איסתרק ההרואי במהללאל ובפדהאל עלה לי על העצבים.
נראה לי שזה בגלל שבספרים הראשונים של מיה היה לה מסר עוצמתי שבער בה להוציא לאוויר העולם. על המסר הזה התבססה הממלכה. מהחלטות פנימיות לממלכות נפרדות (שלא שונות במעשיהם בכהוא זה, אגב.)
אחרי איסתרק ומהללאל היא סיימה לבטא את המסר שהיא רצתה לצעוק לעולם ולאחר מכן היא הייתה צריכה להמשיך את הסדרה.
אז היא לקחה עוד מסרים שהיו לה בשרוול ועשתה ספרים עליהם. אבל כאן הם כבר הפכו למשניים. העיקר היה העלילה. לכן איסתרק הפך לחסר להט וחסר את המסר האדיר שהיה לו לעולם.
זה לא אומר שלא היו לה מסרים מדהימים, אבל הם היו מתוך אילוץ ולא לוהטים כמו הקודמים.
לכן לאיסתרק יש משבר דכאוני קטן ביוזבד ולאחר התגובות של הקוראים, הוא נעשה בדיוק הפוך בפדהאל.
אבל היא לא הבינה, אנחנו לא רצינו בדיוק הפוך מיוזבד. רצינו איסתרק מלא בלהט כמו בסוף איסתרק. רצינו דיכאון מהורהר ומלא ערכים כמו במהללאל. רצינו להרגיש חלק מהעוצמה שנקראת כוזר האמיתית בראשות איסתרק השני ירום הודו!
וזה מה שהרגשנו עכשיו! הפרק הזה היה ממש כל מה שרצינו מאיסתרק בהמשך...
כנראה שהיה צריך מישהי צעירה עם להט כמו מיה בזמנו כדי להחזיר עטרה ליושנה, ואסתרק ללהטו הראשון...
קצת ארוך, אבל זה מה שהרגשתי כלפי הענין...