סקירה פשטו ידיכם בגדוד. הקמפיין לרווחה כלכלית וצרכנות נבונה

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בהמשך לפוסט הזה, אולי כדאי לצאת בקמפיין להרבות ברווחה כלכלית לאנ"ש על ידי פרנסה מכובדת יותר וצרכנות חופשית יותר.

"תקנו מכל העולם, ותמכרו בכל העולם"

1)והנה באריכות טיפה:

רווחה כלכלית תמיד תהיה לעסקים שמוכרים מחוץ לקהל המקומי שלהם - ומייבאים כסף פנימה. כפי שהזכרתי, בארצות הברית ישנם אלפי משפחות עשירות שמוכרות נדל"ן, בתי אבות, קמעונאות, אלקטרוניקה, בכל ארה"ב ולמעשה הן מולטי מליונרים בזכות כך,

בנוסף ישנם אלפים אלפים שמתפרנסים מחוץ לגבולות בורו פארק, הן כעצמאים, עורכי דין, רואי חשבון, כלכלנים, וכו' והן כשכירים בפירמות
בינלאומיות חזקות.

זה מקור השפע והרווחה שיש לחרדים בארצות הברית.

לעומת זאת בישראל המצב ביש: ישנם (ככל הנראה) פחות מעשר משפחות שעושות עסקים גדולים מחוץ לישראל (לבייב, מירלאשוילי, שרון, אייזנברג, וכו), וכמה עשרות משפחות שיש להם עסקים חזקים בארץ מחוץ למגזר (כמו איקאה, אירוקה, אופטיקה הלפרין וכו). השאר - רובם עובדים בעבודות בתוך המגזר החרדי. (בעגה המקצועית קוראים לתוצאות האלו "פריון גבוה לעומת פריון נמוך", אבל אני לא רוצה להיכנס למונחים מקצועיים).

2) וזה סוד ההבדל העיקרי בין הקהילה החרדית ארה"ב לקהילה החרדית בישראל. אחוז ניכר מהחרדים בארה"ב "מייבאים כסף פנימה", ואחוז קטן מאד אצל החרדים בארץ מייבאים כסף פנימה.


(הטענות ששם מוכנים לעבוד בכל עבודה ובישראל לא, גם אינן נכונות כבר בשנים האחרונות, אלפי חרדים בארץ הם דרייברים, ויש מאות נהגי אוטובוסים, אינסטלטורים, נגרים וכו', ובנוסף עבודות אלו לא מביאות רווחה כלכלית משמעותית לא בארה"ב ולא בישראל).

למעשה אם נדאג באופן אקטיבי שכמה שיותר משפחות יתפרנסו מיבוא של כסף מבחוץ לתוך המגזר, המצב הכלכלי שלנו יהיה משופר לעין ארוך ממה שקורה כעת. בפרט ובכלל.

3) במקביל לרווחה הכלכלית בהכנסות, חשוב לשמור על צריכה חכמה בהוצאות.

תקנו מכל העולם בלי שום מחסום!

תקנו בגדים בשיין ובנקסט ובעלי אקספרס. תקנו קרמיקות מטורקיה וסין. תשתדלו לרכוש ברשתות הגדולות (רמי לוי, שופרסל, יש חסד) ולא במכולת השכונתית היקרה. קחו פיליפיני לסעד את הסבר, ערבי לרצף לכם את הבלטות. רומני לנקות את הבית, וכו'.

תלמדו דבר מתוך דבר: מוצר שמיוצר בישראל והוא יקר - או שיש מאחוריו קומבינה שחוסמת יבוא ואתם נדפקים בשל סיסמאות של בעלי אינטרסים (למשל, תחום החלב, ירקות, פירות, ביצים, בשרים, עופות, דגים) או שאתם שבויים אצלם כי הרגילו אתכם בשטיפת מוח שהמותג הישראלי/החרדי יותר טוב מהחברה הבינלאומית. [כן, חברה הגדולה שמוכרת בעוד 100 מדינות, יש לה כנראה מוצרים הרבה יותר טובים ופנטסטיים מסנו ותלמה וכו').

4) ברמת מדיניות ציבורית; אתה עסקן בעיר חרדית שיש בה רק צרכנייה של האברך בשכונה? תדאג להביא לעיר את נתיב החסד ובר-כל. אם העיר כבר גדולה תנסה להביא לה את שופרסל ורמי לוי. אם העיר גדולה יותר, תנסה להביא לה את קארפור או את קוטסקו :) .

זה די פשוט, כל דרגה כזו בדרך כלל זו הוזלה של עשרות אחוזים בצריכה המשפחתית. בצרכנייה של האברך תשלמו 2200 לחודש לסל, בנתיב החסד ובר-כל 2000, בשופרסל ורמי לוי 1800, ובקארפור 1600. וכמובן שיש ברשתות הגדולות גם יותר שפע על המדפים, של מוצרים זולים ויקרים, שירות טוב בהרבה וכו'. וכן , חיסכון כספי של 400 שקל למשפחה זה דבר מדהים ומבורך! מי שיוצא נגד זה כדי לקמבן את האברך בעל המכולת שמתעקש לא לשמוע על עבודה יעילה, פוגע בכל הציבור, וגם פוגע באברך שימצא את עצמו בגיל מבוגר יותר בלי יכולת למצוא פרנסה חילופית. (אל תאמינו לסיסמה האינטרסנטית של: "הרשת הגדולה תחסל את הצרכניה ואז תעלה מחירים". זה לא קרה בשום מקום).


5) אנחנו גם ככה מגזר שהתברך עם הרבה מאד צריכה פנימית בשל מגבלות היהדות וההלכה. אנחנו לא יכולים לקבל הוזלה לכתיבת סת"ם על ידי הודים וסינים, ובטח לא להכניס בהם חדשנות, לא יכולים להוזיל את המצות, את האתרוגים, וכו'.

דווקא בשל כך, בשאר התחומים חשוב לעודד את הציבור החרדי לצרוך חכם - לרכוש בזול ובאיכות מחוץ למגזר, ולא לרכוש ביוקר בתוך המגזר.

אגב, לא תאמינו, אפילו לענף היודאיקה נכנסים הסינים: הנה מפה לחלות לשבת עם כיתוב בעברית מעלי אקספרס. תרכשו מהם, ותעודדו את הסינים להכניס עוד מוצרים כאלו, וכך לייצר תחרות בריאה, חדשנות, מבחר, שפע, וחסכון כספי לכולנו.

6) חשוב כמובן לזכור: יש עסקים חרדים פנטסטיים, פפסי, איקאה, גולדיס, בית ישראל, המסעדה היהודית, בנים, יורומוד, וכמובן פרוג המדהימה וכו', יש בעלי מלאכה מדהימים כמו שף ישראל דודק, עורכי הדין וינרוט, אפרת ליבפרוינד, חבצלת הבלין, ועוד אלפים ועשרות אלפים מצויינים. ואם תיקחו אותם תעשו עיסקה מדהימה - אבל תיקחו אותם בזכות שהם מוכרים מוצרים מעולים, במחירים שנוחים לכם, כשהם נגישים לכם, לא בגלל "צאו והתפרנסו זה מזה".

(אלא אם יש לכם 2 עסקים בדיוק אותו דבר, אחד מחוץ לקהילה ואחד חרדי, והם מוכרים דלת ליד דלת, עם אותו שירות בדיוק, ואותו מזגן, ואותם מחירים, ואותו מבחר, ואותן שעות פתיחה, ואותם תנאי תשלום, כמובן שעדיף לבחור חרדי. ובמקרה הזה כדאי להתנהג לפי הפוסטים של רפאל וואהל ועם הקמפיין שבאשכול ליד) - אבל אם החרדי פחות טוב באחד מהם, כדאי שילמד להיות תחרותי יותר ואפקטיבי יותר)

7) יש רעות חולות בצריכה פנימית, הנה כמה מהם על קצה המזלג:

א. מחירים יקרים, כמו בכל ענף שאין בו תחרות. תיזכרו כמה שילמנו לטיסות בחו"ל כשרק אלעל היתה פה, וכמה עולה היום טיסה לכל מקום אחרי רפורמת השמים הפתוחים. אגב, תראו איזה יופי, בקו נתב"ג-אילת אין רפורמת שמים פתוחים ולכן טיסות לאילת עולות פי 3-4 מאשר טיסות ליעדים רבים באירופה.

תיזכרו גם מה היה כשהיו פה רק את שי שאול ואריגי רפפורט. היו לנו מעט מאד בגדים, באיכות נמוכה, וכיום בזכות היבוא החופשי של טקסטיל יש שפע אדיר של ביגוד מכל העולם, בלי סוף מבחר, ביוקר, בזול, ברמות נמוכות וגבוהות, לכל אחד מתאים לפי מה שהוא בוחר.

ב. מחסור ותורים = מדיניות פרוטקציה. בשוק סגור המחסור עולה שוב ושוב, אם מוכרים לכם מחסור בביצים, בחלב, בחמאה, בתרופות? כן - הסיבה היא בגלל שהם שווקים סגורים (או מנוהלים), השווקים האלו סגורים בגלל סיסמה של אינטרסנטים שטוענים שמדינת ישראל צריכה ביטחון תזונתי ולגדל את הצרכים האלו בעצמה, אבל בפועל הם השווקים שהכי במחסור. ככה גם התורים בבריאות הציבורית, בקופות החולים ובבתי חולים - שוק סגור = תורים, פרוטקציות מוסדות כמו הרב פירר והרב פישר, וכו'. לעולם לא ראיתם הרב פירר שמקצר תורים לעורכי דין ורואי חשבון.

ד. כסף מבחוץ מעשיר, כסף מבפנים מעורר תרעומת.
כשיש לך בבית הכנסת אדם עשיר הוא תורם כסף לבניית המבנה, תורם כסף לקמחא דפסחא, תורם לישיבות, תורם בפרטי, רוכש הרבה אצל אנשים. זו המציאות. אבל כשהוא עשיר מתוך הקהילה, לכל התרומות האלו נלוות בדרך כלל תרעומות, תרעומות של אנשים פרטיים שכועסים עליו, או סתם חוסר פרגון של אנשים שטוענים שהוא מתעשר על גבם.

8) נקודה חשובה: נכון, זה פחות נשמע מרגש ומלבב, למה לצאת נגד פרנסה של היימישע יידן? ואיזה מקסים ומרומם זה לדבר על היימישע פרנסה, אבל זו הדרך האמיתית לרווחה, גם שהאברך יעסוק במסחר שמביא ערך אמיתי ולא ערך של חסד, ואז ירוויח כהוגן, וגם לרווחת הרוכשים.

בנוסף, ברוב מוחלט של המקרים, כמעט ללא יוצא מן הכלל, אלו שנפלטו מהעבודה המקורית בגלל סגנון הצריכה החדשה, מצאו עבודות חדשות מועילות יותר להם ולצרכנים. הם עזבו מקום עבודה לא יעיל ויקרן וטרחן, ומילאו מקומות עבודה יעיל, חדשני, וצרכני!

כך שבניגוד למושכל ראשון, זו הדרך "הארוכה שהיא קצרה" להביא פרנסה וצרכנות ורווחה אמיתית. ואילו הדרך של "צאו והתפרנסו זה מזה", מביאה ליוקר, תורים, מרמור, תלות בחסד, מחסור, עוני, או כמו שסיכמו חכמינו ז"ל: " אין הבור מתמלא מחולייתו".

9) והנה הציטוט המלא של הגמרא, שבה חכמינו עונים לדוד המלך שהמדיניות של "צאו והתפרנסו" איננה עובדת, והוא מקבל את דבריהם! מדהים כמה אפשר לשבש הווא אמינא של חז"ל במקום להמשיך למסקנא של חז"ל.

"כיון שעלה עמוד השחר נכנסו חכמי ישראל אצלו. אמרו לו: "אדונינו המלך! עמך ישראל צריכין לפרנסה!" אמר להן: "לכו והתפרנסו זה מזה" אמרו לו: "אין הקומץ משביע את הארי ואין הבור מתמלא מחולייתו"! אמר להם: לכו פשטו ידיכם בגדוד! [תביאו כסף מבחוץ על ידי מלחמות]


[אם טרחתי מדי, אני מבקש מחילה, הפוסט נכתב בסיטואציה שבה אני לא יכול לעבוד :)]





AGNmyxbi-y4rsUwlhQwLb-JkS7FZUuKSSEKqu0976jSoehE=s40-p
תשובההעברה
 

אליהו אקספרס

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
9) והנה הציטוט המלא של הגמרא, שבה חכמינו עונים לדוד המלך שהמדיניות של "צאו והתפרנסו" איננה עובדת, והוא מקבל את דבריהם! מדהים כמה אפשר לשבש הווא אמינא של חז"ל במקום להמשיך למסקנא של חז"ל.

"כיון שעלה עמוד השחר נכנסו חכמי ישראל אצלו. אמרו לו: "אדונינו המלך! עמך ישראל צריכין לפרנסה!" אמר להן: "לכו והתפרנסו זה מזה" אמרו לו: "אין הקומץ משביע את הארי ואין הבור מתמלא מחולייתו"! אמר להם: לכו פשטו ידיכם בגדוד! [תביאו כסף מבחוץ על ידי מלחמות]
זה נכון ש"צאו והתפרנסו זה מזה" לא פותר את הבעיה כמו שאומרים חכמי ישראל,
אך הפתרון שדוד אומר הוא "צאו ופשטו ידכם בגדוד" = להביא כסף מבחוץ (וכמו שכתבת: על ידי מלחמות),
וזה לא מה שאתה מציע שהוא יותר דומה ללהוציא כסף לבחוץ (בלי לדון בנושא הכלכלי אלא רק בראיה מדברי הגמרא).
 
נערך לאחרונה ב:

ג. בן שקד

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
זה נכון ש"צאו והתפרנסו זה מזה" לא פותר את הבעיה כמו שאומרים חכמי ישראל,
אך הפתרון שדוד אומר הוא "צאו ופשטו ידכם בגדוד" = להביא כסף מבחוץ (וכמו שכתבת: על ידי מלחמות),
וזה לא מה שאתה מציע שהוא יותר דומה ללהוציא כסף לבחוץ (בלי לדון בנושא הכלכלי אלא רק בראיה מדברי הגמרא).
נכון ביותר...!
 

ג. בן שקד

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
ומה עם זה?
'מעלה גדולה שאין למעלה ממנה זה המחזיק ביד ישראל שׁמָךְ, ונותן לו מתנה או הלואה, או עושה עמו שותפות, או ממציא לו מלאכה כדי לחזק את ידו עד שלא יצטרך לבריות לשאול, ועל זה נאמר והחזקת בו גר ותושב וחי עמך כלומר החזק בו עד שלא יפול ויצטרך.' (רמב''ם)
 

אליהו אקספרס

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
כמקובל בשנת 2023 ;) בדקתי מה דעת הבינה המלאכותית
מה יותר יעיל כלכלית - שכל בני העיר קונים אחד מהשני ומשאירים את הכסף בעיר, או שכל אחד קונה כפי רצונו וחלק מן הכסף יוצא מן העיר החוצה?

באופן כללי, יותר יעיל כלכלית לאזרחים לקנות אחד מהשני ולהשאיר את הכסף בעיר. הסיבה לכך היא שכאשר הכסף נשאר בתוך הכלכלה המקומית, הוא יכול להסתובב יותר וליצור אפקט מכפיל, שיוביל להגברת הפעילות הכלכלית והזדמנויות תעסוקה בתוך העיר. מצד שני, כאשר כסף עוזב את העיר, זה יכול להפחית את כמות הכסף הפנויה לעסקים מקומיים ולגרום לירידה בפעילות הכלכלית. עם זאת, חשוב לציין שבמקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך או מועיל לאזרחים לרכוש סחורות או שירותים מחוץ לעיר. לדוגמה, אם לעיר אין את המשאבים לייצר סחורות או שירותים מסוימים, ייתכן שיהיה יעיל יותר לייבא אותם ממקום אחר.

תודה, אבל לכאורה אם מגבילים את השוק רק לבני העיר נוצר מצב בו כל אחד יכול להעלות מחירים, וכן אם כל אחד קונה כרצונו וגם מחוץ לעיר - הוא קונה דברים יותר בזול, אז למה בכל זאת עדיף שהכסף ישאר בעיר?

אתה צודק שהגבלת השוק לתושבי העיר בלבד יכולה להביא לעלייה במחירים עקב הפחתת התחרות. עם זאת, כאשר הכסף נשאר בתוך הכלכלה המקומית, זה יכול ליצור אפקט מכפיל שיכול להוביל להגברת הפעילות הכלכלית והזדמנויות תעסוקה בתוך העיר. לדוגמה, כאשר עסק מקומי מרוויח כסף ממכירה, הוא יכול להשתמש בכסף זה כדי לשלם לעובדיו, לרכוש אספקה מעסקים מקומיים אחרים ולהשקיע בהרחבת הפעילות שלו. זה יכול להוביל להגברת הפעילות הכלכלית והזדמנויות תעסוקה בתוך העיר. בנוסף, כאשר כסף עוזב את העיר, זה יכול להפחית את כמות הכסף הזמינה לעסקים מקומיים, מה שעלול להוביל לירידה בפעילות הכלכלית ובאפשרויות התעסוקה. זה יכול ליצור מעגל שלילי שבו לתושבים יש פחות כסף לבזבז, מה שמפחית עוד יותר את הפעילות הכלכלית ואת אפשרויות התעסוקה בתוך העיר. לכן, בעוד שחשוב להבטיח שהשווקים יישארו תחרותיים, יש יתרונות לשמירה על כסף בתוך הכלכלה המקומית כדי לתמוך בעסקים מקומיים וליצור אפקט מכפיל שיכול להוביל להגברת הפעילות הכלכלית והזדמנויות התעסוקה בתוך העיר.

תשכנע אותי בטיעונים כלכליים !

מנקודת מבט פיננסית גרידא, קנייה מקומית יכולה להיות מועילה בטווח הארוך. הנה כמה סיבות לכך:
1. יצירת מקומות עבודה: כשאתה קונה מעסקים מקומיים, אתה תומך בכלכלה המקומית ועוזר ליצור מקומות עבודה בתוך הקהילה שלך. זה יכול להוביל להגברת הפעילות הכלכלית והזדמנויות תעסוקה, שיכולות להשפיע לטובה על הכלכלה המקומית בטווח הארוך.
2. הגדלת הכנסות ממסים: עסקים מקומיים מייצרים לעיר הכנסות ממסים, שניתן להשתמש בהן למימון שירותים מקומיים ותשתיות. כשאתה קונה מעסקים מקומיים אתה תורם להכנסות ממסים אלה, שיכולות להשפיע לטובה על הכספים של העיר.
3. עלויות הובלה מופחתות: כשאתה קונה מעסקים מקומיים אתה מפחית את כמות ההובלה הדרושה כדי להביא את המוצר אליך. זה יכול לגרום להפחתת עלויות ההובלה, מה שיכול לעזור לשמור על מחירים תחרותיים בטווח הארוך.
4. הגברת התחרות: כשיש יותר עסקים מקומיים, יש תחרות מוגברת, מה שיכול להוביל למחירים טובים יותר ויותר אפשרויות לצרכנים. זה יכול לעזור לשמור על מחירים תחרותיים ולהבטיח שלצרכנים תהיה גישה למגוון רחב של מוצרים ושירותים. לסיכום, קנייה מקומית יכולה להוביל לגידול ביצירת מקומות עבודה, להכנסות ממסים, להפחתת עלויות הובלה ולהגברת התחרות, כל אלה יכולים להשפיע לטובה על הכלכלה המקומית בטווח הארוך.
 

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לכותב הנכבד @אלי אלימלך
אתה כותב דברים נפלאים וברמת המאקרו אתה צודק מאד! הכסף הגדול נמצא בחוץ וצריך להביא אותו אלינו! היה לי פעם חלום להקים קבוצת אסטרטגים(זקני ציון)שיתכננו מהלכים גלובליים להשתלט על הערוצים המרכזיים של הכלכלה העולמית ....

אבל אתה מתעלם מכמה נקודות.

1) זה דבר שלא מתאים לרוב שכבות האוכלוסיה וכשאתה מדבר על קמפיין או חינוך מחדש אתה צריך להגיע גם לשכבות הנמוכות.

2)זה שצריך להביא כסף מבחוץ לא סותר את זה שחלק נכבד מאד מהכסף יכול להשאר בתוכינו שלא כמו שכתבת
ובמקרה הרע גם תפגע בבעלי עסקים שלא יחזיקו מעמד הרבה זמן בגין ביזנס מלאכותי של "איש את רעהו" ויקרסו אל מפעלי הצדקה.
אגב שלא הבנתי את הקביעה הזאת "ביזנעס מלאכותי"

3)כתבת שגם בארץ כבר לא בוחלים בשום עבודה צר לי לומר לך או שאתה לא מכיר את אמריקה או שאתה משכנע את עצמך בגלל האג'נדה שלך, אין מה להשוות בין הארץ לבין ארה"ב במוסר עבודה ובהיקף של האברכים העובדים!!!...

4)בהמשך ל-3 רפאל כותב על הקושי והבירוקרטיה שיש בארץ אין ספק שהוא צודק במאת האחוזים בארה"ב הרבה יותר קל למצוא עבודה מכניסה ללא תנאים מקדימים(הדוגמא שהבאת שיש בארץ אלפי דרייברים חרדים היא ההוכחה הטובה ביותר שאנשים עובדים רק במה שאפשר לעבוד ללא בירוקרטיה! )

לסיכום הרעיון שאתה מביא הוא גדול וחובה לקדם אותו אבל הוא לא סותר את החלק של איש את רעהו!
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ומה עם זה?
'מעלה גדולה שאין למעלה ממנה זה המחזיק ביד ישראל שׁמָךְ, ונותן לו מתנה או הלואה, או עושה עמו שותפות, או ממציא לו מלאכה כדי לחזק את ידו עד שלא יצטרך לבריות לשאול, ועל זה נאמר והחזקת בו גר ותושב וחי עמך כלומר החזק בו עד שלא יפול ויצטרך.' (רמב''ם)
מה זה סותר את מה שכתבתי?

הרמב"ם מתאר פעולות שיגרמו לעזור לאיש להקים עסק בדרך של הלוואה, השקעה, שותפות, ואפילו רכישה אצלו וכו' כדי שיעמוד על רגליו. לא על הנשמה מלאכותית של עסק. והרמב"ם מגביל את העזרה: "עד שיעמוד על רגליו" כלומר, שזה באופן זמני כדי להביא את האיש והעסק למצב שהוא עומד על רגליו.
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לענ"ד זה פוסט שבא להתגרות ולעצבן יותר מדאי אנשים.
השאלה רק אם מנגד הוא יביא תועלת
הפוסט נועד לכוון את הדרך הראויה לרווחה כלכלית, זה לגמרי שווה.

אם על הדרך זה נותן קונטרא לדובוני איכפת לי שמנפפים בסיסמאות של "אני רוצה להרגיש נעים בגב שאני נותן לאנשים קביים לכל החיים", מעולה.
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
@אלי אלימלך
תעיין כאן בבקשה
ותעדכן אותנו מה אתה חושב אחרי האשכול הנ"ל
האשכול שלי תשובה לאשכול ההוא, שבכסות של "דובון איכפת לי" מכניס לציבוריות ערכי בורות שיגרמו עוני, מחסור, שירות נמוך, יוקר מחיה, מדיניות פרוטקציוניזם, וכו'.
 

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית
האשכול שלי תשובה לאשכול ההוא, שבכסות של "דובון איכפת לי" מכניס לציבוריות ערכי בורות שיגרמו עוני, מחסור, שירות נמוך, יוקר מחיה, מדיניות פרוטקציוניזם, וכו'.
אתה מדבר לא יפה
סליחה שאני כותב ככה
יש פה מישהו שאין אף אחד שחלוק על כוונותיו
רק מה אתה סובר שמעשיו אינם רצויים
והתגובות שלך כאילו הוא מנסה לעשות את כולנו עניים מזכירות לי מישהו שהיה פה שר אוצר לא מזמן (רמז עולה מברית המועצות)
עכשיו לגופו של עניין
נכון שצריך לפנות גם לבעלי העסקים לעזור להם להתייעל
אבל בדרך כלל ככל שנרחיב את היקף המכירות של העסק
נגרום לו להיות בעל עסק יותר גדול שעובד בראש יותר גדול
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אתה מדבר לא יפה
סליחה שאני כותב ככה
יש פה מישהו שאין אף אחד שחלוק על כוונותיו
רק מה אתה סובר שמעשיו אינם רצויים
והתגובות שלך כאילו הוא מנסה לעשות את כולנו עניים מזכירות לי מישהו שהיה פה שר אוצר לא מזמן (רמז עולה מברית המועצות)
עכשיו לגופו של עניין
נכון שצריך לפנות גם לבעלי העסקים לעזור להם להתייעל
אבל בדרך כלל ככל שנרחיב את היקף המכירות של העסק
נגרום לו להיות בעל עסק יותר גדול שעובד בראש יותר גדול
אני איתך, כוונותיו כנראה רצויים. ואני מבקש את סליחתו על המשפט הזה שכתבתי. וגם ניסיתי להוריד מהחריפות לאור הארתך, אבל אני לא מצליח טכנית.

בכל מקרה, הקמפיין למעשה מוביל להיפך מרווחה כלכלית. ולכן אני לא מפחד לצאת נגדו בגלוי.
 

יודעלה

משתמש מקצוען
זה בסדר גמור להשתדל לקנות אצל חרדי אחר שמוכר מוצר מעולה פחות או יותר, אבל:

1) הקמפיין יוצר תודעה שתשפיע מחר על מקבלי החלטות [חברי עירייה, עסקנים וכו'] לחייב לרכוש אצל עסקים כושלים. וזו הבעיה.
אני מכיר סיפור שבקהילה חסידית בירושלים חייבו את כולם לרכוש את הגז אצל סוכן הגז שלהם, עד שיום אחד התברר שהוא פשוט עושק את כולם במחיר כפול [!] ומקבל עמלה על כל קוב. בקהילה שלי היה אדם שמכר סוג של בגד שמיועד לנו ביוקר חריג, והוא ניסה להשפיע על ראשי הקהילה שיאסרו תחרות. לשמחתנו אז זה לא הצליח.

ואלו תרחישים מצויים בכל שוק סגור התמריצים יובילו לכך. לא משהו נדיר. כפי שדיגמתי את מחירי הטיסות לאילת, את מחירי הירקות בישראל, את מחירי הביצים, וכו' וכו'.

2) למעשה כשיש הבדלים מועטים בין העסקים, אדם נורמלי ירכוש אצל חרדי ולא אצל חילוני. אם יש לו שכל ישר ולב חם. ולכן הקמפיין בעצם מיועד למקרים מאד נדירים... כלומר: הוא מיותר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה