מתחילה לספר ת'ימים....פסח,
בעזרת השם.
מתחילה לספר ת'ימים....פסח,
בעזרת השם.
זה הרבה ימיםמתחילה לספר ת'ימים....
בקטנה, פחות משנה....זה הרבה ימים
פסח,
בעזרת השם.
וזה בדיוק מה שקרהחבל לי.
כי רציתי שיכעסו על יואל. מאוד. כי הוא ושכמותו משניאים את התורה על אוהביה.
אבל לא רציתי שיהיה זלזול בכבוד התורה או ההלכה, חס ושלום.
למה? כי הם נשואים כמעט שלושים שנה, יש להם עשרה ילדים וארבעה נכדים.ולא הבנתי למה היא נשארת איתו בסוף?
קשה לה מאוד מאוד, אבל אין לה כעס עליו. המצב קשה לה, בלתי אפשרי כמעט, אבל ברור לה שזה לא הוא. זו המחלה. והוא לא אשם בה. אפילו התקופה שלא לקח תרופות היא לא לגמרי באשמתו.בכל אופן אצל גולדי זה יותר מודגש שהי ממש לא מוכנה לוותר על שאולי
למה? כי הם נשואים כמעט שלושים שנה, יש להם עשרה ילדים וארבעה נכדים.
עולם שלם של חיים משותפים ומלאים בזכרונות טובים, בימים מאירים.
לא מפרקים בית בכזאת קלות. ובכלל, מי אמר שיהיה לה יותר טוב בלעדיו מאשר איתו?
ילדים להורים גרושים סובלים פחות מילדים לאבא רודן? לא יודעת. לא בטוחה.
קשה לה מאוד מאוד, אבל אין לה כעס עליו. המצב קשה לה, בלתי אפשרי כמעט, אבל ברור לה שזה לא הוא. זו המחלה. והוא לא אשם בה. אפילו התקופה שלא לקח תרופות היא לא לגמרי באשמתו.
יותר קל לשרוד בחיים לא פשוטים כשאין כעס על הצד השני.
ולא הבנתי למה היא נשארת איתו בסוף?
מקריאה חוזרת של הספר אני רואה שיש הרבה בין לבין
ויש כאן תהליך איך הם כן יכולים להישאר נשואים
היא אישה כ''כ טובה
את כל התשובות שלה הייתי יכולה לענות בעצמי, זה לא נראה לי בעיה בטקסט... אולי בעיה בהבנת הנקרא של קוראין מסוימים או יותר נכון שדי ברור להן התשובה אבל בא להן לוודא אצל הסופרת יודעת הכל שיצרה ובראה את הדמויות בעצמה.סליחה שאני אומרת, אבל כצופה מן הצד בדיון המרתק בעניין, יש לי בקשה.
לדעתי, כשקוראות שואלות על דברים שלדעתך הן היו אמורות להסיק בעצמן מתוך הספר, אל תעני בעצמך, אלא תני לקוראות אחרות לענות על כך.
בתור זאת שכתבה את הספר, ברור שתהיינה לך תשובות לכל השאלות מהסוג הזה.
אבל אם אף אחת מהקוראות האחרות לא תדע לענות על כזה סוג של שאלות על סמך מה שקראה, זה אומר שמשהו בספר לא היה מספיק ברור.
נכון בספר הראשון הוא היה בעל טוב.@ליבי קליין
חזרתי השבוע לקרוא את כל הספרים מהראשון... (לא בפעם הראשונה וגם לא השלישית רק שמזמן לא קראתי ברצף...)
ושמתי לב לתיאורים בספרים הראשונים על יואל, שזה לגמרי לא מתאים להמשך...
כמו משפט (ציטוט לגמרי לא מדויק) שהוא ידוע כבעל רגש ונימוסים, דומה לחמיו....
או שהוא אומר להניה שהם יתמודדו ביחד עם הבעיה של גיטי, והיא לא לבד..
אני מניחה שפשוט עוד לא ידעת לאן הדמויות יובילו?!....
את חסידית?קצת היה לי מוזר לקרוא נגיד שלייבי בחור חסידי מדבר עם אחותו ואומר לה ,זה קטע הזוי ברמות,,
לא נשמע לי שפה סטנדרטית של אברכים חסידיים, תקנו אותי אם אני טועה...
אני לא חסידית, אבל בציבור שלנו לא תשמעי אברך ברמה גבוהה מדבר ככה.את חסידית?
כי אני לא,
אבל מכירה המון סוגי חסידים
ולא מבינה מה לא הגיוני.
יש כאלו שזה ילך אצלם,
ויש כאלו שלא.
מה זאת אומרת בציבור שלנו?אני לא חסידית, אבל בציבור שלנו לא תשמעי אברך ברמה גבוהה מדבר ככה.
אבל אולי מה שכתבו מעלי
(אבל בכלל נראה לי מהספרים שלך שאצל חסידים אברך משי, זה ביטוי נפוץ גם למי שלומד רק שעתיים ביום..)
מסביר את העניין...
טוב לא יודעת,מה זאת אומרת בציבור שלנו?
גם בציבור הליטאי הכי חזק,
אני יכולה לפגוש אברך (אמיתי )
שיגיד ככה לאחותו.
אל תשכחי שמדובר בצעירים.
זה נכון, אבל במציאות בחורה תגיד לחברתה: "האספת כיתה תתקיים בשעה 5:00" ולא תרגישי שיש כאן שגיאה, לעומת זאת כשסופרת תכתוב כזה דבר בספר זה ממש יפריע.מה זאת אומרת בציבור שלנו?
גם בציבור הליטאי הכי חזק,
אני יכולה לפגוש אברך (אמיתי )
שיגיד ככה לאחותו.
אל תשכחי שמדובר בצעירים.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: