דיון פרסום לא שוויוני של ספרים - מה עומד מאחורי זה?

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
רוצה לשמוע מה דעתכם פה...

שמתי לב שיש הוצאת ספרים שמפרסמת את הספרים שלה באופן לא שווה, זאת אומרת מכל הספרים שהיא הוציאה - ואני זורקת מספרים סתם -
נגיד 7 היא מקדמת יותר, מפרסמת יותר, [לדוג' מפרסמים אותם ביותר מקומות מהספרים האחרים, עושים להם פרסום יותר נרחב, מודעה בנפרד לכל ספר ] ו 7 ספרים נוספים הם פחות מפרסמים. מודעה אחת לכל ה 7 האלה וזהו.

השאלה שלי - האם הם מפרסמים יותר ספרים חדשים, כי הם רוצים שיקנו אותם ויכירו אותם יותר, ואת הספרים שהם בוטחים בהם ומאמינים שהם יצליחו, הם פחות מפרסמים,
או בדיוק להיפך...
את הספרים הפחות, הם פחות משקיעים בפרסום שלהם, ובטובים - הם משקיעים יותר?

וזה חוץ מההוגנות כלפי הסופרים... אבל נניח לזה כרגע ;)
 

יהלום-יצירות מלוטשות

הוצאה לאור שמבינה אותך
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
שיקולים של רווחיות. מה יגרום ליותר מכירות, ישירות או בעקיפין.
זאת אומרת, התשובה לשאלה, ככל הנראה, נמצאת בפרסום שרואים בעיתון.
אם בחרו לפרסם דווקא ספר אחד - כנראה שהוא מצדיק את הפרסום יותר מספר אחר.
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
שיקולים של רווחיות. מה יגרום ליותר מכירות, ישירות או בעקיפין.
זאת אומרת, התשובה לשאלה, ככל הנראה, נמצאת בפרסום שרואים בעיתון.
אם בחרו לפרסם דווקא ספר אחד - כנראה שהוא מצדיק את הפרסום יותר מספר אחר.
ויכול להיות שהם סומכים על ספר של סופר X שימכור גם בלי פרסום, כי הסופר כבר ותיק\מוכר, ולכן הם פחות משקיעים בפרסום שלו?!
 

הפקות ומשחק

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הפקות ואירועים
יש את הוצאת אור החיים שמוציאים ששה סופרים\ות חדשים כל שנה, הם מוציאים את הספרים של כל השישה יחד ומפרמים אותם יחד ולחוד משאר הספרים שלהם של הסופרים הוותיקים.
זה פשוט שיווק יעיל יותר עבור הצירות החדשות.
 

הפקות ומשחק

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הפקות ואירועים
ויכול להיות שהם סומכים על ספר של סופר X שימכור גם בלי פרסום, כי הסופר כבר ותיק\מוכר, ולכן הם פחות משקיעים בפרסום שלו?!
בטח. למשל ליבי קליין, כבר כמה את רואה פרסום שלה?
אולי מודעה שתיים.
היא פשוט לא צריכה פרסום.
 

חדוי לינד

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לא תמיד הפרסום הוא מההוצאה לאור.
הרבה פעמים זאת גם החלטה של סופרת.
אחד הספרים שיצאו בקיץ פורסמו בכל מקום בלי סוף.
והסופרת שילמה את ה10K בשביל הפרסום. (והבנתי שזה החזיר את עצמו.)
אישית,
אני לא פרסמתי את הספר שלי בכלל.
אני יודעת שזאת הייתה טעות, אבל זאת הייתה החלטה אישית משיקולי פניות.
 

מכון באר שלמה

הוצאה לאור שונה. מאוד.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עימוד ספרים
השאלה שלי - האם הם מפרסמים יותר ספרים חדשים, כי הם רוצים שיקנו אותם ויכירו אותם יותר, ואת הספרים שהם בוטחים בהם ומאמינים שהם יצליחו, הם פחות מפרסמים,
או בדיוק להיפך...
את הספרים הפחות, הם פחות משקיעים בפרסום שלהם, ובטובים - הם משקיעים יותר?

וזה חוץ מההוגנות כלפי הסופרים... אבל נניח לזה כרגע ;)
יש כמה סיבות שמשפיעות על כמות שטחי הפרסום שההוצאה לאור משקיעה:

כמה הרווח של ההו"ל ממכירת הספר: לא כל הספרים שווים, לפעמים ההוצאה לאור מרוויחה 5 ש"ח על הספר, ולעיתים 35-40 ש"ח ומעלה.
כמה עותקים יימכרו על ידי הפרסום: הלקטורים ומומחי הפרסום של ההוצאה לאור משערים כמה עותקים יימכרו על ידי כל מודעה, לעיתים הוספת מודעה תוסיף מספר מסוים של ספרים ולעיתים לא. יש בכך המון כללים שנלמדים מניסיון של שנים, אולי ארחיב בכך בהמשך, אך לא הכל אפשר להסביר יש דברים שהם ניסיון נרכש.
האם יש להו"ל בלעדיות על הספר: לפעמים יש ספר שמשווק גם דרך הוצאה לאור, אך גם עצמאית, כך שיתכן לדוג' שיפה נוף יפרסמו על ספר ובסוף תרכוש אותו באוה"ח לא דרך השיווק של יפה נוף. בדרך כלל ההו"ל משווקת גם לרשתות המתחרות, אך לעיתים הסופר בוחר אחרת.
האם יתכן שפרסום הספר יגרום מכירות של ספרים נוספים: יתכן שלקוח יגיע לאור החיים לדוג' לרכוש ספר חדש של יונה ספיר וירכוש על הדרך ספרים נוספים.


בנוסף לפעמים הסופר קונה שטחי פרסום נוספים מההוצאה לאור (לרוב ההוצאות לאור יש חבילות פרסום מוזלות במיוחד בעיתונות, כך ששווה לסופר לרכוש את השטחי פרסום דרכם. כמו כן בהוצאה לאור ישנם מומחי פרסום שמומלץ להזמין דרכם את הקופי והגרפיקה).
לעיתים זה מתוך אינטרס כלכלי, אך לעיתים מתוך אינטרסים נוספים:
פרסום הסופר כסופר, פרסום הסופר כמומחה בתחום הנכתב, כבוד, הזמנות להרצאות ועוד....

נתונים אלו הם מתוך ניסיון בשיווק ספרי קודש במכון, יתכן שבספרי הקריאה הנתונים אחרים.
 

אוראל סולטן

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מה שרווחי יותר ומשתלם לסופר ולהוצאה.

לדוג'- יונה ספיר לא מפרסמת בכלל מודעות בעיתונים, כי היא בטוחה שהם ימכרו גם בלי זה, ותכלס זה סתם בזבוז כסף וזמן.

אבל ה"נבחרים" של אור החיים, מתפרסמים בכל מיני פלטפורמות שונות ומשונות, בצורות שיווק וקופי מתוחכמות. בלי זה, לא היו אפילו מעיזים להסתכל על ספרים של סופרים חדשים ו"ירוקים".

(בעיקרון, גם ה"נבחרים" של עריכת "שווה ערך" - זה שיטת שיווק ומכירות מתוחכמת. אבל היא יותר ריוחית לסופר, בגלל שהוא לע צריך לשלם על כל הבלגן, וכך אנו מרוויחים סופרים/ות טובים מדי שנה, כגון: רז לב ארי, נטע לביא, רבקה זילברמן ועוד כהנה וכהנה.).
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
מה שרווחי יותר ומשתלם לסופר ולהוצאה.

לדוג'- יונה ספיר לא מפרסמת בכלל מודעות בעיתונים, כי היא בטוחה שהם ימכרו גם בלי זה, ותכלס זה סתם בזבוז כסף וזמן.

אבל ה"נבחרים" של אור החיים, מתפרסמים בכל מיני פלטפורמות שונות ומשונות, בצורות שיווק וקופי מתוחכמות. בלי זה, לא היו אפילו מעיזים להסתכל על ספרים של סופרים חדשים ו"ירוקים".

(בעיקרון, גם ה"נבחרים" של עריכת "שווה ערך" - זה שיטת שיווק ומכירות מתוחכמת. אבל היא יותר ריוחית לסופר, בגלל שהוא לע צריך לשלם על כל הבלגן, וכך אנו מרוויחים סופרים/ות טובים מדי שנה, כגון: רז לב ארי, נטע לביא, רבקה זילברמן ועוד כהנה וכהנה.).
זאת אומרת שיש סיכוי הגיוני שספר שהוצאה לאור בטחים שהוא יימכר טוב, הם פחות מפרסמים אותו?!
 

אוראל סולטן

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לא. זה תלוי בסופר עצמו, לרוב לא ההוצאה מחליטה אם הספר יתפרסם או לא, אלא רק מפרסמת אותו בפרסומת אחת עם כולם, רק מי שמשלם עוד קצת, יכול לקבל מודעה לבד. אבל לפעמים יש מקרים שההוצאה עצמה מחליטה לפרסם אותו בנפרד. כמו שכבר כתבתי- הכל תלוי בספר/סופר/הוצאה הספציפיים.

כך לפחות לפי מיטב הבנתי.
 

מכון באר שלמה

הוצאה לאור שונה. מאוד.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עימוד ספרים
מה שרווחי יותר ומשתלם לסופר ולהוצאה.
אכן, הנוסחה היא מה שמשתלם יותר לסופר ולהוצאה.
לדוג'- יונה ספיר לא מפרסמת בכלל מודעות בעיתונים, כי היא בטוחה שהם ימכרו גם בלי זה, ותכלס זה סתם בזבוז כסף וזמן.
???
אם אני זוכר נכון יונה ספיר פרסמה על חלק מספריה החדשים, הן בעיתונים והן במקומונים והן בלוחות רחוב.
ולא רק היא, כל הסופרים והספרים החזקים מפרסמים יותר, לדוג' אם ספר נמכר ב 50,000 עותקים השקעה של 100 אל"ש בפרסום היא השקעה סבירה ונורמלית.
לעומת זאת ספר שנמכר ב 1,000 עותקים, השקעה של 10 אל"ש (עשירית!) בפרסום היא השקעה גבוהה יחסית.

אבל ה"נבחרים" של אור החיים, מתפרסמים בכל מיני פלטפורמות שונות ומשונות, בצורות שיווק וקופי מתוחכמות. בלי זה, לא היו אפילו מעיזים להסתכל על ספרים של סופרים חדשים ו"ירוקים".
תתפלאו לשמוע:
בפרסום סדרת הנבחרים של 'אור החיים' וכדו' בדר"כ ההוצאה לאור לא פונה רק ללקוחות שיקנו את הספר. אלא גם ולעיתים בעיקר בשביל לשכנע סופרים חדשים שיוציאו את הספר דרכם.
יועץ שיווקי המליץ לנו שאחד הדרכים לשווק את המכון לבעלי מחברים נוספים הוא פרסום בעיתונות של הספרים שיצאו לאור אצלנו, כמובן עם לוגו במודעה של המכון. ללא לקיחת תשלום מבעלי המחברים.

זאת אומרת שיש סיכוי הגיוני שספר שהוצאה לאור בטחים שהוא יימכר טוב, הם פחות מפרסמים אותו?!
לאור מה שכתבתי לעיל וכפי שראיתי בניסיון שלנו בשיווק ספרי קודש יוצא הפוך.
ספר שההוצאה לאור בטוחים שיימכר טוב = פרסום מסיבי.
ספר שההוצאה לאור מסתפקים האם הוא יימכר = פרסום חלש/ 0 פרסום.
 
נערך לאחרונה ב:

יוסף יצחק פ.

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
ספר שההוצאה לאור בטוחים שיימכר טוב = פרסום מסיבי.
ספר שההוצאה לאור מסתפקים האם הוא יימכר = פרסום חלש/ 0 פרסום
@מכון באר שלמה , דברים מעולים. ממש אהבתי. אולי אתייעץ איתך בעתיד... ;)

אני אוסיף, שמלכתחילה (בד"כ, על פי הידוע לי), ספר שהסופר לא מאמין בו או שההוצאה לאור לא מאמינה בו - ההוצאה לאור לא תפרסם/תדפיס אותו.
 

מכון באר שלמה

הוצאה לאור שונה. מאוד.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עימוד ספרים
@מכון באר שלמה , דברים מעולים. ממש אהבתי. אולי אתייעץ איתך בעתיד... ;)
אשמח מאוד:), אגב השבוע אנחנו פותחים מרכזייה עם שלוחה לייעוץ מקצועי בתחומי ההוצאה לאור
 

וו החיבור

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
בעיקרון, גם ה"נבחרים" של עריכת "שווה ערך" - זה שיטת שיווק ומכירות מתוחכמת. אבל היא יותר ריוחית לסופר, בגלל שהוא לע צריך לשלם על כל הבלגן, וכך אנו מרוויחים סופרים/ות טובים מדי שנה, כגון: רז לב ארי, נטע לביא, רבקה זילברמן ועוד כהנה וכהנה.).
ממה שידוע לי, גם בשווה ערך יש מספר מסלולים לבחירה, מה מהם מכיל פרסום מאסיבי יותר ומה פחות
 

מכון באר שלמה

הוצאה לאור שונה. מאוד.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עימוד ספרים
אתם מתעסקים רק בספרים תורניים?
המכון מתעסק בעיקר בספרי קודש, אם כי בתחומים רבים (לדוג': ניקוד, הפקת דפוס, וחלקית גם בתחום השיווק והפצה) אין הבדל בין ספרי קודש לספרי חול ויש לנו אפשרות להוציא גם ספרי חול.
יש לי חלום לפתוח בעתיד מכון נוסף לספרי קריאה 'באר הספרות', כי יש לי ידע רב בתחום, אך כרגע אין לי אפשרות להשקיע בזה, ועוד חזון למועד.
אך אי"ה אשמח לייעץ גם על ספרי קריאה (הצוות במכון מבין בעיקר בספרי קודש, אבל לי אישית יש ידע והבנה גם בספרי קריאה).
 

הפקות ומשחק

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הפקות ואירועים
ממה שידוע לי, גם בשווה ערך יש מספר מסלולים לבחירה, מה מהם מכיל פרסום מאסיבי יותר ומה פחות
אבל ת'כלס, לפי מה שרואים, הפרסום של ששת הספרים אותו הדבר. לא ראיתי שפירסמו ספר מסוים יותר..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  29  פעמים

לוח מודעות

למעלה