מידע שימושי עדכונים, שאלות ותשובות, בעקבות השינויים הצפויים במחירי הרב קו בתחבורה הציבורית

A052

משתמש סופר מקצוען
לא,
את הרוב הדומם.

רק ש
א. אלו שנפגעים יותר רועשים מאלו שמרוויחים.
ב. לתקשורת החרדית שמופעלת על ידי מפלגות שכיום באופוזיציה נוח להציג רק את החסרונות בכל חוק שהקואליציה עשתה.
ברור שרוב תושבי הארץ מרוויחים מהרפורמה.
אבל רוב הציבור החרדי, ומיעוט הציבור הכללי שגר בפריפריה, ועד היום נסיעה עירונית עלתה לו פחות מ5 ש"ח. יפסיד הרבה מאד.
וזה דבר שבקלות היו יכולים לסדר עם תעריף נסיעה עד 5 ק"מ ב3 ש"ח למשל.
סטודנט יכול לרכוש חבילה לשנה בחמישים אחוז? מתי מתחיל השנה?
בחודש אוקטובר.
 

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
והאם אני טועה עד היום עלה מחיר נסיעה בודדת ים-בית שמש 14.5 ומעכשיו רק 12
ולנוער 6
אז זה הנחה בדיוק כמו ערך צבור
 

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אבל רוב הציבור החרדי, ומיעוט הציבור הכללי שגר בפריפריה, ועד היום נסיעה עירונית עלתה לו פחות מ5 ש"ח. יפסיד הרבה מאד.

לכאורה רוב הציבור החרדי זה נוער
ונוער ממשיך לקבל הנחה
ונוער שהיה לו חופשי חודשי נשאר כמעט אותו מחיר
אז איפה הבעיה
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
אבל רוב הציבור החרדי, ומיעוט הציבור הכללי שגר בפריפריה, ועד היום נסיעה עירונית עלתה לו פחות מ5 ש"ח. יפסיד הרבה מאד.
תושבי גוש דן וירושלים מרוויחים (שרוב החרדים בתוכם) מרוויחים לרוב,
ככה שבמבט מלמעלה (לא עברתי בצורה יסודית) רוב החרדים מרוויחים.

בדרך כלל חוץ מערים שהמחירים בה היו נמוכים בצורה מוגזמת, הרוב (החרדי) הולך להרוויח או עכ"פ לא להפסיד
 

מנחם הרצל

משתמש חדש
האם אפשר לעשות חופשי סטודנט מורחב כמו שזה היה עד עכשיו
או שחייבים לעשות חופשי ארצי
ואם כן מה יותר משתלם
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
תושבי גוש דן וירושלים מרוויחים (שרוב החרדים בתוכם) מרוויחים לרוב,
ככה שבמבט מלמעלה (לא עברתי בצורה יסודית) רוב החרדים מרוויחים.

בדרך כלל חוץ מערים שהמחירים בה היו נמוכים בצורה מוגזמת, הרוב (החרדי) הולך להרוויח או עכ"פ לא להפסיד
תושב בני ברק שנהנה עד היום מחופשי חודשי במחיר של 135 ש"ח יצטרך לשלם מהיום 90 ש"ח יותר
 

A052

משתמש סופר מקצוען
לכאורה רוב הציבור החרדי זה נוער
ונוער ממשיך לקבל הנחה
ונוער שהיה לו חופשי חודשי נשאר כמעט אותו מחיר
אז איפה הבעיה
לא מבין על מה אתם מדברים, אבל חופשי חודשי לנוער לא היה בכלל עד היום חוץ מביתר.
וחופשי חודשי מקומי שעלה עד היום למשל במודי"ע 76.5 ש"ח למבוגר, יעלה מהיום לנוער! 112.5 ש"ח.
ונסיעה פנימית שעלתה לנוער 1.3 ש"ח, תעלה 2.8 ש"ח!!

ואפי' נסיעה רגילה בי-ם שעלתה עד היום 6 ש"ח*0.8 של הערך צבור סה"כ 4.8 ש"ח, תעלה מהיום 5.5 ש"ח מלאים ללא הנחה.
ואפי' חופשי חודשי של י-ם לבד עלה עד היום 208 ש"ח, ויעלה ל225 ש"ח (אכן זה יהיה ארצי).
 

צצציייפפפייי

משתמש צעיר
דבר ראשון כל צד אמור לעלות כעת 5.5
(כשייגמר הערך צבור שמטעינים עכשיו בהנחה)
דבר שני אפשר לקנות חופשי איזורי ולא ארצי
מי שגר באזור ירושלים בני ברק חיפה- כולל מודיעין עילית ובית שמש
אין לו חופשי איזורי אלא רק ארצי.
ז"א אלפי בחורי ישיבות ששילמו עד עכשיו 76.5- ישלמו 112.5
ועוד אלפי אברכים ששלימו 76.5- ישלמו 225
וזה אחרי שהכסף כבר נגמר על הלחם והחלב והביצים והשמל וכו...

אלוקים יימלא חסרונינו.
אבל זה ממשלא נחמד
 

loving music

משתמש מקצוען
בלתק
לא ברור מה פשר הגישה לרכבות
חופשי חודשי ארצי בלי רכבת - 225, עם רכבת עד 40 ק"מ - 255. עד כאן, הגיוני.
רכבת מעל 40 ק"מ - 610 ש"ח
כלומר - אם אתה גר בין חדרה לגדרה ועובד בתל אביב - קיבלת מחיר פנטסטי. שליש מהמחיר הקודם.
גר בפרירפיה? נדפקת.
זה אפילו לא כמו העניין של נסיעות מעל 120 ק"מ, שבזה מדובר ע להמקומות הרחוקים ממש.
40 קילומרט ומעלה - תשלם פי 3!! (או - הרי התוספת על 40 הק"מ ברכבת היא 30 ש"ח - 255 במקום 225. התוספת שתושבי אזורים מרוחקים יותר יצטרכו לשלם היא 385 ש"ח - 610 במקום 225. כמעט פי 13!!!!!!)
דרך שווה, ללא ספק.

עוד נקודה - חופשי יומי ארצי, עד היום עלה 58.5 כולל רכבות כולל הכל. למי שגר בדרום או בצפון וצריך להגיע למרכז - הלוך חזור באותו יום + 2 נסיעות פנימיות, בד"כ זה יצא משתלם יותר מערך צבור.
היום, בשביל לנסוע באוםן חופשי בכל הארץ כולל ברכבת ישראל תצטרכו להיפרד מ-74 שקלים. (כשתנסו לחשב נסיעה כזאת במחשבון תגלו את המחיר הקורץ של 30-40 ש"ח לשני הצדדים, אבל זה לא כולל רכבות, זו נסיעה מתישה באוטובוסים עם עמידה של שעות בפקקים)
בקיצור - תושבי הפריפריה? הרכבת לא מיועדת בשבילכם.
 

ירמי וולדמן

מתווך דירות ונכסים
מנהל
מנוי פרימיום
חופשי חודשי בבית שמש
נקרא
חופשי אזור 1?
 

A052

משתמש סופר מקצוען
חופשי איזור 1 זה לכל איזור 1 בארץ, אכן כולל גם את בית שמש.
 

לאנגער

משתמש מקצוען
חופשי חודשי בבית שמש
נקרא
חופשי אזור 1?
חופשי איזור 1 זה לכל איזור 1 בארץ, אכן כולל גם את בית שמש.
בית שמש נחשבת משום מה איזור 1 ויש אפשרות לקנות חופשי אזורי למרחק עד 40 ק"מ מבית שמש לא כולל כניסה למטרופולין ב99 ש"ח לחודש ולנוער ב49.5
 

דב בער

משתמש חדש
קיבלתי מהרה"ג דוד בריזל שליט"א מאמר שהוא עתיד לפרסם בענין הרפורמה בתחבורה ציבורית בקובץ בית אהרן וישראל, והוא ביקש ממני לשמוע הערות על הנתונים הטכניים בנושא זה.

בימים אלו [תחילת חודש אב תשפ"ב] משיק משרד התחבורה רפורמת 'דרך שווה' באופני וסכומי התשלום בתחבורה ציבורית, ולתועלת הרבים, אמרתי לברר כמה שאלות המתעוררות בעקבות שינויים אלו, [יצוין כי חלק מהדברים דלהלן לא הודגשו מספיק בפרסומים של משרד התחבורה, ויש מקום לטעות בזה, ועל כן אמרתי לסדר את הדברים להסיר מכשול של גזילה. הדברים נכתבו לאחר עיון בכל הפרסומים מטעם משרד התחבורה, ועיון בפרסומים הפנימיים של חברת קוים שפירסמה לנהגים].

א. עיקרי השינויים הנוגעים לענייננו, הם כדלהלן: עד עתה היה תעריף לכל נסיעה בין עיר לעיר, וכעת נקבעו שלושה תעריפים שווים בכל הארץ. נסיעה במרחק של פחות 15 ק"מ בין תחנת המוצא לתחנת היעד – 5.5 ₪. נסיעה במרחק בין 15 ל40 ק"מ – 12 ₪. נסיעה במרחק בין 40 ל120 ק"מ - 16 ₪. נסיעה במרחק בין 120 ל225 ק"מ – 27 ₪. [נוער וסטודנט ואזרח ותיק עד גיל 75 – משלמים 50 % מהתעריפים דלעיל].

קו שיש בו אפשרות לנסוע בין פחות מ15 ק"מ ובין למעלה מ15 ק"מ, תהיה במכונת התיקוף שני אפשרויות לתשלום, לדוגמא, קו שנוסע במרחק של יותר מ15 ק"מ, אך קיימת אפשרות לרדת באמצע הנסיעה במרחק פחות מ15 ק"מ, יצטרך הנוסע לבחור בתחילת הנסיעה אופן התשלום לפי היעד שאליו הוא נוסע. ולאור המבואר במאמרים הקודמים, מי שנוסע בנסיעה שהיא למעלה מ15 ק"מ - אסור לו לתקף בתיקוף של פחות מ15 ק"מ, וכמו שנתבאר באורך.

בכל תיקוף שיעשה הנוסע תהיה לו זכות 'נסיעת המשך' עד ל90 דקות מהשעה שתיקף בעלייתו לאוטובוס, אך זכות נסיעת ההמשך הינה רק בתוך ה15 ק"מ במרחק אווירי מתחנת המוצא שלו, אך אין לו אפשרות לנסוע מעבר ל15 הק"מ מתחנת המוצא. לדוגמא, נוסע המעונין לנסוע מביתר עילית לירושלים, ישלם 5.5 ₪ בלבד [מפני שהמרחק האוירי הוא פחות מ15 ק"מ]. אך נוסע שמעונין לנסוע בקו שנוסע מביתר עילית לגבעת זאב, יצטרך לשלם תשלום של 12 ₪ כיון שיש ביניהם מרחק אוירי של 15 ק"מ. ונוסע שעלה בביתר עילית ויורד בירושלים, אין לו זכות להמשיך בנסיעת המעבר מירושלים לגבעת זאב, שזכות הנסיעת המשך שלו הינה רק בטווח ה15 ק"מ שבין ביתר לירושלים, ועד לגבעת זאב הוא נוסע מעבר ל15 ק"מ.

יהיו מצבים שגם הנהגים לא ידעו כמה על הנוסע לשלם, והנוסע יצטרך לברר זאת לעצמו. לדוגמא, נוסע שעולה על אוטובוס באחד מהישובים הסמוכים לירושלים, יהיה תלוי עד להיכן בירושלים הוא מעונין להגיע, ואם הוא יירד בתוך ירושלים בטווח של 15 ק"מ מתחנת המוצא שלו, יש לו זכות להמשיך בירושלים בנסיעת ההמשך רק במרחק האוירי של עד 15 ק"מ מתחנת המוצא, אך באם הוא מעונין להתקדם ולצאת מטווח ה15 ק"מ של תחנת המוצא שלו, יצטרך לרכוש נסיעה נוספת של 5.5 ₪.

וכך שיש מצב שנוסע שהגיע מחוץ לירושלים וירד בתחנה בירושלים, יעלה על קו פנימי ויניח את הכרטיס על המכונה, וכיון שהמכונה אינה יכולה לזהות להיכן הוא מעוניין להמשיך, המכונה תצביע שיש לו זכות לנסיעת המשך, בעוד שנסיעת ההמשך מוגבלת אך ורק עד לאמצע המסלול בלבד בתוך ה15 ק"מ מתחנת המוצא. ולכן ככל שהמכונה תעמיד לו אפשרות לתקף פעם נוספת, יהיה עליו לתקף פעם נוסף נסיעת המשך. אך במידה והמכונה ו/או הנהג לא יעמידו לו אפשרות לשלם נסיעה נוספת, אע"פ שלפי התקנון הוא חייב לשלם נסיעה נוספת, אך כיון שהמכונה ו/או הנהג לא העמידו לו אפשרות לשלם, יוכל להשתמש בנסיעת המעבר, וכפי שנתבאר במאמרים הקודמים שככל שלא העמידו לו אפשרות לשלם, אין חובה לשלם.

[יצוין, כי גם בתוך השטח המוניציפלי בירושלים עצמה, יתכן שהנוסע יצטרך לשלם פעמיים, מכפר עקב הסמוך לעטרות, עד להר חומה שבדרום ירושלים ישנו מרחק של 16 ק"מ, ולפי הנתונים שמשרד התחבורה מציג באתר, במקרה זה יש חובה לשלם 12 ₪ בנסיעה בין תחנת המוצא לתחנת היעד, גם אם אין קו ישיר ביניהם, והוא נוסע בכמה קוים, אך כיון שהוא נוסע מרחק שעולה על 15 ק"מ מרחק אוירי, יש חובה לשלם פעמיים].

יצוין עוד, כי כמות הק"מ אינה נמדדת לפי כמות הק"מ שהאוטובוס נוסע, אלא הכמות נמדדת לפי המרחק האווירי שבין תחנת המוצא לבין תחנת היעד, והרבה פעמים על אף שהאוטובוס נסע הרבה יותר מ15 ק"מ, אך כיון שהוא נסע בכבישים עוקפים, והמרחק האוירי הוא פחות מ15 ק"מ, התשלום יהיה לפי המרחק האוירי ולא לפי כמות הק"מ שהאוטובוס נוסע. ולדוגמא, נוסע שעולה בגבעת זאב לאוטובוס שנוסע למודיעין עילית, לפי הנחיות משרד התחבורה שפירסמו, באם הוא יירד בצומת שילת או בחשמונאים [שתחנות אלו הם הרבה לפני מודיעין עילית], הוא יצטרך לשלם 12 ₪, אך באם הוא ימשיך לנסוע עד לתוך העיר מודיעין עילית, הוא ישלם רק 5.5, וזאת מפני שכשהוא המשיך לנסוע למודיעין עילית הוא התקדם במרחק האוירי ונכנס שוב לטווח ה15 ק"מ שבין גבעת זאב למודיעין עילית. וראה עוד בהערה בזה[1].

[והנה האפשרות למדוד את כמות הק"מ, הינה באתר של משרד התחבורה, וכאן המקום לעורר את העסקנים שיפעלו אצל משרד התחבורה והחברות, שתהיה אפשרות למדוד את כמות הק"מ באמצעות נדרים פלוס וכן באמצעות המערכת הטלפונית, עבור הציבור שמתנזר מהשימוש באתרי האינטרנט].





[1] יש לציין, כי אפשרות זו לשלם עפ"י כמות הק"מ כבר היתה קיימת עד עתה בתשלום באמצעות האפליקציה, על הנוסע מוטל להזין לאפליקציה את תחנת המוצא ותחנת היעד, והמכשיר מודד בעצמו כמה ק"מ מרחק אוירי יש ביניהם, ולפי המרחק הוא גובה את התשלום, וכעת הרחיבו זאת גם לכרטיסי הרב קו [אך בשונה מהאפליקציה שמחשבנת זאת לבד, בנסיעה בכרטיס רב קו על הנוסע לברר זאת עצמו]. והנה עד עתה, מי שנסע באמצעות האפליקציה מגבעת זאב עד למודיעין עילית, היה תלוי באיזה מקום במודיעין עילית הוא יורד, שאם היה מדווח שתחנת היעד הוא בכניסה לעיר או בשכונת ברכפלד וכן בחלק משכונת קרית ספר, המכשיר מדד שמגבעת זאב עד לתחנות אלו יש מרחק אוירי של למעלה מ15 ק"מ, והמכשיר הוריד לו 12 ₪ לתשלום, אך אם דיווח שתחנת היעד שלו היא בתוך מודיעין עילית פנימה [ברחוב חפץ חיים ונתיבות המשפט ושכונת נאות הפסגה וגרין פארק], אזי המכשיר מדד שאין מרחק אוירי של 15 ק"מ ומוריד 5.5 ₪ בלבד. ונשאלתי בזה האם מותר לנוסע שיורד בכניסה לעיר או שעולה שם, לדווח שהוא יורד או עולה בתחנה אחרת בעיר. ונראה בזה, שכיון שבאמת הוא נוסע מרחק אוירי שהוא יותר מ15 ק"מ, וכך נקבע המנגנון שמשלמים לפי המרחק האוירי שמתחנת המוצא לתחנת היעד, על כן אין אפשרות לדווח על תחנה אחרת, [וגם אם אין בזה הגיון שהפרש של תחנה אחת, תשנה את התשלום, אך כיון שהדרך לחלק את האיזורים הוא באמצעות מרחקים אוויריים, יש הגיון לקבוע כן באופן החלטי גם במקרה שיוצא תוצאה שאינה הגיונית].
אמנם עתה קבעו משרד התחבורה שבנסיעה ברב קו מגבעת זאב עד למודיעין עילית אין הבדל היכן הוא עולה או יורד, ובכל העיר התשלום הוא 5.5. בלבד, [ובאתר הם כותבים שזה בסביבות כ15 ק"מ], וכנראה שכיון שכל העיר היא בסביבות 15 ק"מ מגבעת זאב, וקשה לכל אחד לברר לפי איזה תחנה הוא יורד את התשלום שהוא חייב לשלם, לכן הם מעגלים את הק"מ וגם מעבר ל15 ק"מ הם מכלילים בתוך 15 ק"מ. ולפי"ז יש להסתפק במי שמשתמש עם האפליקציה שאינה מחשיבה את כל מודיעין עילית כאחת, אם מותר לו לדווח על תחנה אחרת, או שי"ל שרק לגבי כרטיסים שקשה לנוסעים לחשבן זאת לכן הכלילו את כל העיר לטווח זה, אך באפליקציה שהיא מחשבנת זאת לבד, אין היתר לדווח על תחנה אחרת, ועליו לדווח על תחנה זו וישלם 12 ₪, וצ"ע.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
אם תוכל להאיר את עיני הרה"ג בהערה שנמצאת בכוכבית מתחת למחשבון - יש בהחלט חישוב בתוך העיר:
1658872398310.png

המשמעות היא שהתוצאה שהמחשבון נותן עבור חיפוש לא מדויק היא בשביל לתת הערכה ואינה מחיר מדויק. לקבלת מחיר מדויק יש להזין כתובת יעד ומוצא מלאים.
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
מי שגרים באזורים נבחרים, בנגב ובגליל, ובעצם בכל מקום שאינו בשלושת המטרופולינים הגדולים (אזור 1 במפה) יוכלו לרכוש כרטיס מוזל: "חופשי אזור 1", שיאפשר נסיעה ללא הגבלה עד 40 ק״מ בתוך האזור, בעלות קבועה של 99 ש"ח בלבד. (אזרחים/ות ותיקים, ילדים/ות ובני/ות נוער ישלמו 49.5 ₪ בלבד).
מה הכוונה 40 ק"מ בתוך האיזור?
בגלל שזה חופשי חודשי ולא נסיעה בודדת, זה חייב להיות 40 ק"מ מעגלי,
אבל מאיפה מתחיל ה-40 ק"מ הזה??

האפליקציה
ושמשתמשי הרב קו ישברו את הראש...
:( :( :(
מאיפה אנחנו אמורים לדעת כמה ק"מ זה לכל מקום?
ולמה אני חייבת להחליט מראש איפה אני יורדת?
לדוג', אם אני נוסעת לתל אביב ורואה שפקוק ומעדיפה לרדת קודם ולהסתדר,
למה אני צריכה להפסיד?

והאם אני טועה עד היום עלה מחיר נסיעה בודדת ים-בית שמש 14.5 ומעכשיו רק 12
ולנוער 6
אז זה הנחה בדיוק כמו ערך צבור

באגד היה כך
בסופרבוס היה מחיר אחר ובתנופה יש היום 11.5 אאל"ט

יש ברפורמה הזו, ובמיוחד למשתמשי רב קו
יותר חורים מגבינה.

כבר דנו על זה באשכול אחר בעבר
והעלנו את השאלות והסתירות
לא נראה שמשהו השתנה במידע ובהסברה עד היום.

ואגב,
מה קורה אם יש לי חופשי ארצי ללא רכבת ואני רוצה להוסיף את הרכבת,
האם אני צריכה לשלם על חוזה חדש?
או רק את התוספת של הרכבת?
?!

כנ"ל לגבי חופשי איזורי, ורוצה להרחיב לחופשי ארצי.

ומה קורה אם אני נוסעת ב-2 אוטובוסים כדי להגיע ליעד שלי, שבתוך איזור 1,
אבל הדרך או המקום בו אני מחליפה אוטובוס - נמצא באיזור 2?
האם איזורים שאין אליהם קו ישיר - גם יסעו יותר זמן? וגם ישלמו יותר?!
?!

מה קורה אם עד שאני מתקפת האוטובוס כבר התקדם לתחנה הבאה?
או מה קורה אם ה-GPS של האוטובוס משובש ומראה על תחנה אחרת במיקום אחר?
או שאפילו לא שמתי לב לכך.
?!

זה נראה שהולכת להיות חגיגה למבקרים...
ובלאגן לנוסעים

ועוד שאלה - מישהו יודע לפרש מה משמעות ההערה שמתחת למחיר?
למה לא להתחשב?
אנחנו דוגלים בסובלנות, הלא כן?!
וברצינות - לא מובן למה התכוונה המשוררת.
1658879633238.png


דרך צלחה!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  0  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה