נספח לאתגר שבועי ***ימות משיח***

אסתיג

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
נכתב ע"י סימולציה;1713410:
רצוננו אכן,
לשזוף הגיגיך
בזאת נבָּחֵן
אנו, קולגותיך

אך צדקת בבמה,
בה החלטת לשטוח
שאלה מחכימה
בעלת און וכוח (לא קשור לכלום, אבל זה החרוז היחיד שיצא לי :( )

לכן הגיגיך
בנספח תפרשי,
להעלות לאתגר פרקיך,
לא לגמרי מעשי...

מחכים אנו לשזוף
את אמרות שְפָרָיך,
פעמונינו נשלוף
ונצלצל אזי עָדָיך
אז, נפסק פסקי...
לא להשתתף באתגר הנוכחי???
ואז יהיה מקומי
רק בנספח
אח אח אח!
אוי אוי אוי...
אוי וויי!
אך, מה לי כי אלין
על מאמרי, מרובה המילין
הרי כל הגיג ייקרא בכל מקרה
ע"י כל השותפים / הקולגות
בנספח, אם לא באשכול האתגר
כך שבעצם...
יצאה מרחיבה... נשכר (ת)
והגיגי יקבלו במה נפרדת. מכובדת!
 

אסתיג

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
דורות של יהודים
בודדים או מלוכדים
משתוקקים בצימאון
מייחלים לשיבת ציון
מצפים לשכינתא
שתשוב מגלותא
דם ודמעות כמים
מאז חורבן ירושלים
והגאולה מתעכבת
והשכינה כואבת
אוי, בנים אהובים
אח ואחיו אויבים
שונאים, נוטרים
דיבה מדברים
חצים משלחים
נבגדים – נאנחים
הלא תנאי יסוד
שייבנה עוד
ביתי לתפארת
לאומה נשארת
שתהיו אוהבים
ולא עוד דואבים
ובשחר לפני תפלה
קבלו זאת הקבלה
"הריני מקבל עלי
מצוות עשה של
ואהבת לרעך כמוך"
או אז, שעת כושר
תתקבל תחינה ביושר
"ואני תפילתי
לך ה' עת רצון ...
ענני באמת ישעך"
כי כלל גדול הוא
אהבת איש לרעהו
ורק אז, "אני ה'"!

ומשל,
למה הדבר דומה?
לַשניים, הלא המה
האחים דוד ושלמה.
לגדולה עלה האחד
והשני מנכסיו ירד
ביניהם, שוני כה רב
שלמה תמיד ירעב
ללחם צר, ומים לחץ
ודוד הגביר - בשחץ
מדושן עונג, בנחת
תענוגי תבל אחת לאחת
והעני, חסר אונים
לפי הטף, מאין קונים??
הפרוטה אינה מצויה
וכיוון שכך, צצה תהיה:
אפנה אל אחי אולי
שמא יחוס עלי??
צועד רגלי וגוו שחוח
עלוב מראה, מבטו זחוח
היחונן אותי אחי,
העשיר בלאו הכי??
והנה דורך על מפתן
בפניו נעול שער איתן
שומרי סף חמושים
בשאלות משאלות מקשים
מה בפיך, מה משאלתך?
מה באמתחתך, מה שאלתך?
ובפיו מענה לשון
על ראשון, ראשון
הלוא אחי, זה האדון
הכניסוני נא ללא מדון
אהה! אחיך, ידידך,
כנס נא, וודאי יכבדך...
צלח עבר שערים
מחסומים ושומרים
רעד, פיק ברכיים
ונוקשות השיניים
מתנפל לרגליים
ונרתע אחוריים
בחלל, זעקה בוגדת
לא מכירה, לא אוהדת
קבצן, חזור לאחוריך
שב על עקבותיך
דלפון, מעורר מהומה..
אין בינינו, מאומה!
עלבון צורב, מפח נפש
תקווה נכזבת, שב אל רפש
הלוך ילך ובכה
מיואש, סובב כה וכה
כך בגד בי אחי,
העשיר בלאו הכי??
באין ברירה לאיש
אץ רץ אל אב ישיש
אחי, עצמי ובשרי
מתכחש, לא חש לעזרי
עוד דמעתו על לחיו
על אחיו העומד במריו
ואב, צערו גבר
בלבו שמר הדבר...
הנה ימים באים
לאב זקן שנים מלאים
על מפתן הדלת החומה
מופיעה כרכרה רתומה
לסוסים לבנים, אבירים
כנאה וכיאה לגבירים
לכבוד יום ההולדת
בא אל בית מולדת
לאחל, לברך ולהתברך
לתת לאביו – מלא הערך
אך פתע, אוי ואבוי
אבא, איננו מכירו??
כתמול שלשום אינו
שמא, נטשטשה דעתו??
מנסה בכה ובכה
הלוך ילך ובכה
שואל מדוע ולמה
מה זה ועל מה??
בייאוש, שב על עקב
ופניו, אל האב מסב
ניעור האב לחיים
מביט לבנו בעיניים
למה זה תקראני אב
ומדוע מלאך צער רב
וכי אביך, מולידך הנני??
הלא אתה, בגדת בבני!!
הכחשת, הכר לא אבית
אינני אחיך! לאביון ענית
הן זיכני ה' בבנים שניים
שלמה אף דוד עודם בחיים
וכל עוד לשלמה אין אח
הרי לך... אני לא אב! גנח...
אומר לבניו אב רחום:
ואהבת לרעך
או אז, אני ה'
הכינו כלי מחזיק
ואשרה בו שלום וברכה
עשו לי מקדש
ואז, ושכנתי בתוכם
כי אנו עמך ואתה אלוקינו
אנו בניך ואתה אבינו!


ולמרות שהאתגר שלי כבר לא עמד בכללי האתגר
אוסיף את חתימת הניק שמצאתי הכי לנכון: .S.T
של הניקית ניצן
אז... כנראה שכשמי כן היא! אס.תי.
 
אסתיג - יישר כח!
אמנם לא ע"פ הכללים, אך מחכמים הם המשלים.
כתיבה עמוקה, ומשקליה רבים, שונים - מגוונים - ומשתנים!
תודה!
 

הגיג

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
איך אף סופר/ת לא חושב/ת לחרוז לשטוח עם למתוח...
 

בתש

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
ימות המשיח מזווית אחרת

ציפית לישועה זו שאלה כבדה ומרעידה
שתעמוד על מאזני דין של מעלה מכבידה
ואני אנה אני באה
על אם הדרך תרה...
(התחלה כבדה:rolleyes:)

שתי זויות אזי למולי נצבו
כל אחד דרכים שונות התוו
הבה ונתחיל: נו, נו,

זוית אחת-
באחד מבתי הכנסיות חזר הסיפור מדי שבוע,
כשהרב דרש את דרשת השבת באופן קבוע
מחזה מביש מתחילת הדרשה ועד תומה
קול שני של: "נו, נו," התלווה לרב ברמה,
זאת כי אחד המשתתפים, חדל אישים, טרח להביע בקול
את חוסר העניין בנשמע, לכל המעוניין, ולמען הפרוטוקול

ויהי היום, הרב החליט לשים למעשה קץ
וכדי לא להוקיע אותו על כל במה ועץ
קראו ביחידות ושתפו בהרהור שנצנץ

אתה, יקירי על "ציפית ישועה" תוכל לענות בבטחה
"נו, נו," שמתי לב כי אצלך מתלווה לכל דרשה ושיחה
מחכה אתה בכל שבוע מחדש, בישן כחדש, לסיום הגואל
מחכה אתה שיאמרו המילים "ולוואי במהרה יבנה בית המקדש ובא לציון גואל"...
...

והזוית השניה-
הורגל על לשוננו משחר ילדותנו
לחכות למשיח צדקנו רק בצדקותנו:
שאיפת "רצוננו לראות את מלכנו"
האם אכן בציפיתנו תוכנו כברנו?
אם לאו- הסיפור שלהלן, אולי ינחמנו

על הריז'ינר (האדמו"ר מרוז'ין) מסופר: השמש קופחת, יהודים ישובים על הארץ,מקוננים קינה אחר קינה נוהים, שעת חצות היום של תשעה באב מתקרבת, קבוצת ילדים מחוץ לבית הכנסת מתגודדת ומשתובבת. כדורים (בובקס) של עץ אצטרובל עפים לכל עבר והשמחה פורצת כל "גדר"...
הביט אז הריז'ינר בעינו הרחומות לעבר הילדים ותכף נשא עיניו השמימה ופרץ בזעקה מנהמת לבו: (באידיש: הייליגער טאטע, דיינע קינדער האלטן נישט אויס דיין יו"ט, נעם עס פון זיי"!!...) קלי שבשמים, הילדים שלך לא מחזיקים מעמד בחג שקבעת להם, אנא הסר אותו מהם ומיד!!!....

אם החזקתם מעמד (ולא אמרתם נו, נו כבר)- אז תודה
נהניתי לשתף על אף שאינני סופרת... וגם לא מתימרת
וכאן הגבתי כי בניקים החשובים החלטתי שאינני נוברת

אולי בכל אופן יש כן ניק עם משפט שאני זוכרת
ועליו יצא שהתבססתי "מכאן הכל נראה אחרת"?
 

אסתיג

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
נכתב ע"י אסתיג;1713523:
דורות של יהודים
בודדים או מלוכדים
משתוקקים בצימאון
מייחלים לשיבת ציון
מצפים לשכינתא
שתשוב מגלותא
דם ודמעות כמים
מאז חורבן ירושלים
והגאולה מתעכבת
והשכינה כואבת
אוי, בנים אהובים
אח ואחיו אויבים
שונאים, נוטרים
דיבה מדברים
חצים משלחים
נבגדים – נאנחים
הלא תנאי יסוד
שייבנה עוד
ביתי לתפארת
לאומה נשארת
שתהיו אוהבים
ולא עוד דואבים
ובשחר לפני תפלה
קבלו זאת הקבלה
"הריני מקבל עלי
מצוות עשה של
ואהבת לרעך כמוך"
או אז, שעת כושר
תתקבל תחינה ביושר
"ואני תפילתי
לך ה' עת רצון ...
ענני באמת ישעך"
כי כלל גדול הוא
אהבת איש לרעהו
ורק אז, "אני ה'"!

ומשל,
למה הדבר דומה?
לַשניים, הלא המה
האחים דוד ושלמה.
לגדולה עלה האחד
והשני מנכסיו ירד
ביניהם, שוני כה רב
שלמה תמיד ירעב
ללחם צר, ומים לחץ
ודוד הגביר - בשחץ
מדושן עונג, בנחת
תענוגי תבל אחת לאחת
והעני, חסר אונים
לפי הטף, מאין קונים??
הפרוטה אינה מצויה
וכיוון שכך, צצה תהיה:
אפנה אל אחי אולי
שמא יחוס עלי??
צועד רגלי וגוו שחוח
עלוב מראה, מבטו זחוח
היחונן אותי אחי,
העשיר בלאו הכי??
והנה דורך על מפתן
בפניו נעול שער איתן
שומרי סף חמושים
בשאלות משאלות מקשים
מה בפיך, מה משאלתך?
מה באמתחתך, מה שאלתך?
ובפיו מענה לשון
על ראשון, ראשון
הלוא אחי, זה האדון
הכניסוני נא ללא מדון
אהה! אחיך, ידידך,
כנס נא, וודאי יכבדך...
צלח עבר שערים
מחסומים ושומרים
רעד, פיק ברכיים
ונוקשות השיניים
מתנפל לרגליים
ונרתע אחוריים
בחלל, זעקה בוגדת
לא מכירה, לא אוהדת
קבצן, חזור לאחוריך
שב על עקבותיך
דלפון, מעורר מהומה..
אין בינינו, מאומה!
עלבון צורב, מפח נפש
תקווה נכזבת, שב אל רפש
הלוך ילך ובכה
מיואש, סובב כה וכה
כך בגד בי אחי,
העשיר בלאו הכי??
באין ברירה לאיש
אץ רץ אל אב ישיש
אחי, עצמי ובשרי
מתכחש, לא חש לעזרי
עוד דמעתו על לחיו
על אחיו העומד במריו
ואב, צערו גבר
בלבו שמר הדבר...
הנה ימים באים
לאב זקן שנים מלאים
על מפתן הדלת החומה
מופיעה כרכרה רתומה
לסוסים לבנים, אבירים
כנאה וכיאה לגבירים
לכבוד יום ההולדת
בא אל בית מולדת
לאחל, לברך ולהתברך
לתת לאביו – מלא הערך
אך פתע, אוי ואבוי
אבא, איננו מכירו??
כתמול שלשום אינו
שמא, נטשטשה דעתו??
מנסה בכה ובכה
הלוך ילך ובכה
שואל מדוע ולמה
מה זה ועל מה??
בייאוש, שב על עקב
ופניו, אל האב מסב
ניעור האב לחיים
מביט לבנו בעיניים
למה זה תקראני אב
ומדוע מלאך צער רב
וכי אביך, מולידך הנני??
הלא אתה, בגדת בבני!!
הכחשת, הכר לא אבית
אינני אחיך! לאביון ענית
הן זיכני ה' בבנים שניים
שלמה אף דוד עודם בחיים
וכל עוד לשלמה אין אח
הרי לך... אני לא אב! גנח...
אומר לבניו אב רחום:
ואהבת לרעך
או אז, אני ה'
הכינו כלי מחזיק
ואשרה בו שלום וברכה
עשו לי מקדש
ואז, ושכנתי בתוכם
כי אנו עמך ואתה אלוקינו
אנו בניך ואתה אבינו!


ולמרות שהאתגר שלי כבר לא עמד בכללי האתגר
אוסיף את חתימת הניק שמצאתי הכי לנכון: .S.T
של הניקית ניצן
אז... כנראה שכשמי כן היא! אס.תי.

ומכיוון שכל הנ"ל נכתב ונהגה בשעות האחרונות של הצום
וכל עניין החתימה של הניק הנ"ל כבר בכלל קרה מיד לאחר שבירת הצום,
אז שכחתי לצרף הסבר על ההקשר של החתימה לתוכן של מאמרי
ואין הקשר יותר מתאים מכך לתוכן, כי זה ממש בבחינת קיום "ואהבת לרעך (לניקך) כמוך"
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פנו וסעו לכם ההרה-אתגרה
אבקש ממעלתכם התרה (מל' 'לתור את הארץ'...)
הזכה היא וגם ברה?
או שמא, חלולה-חרורה ככברה
אם דברי טעם, בסברה ישרה?
או אם טעמם, כלענה מרה

ואחלה פניכם המאירה
בבקשת סליחה מיוסרה
על שייתרתי בשורה
לא במילה אחת מיותרה
כי אם פעמיים עשרה
ואולי תסכימו לזאת הפשרה
זאת הפעם, לבלתי הסתירה...




ומבלי להמעיט מהערכתי למובילי האתגר המהנה, אני די מתחבר לקול השפוי שקורא להעביר את האתגר מחתימות ניקים למשהו ערכי יותר.
 
הערה - שאלה:
לא הגבילו את הכתיבה רק בחרוזים - הלא כן?
כי רק אני כתבתי ללא חרוז...:( (ח' סגולה)

ואגב - יישר כח לכל המצלצלים!!!
 

הדס3

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
נכתב ע"י אורי ש;1713539:
אם כוונת המשורר - לבמתנו אנו, בפורום שלנו,
את הכינוי אפורר - חשובים כולנו, הסופרים אנחנו!!!

אבקש את סליחת הקוראים-כותבים החשובים,
כי אכן לא לזו הייתה כוונת המשורר...
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י אורי ש;1714613:
הערה - שאלה:
לא הגבילו את הכתיבה רק בחרוזים - הלא כן?
כי רק אני כתבתי ללא חרוז...:( (ח' סגולה)

ואגב - יישר כח לכל המצלצלים!!!

היית כותב "חריזה" וחוסך את ההערה המסוגרת
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י אסתיג;1713523:
צועד רגלי וגוו שחוח
עלוב מראה, מבטו זחוח


מה ענין מבט זחוח לעני?
אבל זה מדהים, מענג, עצום, מהדהד, חודר, נוקב.
 

חישוקים

מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
אם מישהו לא הבין את הפואנטה ;)
(פתאום חשבתי שאולי אני לא ברורה בכלל, נסחפתי אל עומק השיר בלי יכולת לעצור...):
אני ראיתי את השבת האחרונה, סעודותיה וזמירותיה, כבבואה ומשל (כמובן שרק משל) לחג שנחוג, הלוואי, בשנה הבאה- תשעה באב תשע"ו.
מוקדש ל'מכל הלב' שתרם לי את החתימה :)
 

רוצה טוב

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
נכתב ע"י חישוקים;1716465:
אם מישהו לא הבין את הפואנטה ;)
(פתאום חשבתי שאולי אני לא ברורה בכלל, נסחפתי אל עומק השיר בלי יכולת לעצור...):
אני ראיתי את השבת האחרונה, סעודותיה וזמירותיה, כבבואה ומשל (כמובן שרק משל) לחג שנחוג, הלוואי, בשנה הבאה- תשעה באב תשע"ו.
מוקדש ל'מכל הלב' שתרם לי את החתימה :)

מאד נהניתי מהשיר.
ומכל הלב כבר לא נמצא באתר כדי להגיב.
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
נכתב ע"י רוצה טוב;1715877:
חיוך, לא הבנתי לה התכוון המשורר?

אני חושבת שאם לא הבנת את זה, סימן שלא הבנת את כל היצירה.
תנסה לקרוא שוב,
מסתתר שם רעיון כלשהו.

נכתב ע"י אורי ש;1716077:
כמדומה שהתכוון ל'נט' מלשון 'נטה', דהיינו, שנטה קול וירד משמים...

רעיון אבל לא.

נכתב ע"י רוצה טוב;1716087:
ומה זה מתחנחן?

שילוב של מתחנף ורוצה למצוא חן.
 

רוצה טוב

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
נכתב ע"י חיוך;1716563:
אני חושבת שאם לא הבנת את זה, סימן שלא הבנת את כל היצירה.
תנסה לקרוא שוב,
מסתתר שם רעיון כלשהו.



רעיון אבל לא.



שילוב של מתחנף ורוצה למצוא חן.

אולי כוונתך לנט קול כמו בת קול דהיינו קול של הנט (אינטרנט)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ג

א מִזְמוֹר לְדָוִד בְּבָרְחוֹ מִפְּנֵי אַבְשָׁלוֹם בְּנוֹ:ב יְהוָה מָה רַבּוּ צָרָי רַבִּים קָמִים עָלָי:ג רַבִּים אֹמְרִים לְנַפְשִׁי אֵין יְשׁוּעָתָה לּוֹ בֵאלֹהִים סֶלָה:ד וְאַתָּה יְהוָה מָגֵן בַּעֲדִי כְּבוֹדִי וּמֵרִים רֹאשִׁי:ה קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶקְרָא וַיַּעֲנֵנִי מֵהַר קָדְשׁוֹ סֶלָה:ו אֲנִי שָׁכַבְתִּי וָאִישָׁנָה הֱקִיצוֹתִי כִּי יְהוָה יִסְמְכֵנִי:ז לֹא אִירָא מֵרִבְבוֹת עָם אֲשֶׁר סָבִיב שָׁתוּ עָלָי:ח קוּמָה יְהוָה הוֹשִׁיעֵנִי אֱלֹהַי כִּי הִכִּיתָ אֶת כָּל אֹיְבַי לֶחִי שִׁנֵּי רְשָׁעִים שִׁבַּרְתָּ:ט לַיהוָה הַיְשׁוּעָה עַל עַמְּךָ בִרְכָתֶךָ סֶּלָה:
נקרא  16  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה