אהההה.....לא יודע מי רבו אבל הוא בוגר ישיבת חברון וחסיד חב"ד
הבנתי
זה לא תרתי דסתרי
אהההה.....לא יודע מי רבו אבל הוא בוגר ישיבת חברון וחסיד חב"ד
ואגב, גם רמי לוי הוא יהודי..
בלת"ק חלקי:שומר שבת ובעל חסד... עם לב חם למסורת....
עכשיו אני שם לב שלא הבאתי את המספר של כשר'ע נסיעות.אגב, יש קמפיין שאמור לפרוץ בקרוב לתודעה, לעידוד בעלי עסקים ללא סמארטפון.
יקראו לזה 'המובחרים', והמטרה היא לגרום שה'צורך פרנסה' יהיה לא להחזיק סמארטפון.
המספר שלהם הוא 023136307 (כרגע זה פתוח להרשמה לבעלי עסקים שאינם מחזיקים בסמארטפון או וואטסאפ, ובהמשך במספר הזה יהיה ניתן לברר על בעלי עסקים ללא סמארטפון)
כשזה יצא לפועל, יהיה לנו מבחר ענק של בעלי עסקים היימישע ממש שנוכל לצרוך את שירותיהם בקלות.
כשאני כותב את זה אני נזכר בעוד דוגמא.
בחודשים האחרונים יש את חברת כשר'ע נסיעות שזה קבוצה של מאות נהגים בלי סמארטפון.
בשונה מרוב החברות ששם יש גם כל מיני ארחי פרחי וכדומה, הרי שבכשר'ע נסיעות כל הנהגים הם היימישע ובעלי משפחות.
לדעתי 'וחי אחיך' תופס מקום של כבוד כשהכסף שלך משמש לרכישת טיטולים וגבינה, הרבה יותר מלדברים אחרים...
געמער זה ביטוי באידיש מדוברת שכל דובר אידיש משתמש בו רבות...בלת"ק, ובלי להיות נעכס....
רק רציתי לתקן שגיאת כתיב חמורה בפרסומת באידיש (תחילת האשכול, זוכרים?)
כותבים 'גיב מיר/געב מיר נישט' וכו', ולא 'געמער נישט'.
מאחל הצלחה לכל הצדדים, העיקר שהפרנסה תהיה מצויה בידי כל אחד!
קשה לי להבין.כסא נח ונחמת שוטים,
אם אתם חושבים ש"ואהבת לרעך כמוך" הכוונה "תפרנס אותו באופן מלאכותי" אתם כמו הורים שמרחמים על תינוק ונותנים לו קביים במקום להתעקש איתו שיתאמץ ללכת. אתם פוגעים בו לכל החיים.
ועל הדרך אתם כמובן גורמים לבעל העסק להתעמר בתושבי השכונה, אברכים ועניים, שישלמו מחיר יקר על הצריכה שלהם.
מצוות הרמב"ם היא להעמיד פרנסה לאדם על רגליו. "עַד שֶׁלֹּא יִצְטָרֵךְ לַבְּרִיּוֹת לִשְׁאל". לא לרמות אותו ולגרום לו להתפרנס באופן מלאכותי.
המעלה הגדולה של צדקה היא "להטיל בכיס", להשקיע בעסק חדש / לתת לו כלים להתפרנס, אתם מציעים לדחוף אותו לדרגה הנמוכה של הצדקה =לקבל כסף מצדקה.
אתם בבעיה, לא אני. סורי.
ואין פה שום לימודי כלכלה, זה היגיון בריא. אני לא למדתי כלכלה. ואפילו לא שיעור אחד במסחר.
ואם אתם דואגים "למעשר לתושבי עירי", תהיו רגועים, העניים יקבלו הרבה יותר כספי צדקה מעוסק שיתפרנס באמת ולא מעוסק שמתפרנס באופן מלאכותי מרחמי תושבי השכונה.
פפסי = מתפרנס באופן אמיתיגעמער זה ביטוי באידיש מדוברת שכל דובר אידיש משתמש בו רבות...
לדעתי זה אותנטי יותר כשכותבים את זה כך.
קשה לי להבין.
למה אתה מכנה קנייה אצל שכן שלך בתור ''הדרגה הנמוכה ביותר של הצדקה''??
למה התכוון הרמב''ם בלהעמיד פרנסה לאדם אם לא שפשוט יקנו ממנו את המוצרים שמוכר?
אתה ממש סותר את עצמך.
מצד אחד אומר שצריך לפרנס יהודי ומצד שני טוען שזו צדקה והתעללות ביהודי שקונים ממנו...
מה הכוונה מתפרנס באופן מלאכותי או אמיתי?
בסה''כ אמרו פה שצריך לשים לב ולהשתדל כשאפשר לפרנס יהודים שומרי תורה ומצוות ולא חילוני או ערבי.
למה זה נקרא פרנסה מלאכותית??
ולמה זה בכלל משנה לבן אדם אם אתה קונה אצלו כי מבחינתך זה חסד (שזה דבר טוב מאד) וזה מה שכתוב במשפחה או בפרוג?
העיקר שאתה קונה ממנו!
מה אכפת לו מה עובר לך בראש ואם זה מלאכותי או אמיתי?
סליחה, אבל עיוותת פה דבר פשוט מאד.
לפגוע בבן אדם, זה לא לתת לו להתפרנס בדרך מכובדת ע''י שכינו ולגרום לו להצטרך לקבל צדקה מהקופה השכונתית!!
יש פה קצה קצהו של ריח מניפולטיביפפסי = מתפרנס באופן אמיתי
סופר דרינק = מתפרנס באופן מלאכותי.
זה לא צריך להיות דרסטי בין פפסי לסופר דרינק, זה גם יכול להיות בהבדלים קטנים. גם בעסקים קטנים, וזעירים.
הרמב"ם מדגיש "עד שיעמוד על רגליו". לקנות סופר דרינק באופן קבוע כדי להחזיק את המנהלים החרדים באופן מלאכותי זה לא "להעמידם על רגליהם". זה לתת להם צדקה במקום לעודד אותם לעבור לעבודה יותר יעילה.
לפעמים המכירה של השכנים זו תוספת הכנסה צדדית.יש נקודה נוספת שחשוב לשים עליה את הדעת:
המכירות הביתיות.
כשהשכנים מולנו החליטו להקים מכירה ביתית, ולא משנה אם זה מכירת ביצים, כיפות, או הדפסות, הרי שהם מקווים להשיג מזה הכנסה חודשית שעומדת בסביבות אלף ש"ח פלוס מינוס. (אולי יותר מינוס...)
זה אומר שהכמה שקלים שלנו כשאנו קונים דווקא אצלם, משמעותיים הרבה יותר מאשר נקנה במכולת השכונתית.
נכון שגם בעל המכולת הוא יהודי וגם אותו יש מצווה לפרנס, אבל אם בסוף החודש יהיה אלף ש"ח פחות במחזור זה לא משפיע בכלל, כי המחזור לו עומד על עשרות אלפים.
מה שאין כן בעלי המכירות, שם כל שקל משמעותי.
נקודה למחשבה...
סופר דרינק היו בשוק במשך שנים ולא התקדמויש פה קצה קצהו של ריח מניפולטיבי
אם נעמיד את מה שאתה טוען
במילים פחות יפות
אם אתה קונה אצל עסק שיש לו לאיפה להתקדם
ולא אצל עסק מושלם
אתה מזיק לו כי הוא בחיים לא יתקדם ככה
וזה פשוט לא נכון
נכון שעסק כושל צריך עזרה
נכון שמתחרים מיעלים
אבל מפה ועד הגישה שלך שעסק שיש לו לאיפה להתקדם לקנות ממנו זה להזיק לו
זה קצת רחוק
שכוייחסופר דרינק היו בשוק במשך שנים ולא התקדמו
אם הציבור היה ממשיך לקנות שם כדי לתמוך בהם נראה למישהו שהיו מפסיקים למכור נוזלים מוזרים?
כל עסק שיש לו לאן להתקדם אבל בפועל נשאר באותו מקוםשכוייח
אז בגלל סופר דרינק
כל מי שבשוק ויש לו לאיפה להתקדם זקוק להיסגר??????????
בודדיםכל עסק שיש לו לאן להתקדם אבל בפועל נשאר באותו מקום
זה העניין לשיטתך אל תתמקח על מחיר אל תשווה מחירים כי כל שקל שהולך ליהודי זה צדקה ולא תעני מהצדקה
ולשיטתי אל תהיה פראייר תשווה מחירים ואם הערבי או החילוני יותר זול ומסתדר לך האיכות אין עניין לפרנס את ההוא שמפקיע ומנצל את זה שהוא יהודי או חרדי
ולשיטתי עניי עצמך קודמים לעניי עירך
שהרי נראה לי שרובנו כאן לא עשירים שחיים בלי הגבלת תקציב אלא בדר"כ הציבור החרדי לא כזה וחי על השקלים
אז למה שאני לא יחוס על פרנסתי אשתי וילדיי
וב"ה לא נעקצתי ע"י אף אחד תודות למשנתי הסדורה בנושא, על הכל אני מסכם מראש וכמובן מתפלל על כךיך תקף גם בהפרש סביר
מה ההגדרה של הפרש סביר?יש פוסקים שעניי עירך או וחי אחיך תקף גם בהפרש סביר
אגב,בלת"ק חלקי:
מהיום טסים רק באל-על.
משפ' רוזנברג תתן יותר מעשרות אם תשלם לה...
אז במקום לטוס בחברה זרה (וזולה)
נטוס עם אל-על שיתנו מעשרות...
(בבדיחה כמובן.
מדובר בהפרש הזוי!
טיסות לאירופה במאות שקלים, בחברות תעופה זרות
לעומת אלפי (!) שקלים\ דולרים [ תלוי ביעד ] שעולה טיסת אל-על.
עדיף כבר לטוס עם איירוייז או טורקיש אייר וכד'
ולתת ישר את ההפרש לקופת העיר )
נכוןיש פוסקים שעניי עירך או וחי אחיך תקף גם בהפרש סביר
אתם ככל הנראה נעשקתם, או חזיתם בעיניים כלות בעסקים גוססים שהקהילה העמידה בכח על הרגליים,כסא נח ונחמת שוטים,
אם אתם חושבים ש"ואהבת לרעך כמוך" הכוונה "תפרנס אותו באופן מלאכותי" אתם כמו הורים שמרחמים על תינוק ונותנים לו קביים במקום להתעקש איתו שיתאמץ ללכת. אתם פוגעים בו לכל החיים.
צודקת לגמרי.וזו אמירה נוטפת "ואהבת" ?
זה בסדר גמור להשתדל לקנות אצל חרדי אחר שמוכר מוצר מעולה פחות או יותר, אבל:אתם ככל הנראה נעשקתם, או חזיתם בעיניים כלות בעסקים גוססים שהקהילה העמידה בכח על הרגליים,
חייבה את כולם לקנות שם, וכו'. לא נעים.
יש הבדל גדול בין עסק מקרטע שצריך הנשמה נון-סטופ, וברגע שיעזבו אותו הוא יקרוס
לבין שאר העסקים שגדלים אט-אט, וישמחו מאוד בלקוחות חדשים ונאמנים.
הלקוחות האכפתיים האלה יפגעו בו לכל החיים?
ההגיון שלי לא מצליח להסכים עם זה. סורי.
צודקת לגמרי.
@אלי אלימלך התנצלות על הדקירה, אני לא מצליחה למחוק עכשיו.
כדובר אידיש מבטן ומלידה עד עצם היום הזה, לא נתקלתי מעולם בביטוי כזה.געמער זה ביטוי באידיש מדוברת שכל דובר אידיש משתמש בו רבות...
לדעתי זה אותנטי יותר כשכותבים את זה כך.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ו'
מא וִיבֹאֻנִי חֲסָדֶךָ יי תְּשׁוּעָתְךָ כְּאִמְרָתֶךָ:מב וְאֶעֱנֶה חֹרְפִי דָבָר כִּי בָטַחְתִּי בִּדְבָרֶךָ:מג וְאַל תַּצֵּל מִפִּי דְבַר אֱמֶת עַד מְאֹד כִּי לְמִשְׁפָּטֶךָ יִחָלְתִּי:מד וְאֶשְׁמְרָה תוֹרָתְךָ תָמִיד לְעוֹלָם וָעֶד:מה וְאֶתְהַלְּכָה בָרְחָבָה כִּי פִקֻּדֶיךָ דָרָשְׁתִּי:מו וַאֲדַבְּרָה בְעֵדֹתֶיךָ נֶגֶד מְלָכִים וְלֹא אֵבוֹשׁ:מז וְאֶשְׁתַּעֲשַׁע בְּמִצְוֹתֶיךָ אֲשֶׁר אָהָבְתִּי:מח וְאֶשָּׂא כַפַּי אֶל מִצְוֹתֶיךָ אֲשֶׁר אָהָבְתִּי וְאָשִׂיחָה בְחֻקֶּיךָ: