דרוש מידע צאו והתפרנסו זה מזה!

מצב
הנושא נעול.

.B.B

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
ואגב, גם רמי לוי הוא יהודי..
שומר שבת ובעל חסד... עם לב חם למסורת....
בלת"ק חלקי:

מהיום טסים רק באל-על.
משפ' רוזנברג תתן יותר מעשרות אם תשלם לה...
אז במקום לטוס בחברה זרה (וזולה)
נטוס עם אל-על שיתנו מעשרות...
(בבדיחה כמובן.
מדובר בהפרש הזוי!
טיסות לאירופה במאות שקלים, בחברות תעופה זרות
לעומת אלפי (!) שקלים\ דולרים [ תלוי ביעד ] שעולה טיסת אל-על.
עדיף כבר לטוס עם איירוייז או טורקיש אייר וכד'
ולתת ישר את ההפרש לקופת העיר ;) )
 

וסרמן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אגב, יש קמפיין שאמור לפרוץ בקרוב לתודעה, לעידוד בעלי עסקים ללא סמארטפון.
יקראו לזה 'המובחרים', והמטרה היא לגרום שה'צורך פרנסה' יהיה לא להחזיק סמארטפון.
המספר שלהם הוא 023136307 (כרגע זה פתוח להרשמה לבעלי עסקים שאינם מחזיקים בסמארטפון או וואטסאפ, ובהמשך במספר הזה יהיה ניתן לברר על בעלי עסקים ללא סמארטפון)
כשזה יצא לפועל, יהיה לנו מבחר ענק של בעלי עסקים היימישע ממש שנוכל לצרוך את שירותיהם בקלות.

כשאני כותב את זה אני נזכר בעוד דוגמא.
בחודשים האחרונים יש את חברת כשר'ע נסיעות שזה קבוצה של מאות נהגים בלי סמארטפון.
בשונה מרוב החברות ששם יש גם כל מיני ארחי פרחי וכדומה, הרי שבכשר'ע נסיעות כל הנהגים הם היימישע ובעלי משפחות.
לדעתי 'וחי אחיך' תופס מקום של כבוד כשהכסף שלך משמש לרכישת טיטולים וגבינה, הרבה יותר מלדברים אחרים...
עכשיו אני שם לב שלא הבאתי את המספר של כשר'ע נסיעות.
כמו שכתבתי, מדובר בחברה עם מאות דרייברים, בלי סמארטפונים בכלל.
ואחרי ששומעים את הנתון הזה מבינים שמדובר בבעלי משפחות מאנ"ש שהכסף שלהם הולך לאוכל לילדים.
(נו. אז מה הם עושים בזמני ההמתנה?
שאלה טובה...
אני אישית שמעתי מדרייבר שבהמתנות הוא לומד דף היומי...)

אני מקווה שהבאת המספר עומד בכללי האשכול. (לי אין שום רווח מזה, ואני מאוד ממליץ עליהם מנסיון)
02.50.217.82.

ראיתי כאן דיונים שונים אודותי ואודות מעשי.
חשוב לי להבהיר שגם אם אני ח"ו פושע שמשתמש באינטרנט לא מסונן, זה לא אומר כלום לגבי אף אחד.
אנו צריכים להעמיד מולנו שאלה אחת:
האם גדולי הדור (בדגש על אלו שמתירים סמארטפונים לצורך פרנסה) מעוניינים ביוזמה שכזו?
האם כשדבר יוזמת 'המובחרים' יגיע לאוזניהם הם יעודדו אותה?
האם כשיהודי בא ומספר להם שלמרות שהוא קיבל היתר הוא חושק שיניים ולא משתמש בסמארטפון. הוא יצעק עליו, או יפנה לרבש"ע 'תראה איזה בנים יש לך'?
מה שאני אישית עושה או לא עושה משנה הרבה פחות...
 

Reizily

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
בלת"ק, ובלי להיות נעכס....

רק רציתי לתקן שגיאת כתיב חמורה בפרסומת באידיש (תחילת האשכול, זוכרים?;))
כותבים 'גיב מיר/געב מיר נישט' וכו', ולא 'געמער נישט'.

מאחל הצלחה לכל הצדדים, העיקר שהפרנסה תהיה מצויה בידי כל אחד!
געמער זה ביטוי באידיש מדוברת שכל דובר אידיש משתמש בו רבות...
לדעתי זה אותנטי יותר כשכותבים את זה כך.

כסא נח ונחמת שוטים,

אם אתם חושבים ש"ואהבת לרעך כמוך" הכוונה "תפרנס אותו באופן מלאכותי" אתם כמו הורים שמרחמים על תינוק ונותנים לו קביים במקום להתעקש איתו שיתאמץ ללכת. אתם פוגעים בו לכל החיים.

ועל הדרך אתם כמובן גורמים לבעל העסק להתעמר בתושבי השכונה, אברכים ועניים, שישלמו מחיר יקר על הצריכה שלהם.

מצוות הרמב"ם היא להעמיד פרנסה לאדם על רגליו. "עַד שֶׁלֹּא יִצְטָרֵךְ לַבְּרִיּוֹת לִשְׁאל". לא לרמות אותו ולגרום לו להתפרנס באופן מלאכותי.

המעלה הגדולה של צדקה היא "להטיל בכיס", להשקיע בעסק חדש / לתת לו כלים להתפרנס, אתם מציעים לדחוף אותו לדרגה הנמוכה של הצדקה =לקבל כסף מצדקה.

אתם בבעיה, לא אני. סורי.

ואין פה שום לימודי כלכלה, זה היגיון בריא. אני לא למדתי כלכלה. ואפילו לא שיעור אחד במסחר.

ואם אתם דואגים "למעשר לתושבי עירי", תהיו רגועים, העניים יקבלו הרבה יותר כספי צדקה מעוסק שיתפרנס באמת ולא מעוסק שמתפרנס באופן מלאכותי מרחמי תושבי השכונה.
קשה לי להבין.
למה אתה מכנה קנייה אצל שכן שלך בתור ''הדרגה הנמוכה ביותר של הצדקה''??
למה התכוון הרמב''ם בלהעמיד פרנסה לאדם אם לא שפשוט יקנו ממנו את המוצרים שמוכר?
אתה ממש סותר את עצמך.
מצד אחד אומר שצריך לפרנס יהודי ומצד שני טוען שזו צדקה והתעללות ביהודי שקונים ממנו...

מה הכוונה מתפרנס באופן מלאכותי או אמיתי?

בסה''כ אמרו פה שצריך לשים לב ולהשתדל כשאפשר לפרנס יהודים שומרי תורה ומצוות ולא חילוני או ערבי.
למה זה נקרא פרנסה מלאכותית??

ולמה זה בכלל משנה לבן אדם אם אתה קונה אצלו כי מבחינתך זה חסד (שזה דבר טוב מאד) וזה מה שכתוב במשפחה או בפרוג?
העיקר שאתה קונה ממנו!
מה אכפת לו מה עובר לך בראש ואם זה מלאכותי או אמיתי?

סליחה, אבל עיוותת פה דבר פשוט מאד.
לפגוע בבן אדם, זה לא לתת לו להתפרנס בדרך מכובדת ע''י שכינו ולגרום לו להצטרך לקבל צדקה מהקופה השכונתית!!
 
נערך לאחרונה ב:

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
געמער זה ביטוי באידיש מדוברת שכל דובר אידיש משתמש בו רבות...
לדעתי זה אותנטי יותר כשכותבים את זה כך.


קשה לי להבין.
למה אתה מכנה קנייה אצל שכן שלך בתור ''הדרגה הנמוכה ביותר של הצדקה''??
למה התכוון הרמב''ם בלהעמיד פרנסה לאדם אם לא שפשוט יקנו ממנו את המוצרים שמוכר?
אתה ממש סותר את עצמך.
מצד אחד אומר שצריך לפרנס יהודי ומצד שני טוען שזו צדקה והתעללות ביהודי שקונים ממנו...

מה הכוונה מתפרנס באופן מלאכותי או אמיתי?

בסה''כ אמרו פה שצריך לשים לב ולהשתדל כשאפשר לפרנס יהודים שומרי תורה ומצוות ולא חילוני או ערבי.
למה זה נקרא פרנסה מלאכותית??

ולמה זה בכלל משנה לבן אדם אם אתה קונה אצלו כי מבחינתך זה חסד (שזה דבר טוב מאד) וזה מה שכתוב במשפחה או בפרוג?
העיקר שאתה קונה ממנו!
מה אכפת לו מה עובר לך בראש ואם זה מלאכותי או אמיתי?

סליחה, אבל עיוותת פה דבר פשוט מאד.
לפגוע בבן אדם, זה לא לתת לו להתפרנס בדרך מכובדת ע''י שכינו ולגרום לו להצטרך לקבל צדקה מהקופה השכונתית!!
פפסי = מתפרנס באופן אמיתי
סופר דרינק = מתפרנס באופן מלאכותי.

זה לא צריך להיות דרסטי בין פפסי לסופר דרינק, זה גם יכול להיות בהבדלים קטנים. גם בעסקים קטנים, וזעירים.

הרמב"ם מדגיש "עד שיעמוד על רגליו". לקנות סופר דרינק באופן קבוע כדי להחזיק את המנהלים החרדים באופן מלאכותי זה לא "להעמידם על רגליהם". זה לתת להם צדקה במקום לעודד אותם לעבור לעבודה יותר יעילה.
 

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית
פפסי = מתפרנס באופן אמיתי
סופר דרינק = מתפרנס באופן מלאכותי.

זה לא צריך להיות דרסטי בין פפסי לסופר דרינק, זה גם יכול להיות בהבדלים קטנים. גם בעסקים קטנים, וזעירים.

הרמב"ם מדגיש "עד שיעמוד על רגליו". לקנות סופר דרינק באופן קבוע כדי להחזיק את המנהלים החרדים באופן מלאכותי זה לא "להעמידם על רגליהם". זה לתת להם צדקה במקום לעודד אותם לעבור לעבודה יותר יעילה.
יש פה קצה קצהו של ריח מניפולטיבי
אם נעמיד את מה שאתה טוען
במילים פחות יפות
אם אתה קונה אצל עסק שיש לו לאיפה להתקדם
ולא אצל עסק מושלם
אתה מזיק לו כי הוא בחיים לא יתקדם ככה
וזה פשוט לא נכון
נכון שעסק כושל צריך עזרה
נכון שמתחרים מיעלים
אבל מפה ועד הגישה שלך שעסק שיש לו לאיפה להתקדם לקנות ממנו זה להזיק לו
זה קצת רחוק
 

מתכנתת+

משתמש מקצוען
יש נקודה נוספת שחשוב לשים עליה את הדעת:
המכירות הביתיות.

כשהשכנים מולנו החליטו להקים מכירה ביתית, ולא משנה אם זה מכירת ביצים, כיפות, או הדפסות, הרי שהם מקווים להשיג מזה הכנסה חודשית שעומדת בסביבות אלף ש"ח פלוס מינוס. (אולי יותר מינוס...)
זה אומר שהכמה שקלים שלנו כשאנו קונים דווקא אצלם, משמעותיים הרבה יותר מאשר נקנה במכולת השכונתית.
נכון שגם בעל המכולת הוא יהודי וגם אותו יש מצווה לפרנס, אבל אם בסוף החודש יהיה אלף ש"ח פחות במחזור זה לא משפיע בכלל, כי המחזור לו עומד על עשרות אלפים.
מה שאין כן בעלי המכירות, שם כל שקל משמעותי.

נקודה למחשבה...
לפעמים המכירה של השכנים זו תוספת הכנסה צדדית.
והמכולת זה כל ההכנסה של בעל המכולת ומשפחתו, ומשמעותי מאוד 1000 ש"ח יותר או פחות.
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
יש פה קצה קצהו של ריח מניפולטיבי
אם נעמיד את מה שאתה טוען
במילים פחות יפות
אם אתה קונה אצל עסק שיש לו לאיפה להתקדם
ולא אצל עסק מושלם
אתה מזיק לו כי הוא בחיים לא יתקדם ככה
וזה פשוט לא נכון
נכון שעסק כושל צריך עזרה
נכון שמתחרים מיעלים
אבל מפה ועד הגישה שלך שעסק שיש לו לאיפה להתקדם לקנות ממנו זה להזיק לו
זה קצת רחוק
סופר דרינק היו בשוק במשך שנים ולא התקדמו
אם הציבור היה ממשיך לקנות מהם כדי לתמוך בהם נראה למישהו שהיו מפסיקים למכור נוזלים מוזרים?
 

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית
סופר דרינק היו בשוק במשך שנים ולא התקדמו
אם הציבור היה ממשיך לקנות שם כדי לתמוך בהם נראה למישהו שהיו מפסיקים למכור נוזלים מוזרים?
שכוייח
אז בגלל סופר דרינק
כל מי שבשוק ויש לו לאיפה להתקדם זקוק להיסגר??????????
 

מתכנתת+

משתמש מקצוען
יש כאן כאלו שמנסים להוכיח למה יותר רווחי להם/חוסך זמן וכו לא לקנות מאנ"ש.
ברור שזה ככה, אבל אנחנו מורגלים להתאמץ למצוות, ולשלם עליהם בזמן ובכסף, ומעוררים כאן על המצווה וחי אחיך עמך, ושזה הצדקה המהודרת ביותר, ואין אדם מעני מן הצדקה.
כל אחד יעשה את השיקול שלו עד כמה הוא מוכן להתאמץ ולתת למצווה הזאת, ועד כמה הוא יכול - כי יש כמובן גם את הענין של עניי ביתך קודמים.
זה הכול.
 

ימין

משתמש פעיל
יש פוסקים שעניי עירך או וחי אחיך תקף גם בהפרש סביר
זה העניין לשיטתך אל תתמקח על מחיר אל תשווה מחירים כי כל שקל שהולך ליהודי זה צדקה ולא תעני מהצדקה
ולשיטתי אל תהיה פראייר תשווה מחירים ואם הערבי או החילוני יותר זול ומסתדר לך האיכות אין עניין לפרנס את ההוא שמפקיע ומנצל את זה שהוא יהודי או חרדי
ולשיטתי עניי עצמך קודמים לעניי עירך
שהרי נראה לי שרובנו כאן לא עשירים שחיים בלי הגבלת תקציב אלא בדר"כ הציבור החרדי לא כזה וחי על השקלים
אז למה שאני לא יחוס על פרנסתי אשתי וילדיי
וב"ה לא נעקצתי ע"י אף אחד תודות למשנתי הסדורה בנושא, על הכל אני מסכם מראש וכמובן מתפלל על כךיך תקף גם בהפרש סביר
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
בלת"ק חלקי:

מהיום טסים רק באל-על.
משפ' רוזנברג תתן יותר מעשרות אם תשלם לה...
אז במקום לטוס בחברה זרה (וזולה)
נטוס עם אל-על שיתנו מעשרות...
(בבדיחה כמובן.
מדובר בהפרש הזוי!
טיסות לאירופה במאות שקלים, בחברות תעופה זרות
לעומת אלפי (!) שקלים\ דולרים [ תלוי ביעד ] שעולה טיסת אל-על.
עדיף כבר לטוס עם איירוייז או טורקיש אייר וכד'
ולתת ישר את ההפרש לקופת העיר ;) )
אגב,
רמי לוי הוא בעל השליטה בישראייר...
 

נחמת שוטים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
כסא נח ונחמת שוטים,

אם אתם חושבים ש"ואהבת לרעך כמוך" הכוונה "תפרנס אותו באופן מלאכותי" אתם כמו הורים שמרחמים על תינוק ונותנים לו קביים במקום להתעקש איתו שיתאמץ ללכת. אתם פוגעים בו לכל החיים.
אתם ככל הנראה נעשקתם, או חזיתם בעיניים כלות בעסקים גוססים שהקהילה העמידה בכח על הרגליים,
חייבה את כולם לקנות שם, וכו'. לא נעים.

יש הבדל גדול בין עסק מקרטע שצריך הנשמה נון-סטופ, וברגע שיעזבו אותו הוא יקרוס
לבין שאר העסקים שגדלים אט-אט, וישמחו מאוד בלקוחות חדשים ונאמנים.

הלקוחות האכפתיים האלה יפגעו בו לכל החיים?
ההגיון שלי לא מצליח להסכים עם זה. סורי.
וזו אמירה נוטפת "ואהבת" ?
צודקת לגמרי.
@אלי אלימלך התנצלות על הדקירה, אני לא מצליחה למחוק עכשיו.
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אתם ככל הנראה נעשקתם, או חזיתם בעיניים כלות בעסקים גוססים שהקהילה העמידה בכח על הרגליים,
חייבה את כולם לקנות שם, וכו'. לא נעים.

יש הבדל גדול בין עסק מקרטע שצריך הנשמה נון-סטופ, וברגע שיעזבו אותו הוא יקרוס
לבין שאר העסקים שגדלים אט-אט, וישמחו מאוד בלקוחות חדשים ונאמנים.

הלקוחות האכפתיים האלה יפגעו בו לכל החיים?
ההגיון שלי לא מצליח להסכים עם זה. סורי.

צודקת לגמרי.
@אלי אלימלך התנצלות על הדקירה, אני לא מצליחה למחוק עכשיו.
זה בסדר גמור להשתדל לקנות אצל חרדי אחר שמוכר מוצר מעולה פחות או יותר, אבל:

1) הקמפיין יוצר תודעה שתשפיע מחר על מקבלי החלטות [חברי עירייה, עסקנים וכו'] לחייב לרכוש אצל עסקים כושלים. וזו הבעיה.
אני מכיר סיפור שבקהילה חסידית בירושלים חייבו את כולם לרכוש את הגז אצל סוכן הגז שלהם, עד שיום אחד התברר שהוא פשוט עושק את כולם במחיר כפול [!] ומקבל עמלה על כל קוב. בקהילה שלי היה אדם שמכר סוג של בגד שמיועד לנו ביוקר חריג, והוא ניסה להשפיע על ראשי הקהילה שיאסרו תחרות. לשמחתנו אז זה לא הצליח.

ואלו תרחישים מצויים בכל שוק סגור התמריצים יובילו לכך. לא משהו נדיר. כפי שדיגמתי את מחירי הטיסות לאילת, את מחירי הירקות בישראל, את מחירי הביצים, וכו' וכו'.

2) למעשה כשיש הבדלים מועטים בין העסקים, אדם נורמלי ירכוש אצל חרדי ולא אצל חילוני. אם יש לו שכל ישר ולב חם. ולכן הקמפיין בעצם מיועד למקרים מאד נדירים... כלומר: הוא מיותר.
 

lizi_g

משתמש פעיל
אני כותבת מניסיון שלי בתקופה האחרונה.
בואו נתחיל כאשר אנו צורכים מוצרים ורוצים שיהיו איכותיים .
תעשו בירור אצל איש מקצוע מאנ"ש אחרי כל הבירורים שלכם.
ותתפלאו לשמוע: אצלינו בכמה קניות גדולות של מוצרים שקנינו היהודי החרדי נתן מחיר שווה ערך לבן דוד משועפט.
אני כמובן מדברת על האנשי מקצוע הטובים יותר של הבני דודים ולא על הבני דודים שנותנים לך מחיר זול ומאלתרים לך ריהוט.דלת.וכו'.
פשוט תפתחו את העינים מסביבכם ותופתעו.
וכמובן שירות!!!!
שאין בכלל מה להשוות.
חומרים איכותיים ובקיצור אין מה להשוות.
הוי אומר שאילולי המחירים הכביכול זולים הרי לא היינו מתקרבים אליהם.
אז פשוט תתאמצו קצת ותגלו שאצלינו לא בהכרח שיקר יותר.
אנחנו הופתענו בענק...
ואל תשכחו את המשפט שאמר פעם מישהו "אין לי מספיק כסף בשביל לקנות בזול".


נ.ב.לבד מהנושא ההלכתי שכתב הח"ח עד שליש שצריך להוסיף בשביל קיום המצוה של לקנות מיהודי (אהבת חסד ח"א ה, ז).
 

תכלת מרדכי

משתמש פעיל
עריכה תורנית
בלי היות נעכס בפעם השניה!...
געמער זה ביטוי באידיש מדוברת שכל דובר אידיש משתמש בו רבות...
לדעתי זה אותנטי יותר כשכותבים את זה כך.
כדובר אידיש מבטן ומלידה עד עצם היום הזה, לא נתקלתי מעולם בביטוי כזה.
מעניין אם כתבת את זה כדובר אידיש, או כמי שמחפש אותנטיות....
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ו'

מא וִיבֹאֻנִי חֲסָדֶךָ יי תְּשׁוּעָתְךָ כְּאִמְרָתֶךָ:מב וְאֶעֱנֶה חֹרְפִי דָבָר כִּי בָטַחְתִּי בִּדְבָרֶךָ:מג וְאַל תַּצֵּל מִפִּי דְבַר אֱמֶת עַד מְאֹד כִּי לְמִשְׁפָּטֶךָ יִחָלְתִּי:מד וְאֶשְׁמְרָה תוֹרָתְךָ תָמִיד לְעוֹלָם וָעֶד:מה וְאֶתְהַלְּכָה בָרְחָבָה כִּי פִקֻּדֶיךָ דָרָשְׁתִּי:מו וַאֲדַבְּרָה בְעֵדֹתֶיךָ נֶגֶד מְלָכִים וְלֹא אֵבוֹשׁ:מז וְאֶשְׁתַּעֲשַׁע בְּמִצְוֹתֶיךָ אֲשֶׁר אָהָבְתִּי:מח וְאֶשָּׂא כַפַּי אֶל מִצְוֹתֶיךָ אֲשֶׁר אָהָבְתִּי וְאָשִׂיחָה בְחֻקֶּיךָ:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה