נכתב ע"י GRN;1051443:
זה יקרה רק אם הציבור יקריב מהנוחות שלו לטובת המאבק. כל עוד נשב בבית ונחכה שיעשו בשבילנו את העבודה - נמשיך להיות כלואים באוטובוסים מחניקים ותלויים בלוח זמנים נעלם.
אין ברירה חייבים כאן להגיע לעסקנות,
כוונתי לעסקנים החרדיים או לחילופין כל מי שרוצה להרים את הכפפה, בתנאי שיש לו גב חזק מכל המובנים (כלכלי, נחישות, יחצנ"י וכו')
צריכים להתחיל עם תהליך חוקי למוטט את המונופול של אגד,
שלב א':
ראינו הרבה מהפכות בשנים האחרונות לטובות ציבור הלקוחות במגוון תחומים, כמו תקשורת ועוד ואפי' בתחום התח"צ, הגיע הזמן לדרוש פתיחת שוק התח"ץ לתחרות חופשית, אני חושב שזה נשמע הגיוני מאד ללא כל קשר לסיפור הספציפי, זה יגרום להתייעלות של כל התחום.
זה יכול להתחיל עם העלאת הדיון בכנסת ע"י חבר כנסת פופולרי (לצערי חשוב שיהיה דווקא לא חרדי וד"ל) ולאחמ"כ מסע שכנוע מסיבי ע"י לוביסטים מלומדים מופנה לח"כים מכל המפלגות כולל ערביות שיצטרפו למהלך (שהחרדים יצטרפו רק האחרונים וד"ל) יש לקחת בחשבון שיש כאן דרישה לתקציב אדיר שכן אגד לא ישקוט ולפי ההצלחות שלהם בתחום עד עכשיו יש צורך במערכת חזקה במיוחד בכדי להתגבר על השתדלנות שלהם במקומות הגבוהים.
שלב ביניים:
כמהלך ראשוני ניתן לפנות למארגני הסעות למיניהם לנסות להשתמש עם אוטובוסים שאינם מחברת אגד ושותפיו לדוגמה:
כשיש חתונה בחצר אדמו"ר או שמגיע ערב חג נוצר תמיד מצב שמערים חרדיות יוצאים מאות ואולי אלפי! אוטובוסים מלאים ביהודים חרדים ליעדים שונים לכבוד השמחה או החג,
לפי החוק אין מניעה מלארגן נסיעה כזאת ע"י חברה פרטית זו לא נסיעה קבועה שמתחרה עם התח"ץ אלא נסיעה מיוחדת חד פעמית, בדיוק כמו שמחותנים מארגנים נסיעה שתצא לאולם השמחות בו הם מחתנים על אף שיש קו תח"ץ שמגיע מאותו מוצא על לאולם,
כמובן שיש כאן בעיה שאין את ההסדר של סטודנט, נוער ואזרח וותיק, אבל ישנם אלפים שאינם עונים לאחד מההגדרות הנ"ל ואין סיבה לזרוק עוד כסף לידי אגד,
יש גם בעיה עם הארגון שיהיה מאוד קשה היות ומדובר בהמון אוטובוסים באותו זמן, לכן כדאי שכל בעל יוזמה ירים את הכפפה ויארגן שנים שלושה או כמה שיכול לקחת על עצמו לטובת מתגוררי השכונה הקרובה אליו בזמני חג או שמחה, חשוב שהמארגן ירוויח סכום כסף בכדי שזה לא ייפסק עם שוך הזעם , מבדיקה ראשונית עולה שאם שוכרים אוטובוסים מחברה מסויימת ועושים איתה דיל טוב (אפשר לסכם על שיתוף פעולה תמידי וכדו') ניתן להגיע למחיר שיאפשר מחיר שווה לאגד ועוד ישאיר משהו בכיס של המארגן,
יש לקחת בחשבון שאין היתר באטובוסים פרטיים לאנשים בעמידה גם לא לאיש בודד, כמובן מגודל הסכנה שבדבר, רק שבתח"ץ אין מה לחשוש ככל הנראה אולי בגלל שאגד דואג לבטחון הנוסעים... איני מצליח להבין בדיוק איך עניין בטחוני משתנה מחברה פרטית לחברה ציבורית, אולי צריך לטפל גם בזה ככנסת.
צעד זה לכשעצמו אם זה יצליח ולו בחמישים אחוז זה יורגש היטיב בכיסי אגד, תעשו חשבון קטן כמה אוטובוסים יוצאים מדי שנה בערב ר"ה ושבועות מב"ב אשדוד ביתר ב"ש וכו' לכיוון ירושלים וכן מירושלים לב"ב ובמוצאי החג כל זה בכיוון ההפוך, מספר הנסיעות הוא ללא ספק בן 5 ספרות, שירגישו אותנו פעם.
שלב ב':
באם המאבק בכנסת לא יוכתר בהצלחה יש לנסות למוטט את אגד חוקית בבתי משפט אם בעתירה כללית על כל נושא המונופול של אגד על הקווים ואם בעתירות ממוקדות על מקרים או נוהלים ספציפיים, פשוט לעשות להם את ה.... עד שירגישו קצת מה טעמו של המרור אותם הם מאכילים ללקוחותיהם החרדיים.
אני סבור שזהו דפוס הפעולה הכי יעילה, אולי לא הכי סבירה שתתרחש, אבל אם יש כעס ורוצים לקדם משהוא מעשי זה מה שיכול לעזור,
בשביל להוציא חרם כללי יש צורך בהתגייסות של הרבה מאוד רבנים וקהילות, ודברים כאלו שמורים למאבקי דת, אי אפשר לדרוש מהציבור להחרים חברה על רקע כזה, וברור שהרבנים ישמרו על כוח ההחרמה שלהם אך ורק לנושאים רבניים מובהקים, בפרט שלא חסרים מאבקים חשובים בעניני דת והלכה שלדאבוננו סביר שיצטרכו לבקש שיתוף פעולה של כל הציבור בעתיד הקרוב מאד, כך שהמישור הציות לרבנים חייב להישמר סטרילי למצבים כאלו.
אני מקווה שיהיה מי שירים את הכפפה ויציל את הכלל מההכפשה הנלוזה הזו ומההשפלה המתמשכת שהציבור שלנו חווה מדי יום.