דרוש מידע עונש חינוכי?!

מצב
הנושא נעול.

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
לא תמיד כל מריבה או מכות בין ילדים הם סיפור של התמודדות/חוסר באהבה וכדו'.
כל אחד שמגדל בנים בביתו, יודע שלבנים יש הרבה אנרגיות והרבה פעמים יש מריבות ומכות על משחק מסויים או על כמה גוגואים מטופשים..
אכן, ברור שילד שמכה באופן סדרתי, צריך לבדוק מאיפה זה מגיע, אך הרבה פעמים מדובר בסתם מריבות בין קבוצות מסוימות כיתה שיכולות להימשך גם הרבה זמן.
לא נראה לי שנדרש מהרבה' להכיל כל מריבה בשם חוסר אהבה וכדו'.

אלימות הדדית, של מריבה או כל פעילות אנרגטית אחרית בין כוחות שקולים היא לא נחשבת להפעלת אלימות - תוקפנות.
ולא על זה מדברים.

אלימות, היא הפעלת כח של חזק על חלש. בכל אופן שהוא. בין מילולי, בין פיזי, בין רגשי (לדוג' חרם).
ואם מוסד נקט במילים "אלימות שאין הדעת סובלת" כאמא של ילד הדבר הראשון שהיה חשוב לי לפני טיב העונש זה לברר מה היה ומה ההגדרה.

גם ילדים טובים יכולים לפעמים בסיטואציה חברתית להגיע להתנהגות נלוזה מאד, זה לא אומר שכל ילד שעשה פעם מעשה אלימות הוא אלים. ועונש טוב דווקא עוזר חזרה להיכנס לתלם תוך תחושה טובה של "תיקון" - פשעתי, נענשתי - שלמתי את חובי, חזל"ש. אבל אם זה חוזר על עצמו וסדרתי זה חייב טיפול.

נכון שהמצב היום הוא שהמוסדות נמצאים לא פעם בין הפטיש לסדן.
מצד אחד מחסור בכח מקצועי, ילדים מרקעים לא פשוטים, ילדים שהוריהם מסרבים מסיבות שונות לטיפול מקצועי. ועוד. ומצד שני ילדים תמימים שאסור לתת להם להיפגע.

אלו בהחלט סיטואציות מורכבות וקשות מאד להכרעה.

מקרה שהכרתי כל פעם שהילד התנהג באופן פוגעני כלפי אחרים, ההורים הוזמנו, שוב ושוב. עד שלהורים נמאס והם פנו עם הילד לטיפול מקצועי - לו היה זקוק. ההורים הם הראשונים שפקחו עיניים...
 

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
אגב, זו נשמעת הגזמה פרועה לומר שלמעלה מחצי כיתה עם בעיות התנהגות קשות.....
זו באמת הגזמה בדרך כלל.

אבל לפעמים כשמחלקים כיתה אצל הבנים, שמים בכיתה אחת את ה"מופרעים" ובכיתה השניה את הרגועים.

הרעיון ברור, גם אם אינו מוצא חן בעיניי.

וכן, לפעמים רב'ה נופל עם שנה שיש בה במקרה הרבה מאד ילדים עם הפרעות קו"ר.

זה קרה לי שנה אחת ש-40% מהכיתה היו ילדים שצריכים עזרה בקו"ר. (לצערי לא כולם קיבלו אותה).
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
לא חוקי. ורוב ההורים יתרעמו על כך יותר מאשר עונש אחר. הם בעבודה. לא משועממים בבית.
אז מקור הבעיה זה לא הילד, זה הפחד מההורים.

ואם באמצע היום לימודים הוא לא גומר להרביץ איך מפסיקים אותו כאן ועכשיו?
זה לא כאן ועכשיו.
לתת עונש להיות מחר ומחרתיים בכיתה ב'. זה לא פתרון לכאן ועכשיו.
פתרון לכאן ועכשיו, זה להרחיק את הילד מהחברים, זה יכול להיות ע"י ישיבה בחדר של המנהל. או במזכירות.
זה יכול להיות שהילד יהיה צמוד לרב'ה באותו היום.
זה יכול להיות שהרב'ה בעצמו ישאר עם הילד בכיתה. זה קשה לרב'ה נכון. אבל זה פתרון אמיתי לכאן ועכשיו.
לפגוע בנפש של ילד זה לא פתרון נקודה!!!

אבל לרבה אין את הכלים קודם. לא נותנים לו לא להרביץ ולא להכניס לחדר ריק.
יפה, ונכון.
ואני שוב אומרת. כדי לסבר את האוזן, גם אם כל הכלים שמנית לא יעזרו, עדין לא תשתמשי בענישה מול עיני השכנים. נכון????

ושוב, הכל תלוי מי ההורים שעומדים ממול. לגיסי בכיתה יש ילד שלא גומר להרביץ. זה מגיע מהיפראקטיביות. הילד צריך טיפול וההורים לא מוכנים לתת אותו כי הם טוענים שהוא לא צריך. תכלס, היו ילדים שפשוט לא הגיעו כמה ימים לכיתה כי הם פחדו מהילד. עד שקבוצת הורים התקשרה להנהלה ואמרה או הילד הזה או כל הכיתה. אנחנו נעבור כולם למקום אחר ונעשה לת"ת כזה "שימינג" שאף אחד לא יעז לשלוח אליכם יותר.
מה לדעתך בנק' זו הת"ת צריך לעשות?
אני כותבת לך שתביני שלא תמיד יש ממול הורים קשובים ולכן לא תוכלי לשפוט שום מקרה מבלי לשמוע לפני זה את הצד השני.

לדעתי בנקודה הזאת צריך לחזור להורי הילד ולהגיד להם, כך וכך קרה, ההורים לא מסכימים שהילד שלך ימשיך להרביץ ובצדק.
ולכן, עד שהילד לא מטופל, הילד לא יכול להיכנס לכיתה.

ואני מכירה מקרה בתלמוד תורה, שכך היה, הורים לא הסכימו לתת לילד ריטלין, והמנהל עמד על זה, ועד שהילד לא היה מטופל הוא לא הגיע לחיידר. מה קרה בסוף? בסוף הוא טופל.
 

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
בקיצור, איזה עונשים במקרה הצורך כן נשארו למלמד?
כמעט ואין.

מי שמציית באופן מוחלט לחוזרי מנכ"ל, אין לו כמעט אפשרות להעניש.

הוא פשוט צריך לתת השעיה כל יומיים.

השעיה זה חוקי, אבל לכתוב 150 פעם זה לא חוקי.

מדינת חלם.
 

מחלימה

משתמש מקצוען
כמעט ואין.

מי שמציית באופן מוחלט לחוזרי מנכ"ל, אין לו כמעט אפשרות להעניש.

הוא פשוט צריך לתת השעיה כל יומיים.

השעיה זה חוקי, אבל לכתוב 150 פעם זה לא חוקי.

מדינת חלם.
ובשביל מה אנחנו חינוך עצמאי אם לא בשביל לחנך על פי דעת התורה??
 

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
ואני מכירה מקרה בתלמוד תורה, שכך היה, הורים לא הסכימו לתת לילד ריטלין, והמנהל עמד על זה, ועד שהילד לא היה מטופל הוא לא הגיע לחיידר. מה קרה בסוף? בסוף הוא טופל.
אפרופו מה מותר ומה אסור.

המנהל הזה נהג בניגוד לחוק.

בדיוק כמו שאסור למנהל לתת סטירה, אסור לו גם להתנות את חזרתו ללימודים בלקיחת ריטלין.

אלא מה, לפעמים חורגים מהוראות משרד החינוך..... אפילו כבודה מבינה את זה.

ואידך זיל גמור.

עריכה: הסבר קצר.

משרד החינוך נותן באופן מוחלט להורי הילד את הזכות לבחור אם לתת לילד טיפול תרופתי, או לא.

הורה שמסרב לשתף פעולה, יקבל גיבוי מוחלט מהרשויות.

הדרך היחידה שקבילה בחוק לסלק כזה ילד, היא להעלות אותו לוועדות של העיריה ולהוכיח שהוא לא מתאים לחיידר.

במקרה כזה, אגף החינוך בעיריה רשאי על פי שיקול דעתו להציב להורים את התנאי.

אבל זה תהליך ארוך שהמנהלים מתייאשים מראש מלעשות אותו.
 

תתתתתתתתתת

משתמש צעיר
עברתי קצת על התגובות,הרשו לי להוסיף את שלי בקצרה.

כמחנך ילדי ישראל מזה כמה שנים, יש עונשים שהם "חינוכיים", ויש עונשים שהם "הרתעתיים".

כשילד מגיע לנגוע בחשמל אנחנו לא נשוחח איתו בנעימות ונתחיל להסביר לו כמה החשמל מסוכן. אנחנו פשוט נצרח עליו שיברח משם מהר.

יש ילדים מסוימים שבמצבים מסוימים אין עענין לתת עונש חינוכי.

יש צורך לעשות פעולה דרסטית ומוגזמת ממש כדי להרתיע את הילד בפרט ואת הכיתה בכלל מהמעשה הלא ראוי.

פעם, היו נותנים סטירה מצלצלת.

היום, אסור הרי להפליק, אז מורידים לכיתה נמוכה וכד'.

הרב'ה מחפש את התגובה הכי מקבילה לסטירה מצלצלת. קרי - תגובה דרסטית שתשאיר רושם על הילד ועל המתבוננים.

הרב'ה לא מחפש כעת עונש חינוכי. הוא מחפש שזה יהיה הפעם האחרונה שמישהו בכיתה מעיז להרביץ לילד מכיתה א'.

ואם זה אומר להוריד אותו לכיתה ב', ככה הרב'ה יעשה.

האם הרב'ה צודק? לדעתי כן. אני מהמר שלדעת רוב הרב'ס (לא המורות... אא"כ הם מלמדות בנים) הרב'ה צודק.

האם ישנם גישות אחרות המכילות יותר? יש. וטוב שכך.

אבל לומר ש"זה נגד דעת גדולי ישראל", "הרב'ה צריך לרדת לגנון". וכד',

מי שמגיב ככה צריך לרדת לגנון.... וד"ל.


מדהים איך לכל מטבע יש צד שני
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אפרופו מה מותר ומה אסור.

המנהל הזה נהג בניגוד לחוק.

בדיוק כמו שאסור למנהל לתת סטירה, אסור לו גם להתנות את חזרתו ללימודים בלקיחת ריטלין.

אלא מה, לפעמים חורגים מהוראות משרד החינוך..... אפילו כבודה מבינה את זה.

ואידך זיל גמור.

משרד החינוך לא מעניין אותי.
אבל נפש של ילד כן מעניינת אותי.

(הנהלים של משרד החינוך הם בלי קשר למציאות. והם לא כי באמת מעניין אותם הילדים...
זה שלא משחררים ילדה בכיתה ח' בלי שההורים שלה באים לקחת אותה. והאמא נעבאך פספסה את האוטובוס ואין מי שיקבל את הילדים הקטנים בבית. אז שהילדים הקטנים יסתובבו ברחובות זה בסדר, אבל שילדה בכיתה ח' לא תחזור לבד הביתה בשעה 1:30 זה לא בסדר....)
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
בלת"ק
יש לכם ילד מופרע, תטפלו בו אתם, ואל תשאירו למוסד להתמודד
המוסד בחר בעונש משפיל שמשאיר אינטגוניזם ולא עונש חינוכי
האינטגוניזם יפגע בהתקדמות של הילד בהמשך.
עדיף שתשאירו אותו בבית כעונש (לכם ולו) מבחינה חינוכית ורגשית
 
נכון שהמצב היום הוא שהמוסדות נמצאים לא פעם בין הפטיש לסדן.
מצד אחד מחסור בכח מקצועי, ילדים מרקעים לא פשוטים, ילדים שהוריהם מסרבים מסיבות שונות לטיפול מקצועי. ועוד. ומצד שני ילדים תמימים שאסור לתת להם להיפגע.

אלו בהחלט סיטואציות מורכבות וקשות מאד להכרעה.
משפט כ"כ נכון, ובדיוק לכן כ"כ משגע אותי לשמוע את כל החכמים שופטים כ"כ בקלות את המורים/הצוות החינוכי,
מה כבר עוד נשאר להם לעשות בדורינו, איזה כלים יש להם כדי לתת לילד את ההבנה שהוא עבר את הגבול?
להרביץ כמובן שאסור להם, להחזיר ילד הביתה אוי ואבוי אם רק יעלו את הרעיון הזה, להעניש בצורה של השפלה ג"כ ה' ישמור מה יעשו להם, אז מה עוד אנשים רוצים, שלא יעשו כלום? שיתנו לילדים האלימים (לפעמים בנים להורים בעייתים) לעשות ככל העולה על רוחם?
לא יאמן באיזו קלות ניתן לשפוט את האחר, כשזה לא על חשבונינו...
 

.Nathan

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
כמעט ואין.

מי שמציית באופן מוחלט לחוזרי מנכ"ל, אין לו כמעט אפשרות להעניש.

הוא פשוט צריך לתת השעיה כל יומיים.

השעיה זה חוקי, אבל לכתוב 150 פעם זה לא חוקי.

מדינת חלם.

מי אמר שלכתוב 150 פעם אסור על פי החוזר?
אם ככה אין כמעט מורה בארץ שלא עובר על חוקי חוזר מנכ"ל
 

חוחית

משתמש סופר מקצוען
ללוות את התלמיד לשירותים ולכל מקום, ולעקור ממנו את טיפת הכבוד העצמי שנותרה לו, ואת אפשרות הבחירה שלו, זה נשמע לי עונש ממש יעיל, זה ירגיל אותו גם לתנאי הכליאה בבית הכלא לעבריינים צעירים.
אני חושבת שה"צל" לא פועל בשטח כפי שאתה מתאר אותו, ואולי זאת טעותי שלא הסברתי את זה לפני.
ויותר מכך שהשתמשתי במילה עונש, כי זה לא עונש, אלא דרך להבין מצב.
נערכת פגישה מכבדת, הורים, ילד, צוות ביה"ס ויועצת חינוכית.
בד"כ, רוב הילדים לא חובבים את האלימות שלהם, הם יודעים שהיא גורמת נזק ושהם סובלים ממנה אחר-כך.
ליווי של מבוגר לתקופה, וממש לא לשירותים!!! אלא בהפסקות, כשהוא רואה שמשהו חריג מתחיל הוא מגיע בשביל ליצור עצירה.
אגב, זה מאיר זויות מענינות. לפעמים, המבוגר האחראי מגלה ילדים ש"מוציאים" את הילד האלים מדעתו, בכוונה, כדי שהוא יתפרץ. ואז- צריך לטפל גם בהם.
בדרך כלל, האלימות שלהם מתפרצת כשאין מבוגר בשטח...

אני בטוחה שילד מרגיש האם המבוגרים מגיעים ממקום מכבד ורוצה לעזור או ממקום כועס ולא נעים לאמר- שונא.

עוד גישה בהרבה בתי ספר היא השעיה.

ואחרי הכל, בהרבה מאד מקרים ילד אלים- כי מישהו לימד אותו לנהוג באלימות...
 

אלמוג מ.

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
הם תפסו את העונש כנקמה בילד. לא מובן באיזה אופן הילד, מצדו, יתפוס את העונש כמלמד לא להתנהג כך שוב.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה