לפי השו"ע זה מותר, כיון שלשים על פלטה כבויה נחשב גרמא של בישול, והבישול עצמו הוא מחלוקת ראשונים אם יש בישול אחר בישול בלח, וממילא יוצא מחלוקת בגרמא שהיא דרבנן, וספק דרבנן לקולא.כמובן שלאשכנזים [וכן לדעת השולחן ערוך] הדבר אסור, ראה בארחות שבת ח''א עמ' קא (סעיף סח ובהערה)
תבשיל שרובו רוטב, או מרק שנצטנן, מותר ליתנו על פלאטה של שבת בעודה כבויה, שנדלקת אחר כך על ידי שעון שבת, כעבור שעה, לחמם המאכל בחום שהיד סולדת בו.
יישר כוחלפי השו"ע זה מותר, כיון שלשים על פלטה כבויה נחשב גרמא של בישול, והבישול עצמו הוא מחלוקת ראשונים אם יש בישול אחר בישול בלח, וממילא יוצא מחלוקת בגרמא שהיא דרבנן, וספק דרבנן לקולא.
וז"ל הילקוט יוסף שבת ג הוספות דיני בישול אחר בישול בשבת סעיף ח
יש לי תשובה לזה, אבל לא אכתוב אותה פה כי כך ביקשת, אם אתה רוצה היה איתי בקשר במייל: yaakobov001gmail.comיישר כוח
ייתכן שזוהי דעת מרן מלכא זצ''ל, אך בשו''ע נראה הפסק לא כך, כי השו''ע מחמיר מאוד בלח שנצטנן.
ובכל אופן, אשמח שהאשכול יישאר רק בנושא הסקר ולא יגלוש לנושאים אחרים, הלכתיים או תיאורתיים....
תודה רבה
נס שלא המציאו בזמנך את הפלורסנט ואת השעון שבתפיפטי-פיפטי
בגלל שהציבור כבר התרגל עשרות שנים להסתדר בלי זה ולכל אחד יש כבר את התפריטים המסורתיים לשבת שלא כוללים נוזלים הדורשים חימום לבוקר... וגם שכבר נוצר אצלינו בתודעה קבעון שזה אסור. ולהפוך את זה למותר לכתחילה זה תהליך ארוך שצריך אסטרטגיה מאוד חכמה ובנויה כדי להעביר אותו בהצלחה ציבור שלם.
אז או שזו תהיה הצלחה אדירה -אנשים ישמחו לשנות את הראש ולהשתמש בזה ולגוון יותר בסעודות שבת וכו'...
או שזה יהיה מוצר נישה שייכנס לציבור היותר פתוח- שיהיה להם יותר קל לעכל שמאיסור מוחלט זה הפך למותר...
השאלה למה זה טוב? לאיזה מאכלים? יד סולדת לפי הרבה שיטות זה מאכל יחסית קר, כידוע מה שביד חם בפה זה בקושי חמים תנסו לגעת בכוס תה שאתם שותים תראו כמה חם זה.
בהחלט מסכים, זה לא יהיה רותח, אבל זה נעים לאכילה, כוס תה זה באמת דוגמא למשהו רותח, אבל אוכל רגיל, לא אוכלים בחום כל כך גבוה.יד סולדת' זה לחלק מהשיטות 40 מעלות
זה ממש לא חם .....
אבל אולי להוציא מהמקרר ולקבל בטמפרטורה נורמלית זה גם טוב
אז דעתי מחולקת .........
א.לא צריך כל כך להיזהר מילדים כי זה לא רותח וזה ממש לא כפילות אלא מוצר אחרלא הייתי קונה.
א. בכל מקרה זקוקים גם לפלטה רגילה - לחימום המרק/הטשולנט אז לשם מה הכפילות. (מקום/טירחה/שמירה מילדים)
ב. למי שמשתמש בגנרטור כל תוספת של מכשיר חשמלי ובעיקר חימום הוא שאלה של אפשרות (יש אזורים שמגבילים בכמות השימוש בגנרטור) וכדאיות (כמה חשמל שווה לי להוסיף כדי לקבל רוטב דגים חם בסעודה שלישית).
ג. השימוש העיקרי יהיה עבור דגים בסעודה שניה ושלישית וכמי שאוהבת גיוון בסעודות הללו ממילא אני מגישה או דגים קרים או מטוגנים.
למרק צריך חום גבוה יותר ולכן מי שרוצה מרק חם בבוקר יכול להשאיר את המרק על הפלטה מהלילה. כמובן בתנאים המיוחדים. המרק מתכהה מעט אבל נשאר מצויין.
א.לא צריך כל כך להיזה מילדים כי זה לא רותח וזה ממש לא כפילות אלא מוצר אחר
ב.זה לא יצרוך הרבה חשמל כי זה לא צריך להיות חום גבוה וגם כי זה יהיה פלטה קטנה וחוץ מיזה שרק 10%מהציבור החרדי משתמש בגנרטור
ג.עיניין של גיוון זה תלוי במשפחות ונראה לי מאוד נדיר לפגוש משפחה שאוכלים מרק בבוקר
שני הרעיונות מצוינים, ואכן עסקנו בזה רבות [מה שלא מונע ממכם לקבל את האחוזים.............]היות שזה לא תחליף לפלטה הרגילה זה חיסרון רציני
אולי אפשר משהו עם שעון שבלילה יהיה רגיל ובבוקר כולו או חלקו יהיה קר יותר (מגיע לי אחוזים מהרעיון)
עוד חשוב להוסיף צג של טמפרטורה שיראה מה המציאות כי יש הבדל גדול בין הקיץ לחורף מזגן ואפילו בטן בפח של הפלטה
לא חושב שזה נכון, לא ניכנס לויכוח באשכול ענייני זה, אבל אם מדברים על הנקודה הזו צריך לשים לב שזה יכול להועיל לכל הציבור הדתי (ואפי' מסורתי) ולאו דוקא החרדי, אא"כ כבר קיים איזשהו היתר של צומת וכדו' על משהו דומהוחוץ מזה שרק 10%מהציבור החרדי משתמש בגנרטור
זה לא בעיה גם בלי צג?ב', אי אפשר לשים צג, כי כל דבר ששמים על הפלטה, גורם לשינוי הטמפרטורה, לדוג' אם מניחים סיר מרק קר על הפלטה, היא מתקררת מיידית, ומתחממת לאט לאט, מה שיגרום לשינוי הכיתוב צג, וזה אסור.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ו'
מא וִיבֹאֻנִי חֲסָדֶךָ יי תְּשׁוּעָתְךָ כְּאִמְרָתֶךָ:מב וְאֶעֱנֶה חֹרְפִי דָבָר כִּי בָטַחְתִּי בִּדְבָרֶךָ:מג וְאַל תַּצֵּל מִפִּי דְבַר אֱמֶת עַד מְאֹד כִּי לְמִשְׁפָּטֶךָ יִחָלְתִּי:מד וְאֶשְׁמְרָה תוֹרָתְךָ תָמִיד לְעוֹלָם וָעֶד:מה וְאֶתְהַלְּכָה בָרְחָבָה כִּי פִקֻּדֶיךָ דָרָשְׁתִּי:מו וַאֲדַבְּרָה בְעֵדֹתֶיךָ נֶגֶד מְלָכִים וְלֹא אֵבוֹשׁ:מז וְאֶשְׁתַּעֲשַׁע בְּמִצְוֹתֶיךָ אֲשֶׁר אָהָבְתִּי:מח וְאֶשָּׂא כַפַּי אֶל מִצְוֹתֶיךָ אֲשֶׁר אָהָבְתִּי וְאָשִׂיחָה בְחֻקֶּיךָ: