טיול ונופש סוף סוף נוסעים לפראג, יש המלצות?

e b p

משתמש מקצוען
וואו תודה ענקית על כל התגובות
עזרתם לי המון
אוף רציתי את פריימרק וכולכם מורידים אותי מהרעיון :rolleyes::rolleyes:
פריימרק ממש יפה וקרוב לכל הקניות שם באזור.
אם יש לך זמן תקפצי- אנחנו מאוד נהינו שם הגענו פעמיים פעם אחת היה לנו שעה לפני הסגירה ועוד פעם אחת לקנות את כל מה שלא מצאנו במקומות אחרים...
 

לורנס

משתמש מקצוען
אוף רציתי את פריימרק וכולכם מורידים אותי מהרעיון :rolleyes::rolleyes:
לפעמים פריימרק מאד מאכזב!!
במיוחד בין העונות. שאין כלום ועוד לא הגיע סחורה...
אבל תקפצי ותראי, ואם תצאי בידיים מלאות, זה לגמרי שווה את זה. (שעתיים יספיקו לך?)
 

מוטי אבגדהו

משתמש צעיר
אין שם למעשה קהילה יהודית פעילה, וגם לא תמיד יש מניינים.
יש בית חב"ד, מסעדה בשרית ומסעדה חלבית כשרות.

מי שמחפש רוחניות שייסע לירושלים. לפראג נוסעים כדי לטייל ולהתאוורר.

לגבי שהיה, לקחנו דירת איר בי אנד בי (או בוקינג, לא אני ניהלתי את ההזמנה אז לא זוכרת). עלה כמה מאות שקלים והיה שווה. נקי, נעים, מטופח, כולל מכונת כביסה.
מוצרי חלב וקצת מוצרים יבשים הבאנו מהארץ, פירות וירקות קנינו שם, ושאר הדברים - במסעדות של בית חבד.
*
ועד היום עולה בי תחושת החמצה עמומה על האננסים הנפלאים ההם, ביורו וחצי ליחידה, שראיתי בטסקו. ועד שביררתי בארץ מי רוצה שאביא לו אננס, ועד שחזרנו לחנות - התברר שהיא סגורה כי חג צ'כי כלשהו. האננסים נותרו שם עד עצם היום הזה, וקרוביהם שבארץ עולים 39 ש"ח ליחידה :mad:
אל תצטערי
אחי קנה 3 אננסים לאמא היקרה והם הוחרמו בידי הרשויות בכניסה לארץ...
 

אילה מינה

משתמש מקצוען
היית פעם בפריימרק?

משהו חדש ככה הבנתי

וואו תודה ענקית על כל התגובות
עזרתם לי המון
אוף רציתי את פריימרק וכולכם מורידים אותי מהרעיון :rolleyes::rolleyes:
אני נורא אוהבת פריימרק
הייתי פעמיים בוינה ופעם אחת באנגליה
אבל הבנתי ממישהי שהיתה בפרימרק של פראג(אנחנו נסענו מפראג ללונדון, אז העדפתי את הפרימרק שם)
שבפראג הוא די על הפנים
לדעתי תעשי קפיצה לשעה שעתיים
זה יחסית במקום מרכזי אבל זה הסניף הכי פחות מוצלח שלהם
אבל לא נראה לי כדאי לך לוותר לגמרי
 

easy_kosher_travel

משתמש פעיל

יהודי קטן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לא הייתי בגלי צאנז המשופץ
אבל הייתי שם בחורף. נהננו ממש!
הצוות והשירות שווים את זה- אמן על ישראל.
המלון ממש יפה ומפנק אוכל מצוין!!
לנו היה ממש שווה הכסף כי לא רצינו לסחוב אוכל ורצינו להיות במקום עם אוכל.
הפרימארק החדש 10 דקות הליכה מהמלון- על הפינה של הרחוק עם כל הקניות.
היינו גם בקניון מותגים שיש בפראג- אבל הוא יותר רחוק כמעט שעה נסיעה מהמלון- היה לנו שבוע אז ביום האחרון די מיצינו את העיר.
התחבורה הציבורית שם פשוטה ונוחה מאוד (וזולה מאוד)- התנידנו רק איתה
עוד יום הלכנו לטיול מודרך שיש מטעם המלון לקרולבי וארי זה יותר בהרים מקום מהמממם נראה כמו גלויה
אם יש לך עוד שאלות ואני ידע לעזור בשמחה!

אם מעניין אותכם לקנות ממני יותר בזול המון קרונות שנשארו לנו- אני ממש ישמח!
@e b p
איך יוצרים קשר כדי לרכוש קרונות?
 

לראות את הטוב

משתמש מקצוען
בלת"ק
היינו בטיול זוגי בפראג לפני כמה חודשים - מיד אחרי פסח.
אז ככה:
לגבי לינה - משום מה לרגע לא חשבנו על מלון. לקחנו דירה דרך בוקינג, דירה מטופחת ונעימה ממש במרכז העיר העתיקה - גובל בחומות של קתדרלת טין, באחת הסמטאות שיוצאות מכיכר העיר העתיקה - ונהננו ממש. (צריך רק לקחת בחשבון שברוב הדירות בעיר העתיקה (פראג 1) אין מזגנים. בחורף יש חימום, אבל בקיץ עלול להיות קצת חם...)
לגבי התוכנית - היינו בפראג 3 לילות.
ביום הראשון הסתובבנו בעיקר באיזור הרובע היהודי - קנינו כרטיס למוזיאון היהודי שכולל כמה אתרים (אפשר עם האלטנוי שול, אפשר בלי) והלכנו בין האתרים לפי המפה. צריך לדעת שבבתי הכנסת שבמוזיאון היהודי השילוט וההסברים על הקירות הוא באנגלית, ככה שבעלי שלא מבין אנגלית קצת השתעמם.. אם כי חלק מהמוצגים עצמם - פרוכות, ספרים וכו' - הוא בעברית. היינו בביהכ"נ הספרדי, במייזל'ס שוול, בבית הקברות העתיק על קבר המהר"ל ובבית הטהרה שמעליו. את האלטנוי-שול דחינו ליום אחר.
ביום השני התחלנו את היום מוקדם - היינו במצודת פראג, שממוקמת מעבר לנהר מכייון העיר העתיקה, הסתובבנו שם ברגל בין הגנים והארמונות עד 12, אז חזרנו לשער המרכזי וראינו מקרוב את חילופי המשמרות - חמוד. אח"כ הלכנו ברגל לגבעת פטז'ין ועלינו על מגדל התצפית - משלמים על העלייה למגדל, ואפשר לשלם עוד על עלייה במעלית לתצפית מדהימה על העיר בגובה 50 קומות. אח"כ ירדנו וחצינו את הנהר בחזרה לעיר העתיקה דרך גשר קארל, ומשם המשכנו לפריימאק בשדרות ואצלב - הפריימארק בפראג די קטן, בטח לעמת הסניף בלונדון למשל, אבל עדיין זול ונחמד.
ביום השלישי יצאנו מפראג לקרלובי וארי - היה קצת מאכזב. מזג האויר באותו יום היה אפרורי, אז הנהר היה נראה עכור ומגעיל. המים "בעלי תכונות המרפא" היו סתם חמוצים ומגעילים, ולא באמת הבנו מה יש לעשות שם יום שלם...
ביום הרביעי והאחרון השתדלנו למצות את העיר העתיקה - היינו באלטנוי שול וגם בסיור שהציעו לנו שם במקווה עתיק, קפצנו למוזיאון חמוד של מדאם טוסו שנמצא לא רחוק מהדירה שלנו, הלכנו לראות את השעון האסטרונומי המפורסם בפעולה - 4 ימים חיפשנו אותו ורק ביום האחרון גילינו שהוא היה ממש מתחת לדירה שלנו - בצד השני של הכיכר - ועשינו קצת קניות של מזכרות וכו'.
ובאופן כללי הלכנו הרבה ברגל, הרגשנו את העיר, וקפצנו לפלאדיום כל פעם שהיה לנו חור...
מה לא עשינו והיינו שמחים לעשות? ללכת לבית הכנסת יורשלמסקה, להתפלל על קבר הנודע ביהודה, ושיט על הוולטאבה.
לגבי יהדות - בעלי התפלל שחרית ומנחה-מעריב בבית חב"ד שנמצא קרוב לנהר, אבל הבנו שלפעמים יש גם מנינים בביהכ"נ הגבוה שבבית הקהילה היהודית ובאלטנוי שול. לא יודעת בוודאות.
לגבי אוכל - ביום יומיים הראשונים הסתדרנו עם אוכל שהבאנו מהבית - חבילת פיתות, גבינה, חומוס, פסטרמות וכו'. בשאר הימים - יש את קינג דייויד, שזה בעצם לשלם סכום מסוים ואז יש את הבופה בחדר האוכל של המלון בהגשה חופשית - עדיף לתאם מראש כי לפעמים החדר אוכל בתפוסה מלאה של אורחי המלון. ויש את המסעדות של חב"ד - מסעדה בשרית (פחות מומלצת לדעתי), מסעדה חלבית שמציעה פיצות טעימות מאוד ופסטות, ופיצה שזה יותר אוכל מהיר. חוץ מזה יש מכולות שמוכרות מוצרים כשרים בשעות מסוימות גם בבית חב"ד וגם בבית הקהילה היהודית. וחוץ מזה קיבלנו מקרוב משפחה שגר בפראג ושומר כשרות רשימה (באנגלית) שהוציאה הרבנות המקומית של מוצרים שאפשר לקנות ללא כשרות, ומאפיות שמוכרות פת ישראל, (יש לי עדיין את הקובץ איפשהו, אפשר לבקש באישי). כדאי לדעת שיש בפראג טרדלניק (קיורטוש) כשר, פת ישראל, באיזור של האלטנוי שול, אבל צריך לדעת שרק הפרווה מהדרין, הקצפת והגלידה החלבית הן חלב סתם.
תחבורה - בפראג אין טעם לקחת רכב, וגם לא מוניות. התחבורה הציבורית ממש נוחה - קנינו עוד בשדה תעופה כרטיס נסיעה חופשי לשלש ימים, מתקפים פעם אחת לפני השימוש הראשון, וזהו. רק צריך להראות לפקח אם הוא עולה. הכרטיס כולל נסיעות במטרו (הרכבת התחתית), בחשמליות (טראם) ובאוטובוסים. גם הלכנו המון המון ברגל, בעיר העתיקה הכל קרוב אחד לשני, ואחרי יום יומיים בעיר כבר קולטים את הדרך לכל מקום בעל פה. (אם כי בהתחלה היינו עם גוגל מפות פתוח כל הזמן. כנראה שהיה פחות קל להסתדר בלי סמארטפון...).
יש לי עוד הרבה מידע והוא טרי יחסית, אז אם אתם מעוניינים במידע נוסף אפשר לשאול ואני אענה...
איך נסעתם משדה התעופה למלון? זה פשוט לבד או שכדאי מונית?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כט

א מִזְמוֹר לְדָוִד הָבוּ לַיהוָה בְּנֵי אֵלִים הָבוּ לַיהוָה כָּבוֹד וָעֹז:ב הָבוּ לַיהוָה כְּבוֹד שְׁמוֹ הִשְׁתַּחֲווּ לַיהוָה בְּהַדְרַת קֹדֶשׁ:ג קוֹל יְהוָה עַל הַמָּיִם אֵל הַכָּבוֹד הִרְעִים יְהוָה עַל מַיִם רַבִּים:ד קוֹל יְהוָה בַּכֹּחַ קוֹל יְהוָה בֶּהָדָר:ה קוֹל יְהוָה שֹׁבֵר אֲרָזִים וַיְשַׁבֵּר יְהוָה אֶת אַרְזֵי הַלְּבָנוֹן:ו וַיַּרְקִידֵם כְּמוֹ עֵגֶל לְבָנוֹן וְשִׂרְיֹן כְּמוֹ בֶן רְאֵמִים:ז קוֹל יְהוָה חֹצֵב לַהֲבוֹת אֵשׁ:ח קוֹל יְהוָה יָחִיל מִדְבָּר יָחִיל יְהוָה מִדְבַּר קָדֵשׁ:ט קוֹל יְהוָה יְחוֹלֵל אַיָּלוֹת וַיֶּחֱשֹׂף יְעָרוֹת וּבְהֵיכָלוֹ כֻּלּוֹ אֹמֵר כָּבוֹד:י יְהוָה לַמַּבּוּל יָשָׁב וַיֵּשֶׁב יְהוָה מֶלֶךְ לְעוֹלָם:יא יְהוָה עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן יְהוָה יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הווי משפחתי • 4

לוח מודעות

למעלה