עזרה עלילה חוצת פרק

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
הא בהא תליא.
דוגמה קטנה:
כשאני קורא קטע ספרותי שלא כתוב טוב, זה צורם לי באישונים, אני מעפעף במהירות, דומע קשות, ונדרש לערוך הפסקה להסדרת נשימותיי ולשתיית כוס מים קרים על נפש עייפה ויגעה.
מישהו שאני מכיר, שמאוד אוהב לקרוא ספרים, וקורא הרבה, אבל לא כ"כ מבין בכללי כתיבה (כן, למרות הקילומטראז' הארוך שלו בקריאה), יכול לקרוא את הקטע להנאתו בלי שום בעיה, כל עוד העלילה מושכת מספיק (אא"כ זה כתוב בצורה גרועה באופן בולט, כמובן).
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
דוגמה קטנה:
כשאני קורא קטע שלא כתוב טוב, זה צורם לי באישון, אני מעפעף במהירות, דומע קשות, ונדרש לערוך הפסקה להסדרת נשימותיי ולשתיית כוס מים קרים על נפש עייפה ויגעה.
מישהו שאני מכיר, שמאוד אוהב לקרוא ספרים, וקורא הרבה, אבל לא כ"כ מבין בכללי כתיבה (כן, למרות הקילומטראז' הארוך שלו בקריאה), יכול לקרוא את הקטע להנאתו בלי שום בעיה, כל עוד העלילה מושכת מספיק (אא"כ זה כתוב בצורה גרועה באופן בולט, כמובן).
אוקיי.
רוב האנשים שאני מכירה נעשים בררנים ככל שקילומטראז' הספרים שלהם מתארך.
 

בונבוניירה פיקנטית

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אני מאמינה שככל שהיצע הספרות האיכותית יגדל, טעם הקהל ישתבח.
ככל שמרגילים אנשים למנת גורמה הם כבר לא יהיו מסוגלים לטעום ג'אנק.
הבעיה היא להיות הנחשונים, ולהסתכן בדחיה.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אבל נודה שזה סיכון...
ייתכן שרק סופר שכבר מוכר יכול לעשות זאת כי הוא כבר מבוסס.
האם סופר חדש ולא מוכר יכול לאפשר לעצמו כתיבה פחות איכותית?
דומני שאפילו פחות.
סופר חדש אמור להשקיע ביתר שאת הזדמנות הראשונה שנופלת לידו ולכתוב ספרות איכותית אך נגישה בה בעת.
 

בונבוניירה פיקנטית

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
האם סופר חדש ולא מוכר יכול לאפשר לעצמו כתיבה פחות איכותית?
דומני שאפילו פחות.
סופר חדש אמור להשקיע ביתר שאת הזדמנות הראשונה שנופלת לידו ולכתוב ספרות איכותית אך נגישה בה בעת.
אמממ... נשמע לי נאיבי קצת.
כל סופר מתחיל צריך דבר ראשון לקבל שם ותפאורה.
רק אחר כך הוא יכול לתת את הסגנון שלו, שנפרד מהביקוש.
שילוב של אלה בהתחלה הוא כישרון על - שנראה לי שלא קיים.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אמממ... נשמע לי נאיבי קצת.
כל סופר מתחיל צריך דבר ראשון לקבל שם ותפאורה.
רק אחר כך הוא יכול לתת את הסגנון שלו, שנפרד מהביקוש.
שילוב של אלה בהתחלה הוא כישרון על - שנראה לי שלא קיים.
לא מצליחה להבין את הדימוי.
כל סופר שרוצה להתבסס צריך להביא עלילה וכתיבה טובה.
רושם ראשוני הוא הזדמנות שלא כדאי לפספס.
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
זה המוקש.
שף מתחיל לא יכול להרשות לעצמו להאנין את טעמם של הכפריים.
במחשבה שניה, אסייג: זה תלוי בסוג הטעם שהוא רוצה להקנות.
ניקח למשל את הספר ההומוריסטי של נתן גלנט. מדובר בז'אנר לא מוכר בספרות החרדית, או כמו שרותי קפלר הגדירה את זה: "ראשון מסוגו", ובכל זאת אני חושב שהספר התקבל בהצלחה. הסיבה: מדובר בספר קליל שכיף לקרוא.
לעומת זאת אם הסופר מעוניין להקנות ז'אנר כבד או עמוק יותר, הוא צריך גב. ושם טוב זה הגב הטוב ביותר שהוא יכול להשתמש בו על מנת לאלף את הקוראים בינה דעת והשכל ספרותי.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
זה המוקש.
שף מתחיל לא יכול להרשות לעצמו להאנין את טעמם של הכפריים.
נגישות אין פירושה טעם רע או חומרי גלם לא משובחים.
מכירה די והותר ספרי ביכורים משובחים שהיו לרבי מכר.
 

אמא ומתכנתת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אבל נודה שזה סיכון...
ייתכן שרק סופר שכבר מוכר יכול לעשות זאת כי הוא כבר מבוסס.
לא חושבת שזה סיכון.

רוב מוחלט של האנשים יהנו מספרות איכותית, גם אם נהנים במקביל מספרות רדודה ושטחית יותר.
כתיבה איכותית ומשובחת רק מגדילה את קהל היעד. לא מקטינה.
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
אמממ... נשמע לי נאיבי קצת.
כל סופר מתחיל צריך דבר ראשון לקבל שם ותפאורה.
רק אחר כך הוא יכול לתת את הסגנון שלו, שנפרד מהביקוש.
שילוב של אלה בהתחלה הוא כישרון על - שנראה לי שלא קיים.
אני ממש חולקת עלייך.
את הסגנון שלך את צריכה לקנות בקטע כתיבה הראשון שלך.
כי אם ספר הוא חיקוי עלוב או שלא עלוב אבל חיקוי, מה רע במקור? מי צריך חיקוי.

ושימי לב.
הסופרות הטובות, הן אלו שקנו לעצמן סגנון. ולא העתיקו אף אחת.
והלכו על האיכותי מהרגע הראשון. זה הדרך לקבל שם ותפאורה. אין עוד דרך.
מי שעובדת קשה, ועושה עבודה טובה, מצליחה.
אין כאן קסם, או פרוטקציות לשם. אחרי ספר או שניים, השם מתחיל לדבר לעצמו.
לא שאז אפשר לנוח, ממש לא. אבל ספר טוב, יצליח.
מה זה ספר טוב? נראה לי מה שכתבו למעלה. כמעט מקיף הכל.

ואיך קונים סגנון? כותבים את עצמך. לא את אחרים. הכי עצמך שיש.
וזה יהיה הכי ייחודי שיש.
 

בונבוניירה פיקנטית

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אני ממש חולקת עלייך.
את הסגנון שלך את צריכה לקנות בקטע כתיבה הראשון שלך.
כי אם ספר הוא חיקוי עלוב או שלא עלוב אבל חיקוי, מה רע במקור? מי צריך חיקוי.

ושימי לב.
הסופרות הטובות, הן אלו שקנו לעצמן סגנון. ולא העתיקו אף אחת.
והלכו על האיכותי מהרגע הראשון. זה הדרך לקבל שם ותפאורה. אין עוד דרך.
מי שעובדת קשה, ועושה עבודה טובה, מצליחה.
אין כאן קסם, או פרוטקציות לשם. אחרי ספר או שניים, השם מתחיל לדבר לעצמו.
לא שאז אפשר לנוח, ממש לא. אבל ספר טוב, יצליח.
מה זה ספר טוב? נראה לי מה שכתבו למעלה. כמעט מקיף הכל.

ואיך קונים סגנון? כותבים את עצמך. לא את אחרים. הכי עצמך שיש.
וזה יהיה הכי ייחודי שיש.
יש הבדל ענק בין להעתיק לבין להתאים סגנון. הבדל ענק ומשמעותי...!
 

בונבוניירה פיקנטית

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הבדל דק, עם אותה תוצאה. איבוד הסגנון היחודי שלך.
לא.
כי אם ככה - למה צריך לקבל ביקורת? (זו לא עקיצה!) הרי בביקורת - את מאבדת את הסגנון הייחודי שלך!
אלא שיש שילוב, עדין, שלא פוגע בסגנון, אבל מתאים גם לקהל.
לטעמי הכל אופן.
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
לא.
כי אם ככה - למה צריך לקבל ביקורת? (זו לא עקיצה!) הרי בביקורת - את מאבדת את הסגנון הייחודי שלך!
אלא שיש שילוב, עדין, שלא פוגע בסגנון, אבל מתאים גם לקהל.
לטעמי הכל אופן.
ביקורת, זה לא על סגנון כתיבה, זה על נושאים, הבנות הקוראים, תוכן הפרק. הנעת העלילה.
לא סגנון הכתיבה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה