אמממ... נשמע לי נאיבי קצת.
כל סופר מתחיל צריך דבר ראשון לקבל שם ותפאורה.
רק אחר כך הוא יכול לתת את הסגנון שלו, שנפרד מהביקוש.
שילוב של אלה בהתחלה הוא כישרון על - שנראה לי שלא קיים.
השנקל שלי:לא.
כי אם ככה - למה צריך לקבל ביקורת? (זו לא עקיצה!) הרי בביקורת - את מאבדת את הסגנון הייחודי שלך!
אלא שיש שילוב, עדין, שלא פוגע בסגנון, אבל מתאים גם לקהל.
לטעמי הכל אופן.
רוב הסופרות שקיבלו שם ותהילה המציאו את הסגנון. ורק אחריהן - הוא רכש שם ותפאורה.
כמובן שזה לא עובד לכולם, צריך להיות טוב בשביל זה.
ובכל מקרה, גם אם נרצה להתאים את עצמינו לקהל - מי בדיוק הקהל הזה, ומה הוא באמת רוצה?
תסביכי עלילה נוטפי טרגדיות או פנטזיה היסטורית?
מסרים שאפשר למצוא גם אצל ר' ישראל סלנטר או אמירות חתרניות?
מערכות יחסים מורכבות או עלילה קצבית ומתח קיצוני?
לא נראה לי שלמישהו יש תשובה ברורה לשאלה הזו.
יש ספרים גרועים לתפארת שהפכו לרבי מכר, ויש טובים מהם שמעלים אבק בספריה, אבל הדרך היחידה לדעת אם הסגנון שלך טוב או אהוב היא לכתוב אותו.
ביקורת תמיד יכולה לשפר, לכוונן, לדייק. גם את הסגנון עצמו, לענ"ד. אבל בשום אופן לא להחליף אותו.
או בקיצור: תהיי את, העולם כבר יתרגל.