פתיחת דירה בהנחה לכולם

איזה טוב השם

משתמש פעיל
אם יש לנו 2 אופציות: לתת ליותר זוגות אפשרות לקנות דירה, או להוריד מעט את מחירי השכירות, אני חושב שהאפשרות הראשונה עדיפה.
באופציה הראשונה (כשאתה נותן ליותר זוגות אפשרות לקנות דירה) אתה גם מוריד אוטומטית את מחירי השכירות, כי אותם זוגות שקנו דירה יוצאים משוק ביקושי השכירות
 

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
באופציה הראשונה (כשאתה נותן ליותר זוגות אפשרות לקנות דירה) אתה גם מוריד אוטומטית את מחירי השכירות, כי אותם זוגות שקנו דירה יוצאים משוק ביקושי השכירות
זה רק כשהדירה מוכנה
 

איזה טוב השם

משתמש פעיל
זה רק כשהדירה מוכנה
זה נכון,
אבל הכותב שם כתב שיש יתרון בפתיחת השוק גם למשקיעים, כי סוף סוף נוספות דירות בשוק וכך מצננים לכל הפחות את שוק השכירות
ועל זה כתבתי שאותו יתרון של צינון שוק השכירות מושג גם אם ישווקו את הדירות לחסרי דירה בלבד, מלבד היתרון הברור בכך שהם יהפכו מחסרי דירה לבעלי דירה..
 

מתי יבוא

משתמש רשום

הנחה לכולם, לא רק לצעירים - ככה ליברמן נלחם במחירי הדירות
במשרד האוצר משנים קונספציה במלחמה במחירי הדירות, וזונחים את תוכניות מחיר למשתכן ודירה בהנחה, שהושקה רק בשבוע שעבר; כלל הדירות שיוקמו על קרקעות מדינה ישווקו בהנחה, ויבוטלו הקריטריונים של משרד השיכון כך שהדירות יימכרו למעשה בשוק החופשי


תגיות משרד האוצר אביגדור ליברמן מחירי הדירות
העלייה המואצת במחירי הדיור, הביאה את שר האוצר אביגדור ליברמן לגבש תוכנית נוספת כחלק מהמאבק בעליית מחירי הנדל"ן. על פי התוכנית המתגבשת במשרד האוצר, היצע הדירות יוגדל באמצעות מכירת כלל הדירות שיוקמו על קרקעות מדינה, ולצד זאת, יורחבו תנאי הזכאות לרכישת הדירות המוזלות, כך שיפנו למרבית האוכלוסייה.

התוכנית, צפויה לבוא על חשבונה של תוכנית "דירה בהנחה" שהוצגה בשבוע שעבר על ידי משרד השיכון, והשר העומד בראשו זאב אלקין. במסגרתה, ישווקו 30 אלף דירות בהגרלה לעומדים בקריטריונים של משרד השיכון. אך כעת, לא ברור מה צפוי לעלות בגורלן של הדירות, שכן ליברמן מבקש לאפשר את מכירתן לציבור הרחב, קרי בשוק החופשי, לא קשר לתנאים שהציב משרד השיכון.

בתוכנית, יש שני חידושים מרכזיים - היא פתוחה לכולם ויש בה דגש על מהירות בנייה. היא פתוחה לכולם, כי אם רוצים לנצח את העליות במחיר הדירות, צריך שדירות מוזלות יסופקו לכולם. היא שמה דגש על מהירות כי זה לב הבעיה. מחירי הדירות עולים כי יש ביקוש שעולה על היצע. באוצר מקווים שברגע שימהרו לבנות, הפער יצטמצם ואולי אף יהיה עודף היצע.

על פי התוכנית של ליברמן, לקבלנים תינתן הנחה על הקרקע, והזוכה יהיה זה שיקבל את הציון הטוב ביותר בהינתן - המחיר לדירה, מהירות הבנייה ותכלות הדירה. זאת, בניגוד למדיניות עד כה, בה קרקעות המדינה שווקו לקבלן שהציע את המחיר הגבוה ביותר על הקרקע. בכך, תוותר המדינה על פלח משמעותי מההכנסות ממכירת הקרקע.

מדובר בשינוי קונספציה משמעותי בתחום, אל מול תוכניות מחיר למשתכן ודירה בהנחה של זאב אלקין שר השיכון והבינוי. אמנם, "חלום הדירה" של הזוגות הצעירים ימשיך להתרחק, אך התקווה היא שהעלייה במחירי הדירות תיבלם, והשוק הכללי יצטנן. כלומר, במשרד מפסיקים לפנות אל מי שהיו עד כה אוכלוסיית היעד המרכזית של תוכניות השנים האחרונות, במטרה להוריד מחירים לכולם וביניהם גם לאלו שאינם בעלי דירה.

הצעד של האוצר, צפוי לגרור ביקורת הן בקרב אלו שכבר נרשמו להגרלות של משרד השיכון, שכעת לא ברור מה יעלה בגורלן, והן בקרב משרד השיכון שתוכניתו צפויה להיגנז. אך במשרד האוצר סבורים, כי על אף הביקורת, מדובר בצעד נדרש, ויפעלו לקדם את התכנית כמה שיותר מוקדם, גם אם הדבר עשוי לעורר מחלוקות בין-משרדיים בתוך הממשלה, לנוכח תחושת הדחיפות. זאת, לאור פרסום מדד המחירים לצרכן, בשבוע שעבר, שעלה ב-0.7% בחודש פברואר. לכך מצטרפת העובדה, שעל פי הלמ"ס מחירי הדירות עלו בשנה החולפת ב-13%.

לצד זאת, העלייה בסביבת האינפלציה, והעלאות הריבית צפויות לייקר משמעותית במשכנתאות של הזגות הצעירים. על פי ההערכות, כל עליה של 1% באינפלציה משמעותה כ-80 אלף שקל תוספת להחזר המשכנתא הכולל. כמו כן, כל עליה של 1% בריבית תייקר את המשכנתא ב-300-400 שקל בחודש, ובכ-60 אלף שקל בסך הכל.
תגובות


כיום לוקח 12-10 שנה להקים פרויקט משלב גיבוש התב"ע ועד לכניסת הדיירים לדירה החדשה. זאת, כשהבנייה עצמה לוקחת שנתיים בלבד, כלומר הבעיה נעוצה בשלבי התכנון והרישוי.

"אם יידעו לשים סוף לעיוות הזה – זה יפתור את רוב הכשלים בענף הבנייה שמתקשה לפרוץ קדימה ולספק מענה לגידול באוכלוסייה ולביקוש הגובר. לכן, במישור המעשי, הגדלה של תקציב מוסדות התכנון ב-5% בלבד יכולה לחולל מהפך בשוק הנדל"ן. בנוסף צריך לבטל את המונופול של העיריות, ושל הוועדות המקומית לתכנון ובנייה הכפופות להן, בכל הקשור להוצאת היתרי בנייה.


העיריות הוכיחו שהן לא יעילות בעליל בנושא הזה ומושפעות פוליטית מרצון ראש העיר לקדם או לעכב פרויקטים. במקום זאת צריך להכשיר גופים מקצועיים מהשוק הפרטי שיבדקו ויאשרו הוצאת היתרי בנייה".


בחיובם של הקבלנים לסיים את הפרויקט בתוך פרק זמן קצר של שלוש שנים, ספקטור רואה דרישה לגיטימית, אך כזו שלא עומדת במבחן המציאות: "בענף שבו הוודאות שואפת לאפס, וכשרק ניהול התהליך מול הוועדות השונות לצורך קבלת היתר בנייה לוקח שנתיים, לא ניתן להעמיד לקבלנים לוחות זמנים קשיחים ועוד לאיים עליהם בקנס. לרוב, הקבלנים רוצים להתחיל לבנות אך לא יכולים מסיבות שאינן תלויות בהם.


"וכשהדברים האלה אורכים שנים ארוכות, המציאות לא מחכה לאף אחד. העלייה החדה במדד תשומות הבנייה, למשל, משנה את כל התחשיבים של היזמים, שפועלים בלאו הכי בשולי רווח צרים ולא רוצים לגלגל את העלויות לפתחם של רוכשי הדירות. לכן", מסכם ספקטור, "אם המדינה באמת רוצה לבלום את העלייה במחירי הדירות, היא צריכה קודם כל להאיר עם הפנס על המקום הנכון – המחסור בהיצע והסחבת התכנונית שגורמת לו".
 

מתי יבוא

משתמש רשום
אלקין נשאל על התוכנית של ליברמן על הורדת שיעור הרווח על הקרקע והשיב כי "הרעיון של הפסקת ספסור הקרקעות על ידי המדינה נאמר על ידי ברגע שנכנסתי לתפקיד. בפועל המדינה הרוויחה מעליית מחירי הדירות. אמרתי שאין היגיון שהמדינה תרוויח מזה. אנשי האוצר אמרו לי שזה שוק חופשי ואני אמרתי להם זה ממש לא שוק חופשי. כשהמדינה שולטת על כל הפרמטרים זה הכל אבל לא שוק חופשי. המדינה מרוויחה כסף גם על המחסור. לכן, החזרנו את התוכנית של ההנחה גם במרכז הארץ מה שלא פעל כבר שנתיים המשמעות של זה היא ויתור של 20 מיליארד שקל בשנים הקרובות.

מתוך מרכז הנדלן
 
אלקין נעלם אם לא בנושא הביטחוני לפחות במשרד השיכון הממונה עליו
10,000 דירות לעוד הרבה שנים זה לא בשורה
הביקוש מטורף מול ההיצע הקטן
מחירי הדירות עלו ב15 % בשנה אחת זה מטורף
אין סיכוי לזוצ לקנות דירה במרכז אפילו אם הון עצמי של 600-700 אלף
מחירים אסטרונמיים , וזה חוץ מעלויות חומרי הבניה (מיובא מרוסיה פלדה וכו)
שעכשיו עולים בגלל המלחמה וגם מדד תשומות הבניה
בקיצור לא אתפלא עם ב2022 המחירים יעלו ביותר מ15%
עכשיו ממשלה תתחלף ושר השיכון הבא יחליף מדירה בהנחה לשטות אחרת


(לא נכנס לפוליטקה אבל נתניהו אשם בהכל זה פשוט הזוי כל צרה במדינה
והחמורה מכל יוקר הדיור לא טופל ע"י הליכוד מעולם תפילתי היא שלא יחזור לעולם
לכסא רה"מ אמן.)
אם ליברמן היה שר השיכון זה היה טוב לפי התוכניות שלו
הכל משמים כמובן,מתסכל מאוד המצב אין מישהו שידפוק על השולחן ויעשה מהפך
בשוק הדיור, אין כמעט מדינות בעולם עם כאלה מחירים מטורפים של דירה פשוטה לגור בה
במינמום 2.500.000 -3.000.000 שקל אין סיכוי לשלם את זה,אנשים עובדים כמו מטורפים + משכנתא
ואין סיכוי לסיים עם זה,רק עשירים חיים בדירה נורמלית בלי חובות גדולים.
 
(לא נכנס לפוליטקה אבל נתניהו אשם בהכל זה פשוט הזוי כל צרה במדינה
והחמורה מכל יוקר הדיור לא טופל ע"י הליכוד מעולם תפילתי היא שלא יחזור לעולם
לכסא רה"מ אמן.)
אם ליברמן היה שר השיכון זה היה טוב לפי התוכניות שלו
או אפילו ישראל כץ
אנשים שעומדים בהבטחתם
(כוונתי ליברמן-במובן שליברמן עומד במילה גם שנקם בנו החרדים כמו שהבטיח לבוחרים שלו ופוגע בנו ביום יום..)
 

קול תורה

משתמש פעיל
אני רוצה להוציא תעודת זכאות כמשפר דיור עוד לפני שפותחים את ההגרלות הבאות כדי לא להשאר תקוע בתקופת הלחץ
אך בהגרלה האחרונה ראיתי שמשפרי דיור יכלו להירשם רק להגרלה אחת בבאר שבע ואני לא כ"כ מעונין לגור שמה...
למישהו יש מושג מה הכלל, באיזה הגרלות יאפשרו להיכנס למשפרי דיור?
חבל לי על דמי ההרשמה אם לא אוכל להכנס בהגרלות שאני מעונין בהם
 
אני רוצה להוציא תעודת זכאות כמשפר דיור עוד לפני שפותחים את ההגרלות הבאות כדי לא להשאר תקוע בתקופת הלחץ
אך בהגרלה האחרונה ראיתי שמשפרי דיור יכלו להירשם רק להגרלה אחת בבאר שבע ואני לא כ"כ מעונין לגור שמה...
למישהו יש מושג מה הכלל, באיזה הגרלות יאפשרו להיכנס למשפרי דיור?
חבל לי על דמי ההרשמה אם לא אוכל להכנס בהגרלות שאני מעונין בהם
סיכויים אפסיים להגרלות חדשות גם למשפרי דיור
מה שכן זה הימור
אולי ישאר דירות שלא רצו ויהיה הגרלת המשך מסתבר דירות יקרות או מיקום גרוע
אולי כמה כרטיסי לוטו עדיף....
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה