פרוטוקול מספר: 617
דיון מס': 4
נושא: חג חדש
ברשות הכהן הגדול מתתיהו בן יוחנן, רבני וחכמי ישראל, מכבים, חשמונאים, מכובדיי כולם.
כולנו זוכרים את שהתרחש בשנה שעברה. את שרשרת הנסים הגדולים והמופלאים שחווינו במלחמה מול היוונים, וכמובן - איך אפשר לשכוח - את פך השמן החתום בחותמו של כהן גדול שנמצא ברגע האחרון והספיק לשמונה ימים.
לאחר שישבנו על המדוכה, הוחלט לקבוע לזכר המאורעות הללו חג חדש!
להקדיש את הימים הללו מדי שנה בהלל והודאה לקדוש ברוך הוא, לפרסם את הנס, ולהודות ולהלל על הניסים ועל הפורקן ועל הגבורות ועל התשועות.
כפי שנקבע בדיונים קודמים, לאחר שהועלו מספר רעיונות והצעות, השם שנבחר לחג ברוב קולות הוא: חנוכה.
אופן פרסום הנס כפי שנקבע: בכל בית בישראל ידליקו נרות בכל יום מימות החג.
בהמשך נחליט האם לעשות זאת בשיטת 'מוסיף והולך' כפי שחלק הציעו פה, או בשיטת 'פוחת והולך' כפי שאחרים הציעו.
נשארו לנו הצבעה אחת וסיימנו.
האם החג יימשך שבעה ימים או שמונה?
--- דיון והצבעה (מחוץ לפרוטוקול) ---
לסיכום, הועלתה סיבה אחת לטובת חג של שבעה ימים. (כי בעצם בשביל היום הראשון עוד היה מספיק שמן). תודה לך רבי יוסף.
לעומת זאת, הועלו חמשת אלפים שבע מאות שישים ושש סיבות, משכנעות יותר ופחות, לטובת חג של שמונה ימים.
ובכן רבותיי, ההחלטה התקבלה: חג החנוכה יימשך שמונה ימים.
דיון מס': 4
נושא: חג חדש
ברשות הכהן הגדול מתתיהו בן יוחנן, רבני וחכמי ישראל, מכבים, חשמונאים, מכובדיי כולם.
כולנו זוכרים את שהתרחש בשנה שעברה. את שרשרת הנסים הגדולים והמופלאים שחווינו במלחמה מול היוונים, וכמובן - איך אפשר לשכוח - את פך השמן החתום בחותמו של כהן גדול שנמצא ברגע האחרון והספיק לשמונה ימים.
לאחר שישבנו על המדוכה, הוחלט לקבוע לזכר המאורעות הללו חג חדש!
להקדיש את הימים הללו מדי שנה בהלל והודאה לקדוש ברוך הוא, לפרסם את הנס, ולהודות ולהלל על הניסים ועל הפורקן ועל הגבורות ועל התשועות.
כפי שנקבע בדיונים קודמים, לאחר שהועלו מספר רעיונות והצעות, השם שנבחר לחג ברוב קולות הוא: חנוכה.
אופן פרסום הנס כפי שנקבע: בכל בית בישראל ידליקו נרות בכל יום מימות החג.
בהמשך נחליט האם לעשות זאת בשיטת 'מוסיף והולך' כפי שחלק הציעו פה, או בשיטת 'פוחת והולך' כפי שאחרים הציעו.
נשארו לנו הצבעה אחת וסיימנו.
האם החג יימשך שבעה ימים או שמונה?
--- דיון והצבעה (מחוץ לפרוטוקול) ---
לסיכום, הועלתה סיבה אחת לטובת חג של שבעה ימים. (כי בעצם בשביל היום הראשון עוד היה מספיק שמן). תודה לך רבי יוסף.
לעומת זאת, הועלו חמשת אלפים שבע מאות שישים ושש סיבות, משכנעות יותר ופחות, לטובת חג של שמונה ימים.
ובכן רבותיי, ההחלטה התקבלה: חג החנוכה יימשך שמונה ימים.