דרוש מידע צאו והתפרנסו זה מזה!

מצב
הנושא נעול.

אורי מלאכי

משתמש פעיל
בחנויות חרדיות למהדרין בירושלים קבחתי שירות מצוין ואישי
גם בבני ברק לפחות איפה שאני קניתי תמיד היה שירות מעולה (והמוכרים תמיד הבינו מה שאני רוצה למרות יותר מפעם אחת שדי הייתי צריך לתאר בעל פה בערך מה אני רוצה כי לא בדיוק ידעתי) אני מסכים שבדך יש גרועים יותר אך מנסיון הרוב המוחץ (במיוחד בתחום של טמבור) נותנים שירות איכותי
 

וסרמן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אגב, יש קמפיין שאמור לפרוץ בקרוב לתודעה, לעידוד בעלי עסקים ללא סמארטפון.
יקראו לזה 'המובחרים', והמטרה היא לגרום שה'צורך פרנסה' יהיה לא להחזיק סמארטפון.
המספר שלהם הוא 023136307 (כרגע זה פתוח להרשמה לבעלי עסקים שאינם מחזיקים בסמארטפון או וואטסאפ, ובהמשך במספר הזה יהיה ניתן לברר על בעלי עסקים ללא סמארטפון)
כשזה יצא לפועל, יהיה לנו מבחר ענק של בעלי עסקים היימישע ממש שנוכל לצרוך את שירותיהם בקלות.

כשאני כותב את זה אני נזכר בעוד דוגמא.
בחודשים האחרונים יש את חברת כשר'ע נסיעות שזה קבוצה של מאות נהגים בלי סמארטפון.
בשונה מרוב החברות ששם יש גם כל מיני ארחי פרחי וכדומה, הרי שבכשר'ע נסיעות כל הנהגים הם היימישע ובעלי משפחות.
לדעתי 'וחי אחיך' תופס מקום של כבוד כשהכסף שלך משמש לרכישת טיטולים וגבינה, הרבה יותר מלדברים אחרים...
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
כשזה יצא לפועל, יהיה לנו מבחר ענק של בעלי עסקים היימישע ממש שנוכל לצרוך את שירותיהם בקלות.
לא חולק על הצורך ביוזמה,
אבל יש מספיק יהודים היימישערס שמחזיקים סמארטפון לצורך פרנסתם,
אולי תדייק שיהיה מבחר של בעלי עסקים שאין להם סמארטפון,
במיוחד שההשוואה לדרייברים לא מדוייקת,
כי דרייבער אתה נוסע איתו נסיעה שלימה ויש בעיה בהשפעתו,
אבל בעל עסק בד"כ לא מבלים איתו יחד...
 

אלי @@@

משתמש מקצוען
אגב, יש קמפיין שאמור לפרוץ בקרוב לתודעה, לעידוד בעלי עסקים ללא סמארטפון.
יקראו לזה 'המובחרים', והמטרה היא לגרום שה'צורך פרנסה' יהיה לא להחזיק סמארטפון.
המספר שלהם הוא 023136307 (כרגע זה פתוח להרשמה לבעלי עסקים שאינם מחזיקים בסמארטפון או וואטסאפ, ובהמשך במספר הזה יהיה ניתן לברר על בעלי עסקים ללא סמארטפון)
כשזה יצא לפועל, יהיה לנו מבחר ענק של בעלי עסקים היימישע ממש שנוכל לצרוך את שירותיהם בקלות.

כשאני כותב את זה אני נזכר בעוד דוגמא.
בחודשים האחרונים יש את חברת כשר'ע נסיעות שזה קבוצה של מאות נהגים בלי סמארטפון.
בשונה מרוב החברות ששם יש גם כל מיני ארחי פרחי וכדומה, הרי שבכשר'ע נסיעות כל הנהגים הם היימישע ובעלי משפחות.
לדעתי 'וחי אחיך' תופס מקום של כבוד כשהכסף שלך משמש לרכישת טיטולים וגבינה, הרבה יותר מלדברים אחרים...
רעיון נחמד
אבל למה זה אמור לעניין אותי איזה מכשיר הוא מחזיק
האם יש העדפה בין מי שעובד ומחזיק לפרנסתו לבין מי שעובד ולא מחזיק אפילו שהוא צריך את זה לפרנסתו
וכי אנחנו לא בפרוג...
 

Reizily

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
איפה רפאל וואהל שיכנס רגע לפורום ויענה פה על כל מיני טענות???

מזדהה עם כל מילה
אמת לאמיתה בהרבה חנויות בבני ברק
במיוחד שהמוכרות הם ילדות לא בדיוק מהסוג שהינו רוצים שיהיו עם הבנות שלנו באותה כיתה
רק אני חושבת שבחנויות בירושלים המצב טוב בהרבה מבבני ברק?
יש הרבה חנויות שממש כיף לי להיכנס ולקנות!
רעיון נחמד
אבל למה זה אמור לעניין אותי איזה מכשיר הוא מחזיק
האם יש העדפה בין מי שעובד ומחזיק לפרנסתו לבין מי שעובד ולא מחזיק אפילו שהוא צריך את זה לפרנסתו
וכי אנחנו לא בפרוג...
אף אחד לא אמר שזה אמור לעניין אותך.
הוא התכוון שאם המיזם יצא לפועל ויתפרסמו שמותיהם של בעלי העסק החרדים שלא מחזיקים סמארטפון, באופן אוטומטי לאנשים יהיה נגיש יותר לקחת את שירותיו של בעל עסק חרדי.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
רק אני חושבת שבחנויות בירושלים המצב טוב בהרבה מבבני ברק?
יש הרבה חנויות שממש כיף לי להיכנס ולקנות!
כי חלק גדול מהקונים הם אמריקאים לא פראיירים..
 

כסא נח

משתמש מקצוען
האם יש העדפה בין מי שעובד ומחזיק לפרנסתו לבין מי שעובד ולא מחזיק אפילו שהוא צריך את זה לפרנסתו
איך אתה יודע שהוא צריך לפרנסתו ואיננו מחזיק סמארטפון?
אולי הוא באמת מסתדר ללא סמארטפון?
צא ושאל את אלו שלא מחזיקים סמארטפון
האם זה פוגע להם בפרנסה?
לדעתי להיפך.
 

Reizily

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
כי חלק גדול מהקונים הם אמריקאים לא פראיירים..
עצם זה שיש כזה דבר בארץ אומר שיש סיכוי.
ואם כל אחד ישתדל מצידו לעשות המירב לשירות טוב ומכבד - הן הלקוח והן המוכר - אזי יכול המצב להשתפר עוד יותר.
 

גימפעל

משתמש מקצוען
אגב, יש קמפיין שאמור לפרוץ בקרוב לתודעה, לעידוד בעלי עסקים ללא סמארטפון.
יקראו לזה 'המובחרים', והמטרה היא לגרום שה'צורך פרנסה' יהיה לא להחזיק סמארטפון.
המספר שלהם הוא 023136307 (כרגע זה פתוח להרשמה לבעלי עסקים שאינם מחזיקים בסמארטפון או וואטסאפ, ובהמשך במספר הזה יהיה ניתן לברר על בעלי עסקים ללא סמארטפון)
כשזה יצא לפועל, יהיה לנו מבחר ענק של בעלי עסקים היימישע ממש שנוכל לצרוך את שירותיהם בקלות.

כשאני כותב את זה אני נזכר בעוד דוגמא.
בחודשים האחרונים יש את חברת כשר'ע נסיעות שזה קבוצה של מאות נהגים בלי סמארטפון.
בשונה מרוב החברות ששם יש גם כל מיני ארחי פרחי וכדומה, הרי שבכשר'ע נסיעות כל הנהגים הם היימישע ובעלי משפחות.
לדעתי 'וחי אחיך' תופס מקום של כבוד כשהכסף שלך משמש לרכישת טיטולים וגבינה, הרבה יותר מלדברים אחרים...
התגובה שלך היא הפוכה מהמטרה של הקמפיין המדובר והאשכול הנוכחי,

אתה צריך לפתוח אשכול נפרד איך להרוס פרנסה של יהודים שרבותיהם התירו להם לצורך פרנסה להשתמש עם סמארטפון.
 

כסא נח

משתמש מקצוען
אתה צריך לפתוח אשכול נפרד איך להרוס פרנסה של יהודים שרבותיהם התירו להם לצורך פרנסה להשתמש עם סמארטפון.
לגביהם הוא מאמין דווקא בכלכלה הגלובלית
שציין ידידנו @סודו של המלאך ועוד
וב'פשטו ידיכם בגדוד'
שיתפרנסו גם הם
מבעלי-סמארטפונים-לצרכי-פרנסה-באישור-רבותיהם
ומחילונים וגויים הנותנים שירות חילוני למהדרין ללקוחותיהם..
בשעות הנקובות בדיוק על דלת החנות ובאתר המפוקח שלהם וכו'.
;)
לא התכוונתי להרגיז
אלא רק בהומור.

מי שלא אהב את ההלצה
יתכן שגם הוא מאושר או מוגן או עסקן..
בהוראת רבותיו כמובן (ובניגוד לרצונו).

ד.א. נזכרתי שיש דווקא מיזם עולמי
לעידוד בעלי עסקים מחזיקי סמארטפונים מאנ''ש
אמנם לא בודקים שם אם זה בעידוד רבותיהם
או רק בהסכמתם למפרע או גם זה לא..
אבל העיקר פרנסה לאנ''ש החרדים לדבר ה'

בעלי המיזם:
יהודי חם לכל דבר שבקדושה ולגשמיות
שמו באמריקה: מארק צוקרברג
למיזם קוראים: וואטסאפ..
לפרטים צאו מ'פרוג'.
 
נערך לאחרונה ב:

הקה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איך אתה יודע שהוא צריך לפרנסתו ואיננו מחזיק סמארטפון?
אולי הוא באמת מסתדר ללא סמארטפון?
צא ושאל את אלו שלא מחזיקים סמארטפון
האם זה פוגע להם בפרנסה?
לדעתי להיפך.
היום תשעאל כל בעל מקצוע בכל מקצוע שהוא- החל משכיר ועד עצמאי האם סמארטפון יעזור לו- התשובה תהיה כן!
ודווקא לכן יש ענין לעודד את בעלי הפלאפון הכשר בכל תחום עיסוק, כי בהעדפה לא להחזיק מכשיר כזה אפילו מוגן- אין חולק!
ויש מקצועות שממש קשה בלי- כמו דריוורים, מצלמות אבטחה, ועוד- שבתחומים האלו עוד יותר חשוב להעדיף את בעלי הפלאפונים הכשרים.
בכל מקצוע יש כאלו ולכן חשוב החוברת הנ"ל
 

נחמת שוטים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
וואו במקרה ראיתי את האשכול הזה, ופשוט לא הייתי מסוגל אלא להתיישב לכתוב כמה דקות - מקווה שמישהו יקרא בתוך הבליל הזה...

הקמפיין הזה מנותק מהבנה כלכלית בסיסית של מושגי רווחה וראוי היה שלא יעלה. גם סדרת הכתבות של רפאל וואהל [בעיתון משפחה] וגם הקמפיין הזה.

התזה של סדרת הכתבות והקמפיין יושבת על תובנה אחת: רווחה כלכלית תגיע מזה ש"נקנה איש אצל רעהו".

אבל זו טעות חמורה, שבמקרה הסביר תביא סתם להכבדה על הכיס של הצרכן החרדי האומלל, ובמקרה הרע גם תפגע בבעלי עסקים שלא יחזיקו מעמד הרבה זמן בגין ביזנס מלאכותי של "איש את רעהו" ויקרסו אל מפעלי הצדקה.

1) אתחיל מהדוגמא של רפאל וואהל: מפעל סופר דרינק שהיה בבעלות חרדים נסגר מכיון "שהחרדים לא צרכו אותו", ואילו באמריקה החרדים כן צורכים את ה"סופר דרינק המקומי". מכאן מסיק רפאל, לכן החרדים בברוקלין עשירים ובישראל לא.

ואני שאלה, מדוע הכותב נקט דווקא במפעל סופר דרינק של החרדים, ולא נקט במפעל שתיה מתוקה של חרדי אחר בארצינו - פפסי [טמפו], של משפחת בר? משפחה ליטאית שהילדים שלה מתחנכים במוסדותינו והבעלים תורם גדול למוסדות הקודש?

יש פה נקודה חשובה: מפעל טמפו מייצר מוצר פנטסטי, ששווה להרבה מאד אנשים לרכוש אותו. הוא מוצר מעולה, במחיר טוב לעומת קוקה קולה. הוא זמין לרכישה ומופץ בהמון. כל כך פנטסטי שיהיה לנו מאד מוזר אם מישהו יעמוד ויאמר "צאו והתפרנסו זה מזה קנו פפסי קולה".

כך גם איקאה של משפחת פישר, אירוקה, אופטיקה הלפרין, וכו' וכו'.

2) נכון שזה המשל הכי גס - פפסי מול סופר דרינק? אבל זו האמת הפשוטה: רווחה כלכלית ועושר נובעים מזה שאתה מייצר ערך אמיתי שטוב ללקוחות שלך בלי "וחי אחיך" ובלי "צאו והתפרנסו".

שימו לב לפירמידה הזו של מדרגות העושר והרווחה הכלכלית מלמטה למעלה:

רווחה קטנה תהיה אם תמכור מוצר טוב לקהילה/עיר שלך [למשל: גולדיס, הדר גאולה, עיתון משפחה, וכו'] .

רווחה גדולה תהיה לך אם העסקים שלך כל כך פנטסטיים עד כדי שהם ימכרו בכל הארץ [איקאה, פפסי, אופטיקה הלפרין וכו'].

רווחה ענקית תהיה לך אם אתה מוכר עסקים שטובים עד כדי למכור אותם בכל העולם [אלמנטור, לב לבייב, מירלאשוילי, גרטלר, שלמה איזנברג, וכו'].

[יש גם רווחה של עושק - עושר ממונופול ממשלתי, מונופול קהילתי וכו', אבל זה לא הנושא]

מה שרפאל וואהל והמקפיין הזה מציעים - לדחוף אנשים לדרגה "שמתחת הדרגה הנמוכה", לייצר הכנסות על בסיס מלאכותי של רחמים וצדקה, וזה הדבר הכי לא טוב שניתן להציע בהקשרים של מדיניות רווחה ציבורית.

3) אמריקה לעומת ישראל:

רפאל טוען שבאמריקה אנשים מפרגנים איש לרעהו, ולכן יש שם רווחה כלכלית. אבל זה פשוט לא הסיפור -

באמריקה יש כמות פסיכית של חרדים בדרגה העליונה - מאות ואולי אלפי עשירים שמוכרים לכל ארה"ב - בתי אבות, נדל"ן, שוטנשטין, B&H, קמעונאות, טקסטיל, וכו' וכו' באין ספור תחומים], ויש גם עשרות אלפים שמוכרים מחוץ לגבולות בורו פארק - עורכי דין, רואי חשבון, אנשי עסקים, וכו', הרכבות למנהטן מפוצצות בחרדים, הרבי מסאטמר שלח את החסידים שלו "תקימו עסקים במנהטן, לא בבורו פארק", וכו'.

זה מקור הרווחה הכלכלית של ארה"ב. שכירים ועצמאים.

ואילו בישראל, אין אפילו 10 חרדים שמוכרים בכל העולם, ולא בטוח שיש 100 חרדים שמוכרים מחוץ למגזר. זה הזיה עד כמה שזה נשמע, אבל זו המציאות. רוב המסחר שלנו הוא פנימי, העשירים שלנו הם קבלנים פנים מגזריים, והרווחה היחידה שלנו נפוצה בעסקים פנימיים - בדרגה התחתונה של הפירמידה. [ואני כמובן לא מדבר על אלו שזוכים לשהות באהלה של תורה, ואין למעלה מהם]

4) הצד השני של המשוואה: כח צריכה. לרכוש בזול.

אתה מצליח ליצור רווחה כלכלית בהכנסות שלך - כבר דיברנו, אבל גם צריך להיות חופשי בהוצאות שלך!

אתה קונה מכנסיים מסין, חולצה מהודו, רכב מרומניה, ערבי בונה לך את הבית, רומני מנקה לך אותו, פיליפיני סועד לך את הסבא.

כמה שיש יותר חופש על המדפים = רווחה כלכלית לכולם.

שוק פתוח ומשוכלל, מוריד מחירים כל הזמן, וגם מייצר מבחר ושפע יותר על המדפים. מחירי החלב הביצים והירקות בישראל הם מהגבוהים בעולם בזכות שהמדינה חוסמת את היבוא שלהם מהעולם. תיזכרו בימים שבהם רק אל-על היתה מורשית לטוס לחו"ל - כמה כסף היו משלמים לטיסות, ואילו אחרי הרפורמה של שמים פתוחים, אנחנו טסים ב2 שקל לקרעסטיר לאכול שם בחינם, ויש שנוסעים לקריביים לנפוש בוילה עם בריכה שבועיים ב-2 שקל.

וכן - רכישה ברמי לוי החילוני חוסכת למשפחה כמה מאות שקלים בחודש, זה הרבה יותר חכם מאשר לקבל את הכסף הזה מארגוני צדקה ולשלם איתם לצרכנייה של ההיימישע יונגערמאן שאתה רוצה לפרנס [חישוב פשוט, 2000 שקל בחודש צריכה של משפחה תעלה ברמי לוי 1800 שקל ובצרכנייה של האברך 2200 לפחות]. ואם מישהו יוצא בקמפיין שעדיף לאברכי מודיעין עלית לפרנס מכולת יקרה במקום לשלם בזול לרמי לוי - סליחה, זו בעיה.

5) זה קריטי במיוחד אצל שומרי מצוות.

אנחנו "תקועים" גם ככה בחלק גדול מהצריכה שלנו עם שווקים יקרים ולא תחרותיים, בגלל כשרות, צורת ביגוד, הלכה, וכו'.

חסידים יכולים לרכוש מגבעת רק ב2-3 חברות במקום לרכוש אותם בכל מקום בעולם, הבשר שלנו נשלט על ידי גופים בודדים בגלל מגבלות כשרות, כל צריכת הקודש [סת"ם שחיטה, מילה, מצות וכו'], סגורה לחדשנות ולתחרות מחוץ ליהדות. אז לקחת את המגבלות האלו ולנסות להרחיב אותם לתחומים נוספים? זה כבר עוול.

[אגב הכל בסדר, אין תלונות, מה שהתורה מחייבת "אין מחיר"]

6) ואחרי הכל למה זה כל כך גרוע ששווה להקדיש על זה את שעת הכתיבה?

כי הטיעון של "צאו והתפרנסו" יש בו משהו מרגש. תופס את הלב החם היהודי. עכשיו - אם מישהו רוצה לפרנס את הצרכנייה מתחת לביתו במקום את רמי לוי באופן וולנטרי - אהלן וסאהלן, הבעיה היא שקמפיין כזה נותן לגיטימציה ציבורית למקבלי החלטות לפעול לכפיה כדי לסגור שווקים לתחרות ["אסור לפתוח את העגבניות ליבוא מול העגבניות של ארדואן"], להחזיק עסקים כושלים [פרי גליל ודומיהם], לגרום לעניים לשלם הרבה כסף על מוצרים דפוקים במבחר קטן, ובסוף כל עסק כזה, לא יכול להחזיק מעמד, הוא נופל.

כמו יצרני קרח ורפורמת שמים פתוחים. מה שלא יעיל הולך לגניזה ומה שיעיל נכנס במקומו. "וישן מפני חדש תוציאו". הרבה אנשים שפרנסתם תלויה באופן מלאכותי בעסקים הללו, נופלים לקופות הצדקה כשהם מבוגרים, עייפים, חסרי יכולת להצטרף לשווקים מודרניים עם רווחה גבוהה.

7) עוד משהו:

אולי יוצרי הקמפיין באים לומר: כל הקמפיין בו לומר ש"אם המוצר של החרדי והחילוני הם באותו ערך בדיוק אז בבקשה תשימו לב שאתם קונים אצל חרדים ולא אצל חילונים".

אבל זהו - שגם במציאות, בתכלס, אין כמעט תופעה שבה אדם חרדי יעשה קניה אצל חילוני כשאין לה יתרון מול החרדי. החנויות ברבי עקיבא מפוצצות כי יש להן ערך. אני שיפצתי דירה - עורך דין חרדי, לקחתי אדריכלית חרדית תותחית, חשמלאי חרדי תותח, אינסטלטור חרדי תותח, ו - ערבי תותח שריצף את הבית. לא חשבתי על החרדים ב"וחי אחיך" ולא הייתי אמור לחפש חרדי במקום הערבי שירצף את הבלטות.

ואם הקמפיין הזה יוצר תחושה כאילו יש תופעה כזו של העדפה של רכישות אצל חילונים במקום אצל חרדים - עלילת דם ושקר וכזב.

לילה טוב
כתיבה מעולה. חוש עסקי מפותח. ניכר שהכותב מבין דבר או שניים,
ואף יותר בעולם הכלכלה.

לא מבין גורנישט ב"ואהבת לרעך". כלום.

ההסברים מעולים-
על דרגות, סוגי עסקים שיכולים להרוויח מליונים ואילו יכולים להרוויח רק אלפים

הלו, אדוני-
מיזם צאו והתפרנסו זה מזה לא הולך להפוך עסקים לחובקי עולם,
הוא הולך להפוך אותך לאיש מוסרי, הומני וטוב יותר,
שעוזר לחבר שלו להרוויח עוד 2,000 ש"ח חודשי.

כל כך רע, לעזור לבעלי עסקים להרוויח עוד קצת?
זאת חכמה גדולה לכתוב תאוריות בובמסטיות על כלכלה.
זה כאב לקרוא למה בשום פנים ואופן לא כדאי לקנות אצל האחים שלנו.
ואיך הכל עובד ברצף הגיוני של פעולות ומעשים, ושום דבר לא ישנה,
אלא להיפך- רק יגרע.

לקנות מוצר של חרדי רק יגרע?

אתה כנראה פוגש רק עסקים חובקי עולם במסגרת הייעוצים חובקי הגלובוס שאתה מעניק.
אני פוגשת את בעלי העסקים הקטנים.
שכל לקוח מוסיף להם, כן!
גם מבחינה כלכלית, וגם לבטחון שלהם בעסק ובמוצר.

יש לכם טענות על תודעת שרות?
זה בטיפול, חברי'ה.
תודעת שרות, שיווק נכון, שירות לקוחות הם א' ב' שבעלי עסקים שרוצים להתקדם לומדים.
שוב, מהכרות אישית עם עסקים שאני מלווה.

להפוך את כל בעלי העסקים החרדים לזבלים, זה לא הוגן. ולא מכבד.
בואו נודה באמת-
לקנות אצל האחים שלנו יעשה אתנו לטובים יותר.
אולי קצת קשה לנו לפרגן, בהצלחה ובעסקים קרובים.
אז בבקשה.
 

תכלת מרדכי

משתמש פעיל
עריכה תורנית
בלת"ק, ובלי להיות נעכס....

רק רציתי לתקן שגיאת כתיב חמורה בפרסומת באידיש (תחילת האשכול, זוכרים?;))
כותבים 'גיב מיר/געב מיר נישט' וכו', ולא 'געמער נישט'.

מאחל הצלחה לכל הצדדים, העיקר שהפרנסה תהיה מצויה בידי כל אחד!
 

כסא נח

משתמש מקצוען
כתיבה מעולה. חוש עסקי מפותח. ניכר שהכותב מבין דבר או שניים,
ואף יותר בעולם הכלכלה.

לא מבין גורנישט ב"ואהבת לרעך". כלום.

ההסברים מעולים-
על דרגות, סוגי עסקים שיכולים להרוויח מליונים ואילו יכולים להרוויח רק אלפים

הלו, אדוני-
מיזם צאו והתפרנסו זה מזה לא הולך להפוך עסקים לחובקי עולם,
הוא הולך להפוך אותך לאיש מוסרי, הומני וטוב יותר,
שעוזר לחבר שלו להרוויח עוד 2,000 ש"ח חודשי.

כל כך רע, לעזור לבעלי עסקים להרוויח עוד קצת?
זאת חכמה גדולה לכתוב תאוריות בובמסטיות על כלכלה.
זה כאב לקרוא למה בשום פנים ואופן לא כדאי לקנות אצל האחים שלנו.
ואיך הכל עובד ברצף הגיוני של פעולות ומעשים, ושום דבר לא ישנה,
אלא להיפך- רק יגרע.

לקנות מוצר של חרדי רק יגרע?

אתה כנראה פוגש רק עסקים חובקי עולם במסגרת הייעוצים חובקי הגלובוס שאתה מעניק.
אני פוגשת את בעלי העסקים הקטנים.
שכל לקוח מוסיף להם, כן!
גם מבחינה כלכלית, וגם לבטחון שלהם בעסק ובמוצר.

יש לכם טענות על תודעת שרות?
זה בטיפול, חברי'ה.
תודעת שרות, שיווק נכון, שירות לקוחות הם א' ב' שבעלי עסקים שרוצים להתקדם לומדים.
שוב, מהכרות אישית עם עסקים שאני מלווה.

להפוך את כל בעלי העסקים החרדים לזבלים, זה לא הוגן. ולא מכבד.
בואו נודה באמת-
לקנות אצל האחים שלנו יעשה אתנו לטובים יותר.
אולי קצת קשה לנו לפרגן, בהצלחה ובעסקים קרובים.
אז בבקשה.
היטבת להגדיר את תחושתי
גם אני נהניתי לקרוא את דברי החכמה הכלכליים
בפוסט של @אלי אלימלך
אבל משהו בלב ובראש לא הסתדר לי
את העלית את הדברים באופן נכון מאוד!

נראה את @אלי אלימלך שלנו
כאשר חברו או שכנו 'ישים עליו פס'
במשהו שהוא מוכר / נותן שירות
ויבכר את ההוא מעבר לכביש / לעיר / לים
בטענת כלכלה גלובלית..
אני לא מציע ליפול לידיו ביום הזה..

מעבר לנקודה הנכונה מאוד שרשמת:
עידוד עסקים חרדים תורם לצרכן
לא פחות מתרומתו לבעל העסק!

זה משביח אותנו כצרכנים
ומזכה אותנו במצווה!

אז במחילה מחישובי הכלכלה המלומדים
אני קונה אצל אנשי עירי ושכונתי!

ובכך מעודדים דווקא את העסקים הקטנים והפיצים
אלו שעדיין עוד לא עוסקים פטורים אפי'..
אלו שמנסים לטפס מעוסק פטור לעוסק מורשה
אלו שרוב מעשרותיהם הולכים לחיזוק הקהילה שלי
(זו עוד הוצאה שיש רק לעסקים מאנ''ש: מעשר / חומש)

כשאני ו @אלי אלימלך ושאר החברים צריכים עזרה
אנחנו לא פונים לא למנכ''ל פפסי ולא לעו"ד יעקב ויינרוט
ולא לדן גרטלר
אנו פונים לסביבתינו הקרובה בלבד.

נראה אז שהם ישלחו אותנו לעלי אקספרס
או למוסכניק הערבי שטיפל לנו ברכב
שהוא יתרום לנו כסף לביהמ''ד החדש שלנו
או להוצאה בלתי צפויה שלא תבוא וכו'.

סליחה מאד @אלי אלימלך
על המתקפה האישית כביכול נגדך
אני פשוט לא זכרתי מי עוד בעמדתך
חוץ מ @אלי @@@ נראה לי

אז סליחה שוב
אני דחוף קונה ביצים אצל השכן שלי..

אני קצת אתקן:
אם אתה נותן ייעוצים לבעלי עסקים
אתה בהחלט יכול ללמד אותם את מה שכתבת
ולספר להם שכדאי להם
לפנות לקהל הרחב
ואפי' לכל העולם.
זה רעיון עסקי טוב לכאורה.

כמובן עם בידול עסקי נאות
ולקוח אוואטאר וכו'
וכל הדברים הידועים.
 
נערך לאחרונה ב:

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כסא נח ונחמת שוטים,

אם אתם חושבים ש"ואהבת לרעך כמוך" הכוונה "תפרנס אותו באופן מלאכותי" אתם כמו הורים שמרחמים על תינוק ונותנים לו קביים במקום להתעקש איתו שיתאמץ ללכת. אתם פוגעים בו לכל החיים.

ועל הדרך אתם כמובן גורמים לבעל העסק להתעמר בתושבי השכונה, אברכים ועניים, שישלמו מחיר יקר על הצריכה שלהם.

מצוות הרמב"ם היא להעמיד פרנסה לאדם על רגליו. "עַד שֶׁלֹּא יִצְטָרֵךְ לַבְּרִיּוֹת לִשְׁאל". לא לרמות אותו ולגרום לו להתפרנס באופן מלאכותי.

המעלה הגדולה של צדקה היא "להטיל בכיס", להשקיע בעסק חדש / לתת לו כלים להתפרנס, אתם מציעים לדחוף אותו לדרגה הנמוכה של הצדקה =לקבל כסף מצדקה.

אתם בבעיה, לא אני. סורי.

ואין פה שום לימודי כלכלה, זה היגיון בריא. אני לא למדתי כלכלה. ואפילו לא שיעור אחד במסחר.

ואם אתם דואגים "למעשר לתושבי עירי", תהיו רגועים, העניים יקבלו הרבה יותר כספי צדקה מעוסק שיתפרנס באמת ולא מעוסק שמתפרנס באופן מלאכותי מרחמי תושבי השכונה.
 

יודעלה

משתמש מקצוען
מנסה להבין.
מה גורם לבן אדם שמתעסק בעבר ובהווה בתחום גיוס הכספים לעמותות ומוסדות במסגרת צ'רדי,
לפנות כל שבוע מזמנו ולכתוב טור קבוע על אג'נדה קבועה בענין צאו והתפרנסו?

לא נראה לי שהוא כזה מצומצם ומטומטם כדי לא להבין שעל רבים מבעלי העסקים החרדיים ישנם טענות ולא מועטות,
שאת חלקם השמיעו כאן באשכול.

יכול להיות שהוא מתכנן את זה בשביל לעשות קאמבק וליהפך למשל לדמות דומיננטית שתגבה 10K לשעת הרצאה ?
הרעיון בעיקרו כלל לא פסול. אבל הדרך לכך הינה פסולה !
לקחת בעיה שהציבור לא כ"כ שם לב לזה, להעצים את זה ובאמצעות זה להפוך למשפיען?!
 

כסא נח

משתמש מקצוען
מנסה להבין.
מה גורם לבן אדם שמתעסק בעבר ובהווה בתחום גיוס הכספים לעמותות ומוסדות במסגרת צ'רדי,
לפנות כל שבוע מזמנו ולכתוב טור קבוע על אג'נדה קבועה בענין צאו והתפרנסו?
מה הקשר בין זה לזה?
אם זו עבודתו וגם זו עבודתו
הוא עושה את שניהם בהצלחה לא מעטה!
מה רע בכך?

לא נראה לי שהוא כזה מצומצם ומטומטם כדי לא להבין שעל רבים מבעלי העסקים החרדיים ישנם טענות ולא מועטות,
שאת חלקם השמיעו כאן באשכול.
בוודאי שישנם טענות ואפילו חלקם צודקות,
אך נראה לי שאחת הסיבות שיש עליהם טענות
כי אותם אנו מכירים מקרוב ושם אנחנו רוכשים.

את הרמאויות והעוולות החילוניות אנחנו הרבה פחות מכירים ב''ה
יש תוכניות שלמות וקבועות בתקשורת המשודרת והכתובה
שנועדו לחשוף ולהתריע מפני העוולות הצרכניות הללו
כשעיקר עבודתם הינה כמובן בקהל הכללי
כגון: יצאת צדיק, יהיה בסדר, זה מגיע לכם, עובדה ועוד.

יכול להיות שהוא מתכנן את זה בשביל לעשות קאמבק וליהפך למשל לדמות דומיננטית שתגבה 10K לשעת הרצאה ?
מה רע בכך?
אם יש מי שמסכים לשלם לו על כך
שיבושם לו!
אם יש לו מה למכור לקהל - מגיע לו!
הרעיון בעיקרו כלל לא פסול. אבל הדרך לכך הינה פסולה !
לקחת בעיה שהציבור לא כ"כ שם לב לזה, להעצים את זה ובאמצעות זה להפוך למשפיען?!
הלוואי ויהיו לנו עוד כאלו!
לקחת בעיה שהציבור לא שם לב אליה
ולדבר עליה כדי לצמצם או לפתור אותה
זה בדיוק מה שאנחנו כציבור צריכים!

גם החפץ חיים עשה זאת
והפך למשפיען..
ומה רע בכך?

ויש לנו ב''ה עוד דוגמאות כאלו:
ד''ר משה רוטשילד, אביאל נריה, הרב אריה מונק,
ועוד רבים.

בקיצור גם אתה מוזמן,
תמצא בעיה שהציבור לא שם לב אליה עדיין
תציף אותה, תביא לה פתרונות
וגם אתה תוכל להפוך למשפיען
ותוכל לגבות גם 25K לחצי שעה..

אז עם מה אתה רוצה להתחיל?
עם הבעיה המטרידה של בעלי טורי דעה
שעובדים במקביל בצ'רדי
ולא מתביישים לעודד בטוריהם
את קוראיהם לפרנס עסקים חרדיים?...
;)
 

אלי @@@

משתמש מקצוען
היטבת להגדיר את תחושתי
גם אני נהניתי לקרוא את דברי החכמה הכלכליים
בפוסט של @אלי אלימלך
אבל משהו בלב ובראש לא הסתדר לי
את העלית את הדברים באופן נכון מאוד!

נראה את @אלי אלימלך שלנו
כאשר חברו או שכנו 'ישים עליו פס'
במשהו שהוא מוכר / נותן שירות
ויבכר את ההוא מעבר לכביש / לעיר / לים
בטענת כלכלה גלובלית..
אני לא מציע ליפול לידיו ביום הזה..

מעבר לנקודה הנכונה מאוד שרשמת:
עידוד עסקים חרדים תורם לצרכן
לא פחות מתרומתו לבעל העסק!

זה משביח אותנו כצרכנים
ומזכה אותנו במצווה!

אז במחילה מחישובי הכלכלה המלומדים
אני קונה אצל אנשי עירי ושכונתי!

ובכך מעודדים דווקא את העסקים הקטנים והפיצים
אלו שעדיין עוד לא עוסקים פטורים אפי'..
אלו שמנסים לטפס מעוסק פטור לעוסק מורשה
אלו שרוב מעשרותיהם הולכים לחיזוק הקהילה שלי
(זו עוד הוצאה שיש רק לעסקים מאנ''ש: מעשר / חומש)

כשאני ו @אלי אלימלך ושאר החברים צריכים עזרה
אנחנו לא פונים לא למנכ''ל פפסי ולא לעו"ד יעקב ויינרוט
ולא לדן גרטלר
אנו פונים לסביבתינו הקרובה בלבד.

נראה אז שהם ישלחו אותנו לעלי אקספרס
או למוסכניק הערבי שטיפל לנו ברכב
שהוא יתרום לנו כסף לביהמ''ד החדש שלנו
או להוצאה בלתי צפויה שלא תבוא וכו'.

סליחה מאד @אלי אלימלך
על המתקפה האישית כביכול נגדך
אני פשוט לא זכרתי מי עוד בעמדתך
חוץ מ @אלי @@@ נראה לי

אז סליחה שוב
אני דחוף קונה ביצים אצל השכן שלי..

אני קצת אתקן:
אם אתה נותן ייעוצים לבעלי עסקים
אתה בהחלט יכול ללמד אותם את מה שכתבת
ולספר להם שכדאי להם
לפנות לקהל הרחב
ואפי' לכל העולם.
זה רעיון עסקי טוב לכאורה.

כמובן עם בידול עסקי נאות
ולקוח אוואטאר וכו'
וכל הדברים הידועים.
לא אהבתי את החיבור שעשית
אני את דעתי אמרתי ונראה לי שרוב האשכול סובר כמותי בעניין
אני קונה וצורך את מה שאני צריך לפי הקריטריונים שלי לפי הצריכה והכיס שלי ולא לפי מגזר או סוג כיפה ומכשיר נייד של המוכר
הכלל שלי עניי עצמך קודמים לעניי עירך שכונתך וארצך
כמובן שאם זה אותו שירות או אותו מחיר או מוצר או אפילו הפרש קטן אני העדיף חרדי שומר מצוות וכ”ו לפני החילוני או הגויי וכ”ו
אבל לפני הכל טובתי ומשפחתי לפני טובת השכן והשכונה
אני אשמח שמי שבדעה כמוני יעשה לייק
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  62  פעמים

לוח מודעות

למעלה