דרוש מידע עבודות הרכבת הקלה בירושלים - הם איבדו את זה לגמרי.

מצב
הנושא נעול.

סדרן

משתמש רשום
עוד משהו הזוי שהעבודות הביאו
קו 418 לא עובר דרך בר אילן, למישהו יש הסבר לזה? מה ההגיון התחנה הכי עמוסה והכי מבוקשת היתה צומת בר אילן, למה לטלטל את כל האנשים עד לירמיהו למעלה?
זוהי שאלה או התנגדות למהלך ?
אם זוהי התנגדות אז אני לא יכוה לעזור
אבל אם זו שאלה אז התשובה היא כך
התוכנית שבירמיהו עוברת רק הרכבת הקלה והיא מקשרת לאוטובוסים העירוניים והבין עירוניים [אולי יהיו גם כמה אוטובוסים עירוניים] ומכיון שכך מתחילים לאט לאט לרוקן את ירמיהו לשפע חיים ששם סידרו נת"ץ שעולה את שפע חיים נכנס לשמגר ועד גשר המיתרים
האוטובוס הראשון היה 418 שהיו לו הכי הרבה חלופות והוא הכי קצת בתדירות [מעצבן מאוד אבל טכני זה היה הכי קל להתחיל אתו] ועכשיו שמעתי שמוציאים גם את 417,ו-419 ושתושבי בני ברק ואשדוד לא יצהלו מידי כי גם תורם קרב ובא וגם הם יעברו לשפע חיים שמגר וירמיהו עד גשר המיתרים
וזה חלק מהרעיון שבעתיד האוטובוסים הבין עירוניים מילא יסעו משם אז מוזיזים אותם כבר היום ובינתיים במקום הרכבת יש את כל קוי האוטובוסים העירוניים
 

נאור שהם

משתמש רשום
אסור לנהוג באלימות. נקודה.

אבל לכאורה זה לא עיקר העניין כאן,

כי לאלימים יש תמיד תירוצים.

הם יספרו לך שהמתנגדים להם מברכים ברכות לבטלה על הדלקת נרות חנוכה, כי הרי כל הנס הגיע מאלימות של יהודית שהרגה את האוייב ומאחיה של יהודית שרצו להרוג אותה כשקרעה את בגדיה מולם ואז היא אמרה: "זה מה שעומד לקרות לכל הבנות אם לא תילחמו בגזרות החדשות נגד הדת" או מחנה האלמנה שהסכימה לעקדת כל בניה מול המושל העריץ או מהחשמונאים שהתנהגו מאוד באלימות,
לדעתי עיקר העניין כאן צריך להיות נגד:

אפשר להתווכח עד אין קץ בשאלת התועלת לרכבת.
אפשר גם לדון בשאלה האם אין אופציה מקבילה שאינה כרוכה בזוועה שמסביב.
אפשר.

גם המצדדים ברכבת (באורח פלא יהיה תמיד בקבוצה כזו נטיה משמעותית לבעלי רכבים...) יוצאים מנקודת הנחה שהמתכננים באו בראש ובראשונה להקל על תושבי העיר.
לו היה מוכח שזו לא היתה כוונת המתכננים, כמדומה שקבוצת המצדדים ברכבת היתה מצטמקת משמעותית.

כלומר כך: בניית הרכבת היא זוועה בהתגלמותה, אבל מאידך גיסא הרי המטרה של הרכבת היא נפלאה.
מאותו רגע שמובן שהמטרה היא בעצם כל מיני מטרות - שלא בהכרח קשורות לטובת התושב, ממילא גם הביטחון בתועלת של הרכבת נכנסת ליד ספק.
זוועה של הביצוע - ודאי, הטוב של המטרה - ספק. ואין ספק מוציא ודאי.

מה שנשאר לבדוק האם אכן המתכננים באו לדאוג לתושב, או שמא לא.

כתרומה למעוניינים לקיים בדיקה שכזו, אתכבד להקשות.
הפקקים הנוראים בבר אילן הגורמים סיוט לכל נוסעי קווים: 69, 67, 64, 65 (ולא רק)
האם מתכנני הרכבת הכניסו לתכנון מענה בינים עבור קווים אלו (כגון מסלול עוקף)?
או שמעולם שאלה זו לא עלתה על שולחנם?
כמדומה שהתשובה ברורה.

שאלה נוספת:
בנוה יעקב. כל הקושי של התושבים הוא מכך שהרכבת חודרת אל תוך הרחוב הראשי ובכך פוקקת את כל השכונה.
80% (לפחות) מהתושבים בין כה וכה יצטרכו שאטל בשביל להגיע אל הרכבת.
ובכן, מה הרוויחו רוב מוחלט של התושבים בכך שהרכבת התקדמה ב 800 מטר נוספים לעברם?
מדוע לא היה ניתן לסיים את המסלול בקצה רח' משה דיין (פינת שד' נוה יעקב)?
כמובן הרווח לאותם מועטים המתגוררים על הציר הוא שולי וזניח לעומת הנזק לשכונה בכללותה.
למי פתרונים?

טעימות בלבד. רק נשאר לפתוח את העינים.
ולמה?
אכן הצדק איתך, כותב הכתבה, אבל לכאורה אינני כה מבין אותך ולא את כל ההסברים נגד או בעד הרכבת...

הרי יש כאלו כאן שגרים לידי ומכירים את בר אילן כמותי,

האם נעלם מאיתנו, או לפחות מתושבי בר אילן, שבבר אילן פינת עלי הכהן היתה דירת הארעי של הרב שך.

כי גם הורי שגרו שם בעבר וגם חותני שגרים שם כיום (חוץ ממני שאומנם אני גם מתגורר שם אך או שאז עוד לא נולדתי או שהייתי ילדון) ובקיצור זה סיפור זכרון די ידוע בבר אילן, מה שהרב שך היה מגיע בקביעות יומית לאותה דירת ארעי שלו כביכול רק כדי לשבת על ספסל נמוך מקרש כדי ללמוד חברותא עם רב צעיר בשנים לעומתו (שכיום הוא עבר את השמונים לחייו סה"כ) המתגורר באותה דירה קטנה עד היום, רב ענק בכל קני מידה אשר מי שגר בבר אילן ונכנס לבית כנסת ששם הוא לומד- רואה שהוא לא פחות מר' חיים בהתמדה בכלל והרב שך היה מפנה אליו קבוע את תושבי ירושלים לייעוץ עד כדי שבתקופת הרב שך קראוהו "הרב שך של ירושלים" והוא, גר כתושב בר אילן...
נמנה בין הרבנים החותמים נגד הרכבת כשלצידו רבנים מכל החוגים והסוגים.

נו, אז מה יש כאן להסביר בעד או נגד.
אם גדולי הרבנים אמרו שלא- אז נפנה לרבנים ללמד אותם במה הם אונו מאנשי התעמולה...
וכל עוד שלא עשינו את זה- אנחנו...
בעד או נגד הרבנים עצמם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

2525

משתמש רשום
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
זוהי שאלה או התנגדות למהלך ?
אם זוהי התנגדות אז אני לא יכוה לעזור
אבל אם זו שאלה אז התשובה היא כך
התוכנית שבירמיהו עוברת רק הרכבת הקלה והיא מקשרת לאוטובוסים העירוניים והבין עירוניים [אולי יהיו גם כמה אוטובוסים עירוניים] ומכיון שכך מתחילים לאט לאט לרוקן את ירמיהו לשפע חיים ששם סידרו נת"ץ שעולה את שפע חיים נכנס לשמגר ועד גשר המיתרים
האוטובוס הראשון היה 418 שהיו לו הכי הרבה חלופות והוא הכי קצת בתדירות [מעצבן מאוד אבל טכני זה היה הכי קל להתחיל אתו] ועכשיו שמעתי שמוציאים גם את 417,ו-419 ושתושבי בני ברק ואשדוד לא יצהלו מידי כי גם תורם קרב ובא וגם הם יעברו לשפע חיים שמגר וירמיהו עד גשר המיתרים
וזה חלק מהרעיון שבעתיד האוטובוסים הבין עירוניים מילא יסעו משם אז מוזיזים אותם כבר היום ובינתיים במקום הרכבת יש את כל קוי האוטובוסים העירוניים
מקור?
כי זה מאוד חמור מה פתאום להוציא את כל הקווים מבי"ש בשעה שהאחרים כולם נשארים
שיחלקו בין כולם!!!
 

פ.נ

משתמש סופר מקצוען
אסור לנהוג באלימות. נקודה.
אף אחד באשכול כאן מצדיק אלימות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
לא מבינה מאיפה זה בא לך......................
 

אמא של אפרת

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
ואם היא תגיע לעשות את כל כבישי ירושלים ויעשו מקטע מקטע
בעוד כ-70שנה במקרה הטוב יגמרו חלק מהעבודות
לא מקטע מקטע-
אלא לפי כמות הפועלים הם יכולים להקציב לעניין.
כרגע חוסמים את כל הכבישים האפשריים ובינתיים בכל מקום מציבים במקרה הטוב טרקטור בודד ולפעמים גם זה לא--- חלם.
 

גרפידיאל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
D I G I T A L
וזה חלק מהרעיון שבעתיד האוטובוסים הבין עירוניים מילא יסעו משם אז מוזיזים אותם כבר היום ובינתיים במקום הרכבת יש את כל קוי האוטובוסים העירוניים
עצם הדבר להעביר את התחבורה הבינערוני לשפע חיים
זה רעיון לא כ"כ מוצלח לשכונות מרכז ירושלים
מה שיגרום למי שחוזר מב"ב וכדו' בשעות המאוחרות אחרי חתונות עם עגלות וילדים עייפים וכו'
להיסחב רבע שעה ברגל משפע חיים לגרים במרכז העיר. ללא תחבורה פנימית שכבר נגמרה ב12 בלילה
(מה שכבר היה נחלת הכלל של כל השכונות המרוחקות)
 

נאור שהם

משתמש רשום
אף אחד באשכול כאן מצדיק אלימות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
לא מבינה מאיפה זה בא לך......................
אם לא היה על זה דיון לדעתך, אז למה לא הגיעה לראש מחשבה פשוטה שבכלל התכוונתי שאסור גם להיות אלים נגד האלימים, הרי על זה ברור שכבר כן היה דיון....................................................
 
נערך לאחרונה ב:

אברך.

משתמש מקצוען
עצם הדבר להעביר את התחבורה הבינערוני לשפע חיים
זה רעיון לא כ"כ מוצלח לשכונות מרכז ירושלים
מה שיגרום למי שחוזר מב"ב וכדו' בשעות המאוחרות אחרי חתונות עם עגלות וילדים עייפים וכו'
להיסחב רבע שעה ברגל משפע חיים לגרים במרכז העיר. ללא תחבורה פנימית שכבר נגמרה ב12 בלילה
(מה שכבר היה נחלת הכלל של כל השכונות המרוחקות)
נכון מאוד אבל זה הרע במיעוטו לא היה ברירה אחרת בר אילן ניהיה פקוק ונורא בצורה בלתי נסבלת, היה מתבקש לדלל קצת את התחבורה בבר אילן כבר היה בלתי נסבל...
וב"ה משרד התחבורה עשו בשכל שהעבירו את כל הקוים שנוסעים מבנייני האומה לגבעת זאב [130 131 133 134 135 137] שזה מאות אוטבוסים ביום לשפע חיים ועכשיו איכשהו בר אילן השתחרר קצת.
 
נערך לאחרונה ב:

אברך.

משתמש מקצוען
אין כל כל הרבה כמו שאת עושה את זה.
דווקא יש כן הרבה מאוד תושבים במאה שערים שאינם נמנים על סאטמער ונטורי קרתא, יש כל מיני חסידויות שלא קשורות משום כיוון להשקפות הללו, תתפלאו לשמוע, [אני מכיר את התושבים שם מאוד מאוד טוב, לא גר שם אבל מכיר ונושם את המקום...]
נ.ב.
מוזר מאוד שהשאכול עדיין לא ננעל כנראה שאצל האחראים ער"פ;);)
 
נערך לאחרונה ב:

אבא לוי

משתמש פעיל
עצם הדבר להעביר את התחבורה הבינערוני לשפע חיים
זה רעיון לא כ"כ מוצלח לשכונות מרכז ירושלים
מה שיגרום למי שחוזר מב"ב וכדו' בשעות המאוחרות אחרי חתונות עם עגלות וילדים עייפים וכו'
להיסחב רבע שעה ברגל משפע חיים לגרים במרכז העיר. ללא תחבורה פנימית שכבר נגמרה ב12 בלילה
(מה שכבר היה נחלת הכלל של כל השכונות המרוחקות)
כמו שהיה עד עכשיו אלה שגרים בסוף או אפילו באמצע שמואל הנביא
או אם זה אלה שגרים ביחזקאל או גאולה
כמובן שעכשיו יהיה הרבה יותר גרוע
 

ורד בגליל

משתמש מקצוען
בלת"ק
כשבחרו לראשונה ראש עיר חילוני ובכך חירבו את ירושלים מאה שנה קדימה, חשבו שרק תושבי השכונות 'הרחוקות' יסבלו, מוקדי הבילוי ייפתחו, אבל העיקר שלא יגעו בתושבים החרדים שבמרכז
מי שזורע רוח לא יתפלא כשיקצור סופה

נכון שכיום ראש העיר נבחר ע"י החרדים
אבל ברגע שחלק מהחרדים החליטו שאינטרס ספציפי שווה להם ראש עיר חילוני ולא אכפת מכל השאר
כל ראש עיר שנבחר מאז ואילך יודע שבהפרד ומשול הוא יכול לעשות מה שבא לו
כי כבר אין לכידות חרדית בבירה ותמיד הוא יוכל לחלק כמה תופינים למי שיתמוך בו

נ.ב. בתור תושבי רמות ממש לא מפריעה לנו רכבת במרכז...
 

אבא לוי

משתמש פעיל
בלת"ק
כשבחרו לראשונה ראש עיר חילוני ובכך חירבו את ירושלים מאה שנה קדימה, חשבו שרק תושבי השכונות הרחוקות יסבלו ובמרכז ימשיכו לחגוג
מי שזורע רוח לא יתפלא כשיקצור סופה

נכון שכיום ראש העיר נבחר ע"י החרדים
אבל ברגע שחלק מהחרדים החליטו שאינטרס ספציפי שווה להם ראש עיר חילוני ולא אכפת מכל השאר
כל ראש עיר שנבחר מאז ואילך יודע שבהפרד ומשול הוא יכול לעשות מה שבא לו
כי כבר אין לכידות חרדית בבירה ותמיד הוא יוכל לחלק כמה תופינים למי שיתמוך בו

נ.ב. בתור תושבי רמות ממש לא מפריעה לנו רכבת במרכז...
רגע אז לא הצבעת את משה ליאון?
מה זה קשור? אפילו אם ראש העיר היה חרדי זה היה קורה, כי זה יותר קשור למדינה מאשר לעיריייה,
המדינה רוצה להפוך את ירושלים עיר הבירה לעיר יפה,
לא סתם יש גשר המיתרים עם כל הלדים ולא סתם הם בונים שם מגדלים גבוהים,
וזה מה שהם רוצים לעשות גם בבר אילן,
אני לא נכנס לגופו של עניין אם הרכבת הקלה טוב או לא,
כי אם אתה שואל אותי אני אומר לך שחד משמעי הכוונה היא לא לטובת התושבים
אם זה לטובת התושבים יש עוד הרבה פתרונות כמו רכבת תת קרקעית כמו שהם רוצים לעשות ביחזקאל,
הפוך זה רק יפגע לתושבים (גם ירולשמים וגם אלה שירצו להגיע לירושלים) שירצו לצאת מהעיר ובכך להסתחרר עם חלופת שלש אוטבוסים ורכבות עד שיגיעו ליעדם
מה שהם רוצים זה מה שהזכרתי למעלה, עיר יפה ומתקדם עם רכבות וגשרים ומגדלים גבוהים כמו במנהטן
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
בלת"ק
כשבחרו לראשונה ראש עיר חילוני ובכך חירבו את ירושלים מאה שנה קדימה, חשבו שרק תושבי השכונות 'הרחוקות' יסבלו, מוקדי הבילוי ייפתחו, אבל העיקר שלא יגעו בתושבים החרדים שבמרכז
מי שזורע רוח לא יתפלא כשיקצור סופה

נכון שכיום ראש העיר נבחר ע"י החרדים
אבל ברגע שחלק מהחרדים החליטו שאינטרס ספציפי שווה להם ראש עיר חילוני ולא אכפת מכל השאר
כל ראש עיר שנבחר מאז ואילך יודע שבהפרד ומשול הוא יכול לעשות מה שבא לו
כי כבר אין לכידות חרדית בבירה ותמיד הוא יוכל לחלק כמה תופינים למי שיתמוך בו

נ.ב. בתור תושבי רמות ממש לא מפריעה לנו רכבת במרכז...
את מגרשי הכדורגל מתחת שכונת רוממה בעמק הארזים תכנן ואישר ראש עיר חרדי (רמז: לפני ברקת).
אז כל מי שחשב שאנחנו הרוב בי-ם ואנחנו מחליטים כדאי שירד לקרקע, כל זה מעבר לעובדה שהרכבת הקלה קודמה ע"י הנציגים החרדיים בעירייה.
 

פ.נ

משתמש סופר מקצוען
  • עבודות הרכבת בבר אילן: מה יהיה ביום שאחרי?

הרכבת הוא יצור תחבורה שאינו סובל מפקקים. המשמעות המעשית המיידית היא חסכון רב בזמן מבוזבז, אך איך תושבי השכונה אמורים להתמודד עם ההמולה והבלאגן עד ש.. (דעה)​



אם תושב בר אילן עובד בשכונת גבעת שאול, הוא אולי יודע מתי הוא יוצא מהבית בדרך לעבודה, אך אין לו מושג מתי הוא יגיע

אם תושב בר אילן עובד בשכונת גבעת שאול, הוא אולי יודע מתי הוא יוצא מהבית בדרך לעבודה, אך אין לו מושג מתי הוא יגיע (צילום: פלאש 90)


האוכלוסייה ברוכת הילדים המתגוררת על ציר בר אילן - ירמיהו, התרגלה בעשורים האחרונים לחיות ב'תחנה המרכזית של החרדים בירושלים', למעשה הם גרים בתוך המולה של פיח, עשן, המולה ובלגן. תערובת של רכבים פרטיים אוטובוסים והמון אדם המתערבבים זה בזה. זה רק מתגבר בתקופות של הפגנות.
חיים לצד כביש סואן משמעותו, חיים בתוך רעש, בתוך המולה, בתוך צפירות ובלגן. התופעות הללו פוגעות באיכות החיים ובמקביל כמובן גם בביקושים לנדל"ן ובמחירי הנדל"ן.
אם נניח בצד את השאלה האידאולוגית של הכנסת זרים לתוך השכונה דרך הרכבת הקלה (לפי תוכנית התחנות נראה שזה לא צפוי לקרות), הרי לפחות בהיבטים של איכות חיים וכלכלה, ללא ספק מדובר בברכה גדולה עבור תושבי השכונה בכמה היבטים:
נגישות
הרכבת הוא יצור תחבורה שאינו סובל מפקקים. המשמעות המעשית המיידית היא חסכון רב בזמן מבוזבז, וחשוב עוד יותר: אפשרות לתכנון זמן אמיתי. נכון להיום תושבי השכונה וגם תושבי השכונות הסמוכות חיים באי וודאות לגבי זמנים.
אם תושב בר אילן עובד בשכונת גבעת שאול, הוא אולי יודע מתי הוא יוצא מהבית בדרך לעבודה, אך אין לו מושג מתי הוא יגיע. הפקקים יקבעו עבורו את שעות העבודה. זה פוגע באמינות שלו כלפי מקום העבודה, פוגע בתפוקה ופוגע כמובן בפרנסתו. אפילו כאשר משפחה מהשכונה מתכננת להגיע להורים לשבת או לחג, היא תמיד חיה בעולם של 'אי וודאות' לגבי שעת ההגעה והסיכונים של איחור בלתי צפוי. כל זה צפוי להיעלם כאשר התחבורה תהיה באמצעות הרכבת.
ההיבט הכלכלי
כאשר מרכז השכונה מחובר לכל חלקי העיר בתחבורה יעילה וזמינה, זה כמובן פותח לתושבי השכונה להתפרנס בהרבה יותר מקומות עבודה ברחבי כל העיר שכיום חסומה בפניהם. למעשה הרכבת מנגישה לתושבי השכונה את כל פינות העיר ביעילות, בזריזות ובנוחות. יותר תחבורה יעילה = שיפור כלכלי = הגדלת הכנסות.
גם בעלי עסקים בשכונה יהנו מהגדלת כוח הקנייה כאשר השכונה תהיה מונגשת ונוחה לכלל תושבי העיר.
איכות החיים
החיים לצד הרכבת הקלה תתן לתושבי השכונה סוף סוף שקט. אחרי עשרות שנים של חיים בתוך רעש, הם פתאום יגלו עולם חדש של חיים במרחב איכותי, נוח ושקט. הדבר הזה יורגש לכל אחת ואחד מתושבי השכונה ברמה יומיומית.
מחירי הדירות
באופן נסיבתי, כאשר איכות החיים משתפרת, פרנסת תושבי השכונה משתפרת והנגישות משתפרת, זה גורם לאוכלוסיות יותר מבוססות ואיכותיות לבחור לגור בשכונה הזאת, וכמובן צפוי לגרום גם לעליית ערכי הנדל"ן בשכונה, כמו שאנו רואים באזורים רבים אחרים גם בירושלים, בערים אחרות וגם בעולם, השפעה מסוג זה.
לסיכום, לדעתי, יחד עם שמירה על צביון השכונה, אין ספק שהרכבת הקלה תהיה ברכה גדולה לתושבי ציר בר אילן ירמיהו.
הכותב נולד וגדל בירושלים, משמש כשמאי מקרקעין, מאמן ויועץ עסקי ובעלי משרד ייעוץ משכנתאות
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
אפשר רק לדון אותם לכף זכות שהם אף פעם לא השתמשו בתחבורה ציבורית ולא יודעים את הסבל הנגרם לאלו שכן משתמשים.
הם משתמשים ב'קו מהדרין' בין בית שמש לירושלים.
אם היו מתייעצים איתם כנראה היו מחלקים את הרכבת, קרון אחד לגברים ועוד קרון בלי חלונות לנשים.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  107  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה