סיפור בהמשכים סיפורת מעריצים בעקבות ממלכה במבחן - פרק אחרון

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
טוב, שאלה חשובה.
הבטחתי פרק היום והתכוונתי להעלות פרק אחד ארוך מחולק לשניים.
איך שאני רואה לא אספיק להעלות את החלק השני היום, אולי בראשון.
השאלה היא מה העדיפות? להעלות פרק אחד היום או לחכות ולהעלות הכול ביחד מתישהו בשבוע הבא?
את האמת מתלבטת גם מה נכון ספרותית אם שני החלקים עוקבים אחד אחרי השני בזמן - מי שיש לו השגות גם לגבי זה, אשמח לדעת.
למי שאין אפשרות כתיבה אפשר לסמן בלייק עבור האפשרות הראשונה ו'צוחק' עבור האפשרות השנייה.

עריכה: יעלה בעז"ה שבוע הבא.
 
נערך לאחרונה ב:

שרהלה שרהלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
רציתי לכתוב שאחד היום בטוח כי נו באמת, עד שיש אחד מוכן נמשיך לחכות?
אבל את צודקת, אולי כדאי לחכות עוד קצת ולקבל את שניהם - זה מקל על הקריאה כשהחלק השני עולה מיד אחרי החלק הראשון - חוסך את הזמן שלוקח להישאב פנימה שוב.
אז למרות שאני כבר מאוד רוצה לקרוא - אולי כן עדיף לחכות.

וגם שבוע הבא יהיה לי יותר זמן לקרוא בנחת בעז"ה:)
 

CN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
טוב, שאלה חשובה.
הבטחתי פרק היום והתכוונתי להעלות פרק אחד ארוך מחולק לשניים.
איך שאני רואה לא אספיק להעלות את החלק השני היום, אולי בראשון.
השאלה היא מה העדיפות? להעלות פרק אחד היום או לחכות ולהעלות הכול ביחד מתישהו בשבוע הבא?
את האמת מתלבטת גם מה נכון ספרותית אם שני החלקים עוקבים אחד אחרי השני בזמן - מי שיש לו השגות גם לגבי זה, אשמח לדעת.
למי שאין אפשרות כתיבה אפשר לסמן בלייק עבור האפשרות הראשונה ו'צוחק' עבור האפשרות השנייה.
ב"ה

זו השאלה לשאול בפורום של תולעי ספרים? הם תמיד יגידו לך כן! עכשיו, דחוף, חומר קריאה שהוא לא תוית הקטשופ. כל שאר השיקולים יחכו לפעם הבאה...
בקיצור אל תסמכי על הלייק שלי. תחכי לתולעי כתיבה אולי...

נ. ב. שלא ישתמע מדבריי חלילה איזושהי הקבלה לתוית קטשופ, כן??? האשכול הזה הוא המגנום שלי..
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
אבל את צודקת, אולי כדאי לחכות עוד קצת ולקבל את שניהם - זה מקל על הקריאה כשהחלק השני עולה מיד אחרי החלק הראשון - חוסך את הזמן שלוקח להישאב פנימה שוב.
זו השאלה לשאול בפורום של תולעי ספרים? הם תמיד יגידו לך כן! עכשיו, דחוף, חומר קריאה שהוא לא תוית הקטשופ. כל שאר השיקולים יחכו לפעם הבאה...
צודקות. רק בגלל שכבר אמרתי איפשהו פה שיעלה - אמרתי נשאל שלא יחשבו שאני סתם מפזרת הבטחות. אבל מסתבר שיש כאן לאנשים יכולת דחיית סיפורים :)
יאללה מחזל"שת את האירוע :) יעלה בעז"ה שבוע הבא.
 

שרהלה שרהלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי

מימיי

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
איזה כיף לי שקראתי הכל ברצף עכשיו (בטח שמת לב לזה בכל ההתראות שנשלחו אלייך בגלל הלייקים שלי;))

אז האמת שהשארת אותי פעורת פה וחסרת מילים.
הכתיבה שלך פשוט מדהימה וקולחת!
גמעתי את הפרקים פה אחד אחרי השני, ממש החיית את הסדרה מחדש.
תודה לך על זה!


וזה שקראתי את כל הפרקים ברצף לא מונע ממני לבקש ממך גם את הפרק הבא
כאלה הם המפונקים, רוצים הכל מיד ובהישג יד
:sneaky:
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
תודה לכל העוקבים אחרי הסיפור הזה וסליחה מכל אלו שחיכו וחיכו, לא הגבתי כי חשבתי שיותר גרוע יהיה להקפיץ את האשכול הזה בלי סיבה שוב פעם :)
הפרק הזה באמת תוכנן להעלות בתחילת השבוע, ויותר מידי פעמים כמעט העתקתי אותו לכאן בשביל להעלות אותו. אבל כמו שאומרים האדם מתכנן תכניות והקב"ה צוחק, ומסיבות שאינן תלויות בי לא הספקתי.
מצד שני לא נראה לי שיש קטע כתיבה שעוד כמה לילות בתנור לא עשו לו טוב - והפרק הזה בהחלט נערך ושוכתב בעקבות הזמן שעבר כמה וכמה פעמים - אז מקווה מאד שהתוצאה תצדיק את ההמתנה הארוכה.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
תקציר: תקיפה מתרחשת באזור הקרוב לגבול. שלוואן ואלרון פוגשים את קנז ואמציה בדרך ליריד המתקיים באיינה ונכלאים איתם במרתף פונדק יחד עם שכיר חרב שנשכר על ידי מטריאס ככל הנראה כדי להרוג את אולה. אבירם ואולה יוצאים בלילה לפעולה בכוזר החדשה אבל הפעולה משתבשת בעקבות ידיעתו של יוסף על התוכנית כולה ממקור לא ידוע והם נופלים בשבי. קבוצת החיילים חוזרת לכוזר הישנה תחת מסווה הדסקיות האישיות של החיילים ועוברת את הגבול. אונמר מגיעה לאיינה ומספרת למיכאל ואיסתרק על מותו של יקוואל. מנשה קפחבר מגלה סוד כלשהו שידוע רק לאוהד - משרתו של יוסף. בסטיאן מגלה על עגלת החיילים ונוסע לאיינה כדי לבשר למלך על הבשורות.

----
איינה, ארמון המושל
----

החלון בטרקלין האורחים הקטן משקיף על רחבת כניסת הפועלים העמוסה שמאחורי ארמונו של המושל.

זה לא נוף יפה במיוחד למען האמת, לא נוף יפה בכלל. עגלות שאבק דרכים אפרפר מכסה אותן רתומות לסוסים שעורם הכהה בוהק. סבלים מנופפים בידיהם אחד לשני, נחפזים עם חבילות תחת שמש חזקה מספיק בשביל לצרוב את עורפם באדום מתקלף.

נוף רגיל, פשוט וחסר כל תחכום. אבל לרגע אחד מוזר מזכיר המעמד הנמצא שלוש קומות תחתיו לאיסתרק טקס מפואר אחר, כזה שהתקיים כמעט שלוש שנים קודם לכן באתיל – טקס עול מצוות.

לא את חלק הנאומים בבמת הנכבדים, גם לא את הרגעים המסויטים שהגיעו לאחר שפרצה השריפה ביציעים. סתם חלק שולי, ריקני וחסר כל משמעות מהרגעים בהם המתינו המתמודדים לתורם מאחורי במת הקרבות המפוארת.

גם אז היה זה יום בהיר, חם ויבש. והמסכה, לבנה וחונקת, הסתירה ממנו ומיקוואל את פניו של האחר, גורמת למתח השורף שליפף את שריריהם להפוך לסמיך ומוחשי כמעט.

יקוואל פחד. הוא ידע זאת. כשם שידע שהוא עצמו אינו בטוח לחלוטין שהלה, בדיבוריה לילה קודם לכן, אינה צודקת. וכיוון שידע זאת, וראה את עיגולי התכלת הבוהקת שהציצו מחורי המסכה של אחיו, חיוורים וגדולים מהרגיל - הרשה לעצמו להניח את ידו על הכתף המזיעה, ללחוץ מעט את זרועו של יקוואל ולהפטיר: "יהיה טוב, אח".

ויקוואל, למרות שנרתע מעט מהמגע, רק המשיך לבהות בצמד המתחרים המרוכזים שעל הבמה לרגע אחד ארוך, ובשעה שהחל הקהל לצעוק בהתלהבות למראהו של מהלך מבריק במיוחד שאל וקולו שקט מאד: "איך אתה יכול להיות בטוח?"

והוא, ידו עדיין מונחת על כתפו של יקוואל, רק אמר בשלווה: "כי אתה טוב מספיק". ואחר כך הלך משם כי אלו היו עדיין תחרויות הנוער.

הוא שואף את האוויר החם שבחדר. הזיכרונות, חדים ומטושטשים בו זמנית, מקשים עליו למלא את ריאותיו לחלוטין. ואז הוא משחרר את האוויר האצור משפתיו באיטיות ועוצם את עיניו כשהוא עושה זאת.

כמה זמן עבר מאז אותו רגע קרבה נדיר?

בגידתו של אשר וחשיפתו של מהללאל לא השאירו הרבה זיכרונות מהימים שאחרי המרוצים, ובכל אופן נשאר זיכרון השיחה ההיא חי במוחו כאילו קרה רק אתמול.

הוא האמין באמת במה שאמר אז. ולא רק מן השפה ולחוץ. כמתחרה יקוואל טוב. טוב מאד אפילו.

הוא שואף אוויר שוב, וידו רועדת קצת על מסגרת האבן של החלון כשמשמעותה של המחשבה חודרת למוחו. היה טוב. היה טוב מספיק.

כשברח יקוואל מן הארמון והמועצה העליונה התכנסה כדי להחליט בעניינו, חשב כי הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לאפשר לו ללכת. שכנע את עצמו כל אותה התקופה, מן הרגע בו נמצא מכתבו הארוך של יקוואל ועד לאחרונה ממש – כי עשה את הדבר הנכון כשהסכים לשחרר את אחיו לנפשו ולתת לו לבנות את חייו לבדו. ובהתחשב בכך שיקוואל שאף תמיד לעצמאות אמיתית, נקייה מדעותיהם והשגותיהם של אנשי הארמון, לא מן הנמנע כי אם הייתה ההחלטה מוצגת לפניו – היה בוחר בה בעצמו ללא היסוס.

הכול נכון. הכול גם ברור ומלא היגיון. אבל הדממה שבטרקלין עמוקה וכבדה מספיק בשביל שירשה לעצמו להתעלם מצליליה הגוועים של אמת מודחקת.

הוא מעלה את כפות ידיו לתמוך ברקותיו, וכיוון ששלוש קומות הן לא מרחק גדול מאד לעין מנוסה מספיק הוא מתרחק מעט הצידה מן החלון הפתוח, ומעביר את מבטו לקיר האבן המכוסה גם הוא בווילון קטיפה ארגמני.

האם להחלטתו לאפשר לאחיו לעזוב את הארמון בחופשיות הצטרפו שיקולים אחרים מלבד הדאגה לשלומה של הממלכה וטובתו של יקוואל?

הוא בולע שוב, מנסה להעביר ממוחו את דמותו של אחיו, אותו זיכרון שאינו חד כבר כל כך ומטושטש בחלקו לעיתים קרובות.

הלה התכחשה תמיד לדמיון בינו לבין יקוואל, וטענה בצדק שאי אפשר לטעון כי אלו הדומים חיצונית אחד לשני, ידמו גם בכוחות נפשם ותכונותיהם. אבל הלה לא הכירה אותו באותם ימים רחוקים. ומכיוון שכך לא יכלה לדעת עד כמה דמה גיסה הצעיר לבעלה יותר משדמו לו כל אחיו גם יחד.

וגם אם יכול היה איסתרק להבין את מחשבתה, וגם אם הסכים איתה לפעמים, היה תוהה לעצמו ברגעים ריקים וקטנים של שקט, עד כמה השפיע הדמיון ההוא ותחושת הכישלון הצורבת שחלפה במוחו בכל פעם בה ראה את יקוואל על החלטתו הגורפת שלא לחפש אחר אחיו.

הטרקלין הקטן שקט מאד עכשיו, בניגוד מובהק לרעשים העמומים המגיעים מן החלון הסגור. אונמר כבר עזבה ככל הנראה, מותירה אותם מוקפים בקטיפה אדומה מנוקדת זהב עמום.

הוא יכול להרגיש את נוכחותו של מיכאל בחדר, את נשימותיו השקטות, האיטיות, ועל אף שהוא יודע שאחיו ממתין לתגובתו מזה זמן ארוך – הוא אינו מוצא בתוכו את הכוח להסתובב ולהביט בו.

מיכאל לא יאשים אותו במותו של יקוואל, העובדה הזאת ברורה לאיסתרק כשם שברורות וזוהרות קרניה של השמש הקופחת שבחוץ. אבל משום מה אין באמת דבר מנחם בעובדה הזאת. להפך. ושתיקתו הארוכה של אחיו רק מגבירה את לחצו של הגוש הכבד המועך את ליבו.

לא יהיה הוגן אם יאשים את עצמו במותו של יקוואל, כשם שלא היה הוגן אם היה לוקח את האחריות על מותם של החיילים בשרפה בגבול לבדו. אבל הוא אינו יכול גם שלא להאשים את עצמו במותו של אחיו, ממש כשם שעד היום, יותר משישה חודשים מאז אותו המאורע, הוא אינו יכול שלא לחוש אשם בקבלתה של אותה החלטה שגויה שעלתה לכוזר בדמם השפוך של ארבעים צעירים.

הוא בולע, וגרונו כואב כאילו נחרך בכוויה חמה וצורבת.

כמה מן ההחלטות שקיבל בשנים האחרונות נראו ככה? כמה מהן היו ישרות מספיק, נכונות וצודקות ככל האפשר לדעתו, בזמן שטבלו עמוק ובשקט באבק הטשטוש האנוכי ההוא המתחבא בקיומו האנושי של כל אדם?

הוא עוצם את עיניו שוב. אבל בין עיניו מרחפת, עמוסת דיו שחור ושבור, איגרת שמות ההרוגים מן הגבול.

ארבעים אנשים. ארבעים עולמות. חיים שלמים שהסתיימו בעבור אותה החלטה שגויה אחת כדי שכוזר האחת תמשיך לשרוד.

כוזר.

זה מפתה, הוא יודע. כמעט בלתי ניתן לשליטה, לאפשר לעצמו להמשיך את קו המחשבה הזה. לתת לסיבה, לתירוץ – לנחם אותו. לאפשר למותם של האנשים כולם, בין מטעות בין מרצון, בין שאינם קשורים למלחמה ובין אלו שידעו מלכתחילה שלא יחזרו – להיות תוצאה ישירה של הסיבה הזאת בלבד.

אבל הוא לא יכול לעשות זאת. ולא רק בגלל שדמותו של יקוואל מרחפת כל הזמן הזה בתודעתו.

כי ישנה עוד סיבה אחרי הכול. והיא שקטה, חמקמקה, ושקופה עד מאד.

לא רק בשביל כוזר מתחוללת המלחמה מזה למעלה משבע שנים, לא רק בשל האמת בה האמין בכל ליבו עת חזר מהפלאט מחרפים האנשים את נפשם בשדה הקרב, ולא רק בשל הסיפוק, השמחה והכבוד העצמי הם מוכנים לסבול כל שיבוא עליהם בגבורה – אלא גם בשביל שיוכל הוא עצמו להמשיך ולמלוך על הארץ הזאת.

הוא מתנשם, וידיו התומכות בראשו רועדות מעט.

אתמול אישר לבסטיאן להוציא את התוכנית ללקיחתו של יוסף בשבי לפועל. אתמול חתם על הקלף שאולי יביא את יוסף לדין פומבי על מעשיו כולם. אבל האישור הראשוני לא ניתן רק אתמול, התוכנית כולה התקבלה על ידו כבר לפני חודשים ארוכים, באותו לילה ארוך וחסר שינה באתיל.

לו יצליחו אולה, אבירם ואנשיהם, לו יודה יוסף על מעשיו בפני הדיינים - יוכל אולי להאמין כי האנשים יחפצו לחזור מרצונם החופשי אל כוזר האמיתית והישנה. אבל לו תיכשל התוכנית ולו במעט, ואותו האיש רק יחדל מלנשום על פני הארץ הזאת כשמעשיו כולם מכוסים עדיין ערפל כבד – לא יעלם פתאום מחול השדים המדמם הזה מן העולם.

ומה ישנה אם הם צודקים, ומה יוסיף אם יוסף כבר לא יהיה חלק מן המשוואה המורכבת הזאת – אם מלחמת אחים תמשיך לשרוף את אדמותיה המדממות של כוזר?

החדר עדיין שקט, טובל בדממה עמוקה שרק מדגישה את הקולות האחרים שסביב. קול נקישות נעליהם של שומרי הראש השומרים על הדלת, טפטוף הטיפות בשעון המים הקטן שבטרקלין, וסוס צוהל אחד שלוש קומות שלמות תחתיהם.

הוא מנסה למקד את מוחו בחזרה בתוכניות היום שלו, מנסה לשכנע את עצמו שלא זה הזמן והמקום לתובנות שכאלו, אבל המחשבה, חדה וברורה, לא נעלמת לאף מקום.

הוא רוצה להתעלם ממנה. משתוקק עד שכמעט אינו יכול לשאת זאת – לשכוח אותה כאילו לא הייתה מעולם. אבל הוא יודע היטב שאין לו באמת דרך לעשות זאת.

הוא יכול אמנם לשוב אל חדר הדיונים ולשמוע פעם נוספת מפיו של זבדיאל על המצב המדרדר בכפרים הסמוכים לגבול ועל כנופיות הרחוב שהחלו פושטות בהן. הוא יכול גם לתת לטקס, לקריאות ההמונים הנרגשות, ולמצעדים הצבאים המהודרים להשכיח אותה מליבו. אפשר לנסות לכל הפחות.

אבל הוא יודע היטב שזהו רק עניין של זמן. היא הרי תחזור לבקר אותו מהר מאד, אולי בזמן שיישא נאום ארוך ומלא מוטיבציה בכדי לשכנע את הצוערים החדשים למה עליהם למות בקיץ הקרוב בעד המלחמה הזאת.

ומכיוון שכך, ועל אף שיש באמתחתו שנים ארוכות ומלאות בתרגול, הוא לא מצליח להכריח את עצמו לנתק את מבטו מקיר הקטיפה הכבד ולהסתובב אל אחיו הממתין עדיין.

"איסתרק".

הוא עוצם את עיניו. הרבה זמן לא קרא לו כך מיכאל, משתמש בשמו הפרטי ללא שום כינוי או הקדמה מנומסת אחרת.

יש שקט עדיין מאחוריו. מיכאל, כך לפחות נראה, ממתין עדיין לתגובתו ללא תזוזה.

לאט הוא מסתובב אל אחיו, ולראשונה מאז אותו הרגע בו סיפרה להם אונמר את הבשורה, מעז להביט ישירות אל תוך עיניו.

פניו של מיכאל שקטות, ישרות כאילו נחצבו בסלע שטוחה וחלקה, ומעגלי האפור שבעיניו נראים בתאורה הזאת שקופים ודומים יותר לתכלת. רק שפתיו המכווצות ולסתו הנעולה מספקים לו רמזים על המתחולל בליבו.

כמה זמן הם מביטים זה בעיניו של זה?

רגע, שניים, אולי שלושה. איסתרק לא בטוח כמה זמן עובר, למען האמת הוא לא בטוח שהזמן עובר בכלל.

אין לו מה לומר למיכאל. העובדה הזאת ברורה לפחות כמו השמש הזוהרת שבחוץ, והחדות הדוקרת שלה חותכת את נשימתו בקטיעות כואבות.

הם ניצבים זה מול זה, תנועות גופם משקפות כמעט במדויק אחד את השני, ורק הבזק כואב החולף פתאום במוחו של איסתרק בדמותו של אביו משחרר אותו מהתנועה הקפואה בה הוא עומד וגורם לו להסיט את מבטו אל הרצפה לשבריר שנייה אחד קצר.

לרגע אחד קטן הוא רק עומד שם, ראשו מושפל אל ליבו ואלף סוסים דוהרים במוחו ומחרישים את אוזניו ברעש פרסותיהם הדורסות, ואז הוא מתיישר, סוקר את מיכאל לשנייה אחת ארוכה ולפני שיספיק מוחו לעצור אותו פולט: "אנחנו צריכים לשוחח. ועדיף מאד שנעשה זאת במקום בו נהיה בטוחים כי לא יוכלו להאזין לנו".

גבותיו של מיכאל מתרוממות מעט, לרגע אחד גדלות עיניו במבט המשלב בתוכו הרבה יותר מהפתעה, אבל אז הוא מתעשת, מהנהן בראשו פעמיים ואומר: "אפשר לצאת לרכב".

לרכב?

זאת הצעה מוזרה כל כך, מפתיעה ולא קשורה בעליל שהתמיהה העמוקה והאמיתית נחנקת עמוק בגרונו של איסתרק ורק לגלוג נסתר ניצב לעמוד מאחורי קולו כשהוא מזכיר: "יש חבורה גדולה של אנשים שממתינים לנו עדיין בחדר הדיונים ועוד קבוצה לא גדולה וסקרנית מאד מאחורי הדלתות כאן".

"הדיונים יוכלו להתקדם גם בלעדינו", מושך מיכאל בכתפיו ומעיף מבט מהיר על קירות הטרקלין. "וסודיות כמו זו שיעניק לנו הטבע ורעש הפרסות יהיה קשה לקבל במקום אחר".

איסתרק ממשיך להביט בו, עיניו מצומצמות.

זאת סיטואציה מוזרה, ללא ספק. והוא לא יודע מה מוזר בה יותר, העובדה כי הפעם האחרונה בה השתתף ברכיבה חופשית בחברתו של מיכאל הייתה לפני כשש שנים לפחות, זה שאחיו הרציני הוא זה שמציע לו את האפשרות הזאת בשלווה או ששניהם יחד מתעלמים במופגן מהדקות האחרונות.

"והפמליה?", הוא שואל, ידיו שלובות בחוזקה על חזהו ולא ברור לו מפני מה הוא ממשיך בדו שיח הזה ולא מניא את מיכאל מהרעיון.

חצי חיוך עולה על פניו של אחיו, מאיר לרגע את עיניו ומעקם מעט את תווי פניו החתומים. "על אף שהמומחיות הזאת תמיד הייתה שייכת לך – גם אני זוכר עדיין איך מזיזים אותה כשצריכים".
 
נערך לאחרונה ב:

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
----
חם בכר הדשא שמאחורי ארמון המושל, חום נעים יותר ממה שחשב איסתרק כשצפה באנשים העמלים מן החלון. אבל על אף שמזג האוויר בהיר, הדשא רך וגם הסוסים רגועים מאד – דופק ליבו כאילו הדהיר את סוסו במרוץ מכשולים כמו זה שהציג אז ליקוואל תחת שמש קופחת של קיץ.

מיכאל גם הוא שותק, סוסו האפור מטופף בקלילות לצד סוסו של המלך. ואיסתרק אינו יכול שלא לשים לב כי על אף תקופת הזמן הארוכה בה שהה אחיו הרחק מכוזר – נשתמרו הכישורים הגופניים שרכש לפני שעזב לבבל היטב.

כמה אמות מהם, במרחק המאפשר שיחה שקטה ופרטית לחלוטין, רוכבים בדממה שלושה חיילי משמר חתומי מבט ושחורי מגינים.

"אונמר לא התכוונה לספר על---יקוואל", מיכאל מפר את השקט פתאום וקולו נקטע בשאיפת אוויר מאומצת כשהוא מכריח את עצמו להגות את שמו של אחיו הצעיר. "היא ביקשה ממני להתנצל בשמה על הדרך בה דיברה".

לרגע אחד שותק איסתרק, ממשיך להביט בשיחים הגבוהים המקיפים את הגן השלו, ואז מניע את ראשו ומפטיר בשקט: "אפשר להבין אותה".

לצידו, מתכווצות מעט פניו של מיכאל בשאלה.

"היא מפחדת", אומר איסתרק בפשטות. "זה טבעי, הגיוני ומובן. והיא אפילו אינה יודעת עד כמה מסתכן עכשיו אולה במקום בו הוא נמצא".

שוב שותק מיכאל, ופיקת גרונו נעה מעט כשהוא בולע. "הם יצליחו בעזרתו יתברך", הוא אומר לבסוף.

"או שלא", מציע איסתרק וקולו שטוח, נושם נשימה עמוקה אחת ומוסיף: "ואז תתווסף חבורת גברים לרשימת השמות התלויה במשרד המלחמה, ובין הסיבות למותם לבד מדאגה למולדת ומלחמה על הטוב יהיה אפשר להוסיף: מוות עבור המשך מלכותו של גבר צעיר אחד בן עשרים ושבע".

כתפיו של מיכאל נמתחות מעט אחורה וראשו מופנה אל אחיו באחת. "זאת אמירה חריפה מאד", הוא מציין וקולו חד במקצת.

חיוך קטן סודק את מסכת השיש הקפואה שעל פניו של איסתרק, "אם סיימת לאכול את הבשר שבצלחת זו לא סיבה להתחיל לאכול את הבשר של הזרוע שלך?", הוא שואל וחיוכו מתרחב מעט.

גבותיו של מיכאל מתרוממות וראשו נע מעלה ומטה, "כן", הוא אומר כנזכר במשהו רחוק, "זה משל מצוין שמתאים גם עכשיו".

"הוא היה מצוין אם לא היה בשר כלשהו בצלחת. אבל אני כבר הרבה זמן חושב על זה מיכאל, מאז התקיפה בגבול, למען האמת".

מיכאל שותק. "אתה לא רצית להיות מלך", הוא אומר וקולו חרישי מאד, "ואנחנו לא ביקשנו לעצמנו את המלחמה הזאת".

איסתרק בולע ושריר אחד, קרוב לעינו הימנית, רוטט מעט. "זה תירוץ יפה", הוא אומר וקולו כמעט קרוב ללחישה. "תירוץ חכם מאד. אפשר גם לומר שהאמנתי בו בכל ליבי בששת השנים האחרונות".

לשונו של מיכאל מלחלחת את שפתיו היבשות. "מה השתנה עכשיו?" הוא שואל, וידו האחת חולפת על ניצב חרבו המעוטר.

אבל איסתרק לא עונה, רק ידיו מניעות בעדינות את המושכות, מכריחות את סוסו לצעוד מעט מהר יותר. במשך דקה אחת, ארוכה מידי, הם רק רוכבים זה לצד זה בשתיקה מוזרה.

רוח נושבת בכר הדשא, מהירה ושקטה, מרפרפת בין ריצודי הטבע הקטנים שסביבם ומבדרת את בדי המשי הדקיקים שעל כתפיהם ברחש קליל.

"פעם לא חפצתי במלוכה", פותח איסתרק לבסוף, ומבט עיניו מופנה עדיין אל חומת השיחים העבה המקיפה את הגן. "אבל זה היה זמן ארוך לפני שמלחמת אחים קרעה את כוזר. ויחד עם המים שזרמו במניאר והחורפים שכיסו את רכסי הגריגה בשלג – הצליחה גם העובדה הזאת להתעצב מחדש".

מזווית עינו הוא מבחין בראשו של מיכאל המסתובב לעברו.

"כוח", הוא מבאר בשקט ומלחלח את שפתיו היבשות. "שליטה וכבוד. אי אפשר להשתמש בהם מן הצד האחד ולהיות בטוחים שנשארת כמו שהיית לפי שטבלת את ידך בהם מן הצד השני. וזה לא משנה כמה משכנע יהיה הקול שאומר לך שאתה עושה איתם את הטוב ביותר האפשרי".

לצידו שותק מיכאל רגע ארוך, רק רעש הניעור הנשמע בעת מניע סוסו את זנבו נשמע.

"עם כוח מגיעה אחריות", אומר לסוף אחיו וקולו שקט ואיטי מאד. "והחלטות שצריך לקבל. ונקיפות מצפון על אותן ההחלטות".

"כן", מסכים איסתרק, ואיגרת השמות מן הגבול מבזיקה שוב אל מול עיניו. "גם זה נכון בוודאי. אבל אי אפשר לשכוח את העובדה הפשוטה בגינן של אותן עובדות נכונות: עם כוח מגיע כוח. לפני הכול".

מיכאל שותק, ואגודלו נעה במעגלים קטנים על רעמת השיער של סוסו. "ומה השתנה עכשיו?" הוא שואל לבסוף.

"לא הרבה", עיניו של איסתרק ממוקדות עדיין בפרחים הסגלגלים הזעירים המעטרים את השיחים. "רק משהו חדש שהבנתי פתאום בנוגע לאמירתו של רבי נטרונאי, מנוחתו עדן".

לאט, מאד לאט, עוצר מיכאל את סוסו, ממתין שגם איסתרק יעשה זאת כמוהו. ולאחר שסוסו הצחור של אחיו הבכור ניצב לצד סוסו בדממה – הוא מרים אליו עיניים רכות שזיק נוצץ מרצד בהן.

"על הצורך לכאוב את קיומה של המלחמה הזאת?" הוא שואל וקולו חרישי מאד, בהתאמה מושלמת לטון דיבורו השקט של אחיו.

איסתרק בולע שוב. "לא", הוא אומר, מכריח את עיניו להביט הרחק מאלו הרכות של אחיו. "על הגילוי כי אכאב הרבה יותר את ההחלטה לפרוש".

דממה מקיפה אותם, עמוקה כמו טבעת ספוגית ורכה. מעליהם עפות ציפורים עליזות בתוך חיבוקם התכול של השמים, פעילות מאד בניגוד מוחלט לצמד הרוכבים העומד תחתיהן ללא נוע.

פניו של מיכאל קפואות, גם אישוניו מקובעים בחוזקה בפניו של איסתרק, רק עיניו ממצמצות מידי פעם כאילו היו החלקים היחידים בגופו בהן נותר חיים. "האם יואיל הוד מלכותו לחזור על דבריו בשנית?", הוא מבקש לבסוף וקולו צרוד ומעוות.

אבל איסתרק ממשיך לשתוק. ורק פיקת גרונו נעה מעט.

לרגע אחד ארוך הם רק מביטים זה בעיניו של זה, סוסיהם דוממים כאילו פוסלו מאבן. ואז משחרר מיכאל נשיפת צחוק אחת קצרה ורועדת, וראשו מטלטל ימינה ושמאלה כאילו נשכחו פתאום ממוחו כל גינוני הנימוס שלמד אי פעם. "מה אתה מבקש, איסתרק?", הוא חוזר שוב, ונשימתו מקוטעת כאילו סיים עכשיו שלושה ימי דהירה מפרכים, לא רכיבה מתונה על כר דשא רך.

עכשיו רועדת מעט כף ידו של איסתרק, והתנועה הקטנה גורמת למושכות להתהדק בחוזקה סביב אצבעותיו ולראשו הלבנבן של סוסו להתרומם פתאום. "זה לא ברור?", הוא שואל וקולו זר במקצת.

אבל מיכאל רק ממשיך להביט בו, ועל אף שהוא פותח את פיו וסוגר אותו מספר פעמים, שום קול לא נשמע מכיוונו.

לרגע אחד שותק איסתרק, ואז נמתחות מעט שפתיו וידו מורמת לכוון פניו, מרפרפת על עיניו לרגע אחד ארוך. "למלוך במקומי, מיכאל", הוא אומר לבסוף ומילותיו שקטות וברורות מאד בדממת הבוקר המקיפה את אזור הרכיבה. "אם לא יצלח הניסיון האחרון שנשלח על ידי האביר מקאן להעמיד את יוסף לדין פומבי על מעשיו ולנסות ולהשיב בכך את השלווה והשקט לכוזר".

ידו של מיכאל קופאת על צווארו האפור של סוסו, גם עיניו נראות פתאום חסרות תנועה. ולרגע ארוך אחד נדמה לאיסתרק כאילו שכח אחיו לחלוטין את יכולתו לדבר.

"ולמה שתבקש זאת דווקא עכשיו?" הוא שואל לבסוף והצרידות שבקולו בולטת מאד.

אבל איסתרק לא עונה מיד.

"כי אולי כן תיכשל התוכנית", הוא לוחש לבסוף אחרי רגע ארוך של שתיקה, מתעלם מהכאב הצובט את מעיו בפראות. "וכיוון שאם אכן תיכשל, תחזור שוב הממלכה לסחרור הקרבות של השנים האחרונות ובעוצמה רבה אפילו יותר אם ייהרג יוסף במהלכו של הכישלון הזה, ואני איני בטוח שיש לי את הזכות להמשיך להנהיג את העם למלחמת הדמים הזאת בזמן שאני יודע היטב שאפילו בשביל סיומה של המלחמה אתקשה עד מאד לוותר על הכתר".

יש דממה עמוקה ביניהם. עמוקה מידי. ואפילו שקולותיו של הטבע, רעננים ומלאי חיים, ממלאים את האוויר ברחשים קטנים כל הזמן – צורם השקט את אוזניו של איסתרק כאילו היה צעקה.

הוא מחזיק את עיניו ישרות קדימה, מביט בפניו הבהירות המתעוותות של מיכאל כשהוא נאבק לחבר מחדש את חלקיה של המציאות המוכרת לו לכדי תצרף אחד יציב. ואז מכיוון שהוא אינו יכול לסבול יותר את השקט – הוא מניע את שוקיו מעט ומדהיר את סוסו קדימה, אל המקום בו נקרע הדשא בפיסות אדמה ריקות וחשופות, הרחק משתיקתו ההמומה של אחיו.

יש שמש זוהרת בכר הדשא הזה הבוקר. קרניים רכות ומסנוורות שזורחות בקו ישר מולו וגורמות לעיניו למצמץ, ולעורו הלבן של סוסו לנצוץ.

האם הצעד שהוא שוקל הגיוני בכלל או שזהו שיגעון מוחלט וחסר כל אחיזה במציאות? האם הוא לא טועה כאשר הוא מאפשר לעצמו לקבל החלטה שכזאת, בזמן שהמחשבות כולן יכולות בכלל לנבוע מהשפעתה של הבשורה הקשה ששמע רק כעת מפיה של אונמר?

זאת שאלה טובה. שאלה טובה מאד אפילו. ואיסתרק מוצא עצמו נאבק בכוח ברצון הפשוט להאמין לה. אבל החיים כמלך המוקף תמיד באנשים הטוענים לשני דברים בעת ובעונה אחת, הצליחו ללמד אותו לא מעט איך נראית אמת ללא מלבושים, חשופה מן הסיבות והתירוצים שעיטרו אותה בני האדם.

איך ניסח זאת קנז באותו אחר צהרים ארוך ומלא בריחו הרענן של הגשם? "האפשרות השנייה כואבת מאד".

וזה אכן כואב. כואב כל כך עד שהוא שוכח לרגע לנשום. ומכיוון שהוא יודע היטב מה יכול לעשות זמן להחלטות, הוא מסתובב בחזרה ומפנה את סוסו לעברו של מיכאל שסוסו האפרפר קפוא עדיין במרכזה של רחבת הדשא המנומרת ירוק וחום.

אבל מיכאל עדיין שותק. מביט בו עדיין כשעיניו קפואות.

מולו נעות שפתיו של אחיו ללא קול בזמן שהוא נאבק בדממה במילותיו של אחיו הבכור, ואז הוא מטה את ראשו מעט הצידה ואומר בצרידות: "הבטחתי לך נאמנות פעם, לא שכחתי".

אחת מזוויות פיו של איסתרק נמתחת מעלה בתנועה המסמלת חיוך, אבל ראשו מתנועע לצדדים בתנועת שלילה. "לא לי", הוא מזכיר בשקט, "לכוזר הבטחת".

שוב פעם מקיפה אותם הדממה, חובטת באוזניהם בכוח, ומשתקת לרגע אחד ארוך גם את קולות הציוצים של הציפורים שצילן המרוח מכסה את הדשא מפעם לפעם.

"ואם זה יהיה רק זמני?", שואל פתאום מיכאל, מפר את רגעי השקט המתמוססים סביבם באיטיות. "עד שיירגע העולם והארץ תשקוט שוב?"

לרגע אחד ארוך לא מגיב איסתרק ורק קול הנשימות של שניהם נשמע בברור בדממת הבוקר הצלולה שסביבם. "כך אתה אומר עכשיו", הוא מחייך ובולע את רוקו בכאב. "לפני שהרגשת כמה נעים הוא מגעו של הכתר על הראש".

מיכאל מסובב אליו את ראשו בחדות.

"כלב אמר לי פעם משהו כזה", מסביר איסתרק בצרידות, "ואז חשבתי שזה חסר עידון מצידו ולא נכון בכלל. אבל הדברים הנכונים ביותר, מסתבר, לא נאמרים תמיד על ידי האנשים החכמים במיוחד".

רגע הוא שותק ואז מוסיף: "ובכל מקרה אי אפשר לערער את יציבותו של השלטון בצורה כזאת".

ידו האוחזת במושכות של מיכאל נלחצת חזק מידי סביב רצועות העור. "אני צריך זמן", הוא אומר, מטלטל את ראשו כאילו ביקש לנער טיפות קפואות של מים משערו. "אני צריך זמן כדי לחשוב על כל ההשלכות העשויות לנבוע מהחלטה שכזאת".

אבל איסתרק לא עונה, במקום זאת הוא מושך את ידו הימנית אחורה, מכוון את סוסו בחדות אל כיוונה של התקהלות קטנה הנגרמת משלושה קצינים בכירים המתווכחים בקולות רמים מידי עם שניים משומרי ראשו.

"קצינים מן הגדוד השני", לוחש מיכאל, מבחין גם הוא בצבע מדיהם של האנשים המתקרבים. "בסטיאן לא היה אמור להגיע הנה בעצמו כדי לעדכן אותנו בהתרחשויות?"

הוא היה אמור. כן. איסתרק זוכר היטב את הסיכומים מן הדיון האחרון שקיים עם בסטיאן ואבירם רק לפני יממה אחת. אבל בעוד הם מתקרבים אל ההתקהלות הקטנה, נענית גם השאלה הזאת מאליה.

שניים מן הקצינים נעים מעט לצדדים, מאפשרים לאדם השלישי שניצב מאחוריהם לפסוע קדימה.

הרבה קרני שמש פוגעות אלכסונית בכר הדשא הרך, מסנוורות את העיניים ומחזירות ניצוצות זהובים משריוניהם של אנשי הצבא אל תוך עיניו של המלך. וכיוון שכך, רק אחרי שמתקרבות הקבוצות מספיק זו אל זו מצליח איסתרק להבחין בפניו של שר הצבא המתקרב ברור מספיק.

ואין לו צורך בהיכרותו המוקדמת עם שר המלחמה, גם לא ביכולתו המושחזת לקרוא את פניהם של אנשיו בדיוק מספיק. הוא רק מביט עמוק אל תוך עיניו הקפואות של שר הצבא שלו, ואז לרגע אחד ארוך הוא מרשה לעצמו להתמקד בנשימתו האיטית והשקטה בלא לומר כלום. שכן הוא יודע ומבין היטב כי בזה הרגע הפכה בקשתו ממיכאל מן הספק המעורפל שהייתה למציאות ברורה וקיימת עד מאד.
 

brachy 100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עריכה והפקת סרטים
היה שווה לחכות.
לחלוטין.
פרק משובח ומיוחד
אבל למה? למה הרסת לנו את הגיבור האהוב?
למה לא יכולת להשאיר לנו אותו מושלם כמו שהוא?
כלל בסיס למי שכותב סיפורים על ממלכה במבחן:
בשתי אנשים לא נוגעים: איסתרק ומהללאל.
כמובן שלא הבאת פה משהו הזוי, זה בהחלט מתקבל על הדעת ואני מסכימה אם זה לגמרי...
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
וואו!
קראתי בנשימה עצורה.
קודם כל- התיאורים מסביב על הרגשות והתנועות- הטקסט ממש חי!
ודבר שני- התוכן עצמו :0 זה... כל כך יפה! הצלחת להחזיר את איסתרק לקו של מהללאל , לאותו מלך אהוב ששם את טובת העם לפני טובתו.
מקסים.
תודה!!!
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
וואו, כמעט עליתי על זה!
ומאידך שרביטו של איסתרק שקיבל שיתוק נמסר לידי מיכאל

ובקטנה ממש -
איסתרק בולע ושריר אחד, קרוב לעינו הימנית, רוטט מעט. "זה תירוץ יפה", הוא אומר וקולו כמעט קרוב ללחישה. "תירוץ חכם מאד. אפשר גם לומר שהאמנתי בו בכל ליבי בששת השנים האחרונות".
שש השנים.
והיתה עוד איזו שגיאת זכר-נקבה שעכשיו אני לא מוצא (משהו בקטע עם פרחים סגלגלים).
ידו האוחזת במושכות של מיכאל נלחצת חזק מידי סביב רצועות העור.
ניסוח בעייתי, כי זה יכול להתפרש גם כידו של איסתרק האוחזת במושכות של מיכאל.
אולי עדיף: ידו של מיכאל האוחזת במושכות נלחצת...

העלילה מצוינת, מתמקדת בהליכים הנפשיים של הגיבורים ומניחה אותם בטוב טעם.
אישית אני יותר נהנה ממנה מאשר המקור.
 

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
וואו!
איסתרק חוזר להיות איסתרק.
מתמודד ובוחן את עצמו, מגלה שהוא לא מושלם.
התגעגעי לאיסתרק הזה.
ובין הסיבות למותם לבד מדאגה למולדת ומלחמה על הטוב יהיה אפשר להוסיף: מוות עבור המשך מלכותו של גבר צעיר אחד בן עשרים ושבע".
טוב שנגעת בזה.
זה אחד הדברים שהפריעו לי ביוזבד ופדהאל, שהערך של המשך בית הביואר עומד בפני עצמו ושווה למות עבורו שזה קצת מאבד את הרעיון המקורי של הסדרה.
בשתי אנשים לא נוגעים: איסתרק ומהללאל.
משולש מהר תגעי במהללאל ;)
 

מימיי

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
אהבתי את הפרק מאודד
כתבת אותו בצורה מדהימה ממש.
כיף לקרוא על מערכת היחסים היפה שרקמת בין איסתרק למיכאל, מה שנורא חסר לי בסדרה המקורית.

משולש מהר תגעי במהללאל ;)
כן! כן! כן!
תכניסי את מהללאל יותר, דמות אהובה שנשכחת עם התפתחות העלילה..

תודה לך משולש!
 

דנמרק

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
----
חם בכר הדשא שמאחורי ארמון המושל, חום נעים יותר ממה שחשב איסתרק כשצפה באנשים העמלים מן החלון. אבל על אף שמזג האוויר בהיר, הדשא רך וגם הסוסים רגועים מאד – דופק ליבו כאילו הדהיר את סוסו במרוץ מכשולים כמו זה שהציג אז ליקוואל תחת שמש קופחת של קיץ.

מיכאל גם הוא שותק, סוסו האפור מטופף בקלילות לצד סוסו של המלך. ואיסתרק אינו יכול שלא לשים לב כי על אף תקופת הזמן הארוכה בה שהה אחיו הרחק מכוזר – נשתמרו הכישורים הגופניים שרכש לפני שעזב לבבל היטב.

כמה אמות מהם, במרחק המאפשר שיחה שקטה ופרטית לחלוטין, רוכבים בדממה שלושה חיילי משמר חתומי מבט ושחורי מגינים.

"אונמר לא התכוונה לספר על---יקוואל", מיכאל מפר את השקט פתאום וקולו נקטע בשאיפת אוויר מאומצת כשהוא מכריח את עצמו להגות את שמו של אחיו הצעיר. "היא ביקשה ממני להתנצל בשמה על הדרך בה דיברה".

לרגע אחד שותק איסתרק, ממשיך להביט בשיחים הגבוהים המקיפים את הגן השלו, ואז מניע את ראשו ומפטיר בשקט: "אפשר להבין אותה".

לצידו, מתכווצות מעט פניו של מיכאל בשאלה.

"היא מפחדת", אומר איסתרק בפשטות. "זה טבעי, הגיוני ומובן. והיא אפילו אינה יודעת עד כמה מסתכן עכשיו אולה במקום בו הוא נמצא".

שוב שותק מיכאל, ופיקת גרונו נעה מעט כשהוא בולע. "הם יצליחו בעזרתו יתברך", הוא אומר לבסוף.

"או שלא", מציע איסתרק וקולו שטוח, נושם נשימה עמוקה אחת ומוסיף: "ואז תתווסף חבורת גברים לרשימת השמות התלויה במשרד המלחמה, ובין הסיבות למותם לבד מדאגה למולדת ומלחמה על הטוב יהיה אפשר להוסיף: מוות עבור המשך מלכותו של גבר צעיר אחד בן עשרים ושבע".

כתפיו של מיכאל נמתחות מעט אחורה וראשו מופנה אל אחיו באחת. "זאת אמירה חריפה מאד", הוא מציין וקולו חד במקצת.

חיוך קטן סודק את מסכת השיש הקפואה שעל פניו של איסתרק, "אם סיימת לאכול את הבשר שבצלחת זו לא סיבה להתחיל לאכול את הבשר של הזרוע שלך?", הוא שואל וחיוכו מתרחב מעט.

גבותיו של מיכאל מתרוממות וראשו נע מעלה ומטה, "כן", הוא אומר כנזכר במשהו רחוק, "זה משל מצוין שמתאים גם עכשיו".

"הוא היה מצוין אם לא היה בשר כלשהו בצלחת. אבל אני כבר הרבה זמן חושב על זה מיכאל, מאז התקיפה בגבול, למען האמת".

מיכאל שותק. "אתה לא רצית להיות מלך", הוא אומר וקולו חרישי מאד, "ואנחנו לא ביקשנו לעצמנו את המלחמה הזאת".

איסתרק בולע ושריר אחד, קרוב לעינו הימנית, רוטט מעט. "זה תירוץ יפה", הוא אומר וקולו כמעט קרוב ללחישה. "תירוץ חכם מאד. אפשר גם לומר שהאמנתי בו בכל ליבי בששת השנים האחרונות".

לשונו של מיכאל מלחלחת את שפתיו היבשות. "מה השתנה עכשיו?" הוא שואל, וידו האחת חולפת על ניצב חרבו המעוטר.

אבל איסתרק לא עונה, רק ידיו מניעות בעדינות את המושכות, מכריחות את סוסו לצעוד מעט מהר יותר. במשך דקה אחת, ארוכה מידי, הם רק רוכבים זה לצד זה בשתיקה מוזרה.

רוח נושבת בכר הדשא, מהירה ושקטה, מרפרפת בין ריצודי הטבע הקטנים שסביבם ומבדרת את בדי המשי הדקיקים שעל כתפיהם ברחש קליל.

"פעם לא חפצתי במלוכה", פותח איסתרק לבסוף, ומבט עיניו מופנה עדיין אל חומת השיחים העבה המקיפה את הגן. "אבל זה היה זמן ארוך לפני שמלחמת אחים קרעה את כוזר. ויחד עם המים שזרמו במניאר והחורפים שכיסו את רכסי הגריגה בשלג – הצליחה גם העובדה הזאת להתעצב מחדש".

מזווית עינו הוא מבחין בראשו של מיכאל המסתובב לעברו.

"כוח", הוא מבאר בשקט ומלחלח את שפתיו היבשות. "שליטה וכבוד. אי אפשר להשתמש בהם מן הצד האחד ולהיות בטוחים שנשארת כמו שהיית לפי שטבלת את ידך בהם מן הצד השני. וזה לא משנה כמה משכנע יהיה הקול שאומר לך שאתה עושה איתם את הטוב ביותר האפשרי".

לצידו שותק מיכאל רגע ארוך, רק רעש הניעור הנשמע בעת מניע סוסו את זנבו נשמע.

"עם כוח מגיעה אחריות", אומר לסוף אחיו וקולו שקט ואיטי מאד. "והחלטות שצריך לקבל. ונקיפות מצפון על אותן ההחלטות".

"כן", מסכים איסתרק, ואיגרת השמות מן הגבול מבזיקה שוב אל מול עיניו. "גם זה נכון בוודאי. אבל אי אפשר לשכוח את העובדה הפשוטה בגינן של אותן עובדות נכונות: עם כוח מגיע כוח. לפני הכול".

מיכאל שותק, ואגודלו נעה במעגלים קטנים על רעמת השיער של סוסו. "ומה השתנה עכשיו?" הוא שואל לבסוף.

"לא הרבה", עיניו של איסתרק ממוקדות עדיין בפרחים הסגלגלים הזעירים המעטרים את השיחים. "רק משהו חדש שהבנתי פתאום בנוגע לאמירתו של רבי נטרונאי, מנוחתו עדן".

לאט, מאד לאט, עוצר מיכאל את סוסו, ממתין שגם איסתרק יעשה זאת כמוהו. ולאחר שסוסו הצחור של אחיו הבכור ניצב לצד סוסו בדממה – הוא מרים אליו עיניים רכות שזיק נוצץ מרצד בהן.

"על הצורך לכאוב את קיומה של המלחמה הזאת?" הוא שואל וקולו חרישי מאד, בהתאמה מושלמת לטון דיבורו השקט של אחיו.

איסתרק בולע שוב. "לא", הוא אומר, מכריח את עיניו להביט הרחק מאלו הרכות של אחיו. "על הגילוי כי אכאב הרבה יותר את ההחלטה לפרוש".

דממה מקיפה אותם, עמוקה כמו טבעת ספוגית ורכה. מעליהם עפות ציפורים עליזות בתוך חיבוקם התכול של השמים, פעילות מאד בניגוד מוחלט לצמד הרוכבים העומד תחתיהן ללא נוע.

פניו של מיכאל קפואות, גם אישוניו מקובעים בחוזקה בפניו של איסתרק, רק עיניו ממצמצות מידי פעם כאילו היו החלקים היחידים בגופו בהן נותר חיים. "האם יואיל הוד מלכותו לחזור על דבריו בשנית?", הוא מבקש לבסוף וקולו צרוד ומעוות.

אבל איסתרק ממשיך לשתוק. ורק פיקת גרונו נעה מעט.

לרגע אחד ארוך הם רק מביטים זה בעיניו של זה, סוסיהם דוממים כאילו פוסלו מאבן. ואז משחרר מיכאל נשיפת צחוק אחת קצרה ורועדת, וראשו מטלטל ימינה ושמאלה כאילו נשכחו פתאום ממוחו כל גינוני הנימוס שלמד אי פעם. "מה אתה מבקש, איסתרק?", הוא חוזר שוב, ונשימתו מקוטעת כאילו סיים עכשיו שלושה ימי דהירה מפרכים, לא רכיבה מתונה על כר דשא רך.

עכשיו רועדת מעט כף ידו של איסתרק, והתנועה הקטנה גורמת למושכות להתהדק בחוזקה סביב אצבעותיו ולראשו הלבנבן של סוסו להתרומם פתאום. "זה לא ברור?", הוא שואל וקולו זר במקצת.

אבל מיכאל רק ממשיך להביט בו, ועל אף שהוא פותח את פיו וסוגר אותו מספר פעמים, שום קול לא נשמע מכיוונו.

לרגע אחד שותק איסתרק, ואז נמתחות מעט שפתיו וידו מורמת לכוון פניו, מרפרפת על עיניו לרגע אחד ארוך. "למלוך במקומי, מיכאל", הוא אומר לבסוף ומילותיו שקטות וברורות מאד בדממת הבוקר המקיפה את אזור הרכיבה. "אם לא יצלח הניסיון האחרון שנשלח על ידי האביר מקאן להעמיד את יוסף לדין פומבי על מעשיו ולנסות ולהשיב בכך את השלווה והשקט לכוזר".

ידו של מיכאל קופאת על צווארו האפור של סוסו, גם עיניו נראות פתאום חסרות תנועה. ולרגע ארוך אחד נדמה לאיסתרק כאילו שכח אחיו לחלוטין את יכולתו לדבר.

"ולמה שתבקש זאת דווקא עכשיו?" הוא שואל לבסוף והצרידות שבקולו בולטת מאד.

אבל איסתרק לא עונה מיד.

"כי אולי כן תיכשל התוכנית", הוא לוחש לבסוף אחרי רגע ארוך של שתיקה, מתעלם מהכאב הצובט את מעיו בפראות. "וכיוון שאם אכן תיכשל, תחזור שוב הממלכה לסחרור הקרבות של השנים האחרונות ובעוצמה רבה אפילו יותר אם ייהרג יוסף במהלכו של הכישלון הזה, ואני איני בטוח שיש לי את הזכות להמשיך להנהיג את העם למלחמת הדמים הזאת בזמן שאני יודע היטב שאפילו בשביל סיומה של המלחמה אתקשה עד מאד לוותר על הכתר".

יש דממה עמוקה ביניהם. עמוקה מידי. ואפילו שקולותיו של הטבע, רעננים ומלאי חיים, ממלאים את האוויר ברחשים קטנים כל הזמן – צורם השקט את אוזניו של איסתרק כאילו היה צעקה.

הוא מחזיק את עיניו ישרות קדימה, מביט בפניו הבהירות המתעוותות של מיכאל כשהוא נאבק לחבר מחדש את חלקיה של המציאות המוכרת לו לכדי תצרף אחד יציב. ואז מכיוון שהוא אינו יכול לסבול יותר את השקט – הוא מניע את שוקיו מעט ומדהיר את סוסו קדימה, אל המקום בו נקרע הדשא בפיסות אדמה ריקות וחשופות, הרחק משתיקתו ההמומה של אחיו.

יש שמש זוהרת בכר הדשא הזה הבוקר. קרניים רכות ומסנוורות שזורחות בקו ישר מולו וגורמות לעיניו למצמץ, ולעורו הלבן של סוסו לנצוץ.

האם הצעד שהוא שוקל הגיוני בכלל או שזהו שיגעון מוחלט וחסר כל אחיזה במציאות? האם הוא לא טועה כאשר הוא מאפשר לעצמו לקבל החלטה שכזאת, בזמן שהמחשבות כולן יכולות בכלל לנבוע מהשפעתה של הבשורה הקשה ששמע רק כעת מפיה של אונמר?

זאת שאלה טובה. שאלה טובה מאד אפילו. ואיסתרק מוצא עצמו נאבק בכוח ברצון הפשוט להאמין לה. אבל החיים כמלך המוקף תמיד באנשים הטוענים לשני דברים בעת ובעונה אחת, הצליחו ללמד אותו לא מעט איך נראית אמת ללא מלבושים, חשופה מן הסיבות והתירוצים שעיטרו אותה בני האדם.

איך ניסח זאת קנז באותו אחר צהרים ארוך ומלא בריחו הרענן של הגשם? "האפשרות השנייה כואבת מאד".

וזה אכן כואב. כואב כל כך עד שהוא שוכח לרגע לנשום. ומכיוון שהוא יודע היטב מה יכול לעשות זמן להחלטות, הוא מסתובב בחזרה ומפנה את סוסו לעברו של מיכאל שסוסו האפרפר קפוא עדיין במרכזה של רחבת הדשא המנומרת ירוק וחום.

אבל מיכאל עדיין שותק. מביט בו עדיין כשעיניו קפואות.

מולו נעות שפתיו של אחיו ללא קול בזמן שהוא נאבק בדממה במילותיו של אחיו הבכור, ואז הוא מטה את ראשו מעט הצידה ואומר בצרידות: "הבטחתי לך נאמנות פעם, לא שכחתי".

אחת מזוויות פיו של איסתרק נמתחת מעלה בתנועה המסמלת חיוך, אבל ראשו מתנועע לצדדים בתנועת שלילה. "לא לי", הוא מזכיר בשקט, "לכוזר הבטחת".

שוב פעם מקיפה אותם הדממה, חובטת באוזניהם בכוח, ומשתקת לרגע אחד ארוך גם את קולות הציוצים של הציפורים שצילן המרוח מכסה את הדשא מפעם לפעם.

"ואם זה יהיה רק זמני?", שואל פתאום מיכאל, מפר את רגעי השקט המתמוססים סביבם באיטיות. "עד שיירגע העולם והארץ תשקוט שוב?"

לרגע אחד ארוך לא מגיב איסתרק ורק קול הנשימות של שניהם נשמע בברור בדממת הבוקר הצלולה שסביבם. "כך אתה אומר עכשיו", הוא מחייך ובולע את רוקו בכאב. "לפני שהרגשת כמה נעים הוא מגעו של הכתר על הראש".

מיכאל מסובב אליו את ראשו בחדות.

"כלב אמר לי פעם משהו כזה", מסביר איסתרק בצרידות, "ואז חשבתי שזה חסר עידון מצידו ולא נכון בכלל. אבל הדברים הנכונים ביותר, מסתבר, לא נאמרים תמיד על ידי האנשים החכמים במיוחד".

רגע הוא שותק ואז מוסיף: "ובכל מקרה אי אפשר לערער את יציבותו של השלטון בצורה כזאת".

ידו האוחזת במושכות של מיכאל נלחצת חזק מידי סביב רצועות העור. "אני צריך זמן", הוא אומר, מטלטל את ראשו כאילו ביקש לנער טיפות קפואות של מים משערו. "אני צריך זמן כדי לחשוב על כל ההשלכות העשויות לנבוע מהחלטה שכזאת".

אבל איסתרק לא עונה, במקום זאת הוא מושך את ידו הימנית אחורה, מכוון את סוסו בחדות אל כיוונה של התקהלות קטנה הנגרמת משלושה קצינים בכירים המתווכחים בקולות רמים מידי עם שניים משומרי ראשו.

"קצינים מן הגדוד השני", לוחש מיכאל, מבחין גם הוא בצבע מדיהם של האנשים המתקרבים. "בסטיאן לא היה אמור להגיע הנה בעצמו כדי לעדכן אותנו בהתרחשויות?"

הוא היה אמור. כן. איסתרק זוכר היטב את הסיכומים מן הדיון האחרון שקיים עם בסטיאן ואבירם רק לפני יממה אחת. אבל בעוד הם מתקרבים אל ההתקהלות הקטנה, נענית גם השאלה הזאת מאליה.

שניים מן הקצינים נעים מעט לצדדים, מאפשרים לאדם השלישי שניצב מאחוריהם לפסוע קדימה.

הרבה קרני שמש פוגעות אלכסונית בכר הדשא הרך, מסנוורות את העיניים ומחזירות ניצוצות זהובים משריוניהם של אנשי הצבא אל תוך עיניו של המלך. וכיוון שכך, רק אחרי שמתקרבות הקבוצות מספיק זו אל זו מצליח איסתרק להבחין בפניו של שר הצבא המתקרב ברור מספיק.

ואין לו צורך בהיכרותו המוקדמת עם שר המלחמה, גם לא ביכולתו המושחזת לקרוא את פניהם של אנשיו בדיוק מספיק. הוא רק מביט עמוק אל תוך עיניו הקפואות של שר הצבא שלו, ואז לרגע אחד ארוך הוא מרשה לעצמו להתמקד בנשימתו האיטית והשקטה בלא לומר כלום. שכן הוא יודע ומבין היטב כי בזה הרגע הפכה בקשתו ממיכאל מן הספק המעורפל שהייתה למציאות ברורה וקיימת עד מאד.
וואו. וואו. וואו. פרק מדהים.
לפעמים החיקוי עולה על המקור;)
זה הפרק הראשון שקראתי. עכשיו אני משלימה את כל השאר. אחזור לעדכן ולהחמיא..
 

joelly

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אבל למה? למה הרסת לנו את הגיבור האהוב?
למה לא יכולת להשאיר לנו אותו מושלם כמו שהוא?
כי באמת אין דבר כזה אנשים מושלמים, בטח לא בגיל 27. לא ייתכן שבחירה אחת, קשה ככל שתהיה, שעשה איסתרק לפני עשר שנים, תפתור אותו לנצח מעבודה עצמית והתמודדו.

@משולש ברמודה התעלית על עצמך. מעולה מכל בחינה. ולטעמי, עולה על המקור.
המשיכי בכל הכוח בלי לפחד לרצוח פרות קדושות. עם כל האהבה לדמויות המושלמות של ממלכה במבחן, מרגיש הרבה יותר נכון ככה. אני אפילו אעז לומר שאם את רואה צורך להרוג את אולה, אני אקבל זאת בגבורה ובכבוד.
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
אני אפילו אעז לומר שאם את רואה צורך להרוג את אולה, אני אקבל זאת בגבורה ובכבוד.
אוי זה טוב....

בכלל, זה הזוי לראות איך הקוראים מתחברים רגשית לדמויות של ממלכה במבחן.
זה הרבה יותר מסתם כתיבת ספר מוצלח,
ואת זה מיה קינן הצליחה לעשות ברמה שלא תאמן.
 

מימיי

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
אני אפילו אעז לומר שאם את רואה צורך להרוג את אולה, אני אקבל זאת בגבורה ובכבוד.
לא, זה יהיה ממש מרושע.

ו משולש ברמודה יש לי שאלה בשבילך:
אם הסיפור קורה בין יוזבד לפדהאל, את תשאירי את קווי העלילה כמו שהם?
כלומר--
גם יוסף וגם אולה עדיין לא יכולים למות, אחרת הנתונים הקטנטנים והבכלל לא חשובים הללו עלולים לסבך את העלילה של פדהאל..
או שהחלטת פשוט להתעלם מההמשך וליצור אחד כזה משלך?
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה