אתגר נספח לאתגר-קו ישיר לגאולה

R.E.Y

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
יש הרגשה כזאת של טרוף עם טכנולוגיה שלא נותנת מנוחת הנפש אמיתית.
כשמישהו הולך לנופש הוא לא לוקח איתו מחשב (אני מקווה) והוא היה מעדיף גם להשאיר את הפלאפון בבית.
קשה לדמיין מנוחת הנפש עם טכנולוגיה ועוד מתקדמת יותר. אבל מי אני שאדע? ה' יכול לתת טכנולוגיה עם מנוחת נפש...
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
יש הרגשה כזאת של טרוף עם טכנולוגיה שלא נותנת מנוחת הנפש אמיתית.
כשמישהו הולך לנופש הוא לא לוקח איתו מחשב (אני מקווה) והוא היה מעדיף גם להשאיר את הפלאפון בבית.
קשה לדמיין מנוחת הנפש עם טכנולוגיה ועוד מתקדמת יותר. אבל מי אני שאדע? ה' יכול לתת טכנולוגיה עם מנוחת נפש...
השאלה היא על מה הדיון
על ווייז ואתרי בנק (+ אתר לבדק הבית/קנית כבשים) או על פרוג ואתרי חדשות.
 

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
קשה לדמיין מנוחת הנפש עם טכנולוגיה ועוד מתקדמת יותר. אבל מי אני שאדע? ה' יכול לתת טכנולוגיה עם מנוחת נפש...
טוב, אם הזאב יגור עם הכבש אז גם זה יכול להיות;)
 

מיהי

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני רק רובה.
לכל השואלים,
ילדי כהנים עד גיל מצוות נקראים 'רובים', ומאז ועד גיל 20 הם נקראים "פרחי כהונה".
רובים ופרחי כהונה כבר התחילו לעשות עבודות שונות במקדש כמו שמירה, הדלקת מנורות עזרת נשים, שמירה על הכהן הגדול שלא ייפול לשינה בערב יו"כ ועוד.
קצת ידע לפני שהמשיח בא אף פעם לא יזיק;)
 
נערך לאחרונה ב:

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
לכל השואלים,
ילדי כהנים עד גיל מצוות נקראים 'רובים', ומאז ועד גיל 20 הם נקראים "פרחי כהונה".
רובים ופרחי כהונה כבר התחילו לעשות עבודות שונות במקדש כמו שמירה, הדלקת מנורות עזרת נשים, שמירה על הכהן הגדול שלא ייפול לשינה בערב יו"כ ועוד.
קצת ידע לפני שהמשיח בא אף פעם לא יזיק
ביחיד זה לא "רוביא" (מארמית)?
 

המלמד מבני ברק

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לכל השואלים,
ילדי כהנים עד גיל מצוות נקראים 'רובים', ומאז ועד גיל 20 הם נקראים "פרחי כהונה".
רובים ופרחי כהונה כבר התחילו לעשות עבודות שונות במקדש כמו שמירה, הדלקת מנורות עזרת נשים, שמירה על הכהן הגדול שלא ייפול לשינה בערב יו"כ ועוד.
קצת ידע לפני שהמשיח בא אף פעם לא יזיק;)
אז רובה זה עוד מילה שהשתנתה מלשון הקודש לעברית כמו - הרביץ, לדוגמה. יש עוד רבות כאלו.
 

בובה בובה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
@מיהי קטע נהדר!
אהבתי מאד
הכניס אותי לאווירה ולשאיפה...
 

מלכי סלמון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
יוצרי ai

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צלצול הפעמון נשמע ברחבי בית הספר. ברגעים ספורים הופכים המסדרונות הריקים לרועשים, מלאי ילדים מסולסלי פאות.
הרב קורנהיים מציץ אל לוח התורנויות. איזור כיתות ד'. אצלם אף פעם לא שקט. הוא מחייך לעצמו, מקווה שגם היום יהיו לו חוויות לספר בבית.
"הרב, הרב!" מקבל את פניו ג'ינג'י צעיר. "שמעת מה קרה היום בבית כנסת הגדול?"
"בטח." הוא עוצר מהילוכו. "התחיל סוף סוף הדיון על אלמנה שנשאה בשנית."
"אני מפחד." מודיע הילד. "סבתא שלי התחתנה פעמיים."
"מפחד?" ספסל פנוי קורץ לו, הרב מתיישב עליו באיטיות מהורהרת. "יוסי, אתה יודע שבית הדין פוסקים רק מה שטוב לכולם."
"כן." יוסי משחק בין רגליו בבקבוק ריק. "אבל אני אוהב את שניהם..."
"ואתה רוצה ששניהם ישארו סבים שלך." מהנהן הרב ברצינות.
מבטו של .יוסי הורם. "רק אם ה' רוצה." הוא מדייק.
חיבוק חם עוטף אותו פתאום, ממלא כח. "יוסי, אתה זוכר איך היה שנה שעברה?"
"רע." מסכם יוסי במילה אחת. "הייתי ברוגז עם כל הבית ספר."
"והיום?"
"היום אני מלך." עיניו בורקות. "כמו כולם."
"ואיך זה קרה, אתה זוכר?" הרב נותן לו את הזמן. אין הפסקה ואין שיעור, עד שהשיחה תסתיים.
"הלכתי לבית המקדש. ואבא שלי הקריב תודה על זה שמהיום אני אצליח ללמוד תורה ולאהוב יהודים עם כל הלב. ומאז באמת הצלחתי." הזכרון מתוק, ויוסי מתרפק עליו. "הכהן גם בירך אותי במלא ברכות שלא הבנתי. זה היה הרב אלעד. אתה ידעת שהוא כהן?"
"אף אחד לא ידע, עד שמשיח גילה את זה." מחייך הרב קורנהיים. "הם איבדו את הייחוס כבר בימי הצלבנים."
"מי זה הצלבנים?"
"לא עכשיו." מנענע הרב. "זה עצוב מדי."
יוסי מקבל את הדין בניד ראש. "הרב חושב שאם אני אלך להקריב תודה על זה שסבא לוי וסבא גבאי ישארו סבים שלי, זה יעזור?"
"אולי." מאשר הרב. "אני דווקא חשבתי להזכיר לך, שלפני שנה בכלל לא חשבת שיהיה לך טוב ללמוד. ותראה כמה טוב לך עכשיו. אולי באמת אחרי שיצא הפסק, תצליח לראות פתאום שהוא הכי משמח אותך?"
יוסי מהרהר. וכשהוא מהרהר, מבלי משים הוא קם ומסתובב במסדרון. הרב מחכה, מכיר כבר את הילד וסגנונו.
"אם ה' רוצה שזה יהיה, זה בטוח יהיה הכי כיף." יוסי חוזר, יציב יותר. "אבל אני רוצה שה' ירצה ששניהם ישארו."
"להווי כדין וכדין." ממלמל הרב. "כמו כל דבר בזמננו."
"כן." יוסי החלטי. "אני אבקש את זה מה'."
"ולילד כמוך - הוא בטוח יקשיב." הרב מחייך חיוך רחב. "בהצלחה, יוסי!"
"תודה הרב." יוסי מחייך גם הוא, מתרחק.
הרב מביט אחריו, מתיישב לשחק עם החברים. אלו ששנה שעברה פגעו בו, זלזלו בנשמה הטהורה הזו.
היום הם יושבים, ואין ביניהם לא קנאה, לא שנאה, ולא תחרות.
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
קטעים אחד אחד. כיף להיכנס ולקרוא.
הכהן שחיכה להם ליד הטבעות,
בבית המקדש השלישי ישחטו על שולחנות.
עלטה ירדה לעולם ועימה אור יקרות
"והיה לעת ערב יהיה אור". איפה העלטה פה?
ושבעים ושש כפול 2 לחמי תודה
36 כפול 2. או 72.
"אני באמת לא," צחק לייבי, לנוכח ההתלהבות המתפרצת של ידידו החדש: "אני מגטו לובלין. לא זוכר בדיוק ממה נפטרתי, בגיל חמש." הוא הרהר: "אז יוצא שאני בערך בגילך! נראה לי שהלכתי לעולמי משילוב קטלני של שחפת ורעב וזה לא היה נחמד במיוחד."
אהבתי.

@הזדמנות, העלית חיוך רחב על פניי.
 

אנונימי 770

משתמש מקצוען
"והיה לעת ערב יהיה אור". איפה העלטה פה?
כשנכנס החג, השבת וכו' השקיעה והלילה מגיעים לעולם אך זה לא סותר את האור הנספח אליהם.
בכללי האתגר של @הנף מקלדת :
בלי שום שינוי של סדרי הטבע. ובלי תחיית המתים. תיאור של חיי היומיום שנת תשפ"ב אחרי ביאת המשיח.
ולכן אינני יכולה לכתוב על כך:)
אבל צודקת לגמרי!
 

הנף מקלדת

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית

כותב השורות

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
בבית המקדש השלישי ישחטו על שולחנות.
הערה יפה. ומעוררת הערכה על הבקיאות.
ובכל זאת כדרכה של תורה
האם אי אפשר לסדר טבעות על השולחנות, זה לא נראה לי נכנס להגדרה של מוסיף על הבניין
אלא"כ גם בעלי החיים בזמן הגאולה יהיו ממושמעים ויחפצו בשמחה לעלות על מזבח ה'
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
האם אי אפשר לסדר טבעות על השולחנות, זה לא נראה לי נכנס להגדרה של מוסיף על הבניין
אלא"כ גם בעלי החיים בזמן הגאולה יהיו ממושמעים ויחפצו בשמחה לעלות על מזבח ה
כפשוט, ישחטו אותן כפי ששוחטים היום, בלי טבעות ובלי לשרוט את הבהמה בין עיניה.
 

מיהי

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
'תורה חדשה', תורה חדשה מריבונו של עולם, ומה שלמדנו אתמול בחיידר, לדוגמא, זו התורה הגאולתית הזו..".
מחילה, אבל מה עם עיקר האמונה התשיעי?!
"אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁזֹּאת הַתּוֹרָה לֹא תְהֵא מֻחְלֶפֶת
וְלֹא תְהֵא תוֹרָה אַחֶרֶת מֵאֵת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ: "
-
לא תהא מוחלפת!
יהי רצון שלא תצא תקלה תחת ידינו.
 

יוסף יצחק פ.

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
מחילה, אבל מה עם עיקר האמונה התשיעי?!
"אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁזֹּאת הַתּוֹרָה לֹא תְהֵא מֻחְלֶפֶת
וְלֹא תְהֵא תוֹרָה אַחֶרֶת מֵאֵת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ: "
-
לא תהא מוחלפת!
יהי רצון שלא תצא תקלה תחת ידינו.
מוחל.
ובאמת התלבטתי כשכתבתי את זה, ויש"כ על התיקון. כתבתי את זה בשאלה שאין לי מושג מתי ייגמר האתגר. ב. הסתמכתי על כללי האתגר.


הקטע הנ"ל שונה ותוקן.

ישר כח גדול @מיהי על הארה.
 
נערך לאחרונה ב:

כותב השורות

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
מחילה, אבל מה עם עיקר האמונה התשיעי?!
"אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁזֹּאת הַתּוֹרָה לֹא תְהֵא מֻחְלֶפֶת
וְלֹא תְהֵא תוֹרָה אַחֶרֶת מֵאֵת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ: "
ובאמת התלבטתי כשכתבתי את זה, ויש"כ על התיקון.
הַקְשִׁ֤יבוּ אֵלַי֙ עַמִּ֔י וּלְאוּמִּ֖י אֵלַ֣י הַאֲזִ֑ינוּ כִּ֤י תוֹרָה֙ מֵאִתִּ֣י תֵצֵ֔א וּמִ֨שְׁפָּטִ֔י לְא֥וֹר עַמִּ֖ים אַרְגִּֽיעַ׃ [ישעיה נ"א ד]
"אמר רבי אבין בר כהנא אמר הקב"ה תורה חדשה מאתי תצא, חדוש תורה מאתי תצא" [ויקרא רבה י"ג ג]

היישוב המקובל בין "זאת התורה לא תהא מוחלפת" ל"תורה חדשה מאתי תצא"
היא שהתורה הקיימת תקבל רובדים נוספים של בהירות וביאורים עמוקים עד אשר היא תראה בעינינו כתורה חדשה.
שנזכה...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה