שיתוף עיבודי אקורדים מיוחדים לשירים מוכרים

- דוד -

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
קול דודי הנה זה בא, מב"ד.
C SUS2 קול דודי הנה זה בא זה מלך המשיח, D7 קול דודי הנה זה בא, G SUS4 זה מלך המשיח. הקטע הראשון. הרעיון הוא שכל הזמן דו ורה בפעולה. בעצם הC והG מורכבים מאותם הצלילים אלא שההבדל הגדול על מה יושב הבאס. כשיהיה לי זמן אני אעלה הקלטה בל"נ עם גיטרות רקע שמדגישות את ה"שטאנץ" שבעניין.
 

horseman

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
יש איזה מהלך בואמרתם כה לחי בבבית כשששרים לאט את הבית איזה מהלך מהו? ואיפה הוא עוד קיים?
 

אשר גרין

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
D I G I T A L
מהלך זה רצף אקורדים שלא תמיד יושב לפי התווים אלא כסוג של הרמוניה, שמהלך כל האקורדים ביחד יוצרים.
אתה מתכוון לדוגמה כמו: בשיר וכולם מקבלים עליהם הישן נניח בAM איי ללל ללל ואז DM אייי D/F# איי D7 איי D6 אויי אם אני לא טועה אני לא כל כך זוכר את האקורד שם במעבר בניגון אני מקווה שהבנת
 

horseman

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אתה מתכוון לדוגמה כמו: בשיר וכולם מקבלים עליהם הישן נניח בAM איי ללל ללל ואז DM אייי D/F# איי D7 איי D6 אויי אם אני לא טועה אני לא כל כך זוכר את האקורד שם במעבר בניגון אני מקווה שהבנת
כן.....
הרווחתי עוד משהו על הדרך.....
אני תמיד מזהה את המהלכים בשמיעה אבל אני לא יודע באיזה אקורדים לבצע אותם....
 

אשר גרין

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
D I G I T A L
כן.....
הרווחתי עוד משהו על הדרך.....
אני תמיד מזהה את המהלכים בשמיעה אבל אני לא יודע באיזה אקורדים לבצע אותם....
מה לבצע את ההרמוניה (מהלך) או סתם האוקורדים הרגילים הסבר
 

מוזיקאית בנשמה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
נזכרתי במשהו שיצא לי בפסח. אילו אילו הוציאנו הוציאנו ממצרים די די די די דיינו... במהלך קפיצי כזה:
C | C7\Bb | Am7 | AbM7 וחוזר חלילה...
יש קצת בעיה במעברי האקורדים.לפעמים עדיף את האקורדים הפשוטים והמוכרים. מאשר להסתבך...
 

אשר גרין

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
D I G I T A L
יש קצת בעיה במעברי האקורדים.לפעמים עדיף את האקורדים הפשוטים והמוכרים. מאשר להסתבך...
הרעיון של כל מה שלומדים ב"תאוריה במוזיקה" הוא הכללים האלו מתי עושים אקורדים מסובכים (ליווי כבד) ומתי לא!
לדוגמה מה שאני הבאתי ** התכונתי לפעם השנייה כי בפעם הראשונה זה רק אייי AM אייי DM אייי AM
ורק בפעם השנייה זה המסובך (יופיע עוד רגע למטה) ולכן צריך לעשות את זה רק בפעם השנייה יש עשרות דוגמאות
וכמעת בכל שיר בפעם הראשונה זה האקורדים הפשוטים ובפעם השנייה זה המסובכים
וזה לא רק בגיטרה!!
שימו לב גם בשירים במוזיקה כללית!
"אשת חיל" של יעקב שוואקי
השיר מתחיל עם בסך הכל פסנטר קלילי ולאט לאט מקבל הרבה רעש וליווי
וכך גם בחתונה קודם שירים שקטים ואז לא בבת אחת שרים "עוד ישמע" זה יהרוס ויקלקל לאנשים את הקיבה:eek:
ולכן קודם עולים מעט מעט ושרים שיר כמו "להשם הארץ ומלואה" קצבי ולא מהיר מידיי
(גם כדי שהזקנים שמשלמים לא יגידו להחליש ;)ו) גם כדי שיהיה יפה ואז כולם מחכים מתי החתן יבוא
(כי כבר רוצים רעש:))
ושימו לב גם בהופעה יש שיר מהיר ואח"כ שקט ושוב מהיר ושקט וגם השיר הראשון הוא מתחיל תמיד עם משהו שקט
(להכין את הלב) ואפילו בשירים של ל"ג בעומר כל היופי זה קודם שקט ואז לעלות.
ולכן תבין שכל אחד שמבקש את המסובך הוא מדבר בעיקר על הפעם השנייה כמובן!
בהצלחה לכולם.

מה שהבאתי לעלי זה זה** אתה מתכוון לדוגמה כמו: בשיר וכולם מקבלים עליהם הישן נניח בAM איי ללל ללל ואז DM אייי D/F# איי D7 איי D6 אויי אם אני לא טועה אני לא כל כך זוכר את האקורד שם במעבר בניגון אני מקווה שהבנת
 

מוזיקאית בנשמה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אפשר אולי נימוק או פירוט? פשוט לעניות דעתי הכול מעולה ויושב בול...
התכוונתי לאקורדים הבסיסיים שהם היו בסדר! רק במעברים היו אקורדים יותר מיוחדים ומורכבים שקצת לא ככ התאים בקטעים מסוימים לפי שמיעתי.
 

פרק שירה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לעניות דעתי במילים מקצועיות קוראים לזה "שישית גרמנית" ולא "7".
לא יודעת למה.
האקורד הזה מאד יפה בשיר הידוע "קלי אתה"
במילים "אלוקי ארוממך"-
מיד אחרי האוקרד הזה מגיע E7 ואז Am ..
 

מוזיקאית בנשמה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
יש שירים שאי אפשר בלי כמו למשל היום הזה של רזאל......
יש למישהו אקורדים שלו?
תלוי באיזה סולם מנגנים.מסכימה מאוד שיש שירים שיותר נעים לאוזן סולם מסוים.נגיד סולם Am הוא יותר קליל מסולם Gm. וגם בסולם איי אם יש מעברים מתאימים -בי מוקטן למשל, A7.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  37  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה