דרוש מידע ענישה פיזית קיימת בת"תים עדיין?

מצב
הנושא נעול.

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
מעניין אותי מהיכן הגיעה השורה הזו ועל סמך מה נקבעה בכזו נחרצות ראויה לציון (אני לא יכולה להתעלם מסימן הקריאה המרשים הזה שם)
מניסיון אישי...
ותנסו לשאול כל ילד קצת שובב איך מתייחסים אצלו בכיתה לעונשים בסגנון הזה
 

פאנטה

משתמש סופר מקצוען
מניסיון אישי...
ותנסו לשאול כל ילד קצת שובב איך מתייחסים אצלו בכיתה לעונשים בסגנון הזה
משנה איך שאר הילדים מתייחסים? (בהחלט ייתכן שעבורם זו הצגה.......)
או משנה איך הילד הנפגע מרגיש(נפגע!)
יש לך נסיון אישי עם הרבה נפגעים ששיתפו אותך בהרגשותיהם?
 

יאנקאלע

משתמש מקצוען
בנות זה רק בדיבורים
וזה הרבה יותר גרוע

מכה עוברת תוך דקה
פציעה עוברת אחרי שבוע
שבר מתאחה אחרי חודש
מילה חריפה ופוגעת נשארת שנים
לא התכוונתי שהמלמד יעשה שבר לתלמידו למי שחשב כך
 

ב' א'

משתמש פעיל
בלת"ק חלקי

אי אפשר להשוות כלל וכלל בנות לבנים!

וכי בנות רבות מכות ?
וכי הם זורקות חפצים?

בנות זה רק בדיבורים
ממש לא! בעיקר בכיתות הנמוכות יש הרבה בנות שרבות! (כן, פיזית, אני יודעת שזה נשמע מוזר אבל לפחות אצלי ביסודי חברות שלי רבו מכות אולי הן למדו מאחים שלהם:p)
 

אבנית

משתמש רשום
ממבט של מלמד: דבר ראשון כל אחד הוא בן אנוש ויכול לעשות טעות
לא תמיד הילד צודק ועל ההורה להעמיד את הילד על טעותו וגם לעודד אותו לא להסתיר מההורים דברים כאלו
אך בכל מקרה יש לברר מול המלמד את הסיפור לאשורו
דבר נוסף וחשוב: אל תשכחו שלכם הרבה פעמים אין כח לילדים ואתם "מודים "לאנשי ההוראה על עבודתם
וכמה לא הייתם רוצים להחליף איתם, לא פלא שיש מחסור במלמדים כי כובלים אותם כ"כ וכן לא מתגמלים מספיק.
בכל מקרה צריך לדאוג שהמורה לא יחזור על כזאת פעולה
 

עימוד נקי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
לכתוב 80000000 פעמים שומר פיו ולשונו......
מחכה לרגע שזה יקרה
ואז יפתחו אשכול בפרוג "מזעזע" "לא לדור שלנו"
בדור שלנו ילד שמתחצף צריך להיא לו סוכריה על מקל רק כך הוא יבין

הגזמתם
 

ר גן עדן

* מעצבת פנים והום סטילינג *
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
זה נכון.
ובדיוק כך הגבתי.

מצרפת קישור שקראתי אתמול. חשוב לכל מחנך לקרוא.
והורים, כן תהיו ערניים מותר לתת ביקורת גם על הרב'ס אם צריך. וזו חובתכם.
מתוך הספר החדש “דרכי החיזוק” פרקי הדרכה משיחות מרן ראש הישיבה הגר”ג אדלשטיין שליט”א



החזו”א כותב באמונה וביטחון (ד, טז) שתלמיד מושפע מההנהגה של המחנך, ומתנהג באותה ההנהגה שהוא רואה אצל המחנך, ולמשל אם הוא רואה שהמחנך כועס, הרי הוא חושב שכעס זה דבר מותר, ומתחיל גם הוא לכעוס, ואפילו אם באותו המקרה הייתה סיבה מוצדקת לכעוס, התלמיד אינו מבין, וחושב שכבר מותר לכעוס.

ובאמת הכעס גם לא מועיל ולא מוסיף כלום בהשפעה על המתחנך, רק יכול להיות שיגרום פחד, אבל משמעת של פחד איננה משמעת! ולפעמים יש מקרים מיוחדים שיש בזה צורך אצל ילד יחיד, שלא יתחצף, אבל בדרך כלל משמעת שמטילים פחד על הילדים אין בה שום תועלת.

ועוד צריכים לדעת, שאם רוצים לתת תוכחה לתלמיד, ולהסביר לו שהוא עושה דבר שלא כהוגן, אין להעיר לו על כך ברבים, רק ביחידות, להכניס אותו בחדר, במקום שאין רואים, ושם לדבר איתו. ותחילה יש לשבח אותו, ולומר לו, הרי אתה בעל כישרון, ובעל מידות טובות, ואתה יכול להיות אדם גדול מאד, ולמה לך להתנהג כך? הרי זה לא כדאי לך! – ככה יש לדבר איתו, מצד מה שכדאי לו, ורוצים את טובתו. אבל לא לצעוק ולא לכעוס, צעקות וכעס לא עוזרים למשמעת.
 

ר גן עדן

* מעצבת פנים והום סטילינג *
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
מחכה לרגע שזה יקרה
ואז יפתחו אשכול בפרוג "מזעזע" "לא לדור שלנו"
בדור שלנו ילד שמתחצף צריך להיא לו סוכריה על מקל רק כך הוא יבין

הגזמתם
יש גמ"חים...
בעבר הם שגשגו,
והעונש היה יעיל במיוחד....
 

בציניות

משתמש מקצוען
אמרתי לבני שילך מחר לשוחח איתו על הפגיעה
זה וודאי רעיון טוב, בהחלט מומלץ, זה יכול לסגור את הסיפור בצורה הכי בריאה.
כמובן אם מדברים על בני אדם... ולפי הנכתב, כבר יש היכרות עם המלמד (שמלמד לא יגיד: "אה, עוד יש לך טענות?! תקבל עוד עונש!...)
וכמובן גם להסביר לילד איך לגשת ולדבר! כדי שאכן לא יתפרש כטענות וחוצפה.
 

צריכה לחשוב...

משתמש מקצוען
ממש לא! בעיקר בכיתות הנמוכות יש הרבה בנות שרבות! (כן, פיזית, אני יודעת שזה נשמע מוזר אבל לפחות אצלי ביסודי חברות שלי רבו מכות אולי הן למדו מאחים שלהם:p)
יש לי חברות שהיו רבות מכות גם בסמינר... (בעיקר בשביל הכיף)
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
הגזמתם.. לשתי הצדדים..

זה הבעיה של רשתות חברתיות באופן כללי שיש הקצנה של דעות לכאן ולכאן כי כל אחד שיותר קיצוני מושך יותר צומי.

כל החרדה המוגזמת לנזקים הנפשיים האדירים שנגרמו לילד טיפה חצתה את הגבול.

נכון יתכן וההשפלה הייתה מזיקה.
אכן, צריכים להיות ערים למצבו של הילד ולוודא שהוא לא נפגע ולתת לו את המקום והתמיכה בבית (בלי לדבר בפניו נגד הרבה - אולי רק בעדינות.)
אבל כל ההגזמה הזאת.

אין ילד שלא חווה השפלות,
זה חלק בלתי נפרד מההתפתחות.
במקרים חריגים צריכים לוודא שאין טראומה.

במקרה כמו הנ"ל רוב הילדים יעברו את זה כאילו לא קרה כלום.
(יתכן שיש ילדים עם מבנה אישיות מסוים שזה יכול להזיק להם יותר)

אפשר לדבר עם הרבה ולשאול אותו בצורה יפה אם הוא לא חושב שזה קצת מוגזם - שיבין את הרמז,
אם יש מגמה צריך לדווח להנהלה.

אבל זה לא כזה קיצוני.


החרדה המוגזמת הזו לנפשם העדינה של הילדים (שהיא ברובה מוצדקת), מביאה לחוסר יכולת מוחלט של מורים ללמד תלמידים.
הם לא יכולים לצעוק (ח"ו זוהי השפלה...), הם לא יכולים להעניש, מכות כמובן שאסור (ובצדק!!), כשהם שולחים ילד הביתה הם חוטפים צעקות מההורים או מההנהלה,
ובאופן כללי יש להם אפס גיבוי!!


אז נכון מדובר במעשה שלא צריך להיות.
אבל לכל דבר יש תגובה מתאימה.
לא הולכים על חמש שקל לבית משפט.
וודאי לא תולים על זה.
 

יאנקאלע

משתמש מקצוען
ממש לא! בעיקר בכיתות הנמוכות יש הרבה בנות שרבות! (כן, פיזית, אני יודעת שזה נשמע מוזר אבל לפחות אצלי ביסודי חברות שלי רבו מכות אולי הן למדו מאחים שלהם:p)
אבא אמר לי פעם שאם הוא תופס את הבן שלו מרביץ לאח שלו
אז הוא נותן לו קורס בהדגמה אישית איך נותנים מכות וד"ל
 

ר גן עדן

* מעצבת פנים והום סטילינג *
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
זה וודאי רעיון טוב, בהחלט מומלץ, זה יכול לסגור את הסיפור בצורה הכי בריאה.
כמובן אם מדברים על בני אדם... ולפי הנכתב, כבר יש היכרות עם המלמד (שמלמד לא יגיד: "אה, עוד יש לך טענות?! תקבל עוד עונש!...)
וכמובן גם להסביר לילד איך לגשת ולדבר! כדי שאכן לא יתפרש כטענות וחוצפה.
הייתי מבררת קודם עם הרבה בצורה מכובדת מה היה, ומכינה אותו ששלחתי את הבן לברר, אחרת הוא יכול לפרש את זה כחוצפה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  107  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה