בביה"ח לניאדו.
עוד מעיקרי התקנות לשעת חירום שאושרו הלילה: תותר תפילה בהשתתפות של עד 19 אנשים במרחק של עד 500 מטרים ממקום המגורים או ממקום העבודה בשטח פתוח תוך שמירה על הכללים.
להלן עיקרי התקנות לשעת החירום אותם אישרה הלילה הממשלה: תתאפשר יציאה לברית או לחתונה בשטח פתוח בלבד, בהשתתפות של 10 אנשים לכל היותר ותוך שמירה על הכללים, עוד תותר יציאה למקווה גברים ובלבד שבכל עת לא ישהו במתחם מעל ל- 3 אנשים.
 
[
כנגד ההנחיות של משרד הבריאות: יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד יצא הבוקר להשתתף בהפגנה של ארגוני העצמאים שהפגינו מול משכן הכנסת. לפיד צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הם לא שמרו על 2 מטר מרחק, אבל בשביל העצמאים אני מוכן לקחת את הסיכון"
מאות עצמאים הגיעו הבוקר (ראשון) להפגין מול משכן הכנסת בירושלים על מצב הכלכלי הקשה בעקבות משבר הקורונה, למחאה זו הם קראו "מחאת המראות – שברתם, תשלמו", וקוראים לקבלת פיצוי מיידי לעסקים שנמצאים במצוקה כלכלית קשה. יו"ר מפלגת יש עתיד – תל"ם ח"כ יאיר לפיד יצא להביע הזדהות עם המפגינים שאמנם קיבלו אישור להפגין אך הם לא הקפידו על מרחק של 2 מטר אחד מהשני כנדרש בחוק.

WhatsApp-Image-2020-04-19-at-11.31.48.jpeg

דוגמא אישית רעה. קרדיט: צילום מסך מתוך האינסטגרם של יאיר לפיד
לפיד צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "באתי לתמוך הבוקר בהפגנת ארגוני העצמאים מול הכנסת. הם לא שמרו על 2 מטר מרחק, אבל בשביל העצמאים אני מוכן לקחת את הסיכון. הם כועסים, הם צועקים, הם צודקים. הממשלה הזו הרסה את מפעל חייהם בלי לעצור לחשוב מה זה עושה לכלכלה ומה זה עושה להם ולמשפחות שלהם. חייבים לעזור להם, ומהר".

לפיד הוסיף: "מגיע להם דמי אבטלה כמו לשכירים. מגיע להם מנגנון פיצוי כספי מיידי (כמו שהפעלנו באוצר ב״צוק איתן״); מגיע להם מענקים ממשלתיים שימנעו פיטורי עובדים. זה מה שעושים במדינות אחרות. זה מה שצריך לעשות גם כאן".

video_Moment-750x422.jpg

מפר את ההנחיות – לפיד בהפגנה. קרדיט צילום: N12
כזכור, לפני כחודש יצא לפיד במתקפה חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע ההנחיות החדשות של משרד הבריאות הקוראות לציבור להישאר בבית: "הלא דמוקרטיה הזו הודיעה לכם היום דבר אחד: שאסור לכם לצאת מהבית. תשאלו את עצמכם באילו מדינות ממשלה לא נבחרת מודיעה לאזרחים שאסור להם לצאת מהבית", אמר לפיד בסרטון שהעלה לרשת.

"לא תהיה ועדת חוץ וביטחון שתוודא שהשב"כ והמשטרה לא עוקבים אחריכם", הוסיף לפיד בסרטון החריף והתוקפני, "לא תהיה ועדת כספים שתוודא שהכסף שצריך להגיע לעסקים קטנים ולאנשים שהוצאו לחופשה ולמפוטרים יגיע, לא תהיה ועדה לענייני הקורונה שתטפל בצוותים הרפואיים ובכל ההשלכות של המגפה".

הסרטון של לפיד זכה לביקורת חריפה ברשת על כך שהוא מסכן חיים בכך שהוא גורם לציבור לאבד אימון בהנחיות משרד הבריאות שמצילות חיים: "זו ממש הפקרות. למה לא לקרוא לאנשים להתחבק כדי להפגין נגד ביבי?", כתב הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל. לפיו הגיב לו כי, "ההוראה לצאת מהבית היא לא הבעיה, זה שנותנת אותה ממשלה לא לגיטימית זו בעיה ועוד איך".

מאוחר יותר חזר בו לפיד מדבריו ואמר כי, "היות ואני רואה שהעניין לא הובן. אני מבהיר: ברור שלא הצעתי להפר את ההנחיה לא לצאת מהבית. כולם חייבים לשמור על הוראות משרד הבריאות. אני כן עומד על עמדתי שתהיה מאחורי ההנחיה הזו ממשלה לגיטימית וכנסת מתפקדת ומפקחת".
/SPOILER]
 

מצטרפת

משתמש מקצוען
ראשית, לא הבנתי מה בוער לאשר חתונות...
(אולי בעצם בשביל החילונים בכל אופן כדאי שהציבור החרדי יילחם שזה גורם להדבקה... ;)
שנית, מקוואות גברים-אל תתלהבו כל מי שיוכל עכשיו לטבול במקווה ולקיים את המצווה בפיקוח נפש היום
בימים הקרובים כמעט בטוח יצטרך בידוד ואולי גם כל משפחתו -ויפסידו מצוות חשובות יותר
ביטולה זהו קיומה.
אם לא רוצים להיות חולים/מסכנים חיים של אחרים/לגרום לאנשים להיות בבידוד משגע
אז.... תזהרו מהמקום הזה שעלול להדביק יותר מכל מקום אחר! (יותר מתפילה במניין במקום סגור...)
 

ריקי נמל

משתמש פעיל
האם ידוע למישהו על קו מידע באנגלית? חדשות? מידע על הקורונה? וכו'?
 

ש.ר

משתמש פעיל
שנית, מקוואות גברים-אל תתלהבו כל מי שיוכל עכשיו לטבול במקווה ולקיים את המצווה בפיקוח נפש היום
בימים הקרובים כמעט בטוח יצטרך בידוד ואולי גם כל משפחתו -ויפסידו מצוות חשובות יותר
ביטולה זהו קיומה.
מקווה עם מספיק כלור לא מדבק חד משמעית למי שמעונין מקור אפשר באישי
 

ot!

משתמש מקצוען
בבית כנסת בירושלים
בלגן
היו חייבים להתפלל דווקא בתוך הבניין
הגיעה משטרה
 

נועה מ

משתמש מקצוען
צלם האתר 'ווינט' משה מזרחי מוכיח כי השוטרים במחסומים בירושלים מתנהלים בהתאם ללבושו של האזרח ולא בהתאם לעבודתו או שכונת מגוריו. מזרחי יצא אמש לסיור ברכבו ברחבי ירושלים, בחלק מהמזמן בלבוש חילוני ובחלק מהמזמן בלבוש חרדי כולל חליפה וכובע, כשבלבוש החילוני נותנים לו לעבור מיד בהצגת תעודת העיתונאי שברשותו, לעומת כשהוא לבוש כחרדי, אז עוכב פעם אחר פעם בבקשות שונות.

בתיעוד שפרסם באתר 'ווינט' ומובא כאן ניתן לראות כי כאשר הוא בלבוש חילוני אושר לו מעבר בהצגת תעודת עיתונאי בלבד, אך כשהופיע בחזות חרדית, באותם המחסומים, עוכב שוב ושוב, נדרש להוכיח כי הוא נמצא בתפקיד – ואף אוים בקבלת דו"ח על הפרת הסגר, בהתעלמות מוחלטת מהחוק המחייב מעבר חופשי לעיתונאים.

בתיעוד נראה הצלם, משה מזרחי, פונה לשוטרים כשהוא בחולצת טי-שירט וראש גלוי, מסביר להם כי הוא נמצא בעבודה, מציג להם תעודה מתאימה – ועובר מיד את המחסום: "יאללה, סע". לעומת זאת, כשלבש חליפה שחורה על חולצה לבנה מכופתרת וחבש מגבעת שחורה, הם החלו להקשות עליו ולחקור אותו, ובין היתר ביקשו במחסומים מסוימים לראות תעודות נוספות, אישור עבודה חיוני ואת ציוד הצילום שברשותו, שאלו היכן בדיוק הוא מתכוון לצלם – ובאחת הפעמים אף נשאל מדוע הוא נושא מיקרופון.

מזרחי סיפר ל'חדשות JDN' כי "הגעתי לאותו מחסום – פעם אחת כחילוני, ונתנו לי לעבור מיד, ופעם נוספת חרדי והתחילו לטרטר אותי ולקרוא את האותיות הקטנות בכל התעודות. באחד הניסיונות קראו במיוחד לקצין כדי שיאשר לי את המעבר, והוא הוציא אותי מהרכב. במקרה הזה כבר לא התאפקתי ואמרתי לשוטרים בפרצוף שאני לא באמת חרדי. מאז בכל מחסום נזהרים ושואלים אותי: זה אתה העיתונאי שהתחפש?"

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "השוטרים פעלו במקצועיות, בדיוק כפי שמצופה מהם, בהתאם לסמכותם בחוק וללא כל דופי. מצער, עצוב ומקומם במיוחד, שבשעת חירום לאומית זו בה השוטרים פועלים בהקרבה ובמסירות אין קץ ביום ובלילה למען הבריאות של כולנו, אתר מרכזי בישראל בוחר לעוות את המציאות ולנסות ולהכפיש את השוטרים בכל דרך ואנו רואים זאת בחומרה".
 

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
שנית, מקוואות גברים-אל תתלהבו כל מי שיוכל עכשיו לטבול במקווה ולקיים את המצווה בפיקוח נפש היום
בימים הקרובים כמעט בטוח יצטרך בידוד ואולי גם כל משפחתו -ויפסידו מצוות חשובות יותר

לא נכון בעליל
אני מכיר רופא שאמר שמקוה זה פחות מדביק מהליכה לסופרמרקט ופחות מתפילה אפי' במרחב פתוח
(הוא נתן את החוות דעת לבעל מקוה ששאל אותו לגבי ההלכה של ונשמרתם)
כי המים עצמם הם עם כלור כמו שצריך (ותמיד זה כך)
ורק צריך לנגב טוב ולא להיפגש עם עוד אנשים
 

מאיר למברגר

משתמש פעיל
עריכה תורנית
לא נכון בעליל
אני מכיר רופא שאמר שמקוה זה פחות מדביק מהליכה לסופרמרקט ופחות מתפילה אפי' במרחב פתוח
(הוא נתן את החוות דעת לבעל מקוה ששאל אותו לגבי ההלכה של ונשמרתם)
כי המים עצמם הם עם כלור כמו שצריך (ותמיד זה כך)
ורק צריך לנגב טוב ולא להיפגש עם עוד אנשים
ומה עם כל המים שעל הרצפה? ומי המקלחות שמתערבבבים יחד? ומה עם כל המשטחים שבהם נוגעים?
 

טראמפ

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
D I G I T A L
בבית כנסת בירושלים
בלגן
היו חייבים להתפלל דווקא בתוך הבניין
הגיעה משטרה
טוב, זה היה ברור....
אם אסור מניין, הם יתפללו במניין.
עכשיו שהתירו מניינים, הם מתפללים דוקא בתוך בית הכנסת [מה רע באויר הפתוח, כמו שהם התפללו עד אתמול??]
וברגע שיתירו בבתי הכנסיות , הם יתפללו דווקא במניינים של מאות אנשים..
עצוב שיש קבוצות שזה הדרך היחידה שלהם לקבל תשומת לב.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה