דרוש מידע ספר פסיכולוגיה טוב

שמחה בהצלחה

משתמש צעיר
המשתמש נחסם
אמנם פרויד תקע חרבו לתוך הפרוכת
המשפט הכי ממצה שיכול להאמר!!!

כל מילה וסינגור בעד היא פשוט חוסר הכרה ונסיון נבוב לשוות לזה פן נפשי ולא דתי

ביהדות - ואולי קצת יותר בספרים שכמעט ומתכחשים אליהם במחוזותינו (ח"ו, רק שתקעו לזה שם - 'עניונים'...)
הקשר הוא לא רק קיים אלא הוא השורש להכל
יש פה ויכוח דתי לחלוטין
ובעיקר העיקרים

להפוך את ענין הנפש לקטגוריה של חכמה בגוים - זה כמו ללמוד סוגיה בגמ' מגוי בטענה שחכמה בגויים... ופה זה הרבה יותר חמור - זה גופי תורה - נשמת ישראל! נשמה של יהודי!
יש לפעמים מה ללמוד על הטקטיקה הטיפולית ולכן נשלחו אנשים מתאימים לשלות משם כמה רעיונות, אבל בגוף התפיסה 'שלא שם חלקינו כהם'!

אנחנו בדור עני - גדל עם כפית זהב ולא יודע להעריך, כל פעולה של קדושה - תפילין, ברכות, לימוד תורה וכו' וכו' שאנחנו מקיימים - מה?? צריך להיות בעל תשובה בשביל להרגיש איזה אנרגיות חיוביות זה מזרים בנו...? כל חיוך לבן הזוג לילדים לשכנים.... שווה מליונים... מי שאוסף יהלומים לא מרגיש מדוכדך הוא מאושר - בע"ה אצל כולנו!
בהצלחה
 

צלצולית

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
להפוך את ענין הנפש לקטגוריה של חכמה בגוים - זה כמו ללמוד סוגיה בגמ' מגוי בטענה שחכמה בגויים... ופה זה הרבה יותר חמור - זה גופי תורה - נשמת ישראל! נשמה של יהודי!
זה בכלל לא כמו כי תורה בגויים אל תאמין
 

שמחה בהצלחה

משתמש צעיר
המשתמש נחסם
נפש יהודי היא חלק בלתי נפרד מהתורה,תורה מלשון הוראה - לא רק בענייני קיום מצוות אלא בכל הנהגות האדם עם עצמו עם סביבתו עם אלקיו, הכל בפנים! זה לא חכמה נפרדת
וזו בדיוק מטרת הפסיכולוגיה (ובעצם של כל המדע) - להפריד את האדם מאלקיו, 'מדעי הרוח' 'מדעי החיים' רק חסר 'מדעי האלקים...' ה"י
להפוך את כל ענין הדת והאמונה לצורך נפשי - זה הכפירה במיטבה - נעיצת חרב...
 

5127109

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
כל הרבנים החשובים שהובאו פה לעיל אחזו מהפיכולוגיה בדיוק מה שהיא. חכמה בגווים. כשמגיע בחור עם דלקת ראות שולחים אותו לרופא ולא אומרים בזה שזה חכמה של גווים וכו', וככה הם התחיסו לפסיכולוגיה. הרב וולבה ידע היטב שאי אפשר לעצור התפרצות סכיזופרנית עם מילים, והפנה את העוסקים בכך להכוונה בנושא.
אבל, וזה אבל גדול, הם דברו על מחלות נפש מוצהרות ומוסכמות והפרעות אישיות שניתן לקרוא להם בשם, ולא על סתם דיכי, או "הכל תקוע לי", או "לא הולך לי בכלום", "הייתי רוצה להיות מישהי אחרת, למצות את הכחות שלי יותר", "אין לי את הכוחות לעבור עבודה עכשיו זה לא בא בטוב, מה אני יכולה לעשות?"
בשביל חיים טובים יותר, הכרת נפש האדם ולפעול בו פעולות נפש מדהימות להתקדם לצמוח להיות מחובר לבורא עולם, יש את התורה ובפרט מוסר. ספרו של הרב וולבה עצמו הוא ממש על זה, והוא לא הפנה לספרי אימון אישי את המקשים בעבודת ה' או לחילופין את הבאים אליו עם "הכל קשה לי".
ומאמר זה בעצם מעלה מחדש שאלה הגם שפסיכולגיה היא מדע וכו' אבל פסיכותרפיה, בצורתה המודרנית שנשענת קצת על פסיכולוגיה ובעיקר על להרגיש טוב בסופו של טיפול (רצוי יקר וארוך) לא זכתה לכל האמור לעיל...
ועוד נגזר מזה, שמכיון שהם התיחסו לפסיכולגיה כמדע, על כל המתשמע מכך, לאור זה הכותרת של האשכול היה יכולה להקרא כך : "מחפשת ספר טוב לקרדיולגיה וסקולרית עדכנית, מתנה לחברה".

ובר מן דין, פרויד, כיון דאתי לידן נימא ביה מלתא.
הגם שבאמת הפסיכולגיה העדכנית התקדמה הרבה מאז פריוד והרבה פסיכולוגים מצהירים במאמריהם הצהרות שלא עולות בקנה אחד עם התורה שלו ןאף סותרות את הנחות היסוד שלה, או מערערות חלקים נכבדים מהם, בסופו של יום הודו שבחלק הטיפולי אופרטיבי הם משתמשים לא מעט ביסודות השיטה והטיפול של פריוד.
 

דבושה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
בלת"ק בלת"ק
גברים ממאדים ונשים מנוגה של ג'ון גריי,
מומלץ על ידי אנשי חינוך לנשואים בלבד
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
אם כבר זה עלה..
אני מקפיץ את שני הספרים הממולצים הנ"ל

"בוחרים להרגיש טוב"
הספר שישנה לך את החיים!
[ע"י קריאה ברצינות ויישום]
זה כמובן בשיטה הקוגנטיבית, הרעיונות גדולים. הצורה קצת שטחית אבל עוזרת בהרבה מקרים. - לא שאני מזלזל אבל אני חושב שאפשר להכניס בשיטות הקונטיביות קצת יותר ביטוי לרגש, וקצת יותר עומק.

"האדם נפגש עם עצמו"
ספר מיוחד, לאנשים שמסוגלים להתעמק בפנימיות של עצמם.

הספר הזה הוא של אליהו רוזנהיים ז"ל פרופ' דתי. הוא על פסיכותרפיה דינמית והוא מתייחס הרבה יותר לנפש כמשהו עמוק, ספר מאוד מומלץ וכתוב יפה. אפשר לומר עליו שתוכו אכל - קליפתו זרק. ביחס לפסיכולוגיה הדינמית.
כמובן שגם בזה לא הכל מושלם ויש כמה דברים שאני לא הייתי חותם עליהם. אבל הוא ספר מצויין. לדעתי כל מטפל בגישה הקוגנטיבית צריך לקרוא גם ספר כזה כדי לקבל מעט מהגישה העמוקה לנפש.
 

Linoy0111

משתמש רשום
למישהו יש את 2 הספרים המומלצים לקניה ???יד 2?אשמח מאוד
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה