דרוש מידע נשוי טרי עם קשב וריכוז ברמה קשה

אופססס ;)

משתמש מקצוען
(ותאמין לי שגם אם היה צריך להפסיק, זה היה שווה את זה)
בעיקרון אטומיק זו תרופה מעולה אבל כמו כל תרופות הקשב לא מתאימה לכולם.
אנחנו הפסקנו טיפול קבוע כדי לעבור לאטומיק, הילד עבר שבועיים-שלוש קשים שבסופם ראינו שלא זה הפתרון- גרם ממש להחרפת המצב, החמיר טיקים ועוד.
לילד אחר שלנו היא מצויינת
 

תמרוז

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בעיקרון אטומיק זו תרופה מעולה אבל כמו כל תרופות הקשב לא מתאימה לכולם.
אנחנו הפסקנו טיפול קבוע כדי לעבור לאטומיק, הילד עבר שבועיים-שלוש קשים שבסופם ראינו שלא זה הפתרון- גרם ממש להחרפת המצב, החמיר טיקים ועוד.
לילד אחר שלנו היא מצויינת
מה שנכון- נכון.
(ואגב בין שלוש לשש שבועות זה הזמן שלוקח לה להשפיע).
 

ה_מעצבת

משתמש צעיר
שטויות , עבודה עם סיפוק , שממצה את הכישורים , זה הדבר הכי טוב להפרעת קשב וריכוז .
(פה צריך לכתוב "מניסיון" נכון ? , כי זה לא ... ;) )
מוסיפה- מנסיון
יש רמות של הפרעת קשב .
שאפשר לחיות איתה שנים בלי שימת לב של הסביבה
בעיקר כשהיא לא מלווה בהיפראקטיביות.
וחבל.
כיון שמבחינת אחוזים הקש"רים מובילים מבחינת IQ
אבל בתחתית כמעט של הישום לו (לפחות עד בגרות).
נכון מאוד
זה למה הADD פחות נפוץ מהADHD
לרוב פשוט לא חושבים שיש את זה - כי אין בעיה משמעותית (לפעמים פה ושם)
וזה באמת חבל- כי עם עזרה תרופתית ו/או אימון אפשר להגיע להרבה יותר
אבל זה לא אומר שכל תלמיד עכשיו יש לו בעיות, רק בגלל שהוא לא אוהב להקשיב בשיעורים....
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
ומה השוני ?
נכון שיש לכל תרופה התוויה
אבל כל התרופות האלה עובדות על המערכת העצבית במוח על כל אחד ההשפעה אחרת

תמיד רופא מומחה בקשב יודע יותר טוב מאיתנו
הרבה ניסוי ותהייה וסבלנות עד שמגיעים לתרופה הנכונה במינון הנכון
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
ואטומיק הוא לא ממריץ אלא ?
ברור שממריץ
היא מעלה את רמת הדופמין מה שמעלה את רמת הקשב
לא בדקתי עכשיו אבל אם אני לא טועה את התרופה הזאת אסור לתת לאדם עם לחץ דם גבוה או עם בעיית קצב/דופק מהיר בלב
 

אופססס ;)

משתמש מקצוען
מוסיפה- מנסיון

נכון מאוד
זה למה הADD פחות נפוץ מהADHD
לרוב פשוט לא חושבים שיש את זה - כי אין בעיה משמעותית (לפעמים פה ושם)
וזה באמת חבל- כי עם עזרה תרופתית ו/או אימון אפשר להגיע להרבה יותר
אבל זה לא אומר שכל תלמיד עכשיו יש לו בעיות, רק בגלל שהוא לא אוהב להקשיב בשיעורים....
בדיוק.
בתור אחת עם add אני יכולה להגיד שעם טיפול/ אימון נכון לפני 20 שנה היו לי תוצאות אחרות לחלוטין... גם לימודיות ויתכן גם חברתיות.
ורק כשהגעתי לשלב בחיים שהילדים שלי אובחנו הבנתי שאנחנו יודעים מאיפה התורשה הגיעה...
והיום שצריך לקחת טיפול תרופתי שלא בכל תקופה אפשרי לקחת אותו זה ממש מתסכל.
 

שושי בורד

משתמש פעיל
בחור צעיר עם בעיות קשב וריכוז ברמה קשה, כל סוגי התרופות לא עוזרים.
בשנות הישיבה היו תקופות טובות יותר ופחות בלימוד אבל תמיד היתה מסגרת חזקה ותמיכה של הרמי"ם.
עכשיו לא יכול ללמוד בכולל.
הוא מחפש עבודה או איזשהי תעסוקה וסדר יום. הבעיה שהוא בלי ניסיון לימודים הם לא אופציה. הוא נמרץ וחרוץ עם כישורים בין אישיים גבוהים וחכם מאד. אבל אבוד מאד עם מה לעשות עכשיו. כל יום שעובר בלי מסגרת מתסכל מאד והמצב נראה אבוד. הוא מנסה שוב ושוב למצוא דרכים להתגבר על הקשב בלי הצלחה.
מחפש כמובן מקום שמתאים מבחינה רוחנית וערכית.

אשמח מאד מאד ליעוץ ורעיונות מניסיונכם על:
אופציות לעבודה/ איך למצוא עבודה/אופציות להתמודד עם בעיות הקשב..

כל מי שיש לו רעיון יעזור לנו
 

שושי בורד

משתמש פעיל
בעיות קו"ר שאינן מגיבות לתרופות נפוצות וכמעט ב100% המקרים מקורן רגשי.
חרדות, דכאון (גם סמוי) , עומס נפשי, נחיתות, חוסר סיפוק עצמי/זוגי, דריכות, מתח ועוד יגרמו בין היתר להפרעת קשב,
וזה פשוט.
בכתבי היד אני מוצאת חוסר איזון נוירולוגי לעיתים קרובות, והוא ניתן לשיפור מלא או חלקי ברוב המקרים, ע"י טיפול ואימון.
בנוסף ישנם טיפוסי אישיות מסוימים שהקשב והריכוז שלהם גבולי וזה מה שטוב עבורם, כשהם מבינים את האופי הספציפי שלהם קל להם יותר להעריך את היכולות האחרות שהגבוליות הזו נותנת להם ולהתמודד עימה בהצלחה.
 

שושי בורד

משתמש פעיל
בחור צעיר עם בעיות קשב וריכוז ברמה קשה, כל סוגי התרופות לא עוזרים.
בשנות הישיבה היו תקופות טובות יותר ופחות בלימוד אבל תמיד היתה מסגרת חזקה ותמיכה של הרמי"ם.
עכשיו לא יכול ללמוד בכולל.
אני חושב שהוא יכול איכשהו להסתדר הבעיה שתופעות הלוואי הורסות אותו.. הוא היה אצל כמה מומחים גדולים מאד..

הוא מחפש עבודה או איזשהי תעסוקה וסדר יום. הבעיה שהוא בלי ניסיון לימודים הם לא אופציה. הוא נמרץ וחרוץ עם כישורים בין אישיים גבוהים וחכם מאד. אבל אבוד מאד עם מה לעשות עכשיו. כל יום שעובר בלי מסגרת מתסכל מאד והמצב נראה אבוד. הוא מנסה שוב ושוב למצוא דרכים להתגבר על הקשב בלי הצלחה.
מחפש כמובן מקום שמתאים מבחינה רוחנית וערכית.

אשמח מאד מאד ליעוץ ורעיונות מניסיונכם על:
אופציות לעבודה/ איך למצוא עבודה/אופציות להתמודד עם בעיות הקשב..

כל מי שיש לו רעיון יעזור לנו מאד מאד!

כי הלימוד לא מעניין אותו , והוא צריך להתרכז שעות ארוכות בדבר שלא מעניין אותו על מקום אחד , לעומת זאת עבודה מעניינת , שהוא ירגיש שהוא ממצה את כישוריו , ובפרט אם זה מצריך פעילות , בהחלט תעזור ,
והיו כאן מספיק עדויות .
 

שושי בורד

משתמש פעיל
מדויק.
עם זאת, אנשים לא פעם חסרי קשב משום שאינם יודעים להקשיב לעצמם, בורחים מעצמם, ולא בגלל בעיה נוירולוגית מלכתחילה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה