קורונה קורונה עדכני בלבד!

מצב
הנושא נעול.

מרחבית

משתמש מקצוען
מדאיג: מחקר סיני גילה סוגי קורונה קטלניים מהרגיל
קבוצת חוקרים סינים מצאו לראשונה במעבדה שיש מוטציות שמשפיעות משמעותית על קטלניות הקורונה
חוקרים סינים מצאו לראשונה ראיות מוצקות לכך שמוטציות בגנום הקורונה יכולות להשפיע על חומרת המחלה של החולה שנדבק בה.
הזן האגרסיבי ביותר התרבה פי 270 מהר יותר בתוך 24 שעות מהזן הכי פחות אגרסיבי.

מחקר חדש של אחת מהמדענים הסינים הבכירים (Professor Li Lanjuan) מצא שהיכולת של הקורונה לעבור מוטציות לא הוערך כראוי, וזנים שונים של קורונות יכולים להיות הגורמים לעוצמות הפגיעה השונות שנראות במדינות שונות ברחבי העולם.

פרופ' לי וקולגות מאונ' Zhejiang מצאו בקרב קבוצת חולים הרבה מוטציות שלא דווחו לפני כן.
המוטציות הללו כללו שינויים כל כך נדירים שהמדענים לא הביאו מעולם בחשבון שהם עלולים להיווצר.

לראשונה הם גילו בראיות במעבדה שיש מוטציות שיכולות ליצור זן קטלני יותר מאחרות.

ציטוט מהמאמר:
"נתוני סקר נוכחיים מלמדים על תפוצה רחבה של ואריאנט עם אותו נוקלאוטיד.
עד כה לא דווח שיש מוטציות המקושרות ישירות לשינויים בפתוגניות של הנגיף.
כאן לראשונה אנו מדווחים על איפיון פונקציונלי של 11 נגיפים שבודדו מ11 חולים, כשבכל אחד מהם יש לפחות מוטציה אחת.
והכי חשוב, אותם נגיפים מציגים שוני משמעותי בקצב ההתרבות בתוך התא המארח, עד לפער של פי 270."

הזנים המהירים היו גם אלו שחיסלו הכי מהר את התא המארח.
זו היתה תוצאה בלתי צפויה ש"מצביעה על כך שהמגוון האפשרי של זני הנגיפים עדיין לא מוערך כראוי".
הקבוצה של לי זיהתה יותר מ30 מוטציות. מתוכם 19 מוטציות (63%) היו חדשות.

המוטציות היו שונות בגנים מהזן הראשון שבודד בוואהן בדצמבר לפני מספר חודשים.
הקורונה משתנה בממוצע במהירות של מוטציה אחת לחודש.
עד להיום יותר מ10 אלף גרסאות רוצפו על ידי מדענים ברחבי העולם, נגיפים שמכילים יותר מ-4300 מוטציות.
לא הצלחתי למצוא מקור לכתוב כאן. מהיכן העיתון לקח את זה? איך זה שלא כתב מקור?
 

בשעות הקטנות

משתמש מקצוען
המשתמש נחסם
'כאן': הרמטכ"ל סיפר שביקש שעל חבילות המזון בבני ברק ידביקו "איש את רעהו יעזרו. באהבה, חיילי צה"ל". אחרי מס' שעות הגיעה שיחה מבכיר חרדי- "תעצרו עם זה, זה קירוב לבבות גדול מדי".
משרד הבריאות יחל לראשונה במבצע בדיקות סרולוגיות
כחלק מהמאמץ להשיב את המשק בחזרה לשגרה משרד הבריאות הזמין בשבוע שעבר בדיקות סרולוגיות המאפשרות לדעת האם הנבדק פיתח נוגדנים לקורונה ובכך לדעת האם חלה בעבר. היום (שלישי) נודע כפי שנחשף לראשונה בחדשות N12 על פתיחת מבצע הבדיקות הסרולוגיות שיתחלק לשלושה שלבים.

שלב ראשון: קיום בדיקות סרולוגיות בבני ברק. שלב שני: יבוצעו בדיקות בערים נוספות עם נתוני תחלואה גבוהים או עם פוטנציאל להתפרצות נוספת. שלב שלישי: יתקיימו בדיקות במפעלים, במקומות נוספים בתעשייה ובעסקים נוספים.

משרד הבריאות הדגיש כי המעבר בין שלב לשלב יתבצע בהדרגה ורק אם התוצאות יהיו טובות יעברו לשלב השני. דבר זה הכרחי להחייאת המשק – כך יהיה ניתן לדעת אם עובדים יכולים לחזור לעבוד ואם הם לא יכולים להידבק שוב או לסכן אחרים בהדבקה.

עדיין אין הוכחה מדעית וחד משמעית שהבדיקות הסרולוגיות מספקות תוצאות מדוייקות, אבל קיים מידע שהבדיקות מן הסוג הזה יכולות להעיד האם אדם נדבק בעבר בנגיף הקורונה, לא גילה סימפטומים – והבריא.

בסוף השבוע האחרון פורסם לראשונה כי משרד הבריאות הזמין 2.4 מיליון בדיקות סרולוגיות לישראל, במשרד הבריאות סבורים כי בקרוב יהיה חוסר עולמי ולכן יש להצטייד כעת. ההזמנה הזו בעלות של 110 מיליון שקלים מצטרפת להזמנה של כמיליון בדיקות שכבר בוצעה. ההערכה בימים אלו בעולם הרפואי היא שאדם אשר חלה במחלת הקורונה והחלים, אינו יכול להידבק שנית. לכן בדיקות שמאבחנות חולים שהחלימו עשויות להיות שימושיות מאוד בחזרה לשגרה.

גורם בכיר במשרד הבריאות הסביר כי למרות הבדיקות שעדיין מוגדרות כניסיוניות ולא הוכחו כאפקטיביות במאה אחוז, תכף יהיה מאוחר מדי לבצע את הרכישה. על פי הסברה, לבדיקות האלו יהיה ביקוש גבוה בהרבה בהמשך, ולכן הוחלט לרכוש אותן כעת. במשרד הבריאות מדגישים שמדובר בכלי משלים ליתר האמצעים לחזרה הדרגתית לשגרה כי הוא יאפשר החזרה של אנשים לשוק העבודה.

את הבדיקות הסרולוגיות ניתן יהיה לבצע באמצעות מכשירים הקיימים במערכת הבריאות. והן יאפשרו לאבחן נוגדנים בדם של המחלימים ובכך לאפשר לאותם אנשים תנועה חופשית וחזרה לשגרה מלאה. ההחלטה לרכוש התקבלה על ידי מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב והבדיקות תבוצענה באמצעות קופות החולים ובתי החולים.
מה הכוונה- סרולוגיות? אשמח להסבר הכי פשוט. תודה.
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
מה הכוונה- סרולוגיות? אשמח להסבר הכי פשוט. תודה.
זו בדיקת דם. שאפשר לראות בה אם חולים עכשיו או אם חלו בעבר.
היום הבדיקה היא מעין משטח, ובמידה והנגיף נעלם כבר מהגרון והאף יודעים שהוא לא חולה כרגע, אבל לא יודעים מה היה איתו בעבר (כלומר אין מידע אם לא נדבק או שמא כבר החלים)
ברגע שיהיה בדיקות סרוגלויות יוכלו לדעת על כל אותם אנשים שנדבקו ללא תסמינים והבריאו.
 

avi media

משתמש מקצוען
מה הכוונה- סרולוגיות? אשמח להסבר הכי פשוט. תודה.

בדיקה סרולוגית (סרולוגיה,
בדיקת נוגדנים, Serology test)

בדיקה לגילוי נוכחותם של נוגדנים נגד גורמי מחלות שונים לרבות חיידקים, נגיפים, טפילים ונוגדני חיסון עצמי בדם, וברוק. הבדיקה משמשת לאבחון מחלות ומצבים רפואיים שונים.
בדיקה סרולוגית מאפשרת לקבוע האם התרחשה הדבקה בגורם מחלה מסוים וכן את שלב ההדבקה (הדבקה פעילה או זיהום ישן), זאת על פי כמות וסוג הנוגדנים המתגלים בבדיקה. לעיתים יש לחזור על הבדיקה הסרולוגית לאחר מספר שבועות כדי לקבוע את שלב ההדבקה.

 

יחיאל ב.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
יוצרי ai
עדיין לא הבנתי
האם צריך לשמור על מרחק בין הילדים לבין עצמם
ולא בין הילדים לבין הצוות?
איך ישמרו מרחק מהילדים??
אז לא צריך עובדות אם הן תשמורנה מרחק מילדים מיוחדים
כל הענין שהילדים שבאים בלי מסכות וכל הציוד מגן יכולים להדביק אחד את השני ולכן מרחיקים אותם אחד מהשני
אבל העובדות חייבות להיות צמודות אליהם
 

דעת

משתמש פעיל
הפרסומים האלו הם אסון גם בלי שיצא מהם צעד מעשי אחד!

מכתב הגר"ג ממוצ"ש שידר הלך רוח שחדר לציבור, שלא להתפלל במנין, למרות היתר משה"ב, זה חומרא ולא קולא
וזה הביא אנשים להבין שאנחנו מצווים לשמור על זהירות בפיקו"נ יותר מהרשויות שמבחינתם יש מס' מתים מסוים שאפשר 'להכיל' ה"י.

וכעת פרחחים מופקרים הופכים את הקערה על פיה.

מי ייתן את הדין על עוד 'טורצ'ין' אחד????

מי????
 

האסטרטגית

משתמש פעיל
נושא הבא בבקשה
מאז פרוץ המגיפה בישראל ובעקבות ההנחיות הרבות שהוטלו על האזרחים ע"י משרד הבריאות, המשטרה ורשויות אכיפת החוק רשמו דוחות רבים לאזרחים שהפרו את ההנחיות, ע"פ התקנות לצו בריאות העם נרשמו דוחות גם על סך של 5,000 שקלים.

עקב כך, ברשתות החברתיות מתארגנת ביממות האחרונות קבוצות של אנשים הפועלים לביטול הקנסות שהוטלו על מפרי הוראות הבידוד וצו בריאות העם, לטענתם בזמן שרה"מ וחלק מהשרים הפרו את ההנחיות לכאורה של משרד הבריאות ולא נקנסו, על אזרחים רבים הוטלו קנסות גבוהים.

פרופ' אסא כשר, בתו שירית כשר ושירלי קנטור פתחו במהלך להוביל לביטול הקנסות הרבים שהטילו המשטרה והפקחים בשבועות האחרונים על אזרחים שפעלו בניגוד לצו בריאות העם ונתפסו על-ידי המשטרה, כך פורסם ב'כלכליסט'.

המארגנים פנו ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה נגד מספר אישי ציבור בחשד לעבירות על תקנות והוראות שעת חירום, וביקשו ממנו למנועת אכיפה בררנית או אי-אכיפה תוך אפליה פסולה.

במקביל הם מציעים לחברי קבוצה בפייסבוק (וֹלכל מי שהושת עליו קנס) להגיש בקשה בכתב באמצעות אתר השירותים והמידע הממשלתי, ולבקש לבטל את הדוחות. לפי הכתוב באתר הממשלתי, מדובר בשירות המאפשר להגיש דרך האינטרנט בקשה לביטול תשלום, או בקשה להישפט, בשל קנס שניתן בעקבות הפרת צו בריאות העם לפי תקנות שעת חירום.

בפנייה ליועץ המשפטי לממשלה, באמצעות עו"ד גלעד שר, נכתב: "כידוע, משטרת ישראל נוקטת בתקופה האחרונה, במסגרת המאבק בנגיף הקורונה, מדיניות אכיפה נוקשה ובלתי מתפשרת. אזרחים רבים הנחשדים בהפרה לכאורה של תקנות שעת החירום נקנסים בסכומים המגיעים למאות ואף אלפי שקלים לאדם. לעומת זאת, פורסמו בתקשורת כמה מקרים שבהם אישי ציבור הפרו לכאורה את תקנות שעת החירום ואת הוראות הסגר או הריחוק החברתי, ובהם נושאי משרה בכירים כנשיא המדינה, ראש הממשלה, השרים יעקב ליצמן ויואב גלנט וחברי הכנסת ניר ברקת ואביגדור ליברמן", נכתב בפנייה.

במכתב הם מציינים כי לא ננקטו כל צעדי אכיפה נגד נבחרי הציבור, ולפיכך מדובר באכיפה בררנית. "מדובר, לכאורה, באפליה פסולה בין 'האזרח הפשוט' ובין אישי ציבור, שלא זו בלבד שאינם 'מורמים מעם', אלא בדיוק להפך - חובתם לשמש מופת להתנהגות טובה ולציות לחוק".

כמו כן, בקבוצת הפייסבוק הייעודית "לא מורמים מעם", מציעים כשר וקנטור סיוע לכל המעוניין בהליך ביטול הקנסות, על בסיס טענת האכיפה הבררנית. פרופ' אסא כשר כתב: "כל זמן שהקנסות לא בוטלו, נכון בעיניי הרעיון לא לשלם את הקנס אלא לבקש להישפט על כך בבית המשפט המתאים. בשעת המשפט, תהיה הצדקה לטעון כי הקנס מבטא אכיפה בררנית של החוקים".

אסא כשר תוהה, "הייתכן שאני, האזרח מן השורה, חייב לשלם קנס על התנהגות בניגוד לחוק - כשבעלי התפקידים, שפגעו באותו חוק בדיוק כמוני, פטורים מכל עונש?
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה