מה שהיה נשאר. איך מזהים את תחנת הירידה? האם זה מעבר 5 ק"מ לעליה (כמו 90 דקות) או לירידה. מה קורה כשקניתי חופשי למרחק ק"מ מסוים ונסעתי לכיוון השני, האם הפסדתי את המרחק ומחשבנים מהתחנה הרחוקה יותר? האם התעריף יכול להשתנות בתוך העיר? האם יש מעבר מנסיעה בינעירונית של יותר מ15 ק"מ לנסיעה של פחות מ15 ק"מ. (לא כ"כ ברור מהדברים שלהם.)
דוגמא:
אדם גר באזור בר אילן בית שמש, וקונה חופשי יומי 40 ק"מ כי רוצה להגיע לב"ב. יש חתונה. בבוקר אחרי שקנה נוסע לרמב"ש ג'... המכשיר לא מוריד לו מהערך צבור... כי יש לו חופשי... אבל כשרוצה ליסוע לב"ב האוטובוס לא יזהה כי מרמה ג' זה כבר 42 ק"מ לב"ב. אז יצטרך לשלם תשלום מלא לב"ב פלוס חופשי יומי שבזבז על נסיעה פנימית בבית שמש....
(הדוגמא לא כ"כ רלוונטית כיוון שתושבי בית שמש יהנו מחופשי 100 ש"ח וכנראה לכל תושב יהיה... אבל העיקרון מובן. תעתיקו אותו למקום אחר.)
ואל תתנו דוגמא מנסיעות בינעירוניות, שממילא היו משלמים אצל הנהג, לנסיעות עירוניות שכל אחד מתקף לעצמו.