שואלת מתוך עניין: האם תוכל להרחיב קצת יותר בתאור הזן הזה? אולי קצת דוגמאות? (אין הכוונה לציטוטים, אלא לדוגמאות לנושאים, לצורת הגשתם וכדו').אז אם אתה מביא עיתונאים (עצמאיים, חוקרים, יצירתיים) אהלן סהלן.
תודה!
שואלת מתוך עניין: האם תוכל להרחיב קצת יותר בתאור הזן הזה? אולי קצת דוגמאות? (אין הכוונה לציטוטים, אלא לדוגמאות לנושאים, לצורת הגשתם וכדו').אז אם אתה מביא עיתונאים (עצמאיים, חוקרים, יצירתיים) אהלן סהלן.
ידידי הנעים,לא זכיתי להבין מהי בהלת העיתונאיזם הזה.
מה יתרום לנו - ציבור איכותי ויקר כפי שמשתקף כאן מכתיבתכם, פאנל של אנשים שאמנם עט סופרים בידם אך רבים מהם אצבעם קלה על המקלדת, ולשונם של חלקם לפחות תלהג ריב ומדון כבדבר שבשגרה?
מה כל כך מיוחד באותם "עיתונאים" השנויים במחלוקת אודות הגדרתם ומעשיהם, שיש לנו רצון לקום ולהזמינם לפאנל אצלינו, אנשים שחלקם (גם מהעיתונים היראים כביכול) לו ראיתי בני צועד בנתיבתם הייתי מורט שערות ראשי!
מקצועיים יותר מאיתנו? ספק!
חכמים מאיתנו? ספק רב!
אם כך מה נוכל ללמוד מהם?
אז לקרוא את הגיגיהם,
כן, בדלית ברירה אחרת.
מה לעשות, לרוב הם מענינים, ממלאים את הזמן העודף בגוון חי מעט יותר ואחרי הכל הם סך הכל ברירת מחדל פעמים רבות!
מבחינתי אפילו פועל בנין ממוצע, שווה פאנל הרבה קודם להם!
במקום זה, אפשר ואף רצוי להקים פאנל של סופרים מפורסמים בעלי חכמה, מדע, נסיון חיים עשיר, ותוכן יהודי ערכי ואותנטי מהם נוכל לשאוב חכמה, פרקטיקה, ואף קורטוב של יראת שמים.
ידידי הנעים,
נכנסת לנישה לא נכונה והכנסת אותי איתך.
ברשותך נבהיר - אף אחד לא חלק להם כבוד, לא ביקש ללמוד מהם ולא ניסה ללמד אותם.
פאנל הוא כפשוטו: דיון רב משתתפים אשר מתנהל בצורה מכובדת ונעימה.
זה יכול להיות עם עיתונאים, סופרים, אנשי רוח ומדע, רבני שכונות, שוחטים ובודקים, שואבי מים, או סתם חוטבי העצים של העיירה.
ושתי מילים על ידידיה חברנו, [כמובן שאני לא דובר שלו ולא מדבר בשמו, רק את אשר ניחשתי אדבר], כחלק פעיל ומבורך הוא מנסה לקדם את הפורום בכל דרך אפשרית הנראית לו, ומשום מה הוא נתפס על מיזם עיתונאי, לא מתוך עיקרון או הערצה אלא כנסיון לפעילות מקורית גרידא. ואפשר ששמו של הפורום העלה במוחו את הרעיון הנ"ל (ולא נשאר לנו אלא להודות על כך שהוא לא ניסה להדביק לנו ראש קהילה). ומשום מה, משום מה... טובי המוחות הפעילו את רוב כשרונם להתפלמס ולהתלמדס למה הרעיון הזה הוא לא שמן זית זך מטיפה ראשונה ללא גרעינים.
כתבתי די והותר להלילה. נשאיר מקום לשאר החברים.
ליל מנוחה.
לדעתי מכל אלו ועוד, תצא תועלת מרובה יותר מאשר מושא האשכול הנכחי, אך אם דברי אלו מקוממים משהו אנצור אותם מכאן ואילך במעמקי בטני.עיתונאים, סופרים, אנשי רוח ומדע, רבני שכונות, שוחטים ובודקים, שואבי מים, או סתם חוטבי העצים של העיירה.
קמתי ממיטתי בכדי לאשר כל מילה מדבריך הנכוחים, וכעת הנני מוכן לתיקון חצות.אם יורשה לי להשחיל מילה בטרם תחטפך שינה, אם לא תקרא זאת מחר לא יקרה מאומה.
א. לא כיוונתי את מילותי לידידיה שאכן מנסה בכל כוחו לאתגר ולרומם את הפורום ולהופכו לאיכותי יותר ועל כך יישר כחו.
ב.לא כיוונתי מילותי אליך אדם טוב ויקר שכמותך מכיוון שלא באמת חזיתי בדבריך בהלת "עיתונאיזם" כפי הגדרתי לעיל, דברי כוונו אל הלך הרוח הכללי שבאשכול.
א+ב=ג. ומכיוון שכך ציטטתי את דבריך רק בכדי לשלול תחושה שדברי כוונו אל פותח האשכול המנהל המסור, כאן טעיתי, משום שאכן נראה כאילו כיוונתים אליך, קבל את התנצלותי ואף אפעל לשנות זאת.
ד. בכל מקרה דעתי נותרה כשהיתה, שאכן שווה לקבץ לפאנל את ה:
לדעתי מכל אלו ועוד, תצא תועלת מרובה יותר מאשר מושא האשכול הנכחי, אך אם דברי אלו מקוממים משהו אנצור אותם מכאן ואילך במעמקי בטני.
אריה וובר-ארליך, נשמט בכוונה או בטעות?המילה עיתונאי מעלה ראקציה קשה אצל חלק מהאנשים כאן, הם רואים בהם את המקור לרוע הפושה בעולם ומאיים על האנושות על כל גווניה.
כשהטיתי את הדיון לשאלה מיהו עיתונאי ומהו עיתונאי, בוודאי שלא הייתה כוונתי לעיתונאי המתואר בויקיפדיה או במילון אבן ספיר.
מקצוע העיתונאי בעולם כולו מורכב מחושף שחיתויות שומר הסף של הדמוקרטיה, כל אחד והפרשנות שלו למילה דמוקרטיה (שמאל/ימין). לזכות הציבור החרדי ייאמר שברוב רובו של התחום אין הדבר כך. רובם אמונים על ספרו של ה'חפץ חיים' בפרשנויות נרחבות.
ומכיוון שחובבי המילה הכתובה אנו הבה נטה את הדיון למטרה אחרת: להעלות על נס את הכותבים המוכשרים במגזר החרדי בתחום העיתונאות. רשימה חלקית בלבד.
שלומי גיל
יוסי אליטוב
אליעזר שולמן
ישראל יוסקוביץ
ישראל פלר
דוד דמן
יעקב רייניץ
בנימין חינקיס
מוישה גוטמן
ישראל קצובר
מנחם בן ישי
מאיר גולד
יאיר וינשטוק
אליעזר גרינצייג
ואני מדגיש וחוזר ומדגיש. אל נא אחי תרעו. בואו נעשיר את הכתיבה של כולנו. בואו נבחן יחד את פרי עטם בלבד ולא איש איש ודעותיו.
חלילה וחס, יש לו כתיבה מאוד חדה.אריה וובר-ארליך, נשמט בכוונה או בטעות?
ושתי מילים על ידידיה חברנו, [כמובן שאני לא דובר שלו ולא מדבר בשמו, רק את אשר ניחשתי אדבר], כחלק פעיל ומבורך הוא מנסה לקדם את הפורום בכל דרך אפשרית הנראית לו, ומשום מה הוא נתפס על מיזם עיתונאי, לא מתוך עיקרון או הערצה אלא כנסיון לפעילות מקורית גרידא. ואפשר ששמו של הפורום העלה במוחו את הרעיון הנ"ל (ולא נשאר לנו אלא להודות על כך שהוא לא ניסה להדביק לנו ראש קהילה).
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: