נשארו שנה בגן חובה כדי??

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
המגמה להשאיר ילדות בגן שנה נוספת בלי סיבה היא מטרד סביבתי
וסליחה מכל האמהות שחושבות שאם הילדות שלהן תהיינה הכי חזקות באזור הן תצלחנה בחיים.

כל דבר בזמנו.
אם היא בשנתון מסויים היא צריכה להיות בו. ולא בשנתון אחר- לא מתחת וגם לא מעל.

הילדות הגדולות האלו מרשות לעצמן לפרוץ גבולות על כל צעד ושעל כי הן גדולות ומבינות יותר מהפצפונות שבשנתון והן רק פעם ראשונה בגן חובה.
הן מתחצפות בלי חשבון. מפריעות ללמידה ודורסות את הילדות העדינות.

אני יודעת מעדות של גננת שמתפללת כל שנה שלא ישארו אצלה ילדות שנה שניה כי הן הורסות ל את כל הגן. וגם האמהות מצפות ממנה שתעסיק אותן בתעסוקות נוספות על התכנית הרגילה בגן כי הן משתעממות.

הנזק רב מאוד!!!

הבעיה גם אצל הבנים-
הבן שלי קטן קצת בשנתון ולפי כל מדד הוא מתאים לכיתה בה הוא נמצא.
רק מה- יש לו ילדים שגדולים ממנו בשנתים!!!
הם מכנים אותו בשמות רורומסים אותו.
הוא כבר ביקש לרדת כיתה בימים הראשונים של השנה.
ב"ה הוא ילד חזק מכל הבחינות.
בחסדי שמים כמה ילדים שקרובים יותר לגיל שלו מזה של הגדולים החליטו שמי שקטן בכיתה סימן שהוא יותר חכם, וכך קרנו עלתה בסוף.
 

שישיה

משתמש סופר מקצוען
גם אני ילידת כסלו ונכנסתי לגן חובה בגיל 5.9. ועד היום ממרומי גילי המופלג אני זוכרת את ההצקות של הילדות שנשארו שנה והיו שנה שניה בגן לאורך השנה.
זה מציק, מעיק ומפריע מאד.
למה לא סיפרתי אז לאמא שלי מייד אלא רק אחרי זמן? לה' פתרונים.

כשהגננת נודעה בהצקות אני זוכרת משפט אחד שהיא אמרה לי ונתן לי כח להתמודד עם ההצקות:"זה שאת יותר קטנה ואת בגן שלנו ויודעת ומצליחה הכל זה סימן שאת עוד יותר חכמה, חכמה היא בשכל ולא בהצקות ולא בידיים". זוכרת ומודה לה עד עצם היום הזה על הדברים.

טפלי מול כל מי שאפשר, אם לא הגננת אז המפקחת, זה לא סיבה לתת לילדה לסבול, ואם תשאירי או לא תשאירי אותה שנה הבאה זה לא רלוונטי לענין ההצקות.
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
אז בגלל שעד לפני שתיים השאירו באופן גורף ואת התוצאה ראינו כתובה כאן באשכול.
היום המגמה פוכה לגמרי- אין השארות בכלל!!!!
ואם בכל זאת הבת שלך צריכה להישאר את צריכה לנהל מאבקי כח ומרפקים מול הממסד והפיקוח. אחרת הילדה שלך תיסבול.

אז חשובנה רגע לפני שאתן אוסרות באופן גורף הישארויות כי כשתצטרכנה זאת לא יתנו לכן!
 

progitm

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
מידות מידות מידות...
גם בגיל כזה ... פשוט לחנך לסובלנות לזולת,
לאכפתיות ולזהירות בכבוד הזולת.

אז יש את כל התירוצים למה הם מרגישות במרומי הפסגה כי הן שנה שניה בגן,
אך, זה פשוט ענין של חינוך למידות.
מובן ולגיטימי, אך אסור לאפשר התנהגות כזו - ושום הסבר ותירוצים לא צריכות להצדיק גננת שלא פועלת בנידון וחינוך של אמהות של מבינות מה זה חינוך למידות!
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י תקוה;2246609:
אז בגלל שעד לפני שתיים השאירו באופן גורף ואת התוצאה ראינו כתובה כאן באשכול.
היום המגמה פוכה לגמרי- אין השארות בכלל!!!!
ואם בכל זאת הבת שלך צריכה להישאר את צריכה לנהל מאבקי כח ומרפקים מול הממסד והפיקוח. אחרת הילדה שלך תיסבול.

אז חשובנה רגע לפני שאתן אוסרות באופן גורף הישארויות כי כשתצטרכנה זאת לא יתנו לכן!

בואי נתחיל מתחילה -
למה את קוראת ילדה שצריכה להישאר?
נמוכה? חלשה לימודית? חלשה חברתית? תינוקית?
זו הרי אינה פונקציה של גיל. היא יכולה להיות ילידת אדר ולהיות כזו בסוף שנת הלימודים של גן חובה.
היעלה על דעתך להשאיר אותה (את ילידת אדר) שנה נוספת בגן חובה?!
ברור שלא.
גם לא ראיתי בשלושים השנים האחרונות שמשאירים ילדה בכיתה א' או ב' - כי קשה לה - לימודית, חברתית, רגשית או נפשית.
אז בדיוק באותה צורה שתטפלי בקושי של ילידת חודש אדר, או של ילדת כיתה ב', כך תטפלי בקושי של ילידת חשוון.
הגיל אינו המדד.
אם משרד החינוך קבע ששנתון זה מינואר עד דצמבר, אז בבקשה, תתכבדו ותשמרו על הגבולות הללו.
כדי שהבת שלי שהיא ילידת כסלו ובהחלט מתאימה להיות עם ילדות שגדולות ממנה בחצי שנה עד שנה לא תסבול מאותן ילדות שגדולות ממנה בשנה וחצי או שנתיים - רק בגלל הגיל שלה.
לא שהיא פחות חזקה מהן, החוזק שלהן עליה הוא רק שהן יכולות להגיד לה - את קטנה! את עוד לא בת חמש! (ואני כבר כמעט בת שבע...)

הרבה הצלחה לכולם
חני
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;2246678:
בואי נתחיל מתחילה -
למה את קוראת ילדה שצריכה להישאר?
נמוכה? חלשה לימודית? חלשה חברתית? תינוקית?

האם יש הבדל תהומי בין ילידת 28.12.15 לבין ילידת 1.1.16?
 

פיטפוט

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י ELFISH;2245610:
כבר כמה ימים הבת שלי לא רוצה ללכת לגן. היא בגן חובה ותהיה בת 5 בכסליו. ילדה מפותחת עם בטחון עצמי, שפה עשירה ויכולת ביטוי מדהימה.
היום כשלקחתי אותה בצהריים מתנפלות עלי כמה ילדות גבוהות וגסות בשאלות- נכון היא תינוקת? בת כמה היא? יש לה מוצץ?
מתברר שהן נהנות להציק לקטנות בגן. בטח האמהות שלהן אומרות ש"הן יגיעו לכיתה א' עם בטחון עצמי"

אז בסדר, הבנו שיש ילדות שצריכות סיוע כדי להצליח בבית הספר. אבל למה על חשבון הילדה שלי? ומה תעזור להן עוד שנה בגן חובה? שיתנו להן הוראה מתקנת, טיפול רגשי או כיתה קטנה אם יש להן בעיות. למה הילדה שלי צריכה לסבול מעדר בנות עם בעיות שגדולות ממנה בשנה עד שנה וחצי?

לחילופין שיהיה גן חובה שנה שניה. ואם אין מספיק בנות בכל איזור, שיהיו הסעות כמו לגני חינוך מיוחד. בסופו של דבר הפתרון ההזוי של להשאיר עוד שנה בגן חובה פוגע קודם כל בבנות נורמליות כמו הבת שלי, ואחר כך גם בבנות עצמן שלא מקבלות שום טיפול מקצועי וגוררות את הבעיות לשנים הבאות. גובה ומשקל עוד לא עזרו לאף אחת להתמודד עם לימודים.

בקיצור, מתוסכלת.

כאילו אני כתבתי את זה. מילה במילה.

הבת שלי כבר בכיתה ב' אבל תמיד יש בכיתה בנות שגדולות ממנה בשנה וחצי!

תדברי עם הגננת שתשים לב שהילדה לא הופכת כל יום לשק חבטות שלהן ובמקביל תעלי את הביטחון של הילדה (לא על חשבון 'הגדולות האלה שנשארו שנה'..)
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י תקוה;2246718:
האם יש הבדל תהומי בין ילידת 28.12.15 לבין ילידת 1.1.16?

אין הבדל תהומי. אבל שמו גבול כי צריך לשים גבול כלשהו.
גם אין הבדל תהומי בין ילידת 1.1.16 לילידת 1.2.16, ובין ילידת 1.2.16 לילידת 1.3.16.
אז איפה הגבול?!
בחיידר של הבן שלי - שנתון הוא מתשרי עד אלול, אז הגבול עובר בכ"ט באלול. מי שנולד בר"ה כבר יהיה בשנתון הבא.
ברור שהיום האחד הזה לא יוצר שום הבדל, הוא רק יוצר את הגבול!

גם כשאת נמצאת בחוף הים, אין הבדל בין ס"מ אחד לפני החבל לס"מ אחד אחרי החבל, אבל אם עברת את הס"מ הזה, חצית את הגבול.

חני
 

פיטפוט

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י חנון;2245858:
לענ"ד ילדה שבכסלו תהיה בת 5 שייכת לקדם חובה
יתכן שהבנות גדולות מידי אבל הבת שלך מידי פיצית לגן חובה
אולי אני טועה?

לדעתי את טועה.
הבת שלי (כמו הבת שלה, אני מניחה) הייתה ממש סובלת אם הייתי משאירה אותה עוד שנה בגן פרטי או משאירה אותה בגן חובה עוד שנה רק כי היא ממש קטנה בגיל.

אני לא יכולה לתת לה להשתעמם בגן רק כי היא נולדה בכסלו.
 

nc

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;2246678:
בואי נתחיל מתחילה -
למה את קוראת ילדה שצריכה להישאר?
נמוכה? חלשה לימודית? חלשה חברתית? תינוקית?
זו הרי אינה פונקציה של גיל. היא יכולה להיות ילידת אדר ולהיות כזו בסוף שנת הלימודים של גן חובה.
היעלה על דעתך להשאיר אותה (את ילידת אדר) שנה נוספת בגן חובה?!
ברור שלא.
גם לא ראיתי בשלושים השנים האחרונות שמשאירים ילדה בכיתה א' או ב' - כי קשה לה - לימודית, חברתית, רגשית או נפשית.
אז בדיוק באותה צורה שתטפלי בקושי של ילידת חודש אדר, או של ילדת כיתה ב', כך תטפלי בקושי של ילידת חשוון.
הגיל אינו המדד.
אם משרד החינוך קבע ששנתון זה מינואר עד דצמבר, אז בבקשה, תתכבדו ותשמרו על הגבולות הללו.
כדי שהבת שלי שהיא ילידת כסלו ובהחלט מתאימה להיות עם ילדות שגדולות ממנה בחצי שנה עד שנה לא תסבול מאותן ילדות שגדולות ממנה בשנה וחצי או שנתיים - רק בגלל הגיל שלה.
לא שהיא פחות חזקה מהן, החוזק שלהן עליה הוא רק שהן יכולות להגיד לה - את קטנה! את עוד לא בת חמש! (ואני כבר כמעט בת שבע...)

הרבה הצלחה לכולם
חני

כל מילה סוכריה.
אגב, ההשארה הגורפת הזו פגעה גם בילדים שהיו באמת צריכים להשאר שנה- זה לא נתן להם כמעט שום יתרון כי בערך שליש כיתה היו גדולים כמותם.

גם היום במקרי קיצון אמיתיים- נותנים להשאיר.

לא הגיוני שאמהות שגורסות ש"לא יועיל לא יזיק" יפגעו בילדים קטנים בשנתון ששייכים אליו ואין שום צורך להשאירם שנה נוספת.
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
נכתב ע"י nc;2246764:
כל מילה סוכריה.
אגב, ההשארה הגורפת הזו פגעה גם בילדים שהיו באמת צריכים להשאר שנה- זה לא נתן להם כמעט שום יתרון כי בערך שליש כיתה היו גדולים כמותם.

גם היום במקרי קיצון אמיתיים- נותנים להשאיר.

לא הגיוני שאמהות שגורסות ש"לא יועיל לא יזיק" יפגעו בילדים קטנים בשנתון ששייכים אליו ואין שום צורך להשאירם שנה נוספת.

אבל גם את מודה שלפעמים יש צורך.
 

פרספכתיבה

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
יוצרי ai
בדור שלנו כשכל ילד שני מאובחן כ"בעיית קשב וריכוז",
כשריטלין נהפך לאקמול החדש,
כשיועצים עסקיים\ארגוניים\קאוצ'רים צצים תחת כל עץ רענן ומציעים לכולנו כאחד גלגלי עזר לחיים שמא בלעדי עזרתם, תיווכם, ליוויים וסיועם לא נוכל לזוז ימין ושמאל...

מה לנו כי נלין על האמהות החרדות על בנותיהן עדינות הנפש שלא תעלנה לכיתה א' בטרם הן בטוחות בכל מאת האחוזים כי לא יאונה להן כל רע??

זה חלק מהסימפטומים של דורינו החלוש והמפונק...

ודאי ובודאי שיש מקרים רבים שאכן חובה להשאיר את הילדה ואז אין ספק שכך צריך לעשות, ואינני מדברת כלל על מקרים מוצדקים אלה.

אבל כשהתופעה הפכה לכל כך גורפת ומספרי הנשארות עולים בהתמדה- כנראה שגם בתחום הזה נחלשנו ובמקום לתת לילדה להתמודד ולהצליח בכוחות עצמה כמו שהצליחו מאות אלפי נשים מאז ומעולם, מעדיפים לתת לה להתבשל עוד שנה בגן...
 

למדן בגן

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
וכן- גם בדור שבכיתה א' לומדים את החומר של ב',
ובכיתה ב' של ג',
מובן למה כל אחת דואגת לבתה...

לא מחייב שלהשאיר שנה זה הפתרון... אבל המצב הזה הוא לא נורמלי!
 

אביגיל 24

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יש ילדות שגם בלי פגיעות כל כך חזקות ,לא רוצות ללכת לגן כי...

צריך לשמוע לגננת, צריך להיות גדולים ,מה ששנה קודם בגן הגננת פחות הקפידה כעת כן
ומחנכים אותן להיות גדולות ולא ילדות של שנה שעברה

יש לחזק את הבנות שלנו שכן, לעלות שנה זה מחיב בכל המישורים וגם רווח

לגבי הסיפור פה ,
יש לחזק את הבת שמי שאומר כאלו מילים הוא כמו קטן ,
וכן לתמוך בשיגרה של כל יום קמים והולכים לגן בשמחה
כי גן זה כיף יוצרים ונהנים ולמודים
לעודד לחברות חדשה , להתחבר לבנות טובות שמתאימות לה ,

לא בטוח שרק הבנות גורמות לה לא לרצות ללכת לגן.....

ממליצה על מבצע ללכת לגן בשמחה לחלק לחברות ממתק כל שהוא כמו דגני בוקר
כל שינוי הוא קשה ויש ילדים שמקבלים שינוי מרקם בגן כמאד קשה
 

פרספכתיבה

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
יוצרי ai
נכתב ע"י OV graphics;2246830:
וכן- גם בדור שבכיתה א' לומדים את החומר של ב',
ובכיתה ב' של ג',
מובן למה כל אחת דואגת לבתה...

לא מחייב שלהשאיר שנה זה הפתרון... אבל המצב הזה הוא לא נורמלי!

דווקא אצלינו אני לא רואה רמה כל כך גבוהה של לימודים בא' כמו בב'...מלמדים אותן בקצב שלהן עם המון חזרות על האותיות וכו'... העומס הלימודי מתחיל רק בסביבות כיתה ג' ומעלה.
 

gol

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הילדה שלי כל יום מנדנדת בכח את השיניים ומבקשת לבדוק אולי כבר נופל לה
כי לרחלי שנשארה שנה בגן חובה כבר נפלו 2 שיניים....
היא היתה עכשיו בת 5, וההיא כבר תהיה בת 6 בעוד חודש-חודשיים...

מצד שני את הבן השארתי בגיל 3 בגן והוא צוחק "יש לנו ילדים עם טיטול בגן"....
מקוה שזה נשאר רק בגדר הצחוק בבית.

צריכים לחשוב גם על ההתפתחות הפיזית כשמשאירים ילדים שנה.
 

למדן בגן

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נכון.
אבל אם תשימי לב החומר של חשבון בסוף א', הוא החומר של ב'. וכן הלאה
 

22

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
לא קראתי את הכל אבל ברור שיש בעייתיות בדרישות משרד החינוך וברמה הלימודית.
בגן של הבת שלי לא היה זמן לצאת לחצר כי הם היו צריכים להספיק... וכשכל ההורים חיכו בחוץ בסוף היום הגננת הייתה ממשיכה וממשיכה הרגשנו באוניברסיטה...
לפני כתה א' חייבים מוכנות לכתה א' במקום ללמוד את הדברים בכתה א', בכתות ב' לומדים כפל חילוק, הכל בנוי על הספקים, וזה מתכון ודאי שילדים חלשים יפלטו מהמסגרת,
זה טירוף שגורם להורים להבין שהילד חייב להיות יותר בשל ולהשאיר אותו שנה
מי שמוכן לפעול לתיקון אני אתו...
 

רותי פרוטי

משתמש סופר מקצוען
אני קוראת את כל התגובות כאן ברגשות מעורבים.

גם אני השארתי ילידת חשוון שנה נוספת (במקרה שלה, התאריך הלועזי היה יותר קרוב לסיום השנתון, כי היא נולדה לאחר שנה מעוברת), לפליאת הסובבים. כולם הרימו גבה, ובצדק, כי מדובר בילדה שדיברה שוטף מגיל שנה, השתלבה מצוין בגן העיריה הראשון למרות שהרגליים שלה בקושי הגיעו לרצפה מהכיסא, והיו לה המון חברות מעריצות שהיו גדולות ממנה בראש.

כולם אמרו לי שזה עוול להשאיר שנה שניה בגן חובה ילדה ששולטת בחומר הנלמד בגן מצוין, מדברת כמעט כמו בחורה בסמינר ויש לה ביטחון עצמי מפה ועד אמריקה. ואני בחרתי בכל זאת, אחרי המון התייעצויות עם אנשי מקצוע, להשאיר שנה נוספת. כי מה שכל האנשים החכמים לא ידעו, הוא שלמתוקונת המוכשרת שלי היה פער מאד גדול מבחינת הבשלות הרגשית, פער שהיה בולט לגננות ולי החל מהיום הראשון בתת חובה. ואף אחת מהאמהות התמהות לא ידעה כמה עבודה הושקעה בשיפור המוטוריקה העדינה שלה במשך השנים, כי למרות שהיא היתה ועודנה מאד חכמה ומוכשרת, בכל מה שקשור לגזירה וצביעה והדבקה, היא נשארה הרחק מאחור מחברותיה הגדולות בשנה. וגם לשיעורי הריפוי בעיסוק לקח זמן לעשות את שלהם. ולמרות כל התגובות המאשימות מצד אנשים מהמשפחה הקרובה, איך אני משאירה ילדה כל כך חכמה וחברותית להשתעמם שוב בגן? ידעתי שהעוול האמיתי יהיה לשלוח לכיתה א' ילדה בת חמש שלא יכולה לשבת בריכוז בגן יותר מכמה דקות בשקט, בלי לקפוץ ולספר איזו חוכמה מתוקה בקול, לגשת לשתות בלי רשות מהגננת ולאבד עניין בסיפור כי קשה לה להתרכז.

אז השארתי אותה שנה שנייה בגן, למרות כל הלשונות המצקצקות, וידעתי שאני עושה את הדבר הכי טוב עבור הבת שלי. והשנה הנוספת בגן תרמה לה מאד מאד, לא התחרטתי לרגע. כי השנה הזאת (ואל תגידו לי שבגיל הזה שנה היא לא דבר משמעותי), עשתה את שלה. ואגב, מעולם גם לא שמעתי תלונות מהגננת או האמהות על ההתנהלות שלה בגן. היו לה המון חברות קטנות ממנה, זה נכון, אבל היו לה המון חברות מעריצות גם כשהיא הייתה הקטנה בגן. לפעמים זה פשוט עניין של אופי.

גם אם נראה לכם מבחוץ שאין שום סיבה להשאיר בגן חוץ מעצלות והרגל, אתם אף פעם לא מודעים לשיקולים שמאחורי ההחלטה. אני בהחלט לא שלחתי מזכר מפורט לכל המצקצקים בלשונם שתיאר ופירט עם אילו קשיים מתמודדת הילדה שלי, אפילו שהיא נראית חכמה ובוגרת לגילה.

ולפותחת האשכול, המצב שתיארת ממש לא תקין. לא יודעת אם זה בגלל שיש בגן חבורה של גדולות שתלטניות, או שמדובר בילדות שצריכות חיזוק מהבית באשר לעבודת המידות. הייתי מנסה במקומך לדבר עם האמהות של אותן ילדות. לא שאני מפחיתה מאחריותה של הגננת, אבל חינוך מגיע קודם כל מהבית, לפני שתוצאות היעדרו מתבטאות בגן.
 

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;2246678:
בואי נתחיל מתחילה -
למה את קוראת ילדה שצריכה להישאר?
נמוכה? חלשה לימודית? חלשה חברתית? תינוקית?
זו הרי אינה פונקציה של גיל.

זה בהחלט פונקציה של גיל. קשיים שונים נובעים לפעמים בגלל לקות אורגנית מולדת והם אינם נפתרים ללא טיפול הולם, ולפעמים הקשיים נובעים בגלל עיכוב התפתחותי שיוצר פערים, ועם הזמן הפערים מצטמצמים. לכן יש הבדל גדול מאוד בין קושי שיש לילדה צעירה בשנתון לבין קושי שיש לילדה בוגרת בשנתון.

אני גם לא חושבת שלהשאיר ילדה צעירה באופו גורף זה נכון או חכם, אלא כל מקרה לגופו. ההנחה צריכה להיות שכל ילדה שייכת לשנתון שלה, אבל אם יש לה קושי לימודי, רגשי, חברתי, תחושתי, תנועתי וכו', בפרט כשהילדה צעירה, יש לשקול השארה לשנה נוספת בגן בהתייעצות עם גורמים מקצועיים כי ייתכן שהקושי נובע מאי בשלות זמנית שתיפתר בהישארות בגן.

ואגב, גם אם לילדה יש קושי מאובחן (שאינו עיכוב התפתחותי זמני), יש להוריה את האפשרות לבחור בין לשים אותה בגן מקדם או לשלב בגן רגיל (כולל להשאיר שנתון) עם קבלת טיפולים מתאימים במקביל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  60  פעמים

לוח מודעות

למעלה