קורונה קורונה חדש

מצב
הנושא נעול.

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
עדיין לא מספק אותי. הקורונה מדברת גם במספר המתים ושם לא יעזור שלא יבדקו.
אצל הצעירים מוות וחולי קשה בא לידי ביטוי באחוז נמוך, ועדיין אין מספיק חולים בשביל שהאחוז הזה יהיה ניכר כשהציבור לא נבדק.
לדוגמא, אם יש שם בסה''כ אחד שהוצרך להנשמה זה לא תופס כותרות, אבל באחוזים זה אומר שזה אחד מתוך xxx דהיינו שאם האוכלוסיה המקומית הייתה נבדקת היו מגלים כמה מאות.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
מיותר כמעט לציין (או שלא?) שכל הגינות/פארקים נסגרו על ידי העירייה לפני כשלוש שבועות כך שאף אחד לא מבלה בהם כבר שבועות.
מה זה 'נסגרו'? סומנו בסרט משטרתי אדום, שנקרע בשניות?
 

פאוור

משתמש פעיל
גיא לרר: ‏ידענו להצליף בבני ברק, עכשיו תשמעו. אנחנו מקבלים פניות מכל הארץ. הסכר נפרץ. התרופפות מוחלטת. יצאנו לטיילת בת ים. מלא. אנשים כבר לא מסתירים את זה. הרבה אמרו, אם המנהיגים שלנו לא מקפידים, למה שאנחנו נקפיד?:
ממש "אכול ושתה כי מחר..."
עוד שבועיים נשמע מהם ה"י
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
יכול להיות שההבדל הוא בין הערים בתוכו, לפארקים.
וכן למרכז או לצפון.

יכול להיות שבערים מסודרות צפוניות העיריה סגרה גינות,
אני אומרת על מה שהם ראו בדרך. מודיעין ואשדוד שמסתובבים שם.
יש מצב שזה הרבה פחות מכל יום, אבל כאנשים לא מקומיים הם ראו מלא ברחובות,
לעומת השכונה שלהם שכולם בתוך הבתים ויוצאים מקסימום בשביל מכולת וביצים.

אגב, בעלי עצמו היה באשדוד לפני שבועיים כשכבר דיברו על מרחק שני מטרים,
ונדהם לגלות שכשהוא הלך להוציא כסף מהכספומט כל האזור היה מלא אנשים.

גם בסין היו הרבה אנשים שהתייחסו לסגר בחשדנות.
שם מיסמרו את דלתות בתיהם או ירו בהם למוות.
אז כאן אנחנו רואים אנשים הולכים למנין (אלו שראינו שהולכים למנין גם מדברים לאחריו ללא מרחק ראוי,
אז שלא יגידו שזה רק המנין.. וגם ה500 שח מניסים אותם באמצע משום מה).
או הולכים למכולת לקנות ביצים בלי מורא.
כי מי שלא מספיק מבין את החשש, אינו מבין. לא משנה אם הוא חילוני או חרדי.
פשוט יש כל מיני אנשים בעולם וכל מיני דעות, וכל אחד מקבל דברים אחרת.
זה לא שהסינים ממושמעים הרבה יותר (קצת יותר- כן).. אלא פשוט לא היתה להם ברירה אלא לשמוע.

בהנחה שנתניהו היה מכריז כזה דבר:
צר לי. אני לא משתלט על החרדים. לכן לבקשתכם אני לא הולך לעשות אצלכם סגר. ולא להיות אחראי לקסבות שלכם..
כל ההנחיות שלי מיועדות לציבור החילוני בלבד, ובערים שלכם תצאו מהבית לאן שאתם רוצים מצידי,
רק אל תגיעו לגבולות המקומות החילוניים.
אין עליכם סגר, תעשו מה בא לכם.

נראה איך היו מתעצבנים עליו שהוא מפקיר את הציבור.

בכל זאת, היחס לציבור החרדי גרוע יותר, הסגרים שמתייחסים רק למקומות ספציפיים חרדים,
מראים את התחושה הרווחת כלפי החרדים שאי אפשר להעלים אותה.
אם היה איזון, היה הכי טוב. אבל אין.

לכן כל אחד צריך לעשות מה שהוא רואה לנכון. לא לקחת בהגזמה את ההנחיות, אלא להיות עם שכל בריא.
אבל לא לסכן אחרים גם אם הוא חושב שההנחיה אינה שייכת לו..
כלומר אם הוא הולך למקום חף מאנשים, ואין אף אחד סביבו, שלא יהיה עם מסכה מצידי.
אבל כשהוא ליד אנשים שיעשה בול לפי ההנחיות.
א. אני מדבר על עיר במרכז.

ב. סוף סוף במודיעין עלית חוץ מללכת למכולת או בתוך ה-100 מטר באמת הכל אסור, לעומת זאת באזורים חילונים שכולם עובדים כולל גברים (ולא בחינוך), יש הרבה יותר שהולכים לעבודה כולל בחול המועד.

ג. בכל אופן כשנמצאים ברחוב במרחק - הסיכוי הרבה יותר קטן להידבק מאשר בשהייה של ילדים ביחד בגינה/ תפילה במניין.



ד. לא מבין את כל ההתקפות על היחס לחרדים, מה לעשות שכרגע כשמסתכלים על הארץ מלמעלה הנתונים באיזורים החרדים גבוהים פי כמה וכמה מאשר באזורים חילונים, וכן אולי יש עוד מקומות שמצליחים לעמוד בקרטיונים של ההסגר ועוד לא נסגרו, זה לא מפחית מזה שבתמונה הכללית החרדים מובילים בגדול בשיעור התחלואה במגפה.

במקום לתקוף את כל העולם באנטישמיות, אני חושב שהציבור החרדי צריך לעשות חשבון נפש לעצמו, מה הוא היה צריך לעשות בנוגע למגפה ולא עשה, איזה טעויות עשינו שהובילו למצב הזה, ואיך מתקנים אותם ומשתפרים מכאן ואילך.
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
מה זה 'נסגרו'? סומנו בסרט משטרתי אדום, שנקרע בשניות?
בדיוק, לפני כשלוש שבועות סימנו את כל הגינות בסרטים אדומים או במחסומים כמו של אירועים תלוי במיקום, במקרה שהגינה היא גם מקום מעבר סימנו רק המתקנים ולא את הכניסה.
בנוסף לכך נתלו שלטים שהפעילות במקום אסורה.

כל הסרטים ומחסומים עומדים על תילם עד לרגע זה.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
בדיוק, לפני כשלוש שבועות סימנו את כל הגינות בסרטים אדומים או במחסומים כמו של אירועים תלוי במיקום, במקרה שהגינה היא גם מקום מעבר סימנו רק המתקנים ולא את הכניסה.
בנוסף לכך נתלו שלטים שהפעילות במקום אסורה.

כל הסרטים ומחסומים עומדים על תילם עד לרגע זה.
אצלנו בביתר שמו שלטים (שחלקם כבר נפלו) שום סרטים אדומים, אבל דווקא נראה שהגינות (שראיתי) ריקות.
 

מיכל ב'

כתבת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
ב. סוף סוף במודיעין עלית חוץ מללכת למכולת או בתוך ה-100 מטר באמת הכל אסור, לעומת זאת באזורים חילונים שכולם עובדים כולל גברים (ולא בחינוך), יש הרבה יותר שהולכים לעבודה כולל בחול המועד.

ג. בכל אופן כשנמצאים ברחוב במרחק - הסיכוי הרבה יותר קטן להידבק מאשר בשהייה של ילדים ביחד בגינה/ תפילה במניין
נכון מאד.

לא מבין את כל ההתקפות על היחס לחרדים, מה לעשות שכרגע כשמסתכלים על הארץ מלמעלה הנתונים באיזורים החרדים גבוהים פי כמה וכמה מאשר באזורים חילונים,
באזורים חרדיים מסוימים- נכון.
בגלל סיבות צפיפות וכן שבכל משפחה ממוצעת יש יותר ממשפחה חילונית בגיל זהה.
וזו לא סיבה להתקפות על הציבור שלנו.

לא מוכנה להרכין ראש ולקחת אשמה על דברים שאינני אשמה בהם, ולא מוכנה לספוג מילות גנאי נגדי.
מסכימה שיגידו לי להיזהר יותר מהתקהלות, או שיסבירו לכולם שאורח חיים חרדי דורש הרבה יותר התקהלויות בשגרה.
אבל לא מוכנה לספוג יחס מזלזל ובוטה.
הציבור החרדי אינו שק חבטות ולא אמור לקבל יחס גרוע.
מה גם שיש השלכות. כשחרדים שהגיעו לבתי חולים קיבלו יחס מחפיר בשל מגדר. (לא כולם. אבל מספיקה יולדת אחת שספגה יחס גרוע בגלל זה).
 

משה מנחם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
לא מעודד, רק נותן לקרוא
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
יחס מחפיר בשל מגדר
חור ענק בחוק שהח"כים החרדים הבטיחו מזמן לתקן, משום מה לא עשו את זה עדיין (אולי בגלל שטף של מערכות בחירות)
כשמדובר בגזע זה עבירה פלילית
כשמדובר במגדר זה עבירה פלילית
כשמדובר בחרדים זה מותר ומצווה.
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים

מיכל ב'

כתבת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה