דרוש מידע עונש חינוכי?!

מצב
הנושא נעול.

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
להשפיל ילד, זה דבר בלתי נסלח משום כיוון.
נכון
גם מהכיוון הנגדי
של ילד אחר שהושפל על ידו.

ולכן- זה אמור להיות בלתי נסלח עד שהעניין יטופל.
איך העניין יטופל? בזה ההורים צריכים לשבת עם הנוגעים בדבר, המחנכים, היועצים, וללבן את העניין
לבדוק את כל הסיפור מהשורש, אולי אפילו לאבחן את אותו ילד כדי לעזור לו לצאת מהמעגל הזה.
אולי אני טועה, אבל משתמע מהאשכול הזה שיש יותר סובלנות כלפי הילד הזה מאשר הבנה שיש כאן בעיה שמצריכה טיפול דחוף.
 

גילת ורנן

משתמש סופר מקצוען
את היית מסכימה שככה ישפילו את הבן שלך?
מי אמר שזה השפלה ?
יכול להיות שהעונש הזה הוא עוד בחסד
אותו הדבר גם לעניין השני-
היית מסכימה שהבן שלך יחזור הביתה מוכה וחבול על ידי חבר מהכיתה?
 

חחח

משתמש סופר מקצוען
אפשר הסבר?



גם בהורים יש דרך לטפל.



שוב, לא שפטו את הרב'ה, שפטו את סוג העונש.
עונש כזה יכול לגרום נזק לטווח ארוך, נכון שיש ילדים שזה לא מזיז להם, אבל זה לקחת סיכון מידי גדול.

וילד שמרביץ, הוא לא מרביץ כי הוא אוהב להרביץ, זה לא המקום שהוא רוצה להיות בו, ברור שהוא רוצה להיות ילד טוב ושכולם יאהבו אותו.
הוא מרביץ כי חסר לו משהו.
שהרבע'ס בבקשה יתחילו לחשוב קצת מעבר ל"איך אני משתיק עכשיו את הדבר הזה".
ויתחילו להסתכל על הילד מנקודת המבט שלו.. מה חסר לו? אולי אהבה? אולי הוא רוצה שישימו לב אליו? אולי קשה לו בכיתה עם החברים? הוא מתמודד. תתחילו להבין את הילד!!! להסתכל עליו.
תנו לו תפקידים שירגיש שהוא שווה, שהוא עושה גם דברים טובים, תראו לו הערכה, תחייכו אליו, תפרגנו מילים טובות....
אחרי זה, ברוב המקרים, לא תצטרכו להשתמש בעונשים....
זה שההורים מתנגדים שישלחו הביתה לא אומר שאסור לשלח הביתה!
אבל זה שמדובר בעונש משפיל זה אומר שאסור לעשות את זה!
לצוות המחנך אסור לפחד מהורים שלא משתפים פעולה
לא מתכוונת דווקא לתגובה הזו,
אלא באופן כללי ליפי הנפש שמבינים שצריך להעניש את הילדים האלימים.

עבדתי כמורת קריאה ב5 תלמודי תורה
במשך 17 שנים!

ההענשה בהרבה מאד מאד מהמקרים היא לא מידתית בכלל בכלל.
בעיני חזיתי ועל בשרי חויתי יותר ממקרה אחד ויותר מעשר,
שילדים עברו השפלה נפשית ורגשית,
אם על ידי מלמדים אם על ידי ילדים אחרים
והתגובה שלהם כמובן היתה אלימות.

מיותר לציין שחומרת העונשים עלתה רמה מתקופה לתקופה,
אבל אף אחד לא היה מוכן לשמוע את ההורים/ להקשיב באמת לכאבו של הילד
ולהכיל את הכאב, ההשפלה והאלימות השקטה שהם עוברים.

הרבה הרבה לפני שמענישים ילדים על אלימות,
צריך לעשות חשבון נפש גדול מאד למה ילד צריך להשתמש בשפה הזאת
אף אחד לא רוצה להיות הילד הרע,
אבל לפעמים זו הדרך היחידה של ילד להביע את עצמו.

האם אני מצדיקה אלימות? ממש לא!!!
ברור שכל הבעת אלימות צריך למגר.
האם תמיד אלימות מצדיקה הענשה? גם לא!!!
לעיתים היא צועקת הצילו אני צריך הגנה/טיפול רגשי או דומה להם..

יתכבדו בבקשה ההורים שהילד שלהם חווה אלימות,
ודורשים הענשה ביד קשה
ויבדקו תחילה האם הבן יקיר שלהם לא מתעלל רגשית ונפשית בילדים אחרים
מה שגורם שהם יחוו את האלימות וכדו'.

ובכל מקרה, גם לפי החוק, וגם לפי פרמטרים חינוכיים,
להוציא ילד מהכיתה הוא דבר בלתי נסבל לגמרי.
דבר ראשון, הדבר מחמיר את המצב מכיוון שחז"ל כבר אמרו
שבטלה מביאה לידי חטא.
השיעמום שהילד יחווה יומיים רק יגבירו את הזעם הפנימי
ומסתבר שלא יגרום להם להירגע, גם אם בימים הראשונים זה ירגיש כך מפני הפחד.

להשפיל ילד, זה דבר בלתי נסלח משום כיוון.
גם מכיוון שיש לו נפש אלוקית והוא רק כפיקדון בידינו,
אין לנו רשות לקלקל את הפיקדון הזה.
וגם מכיוון שילד מושפל הוא ילד שמקבל כוחות בלתי רגילים לנקום!!!

כל עונש צריך להיות ממקום של סיבה ותוצאה
והורדת כיתה היא לא תוצאה של שום התנהגות
ולא משנה מה הסיבה!
אני אמרתי שכל עוד לא שמענו את הצד השני -דהיינו את צד הרבה אין לנו יכולת לשפוט. כי לא חסרים הורים שלא מוכנים שישלחו את הילד הביתה, לא מוכנים לקחת אותו לטיפול ואחרי זה עוד מצפים "שהרבה יתמודד".
 

חחח

משתמש סופר מקצוען
כל העונשים שהזכרת פה היו במהלך כל השנים - מעניין לבדוק עד כמה הם השפיעו לטובה על התלמידים
עונש לא צריך להיות משפיל אלא מחנך וגורם לחשיבה של התלמיד על המעשה שלו - תלמיד שיורד כיתה או כותב 200 פעמים עונש רק שונא את המוסד והמערכת ולא להפך.
אני מסכימה. אבל תחשבי על ילד שלא גומר להרביץ וההורים שלו לא מוכנים לטפל. נותנים לרבה להתמודד. וההורים של הילדים המורבצים לא מוכנים שהילד שלהם יחזור חבול אפילו עוד יום אחד. מה למען ה' הרה יכול לעשות כאן ועכשיו כדי לעצור את זה?
 

חחח

משתמש סופר מקצוען
לא מתכוונת דווקא לתגובה הזו,
אלא באופן כללי ליפי הנפש שמבינים שצריך להעניש את הילדים האלימים.

עבדתי כמורת קריאה ב5 תלמודי תורה
במשך 17 שנים!

ההענשה בהרבה מאד מאד מהמקרים היא לא מידתית בכלל בכלל.
בעיני חזיתי ועל בשרי חויתי יותר ממקרה אחד ויותר מעשר,
שילדים עברו השפלה נפשית ורגשית,
אם על ידי מלמדים אם על ידי ילדים אחרים
והתגובה שלהם כמובן היתה אלימות.

מיותר לציין שחומרת העונשים עלתה רמה מתקופה לתקופה,
אבל אף אחד לא היה מוכן לשמוע את ההורים/ להקשיב באמת לכאבו של הילד
ולהכיל את הכאב, ההשפלה והאלימות השקטה שהם עוברים.

הרבה הרבה לפני שמענישים ילדים על אלימות,
צריך לעשות חשבון נפש גדול מאד למה ילד צריך להשתמש בשפה הזאת
אף אחד לא רוצה להיות הילד הרע,
אבל לפעמים זו הדרך היחידה של ילד להביע את עצמו.

האם אני מצדיקה אלימות? ממש לא!!!
ברור שכל הבעת אלימות צריך למגר.
האם תמיד אלימות מצדיקה הענשה? גם לא!!!
לעיתים היא צועקת הצילו אני צריך הגנה/טיפול רגשי או דומה להם..

יתכבדו בבקשה ההורים שהילד שלהם חווה אלימות,
ודורשים הענשה ביד קשה
ויבדקו תחילה האם הבן יקיר שלהם לא מתעלל רגשית ונפשית בילדים אחרים
מה שגורם שהם יחוו את האלימות וכדו'.

ובכל מקרה, גם לפי החוק, וגם לפי פרמטרים חינוכיים,
להוציא ילד מהכיתה הוא דבר בלתי נסבל לגמרי.
דבר ראשון, הדבר מחמיר את המצב מכיוון שחז"ל כבר אמרו
שבטלה מביאה לידי חטא.
השיעמום שהילד יחווה יומיים רק יגבירו את הזעם הפנימי
ומסתבר שלא יגרום להם להירגע, גם אם בימים הראשונים זה ירגיש כך מפני הפחד.

להשפיל ילד, זה דבר בלתי נסלח משום כיוון.
גם מכיוון שיש לו נפש אלוקית והוא רק כפיקדון בידינו,
אין לנו רשות לקלקל את הפיקדון הזה.
וגם מכיוון שילד מושפל הוא ילד שמקבל כוחות בלתי רגילים לנקום!!!

כל עונש צריך להיות ממקום של סיבה ותוצאה
והורדת כיתה היא לא תוצאה של שום התנהגות
ולא משנה מה הסיבה!
אני בטוחה שיש עונשים לא מידתיים. אני רק שואלת אם לא שמעת את הצד השני איך את יכולה לשפוט שהרבה לא צודק במקרה זה?
וילד אלים חייבים לעשות לו סטופ. א"א לחכות להדרגה וכו' כי בינתיים ילדים אחרים סובלים. ומי אמר שדמו של הילד האלים סמוק יותר מדמם של הילדים הנפגעים?
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
אני בטוחה שיש עונשים לא מידתיים. אני רק שואלת אם לא שמעת את הצד השני איך את יכולה לשפוט שהרבה לא צודק במקרה זה?
וילד אלים חייבים לעשות לו סטופ. א"א לחכות להדרגה וכו' כי בינתיים ילדים אחרים סובלים. ומי אמר שדמו של הילד האלים סמוק יותר מדמם של הילדים הנפגעים?
וואו!
איך אני מסכימה עם כל מילה :)
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
לא מתכוונת דווקא לתגובה הזו,
אלא באופן כללי ליפי הנפש שמבינים שצריך להעניש את הילדים האלימים.

עבדתי כמורת קריאה ב5 תלמודי תורה
במשך 17 שנים!

ההענשה בהרבה מאד מאד מהמקרים היא לא מידתית בכלל בכלל.
בעיני חזיתי ועל בשרי חויתי יותר ממקרה אחד ויותר מעשר,
שילדים עברו השפלה נפשית ורגשית,
אם על ידי מלמדים אם על ידי ילדים אחרים
והתגובה שלהם כמובן היתה אלימות.

מיותר לציין שחומרת העונשים עלתה רמה מתקופה לתקופה,
אבל אף אחד לא היה מוכן לשמוע את ההורים/ להקשיב באמת לכאבו של הילד
ולהכיל את הכאב, ההשפלה והאלימות השקטה שהם עוברים.

הרבה הרבה לפני שמענישים ילדים על אלימות,
צריך לעשות חשבון נפש גדול מאד למה ילד צריך להשתמש בשפה הזאת
אף אחד לא רוצה להיות הילד הרע,
אבל לפעמים זו הדרך היחידה של ילד להביע את עצמו.

האם אני מצדיקה אלימות? ממש לא!!!
ברור שכל הבעת אלימות צריך למגר.
האם תמיד אלימות מצדיקה הענשה? גם לא!!!
לעיתים היא צועקת הצילו אני צריך הגנה/טיפול רגשי או דומה להם..

יתכבדו בבקשה ההורים שהילד שלהם חווה אלימות,
ודורשים הענשה ביד קשה
ויבדקו תחילה האם הבן יקיר שלהם לא מתעלל רגשית ונפשית בילדים אחרים
מה שגורם שהם יחוו את האלימות וכדו'.

ובכל מקרה, גם לפי החוק, וגם לפי פרמטרים חינוכיים,
להוציא ילד מהכיתה הוא דבר בלתי נסבל לגמרי.
דבר ראשון, הדבר מחמיר את המצב מכיוון שחז"ל כבר אמרו
שבטלה מביאה לידי חטא.
השיעמום שהילד יחווה יומיים רק יגבירו את הזעם הפנימי
ומסתבר שלא יגרום להם להירגע, גם אם בימים הראשונים זה ירגיש כך מפני הפחד.

להשפיל ילד, זה דבר בלתי נסלח משום כיוון.
גם מכיוון שיש לו נפש אלוקית והוא רק כפיקדון בידינו,
אין לנו רשות לקלקל את הפיקדון הזה.
וגם מכיוון שילד מושפל הוא ילד שמקבל כוחות בלתי רגילים לנקום!!!

כל עונש צריך להיות ממקום של סיבה ותוצאה
והורדת כיתה היא לא תוצאה של שום התנהגות
ולא משנה מה הסיבה!
התובנה הזו אכן נכונה וברור שלא ניתן להתכחש לזה. אכן ילד שמתנהג באלימות יש לזה סיבה שורשית ואכן צריך גם לפתור את הבעיה השורשית, אם זה ענין רגשי, נפשי, או כל דבר אחר שנעשה מעצמו או אף ע"י החברים שלו.
איך שלא יהיה, השאלה מה עושים עד שמטופל גם הענין הרגשי, האם לתת לילדים האחרים להיות הקרבנות רק כדי לתת לו את הפורקן שהוא כ"כ זקוק לו? בבקשה, מי שחושב כך, שינדב את הילד שלו.
לא רואה שום בעייתיות במה שהמורה עושה שנותן לו עונש כזה שבסה"כ אומר לו - סטופ.
לגבי המשך הטיפול בבעייה מי אמר שהמורה לא עושה מה שהוא צריך לעשות, (אגב, גם ההורים צריכים להיות שותפים לזה).
האם בגלל שהמורה שלח אותו לכיתה ב' זה אומר שהוא לא מטפל גם בבעיה השורשית? מנין לכם? הוא בסה"כ עצר את הילדים האחרים מלהמשיך להיות הקרבנות
 

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
לא מתכוונת דווקא לתגובה הזו,
אלא באופן כללי ליפי הנפש שמבינים שצריך להעניש את הילדים האלימים.

עבדתי כמורת קריאה ב5 תלמודי תורה
במשך 17 שנים!

ההענשה בהרבה מאד מאד מהמקרים היא לא מידתית בכלל בכלל.
בעיני חזיתי ועל בשרי חויתי יותר ממקרה אחד ויותר מעשר,
שילדים עברו השפלה נפשית ורגשית,
אם על ידי מלמדים אם על ידי ילדים אחרים
והתגובה שלהם כמובן היתה אלימות.

מיותר לציין שחומרת העונשים עלתה רמה מתקופה לתקופה,
אבל אף אחד לא היה מוכן לשמוע את ההורים/ להקשיב באמת לכאבו של הילד
ולהכיל את הכאב, ההשפלה והאלימות השקטה שהם עוברים.

הרבה הרבה לפני שמענישים ילדים על אלימות,
צריך לעשות חשבון נפש גדול מאד למה ילד צריך להשתמש בשפה הזאת
אף אחד לא רוצה להיות הילד הרע,
אבל לפעמים זו הדרך היחידה של ילד להביע את עצמו.

האם אני מצדיקה אלימות? ממש לא!!!
ברור שכל הבעת אלימות צריך למגר.
האם תמיד אלימות מצדיקה הענשה? גם לא!!!
לעיתים היא צועקת הצילו אני צריך הגנה/טיפול רגשי או דומה להם..

יתכבדו בבקשה ההורים שהילד שלהם חווה אלימות,
ודורשים הענשה ביד קשה
ויבדקו תחילה האם הבן יקיר שלהם לא מתעלל רגשית ונפשית בילדים אחרים
מה שגורם שהם יחוו את האלימות וכדו'.

ובכל מקרה, גם לפי החוק, וגם לפי פרמטרים חינוכיים,
להוציא ילד מהכיתה הוא דבר בלתי נסבל לגמרי.
דבר ראשון, הדבר מחמיר את המצב מכיוון שחז"ל כבר אמרו
שבטלה מביאה לידי חטא.
השיעמום שהילד יחווה יומיים רק יגבירו את הזעם הפנימי
ומסתבר שלא יגרום להם להירגע, גם אם בימים הראשונים זה ירגיש כך מפני הפחד.

להשפיל ילד, זה דבר בלתי נסלח משום כיוון.
גם מכיוון שיש לו נפש אלוקית והוא רק כפיקדון בידינו,
אין לנו רשות לקלקל את הפיקדון הזה.
וגם מכיוון שילד מושפל הוא ילד שמקבל כוחות בלתי רגילים לנקום!!!

כל עונש צריך להיות ממקום של סיבה ותוצאה
והורדת כיתה היא לא תוצאה של שום התנהגות
ולא משנה מה הסיבה!
הורדת כיתה הוא עונש נהדר והולם לילד שהתנהג בצורה שהוגדרה כ"אלימות שהדעת אינה סובלת".

אף אחד לא אומר שילד אלים לא סובל בעצמו.

ילד אלים צריך טיפול פסיכולוגי, התנהגותי ורגשי.

מנסיוני - לא כמורה מקדם, אלא כרב'ה שמתמודד עם הילדים האלימים האלה - בדרך כלל הורי הילדים האלה טומנים את הראש בחול במובן הכי פשוט של המילה.

אז בבקשה, תפסיקו להטיף לנו מוסר.

עריכה: משום מה כשאני שם ילד בכיתה נמוכה לשיעור או שניים כתגובה על אלימות, לא רק שהילד לא נהיה יותר ו"חדוק תחושת נקם" כדברייך, אלא הוא מקבל את הדין ויש פתאום עם מי לדבר.

הילד מבין באמצעות מעשה קיצוני את החומרה של המעשה שלו.
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
לא יאמן איזה אנשי חינוך יש לנו כאן בפרוג...
מעניין מה היו עושים כל חכמי פרוג במקומו של המורה המדובר.
למען השם, איזה עונש רציתם שיתנו לילד שמתנהג באלימות? שירביצו לו? הייתם מכניסים אותו לכלא, נכון?
שישים אותו בפינה? או מה בדיוק רציתם שיעשה? אולי שיסביר לו בסובלנות כמה שזה לו לעניין, כאילו זו פעם ראשונה שהוא מסביר לו את זה (בטח זה מה שחכמי פרוג עושים גם בבית כשהילד משתולל ומרביץ לאחיו הקטנים...)
מה הוא בסה"כ עשה? נתן לילד להבין שזה לא ענין שאפשר לעבור עליו לסדר היום, גם זה כבר אסור לו? מה לעשות שלא יתכן לתת לילד להמשיך להרביץ כאוות נפשו.
מנסה לחשוב שהמורה אכן היה שומע לעצות החכמים האלו, ולפתע אותם החכמים היה מהצד השני, שמעו לפתע שהילד שלהם היה המורבץ ולא המרביץ.
תסלחו לי על הבוטות, אבל כשכך נשמעים ההורים, אולי לא פלא שהילד שלהם מתנהג באלימות כזו שהמורה מתבטא עליו שאין הדעת סובלת וכו'. מה לעשות שהילד במקום להרגיש שאכן מגיע לו העונש, הוא עוד מקבל גיבוי מההורים שהמורה שלו לא בסדר.
חלילה לא אמרתי שלא לתת לילד גיבוי כשהמורה באמת היה לא בסדר, אבל תראו מה צריך לקרוא כדי שההורים יחליטו לתת לילד גיבוי כנגד המורה...
סליחה.
אני באמת רוצה להבין.
כשהבן שלך מרביץ לאח שלו.
אתה שולח אותו לעמוד בפינה אצל השכנים???????????????????????

למה אצל השכנים זה ברור לך שזה משפיל? ולהעניש אותו בכיתה נמוכה זה כן בסדר?
 

חחח

משתמש סופר מקצוען
סליחה.
אני באמת רוצה להבין.
כשהבן שלך מרביץ לאח שלו.
אתה שולח אותו לעמוד בפינה אצל השכנים???????????????????????

למה אצל השכנים זה ברור לך שזה משפיל? ולהעניש אותו בכיתה נמוכה זה כן בסדר?
אם הילד מרביץ בלי הפסקה או שאני יכניס אותו לחדר לחשוב על מה שהוא עשה, לפעמים סטירה קטנה כדי לאפס אותו. תלוי במצב ועד כמה זה חוזר על עצמו.
את הרבה משאירים בלי כלים. לא להוציא מהכיתה, לא להוריד כיתה, לא להרביץ, לא לקשור, לא לשלוח הביתה. מה את כן מציעה לרבה לעשות כדי לפתור את הבעיה במידית?
 

עוגת וופלה

משתמש פעיל
אני לא הייתי מוכנה שהילד שלי יחזור הביתה פצוע, ואם זה מה שעוזר אז זה מה יש, וגם אם זה היה הילד שלי ואני יודעת שניסו דברים ולא עזר.(בפרט אם זה עם עוד כמה ילדים אני פחות מרחמת עליהם, ואגב לדעתי אם זה משפיל אז גם לכתוב מאה פעמים על דף "אני אתנהג יפה" זה משפיל באותה רמה בגיל הזה)
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אם הילד מרביץ בלי הפסקה או שאני יכניס אותו לחדר לחשוב על מה שהוא עשה, לפעמים סטירה קטנה כדי לאפס אותו. תלוי במצב ועד כמה זה חוזר על עצמו.
ועדין.
אם כל זה לא עזר. לא תחשבי לשלוח אותו להיענש לעיני השכנים. נכון?????

את הרבה משאירים בלי כלים. לא להוציא מהכיתה, לא להוריד כיתה, לא להרביץ, לא לקשור, לא לשלוח הביתה. מה את כן מציעה לרבה לעשות כדי לפתור את הבעיה במידית?

למה לא לשלוח הביתה? עדין לא הבנתי.
למה לא לסלק אותו לכמה ימים? עדין לא הבנתי.
לקרוא להורים שלו לשיחת הבהרה, שעוד פעם אחת שהילד מרים יד, הוא מועף מהחיידר.

ושוב, כמו שכתבתי קודם, ילד מרביץ כי רע לו.
תנסו לברר מה קורה לילד, מה עובר עליו, למה הוא מרביץ, מה קשה לו. מה כואב לו.
בדרך כלל הפתרון נמצא שם, ולא בעונש....
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
מרוב דיבורים רק על אהבה ואהבה לילדים
שוכחים שצריך גם לתת גבולות. וגבולות ברורים .
ברור שצריך גבולות
בעיני
הנידון הוא לא על חומרת העונש
אלה
על המסר
עונש צריך מסר
השפלה איננה מסר
נקודה
גבולות צריכים להיות מותאמים למסר
בעיני
ענישה חמורה אפילו יותר
תהיה מוצדקת

אבל
לא השפלה
אין שום מסר חינוכי בהשפלה
אגב
ישנם עונשים שהתופעות לוואי שלהם היא השפלה
ולגביהים אין מה לעשות
אבל שזה יהיה המסר המרכזי?!?!?!
 

חחח

משתמש סופר מקצוען
למה לא לשלוח הביתה? עדין לא הבנתי.
למה לא לסלק אותו לכמה ימים? עדין לא הבנתי.
לא חוקי. ורוב ההורים יתרעמו על כך יותר מאשר עונש אחר. הם בעבודה. לא משועממים בבית.
ואם באמצע היום לימודים הוא לא גומר להרביץ איך מפסיקים אותו כאן ועכשיו?
אם כל זה לא עזר. לא תחשבי לשלוח אותו להיענש לעיני השכנים. נכון?????
אבל לרבה אין את הכלים קודם. לא נותנים לו לא להרביץ ולא להכניס לחדר ריק.
ושוב, כמו שכתבתי קודם, ילד מרביץ כי רע לו.
תנסו לברר מה קורה לילד, מה עובר עליו, למה הוא מרביץ, מה קשה לו. מה כואב לו.
בדרך כלל הפתרון נמצא שם, ולא בעונש....
זה יכול להיות אחרי שחתכנו את האלימות. א"א לחכות בינתיים.

ושוב, הכל תלוי מי ההורים שעומדים ממול. לגיסי בכיתה יש ילד שלא גומר להרביץ. זה מגיע מהיפראקטיביות. הילד צריך טיפול וההורים לא מוכנים לתת אותו כי הם טוענים שהוא לא צריך. תכלס, היו ילדים שפשוט לא הגיעו כמה ימים לכיתה כי הם פחדו מהילד. עד שקבוצת הורים התקשרה להנהלה ואמרה או הילד הזה או כל הכיתה. אנחנו נעבור כולם למקום אחר ונעשה לת"ת כזה "שימינג" שאף אחד לא יעז לשלוח אליכם יותר.
מה לדעתך בנק' זו הת"ת צריך לעשות?
אני כותבת לך שתביני שלא תמיד יש ממול הורים קשובים ולכן לא תוכלי לשפוט שום מקרה מבלי לשמוע לפני זה את הצד השני.
 

מחלימה

משתמש מקצוען
בקיצור- חנוך לנער על פי דרכו-
אין כללים חד משמעיים ,הכל לפי אופי הילד וכל המצב מסביב, קשה ולא אפשרי לתת כללים ברורים .
מה שכן ברור בעני- לא השפלה, לא אלימות.
לא תמיד לשים בכיתה ב' זו השפלה.
גם כשכל הכיתה יודעת שהילד מושעה זו השפלה
וגם כשהרבה מבקש חתימת הורים זה בושות לילד ,
מה לעשות?
ויש גם למען ישמעו יראו-
ילד אחד נענש וכל הכיתה לומדת לקח.
ההורים- חיבים לגבות את המוסד החינוכי לעיני הילד
במידה ויש ביקורת- בשום אופן לא ליד הילדים
זהו נזק חינוכי שקשה לתקן.
 

שאפומדיה

משתמש מקצוען
לא חוקי להוריד לכיתה נמוכה יותר,
רק להעלות לכיתה גבוהה.

בכל אופן אני הייתי מוטרדת מאוד בעיקר מזה שהילד שלי מעורב באלימות שאין הדעת סובלת.
הייתי מתקשרת ממקום טהור של לברר מה קרה ואיך, ואחר כך מנסה לשנות את העונש לחנוכי יותר
למה מותר להעלות גבוהה יותר?
את אחותי בתיכון שהיא למדה הצוות החינוכי לא ידע לנהוג נכון בבנות בצורה הנכונה
אז היה מסלק כל שני וחמישי הביתה או היה מעלה כיתה למשל אחותי למדה מעל 3 חודשים בכיתה י"ג!!! שהיא הייתה אמורה להיות בכיתה י'!! (מובן שהיא חזרה עם נושאים מסעירים כמו הבית היהודי והראש שלה לא ידע להכיל את זה בצורה הנכונה)

אם מורה יבין שיש בידיו נשמה! והוא יכול להכריע עתיד של דורות על ידי הפעולות שלו
הוא היה חושב פעמים לפני שהוא חורץ גורלות בהנף יד /דיבור וכו'

ולגבי ההשפלה של הילד זה הזוי!
אל תתנו לזה
דברו עם הצוות , תראו להם שאתם איתם אבל מצד שני אתם רוצים את טובות הילד ותגיעו למקום הנכון שהילד יבין את חומרת מעשיו.

אני זוכרת שהייתי בכיתה א' יסודי ! תמיד הייתה מורה מהשכבה שאם הילדה לא גמרה לאכול את האוכל שלה בהפסקת האוכל או לא הספיקה להעתיק מהלוח
היא הייתה מביאה אותה לכיתה שלנו אפילו עד סוף היום!
הזוי! ומשפיל נורא!
 

גלידה

משתמש מקצוען
בלת"ק
תשמעו סיפור מאתמול, אחיין שלי לומד בכיתה עם הבן שלי, בני 12
אחותי מספרת לי שהמלמד הודיע משהו, ואחיין שלי שאל על כך שאלה (לא הכי לעניין....) והמלמד הוציא אותו החוצה, והיא עשתה לי ע"כ פרצופים שהמלמד מידי חזק ולמה לא מסביר יפה לילד וכו'....,
שאלתי אח"כ את הבן שלי מה קרה, למה הוציאו אותו (והם חברים טובים) אז הבן שלי מספר שאחיין שלי שואל מאד הרבה שאלות פתאום באמצע והמלמד כבר הסביר לו וכו', והפעם הוא כנראה החליט להוציא אותו.
בקיצור הורים מאד מהר עושים פרצופים וחבל שלא בודקים קודם גם את הצד השני
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה