@אפרוח מבושל תודה על הארות....@מאושרת;) קטע יפה!
כן היו בו כמה קטעים קצת מלאכותיים.
מרגש מאד השמע ישראל, אין כמו הפסוק הזה, שמסכם את כל מהותנו.
מתבסס קצת על הרב כהנמן?
@אפרוח מבושל תודה על הארות....
האמת שהתלבטתי על הקטעים האלה...
אבל, בסוף חשבתי שאין מלאכותיות בסיפור האגדה והכל יכול להיות.....
[ועדיין הייתי שמחה לשמוע איך אפשר יותר להוריד אותו למציאות לדעתך...]
האמת שלא עלה לי בראש הרב כהנמן...
כמו שאמרת - אין כמו הפסוק הזה , שמסכם את כל מהותנו....
@אפרוח מבושל תודה על הארות....
האמת שהתלבטתי על הקטעים האלה...
אבל, בסוף חשבתי שאין מלאכותיות בסיפור האגדה והכל יכול להיות.....
[ועדיין הייתי שמחה לשמוע איך אפשר יותר להוריד אותו למציאות לדעתך...]
האמת שלא עלה לי בראש הרב כהנמן...
כמו שאמרת - אין כמו הפסוק הזה , שמסכם את כל מהותנו....
@מוריופ , ריגשת אותי.הלילה בני, אם תקדים לשכב - סיפור לך אבחר.
שמע בני, סיפור קצר, מעולם שכבר נגמר.
כמה זמן עבר מאז? היכן? ואיך? אט לך, ילדי.
שכב בשקט, ילד קט, הסכת לסיפורי:
היה היתה, לפני שנים פיסת חול וטרשים.
מדבר שמם ועזובה, כמעט בלי אנשים.
אלף שלוש-מאות שנים, כן ה-מ-ו-ן של זמן.
חיכתה פיסה של אדמה. למי? לנו, כמובן.
ושבנו, ילד, כן, כבר אז אבותינו בה זכו.
במחיר כבד, כי אז דמים באדמות הומרו.
שבנו אנו - עבריים, באהבה לארץ צבי
והיא פרחה, איך היא פרחה! זכתה לראות עיני
אך ילדי, הן לא תזכור, איך היו ימי גלות...
אחח.. ארץ צבי סבלה קשות מנגע מרירות,
רצועה זרה אליה נספחה, ובה קן מרצחים.
אל תפחד, זה כבר נגמר! זהו רק סיפור דברים.
סבלה הארץ כה רבות משוט החובלים אכזר.
כל עונשי גלות סבלה מרצועה, כל מצוק וצר.
אתה בוכה, ילד טוב? בכה, אני בכיתי גם,
אותם ימים בכה כל מי שהיה בו לב אדם.
היה מפחיד, היה עצוב, דם דמעות ואש...
אבל אז, הסכת ושמע היטב, את שהתרחש:
מתוך החושך הנורא, יהודה עוד ישבה עצבה,
פתאום זה קרה! כן, בן, פתאום הוא - בא!
לא אשכח את השמחה, את האור שבי זרח
איך רצתי לחבק את כל מי שבכיתי כשנלקח
אתה, ילדי, בן גאולה, לא תבין את המתיקות,
של יהודי אבוד כשהוא מצא לפתע את אור האלוקות.
אני בוכה? אה, זו שמחת ליבי. גדולה משאכיל,
אהבתו, וזיו טובו, הכל עלי האציל.
מה שאלת? הרוצחים? כן, בטח הם שילמו!
שבעתיים חרפתם, עד קצה ציפורן - לא נוקו...
עמלק נמחק עד דק, וכל יורשי דת חרבו,
ואנו, כולנו, מראשון עד אחרון, חיים לעומתו.
בבת אחת רצועת צרות הפכה מסכת ניסים,
זכורני איך הלכנו שם, דומעים מצחוק, חשנו כחולמים...
זה כל הסיפור, ילדי, על ארץ ורצועה
על כאב שהפך לשחוק, על ימי שחר הגאולה.
עכשיו, מהר! שכב לישון, נום ילדי הקט,
מחר מעזה למקדש נביא מנחת מחבת.
תודה רבה! שימחת אותיאמן, בקרוב.
הזכיר לי קצת את השיר 'ביקשת בני עוד סיפור ודי', בכוונה?הלילה בני, אם תקדים לשכב - סיפור לך אבחר.
שמע בני, סיפור קצר, מעולם שכבר נגמר.
תודה לה' ותודה לך!@מוריופ מרגש ממש.
אהבתי שכתבת את זה בסגנון של בלדה עם שאלות ותשובות.
האמת שבכלל לא...@מוריופ מרגש ממש.
הזכיר לי קצת את השיר 'ביקשת בני עוד סיפור ודי', בכוונה?
תודה רבה!!
אלה מהם שנשבו, זקוקים עכשיו להרבה מאד רחמי שמיים. אלה שנרצחו, נרצחו לפני שזכו לחזור בתשובה.י וַיְהִי בְּחַג הַסֻּכּוֹת וַיֵּצְאוּ נְעָרִים וּבְתוּלוֹת אֶל הַשָּׂדֶה מִנֶּגֶב לְרֵעִים לָקַחַת לָהֶם מִן הַסַּמִּים הַמְּשַׁגְּעִים:
יא וַיָחוֹגּוּ בְּמִשְׁתֶּה וְשִׂמְחָה שְׁלֹשָׁה יָמִים וּשְׁלֹשָׁה לֵילוֹת, וְיִרְקְדוּ לִפְנֵי הַפֶּסֶל אֲשֶׁר אָמַר לָהֶם ה' לֹא תַעֲשׂוּ לָכֶם פֶּסֶל וְכָל תְּמוּנָה:
@רק תורה, אחד הדברים היותר כנים, קשים ומרגשים שקראתי.
@רק תורה וואו, מדהים!!! קראתי כמה פעמים רצוף, כל פעם נהניתי שוב.
לגמרי כמו ש @שימנלה אמר, זו פשוט פורפוציה אחרת. מזכיר לנו מהי האמת, ומיהו השליט האמיתי כאן.
תודה רבה על הפרגון. מחמם את הלב...@רק תורה , מדהים! כשרון נדיר, וכתוב ברגש יהודי.
מה זה, ביקורת המקרא?!קצת חסר לי האזכור של עובדי ה' שהתבצרו בבתי מדרשות והתחזקו בלימוד התורה.......
תודה רבה על הביקורת!! מעריך מאוד.רק שתי נקודות שהפריעו לי:
1. אין לנו נביאים בימינו ואף אחד לא יכול לדעת אם מה שקרה בארץ בשנה האחרונה היה גורם לזה. איננו יודעים חשבונות שמים.
מסכים עם כל מילה. אין לי עליהם טיפה של ביקורת. אבל האם לדעתך אם הנביאים היו כותבים את הסיפור הם לא היו מציינים את זה?! לדעתי היו מציינים, וכיוון שניסיתי לכתוב את הסיפור ממבט 'נביאי' גם אני ציינתי.אלה מהם שנשבו, זקוקים עכשיו להרבה מאד רחמי שמיים. אלה שנרצחו, נרצחו לפני שזכו לחזור בתשובה.
לא בטוח שנכון לדבר בדיוק על מה שהיה שם במסיבה. למה לנו לעורר עליהם קטרוג? אפשר לדון אותם לכף זכות:
זו היתה מסיבה לבני נוער בעיקר. תינוקות שנשבו. הם לא ידעו עד כה זה חמור. ילדים קטנים אחרי הכל. הגיל הזה הוא לא כל כך בוגר בעקרון. הציבור שלנו יוצא דופן, זכינו. אבל הם לא זכו. מסכנים. המה שמו שהיה שם (ונכון שע"ז זה חמור ולא באתי להפחית) זו סוג של תרבות עתיקה מבחינתם. קצת פולקלור זר ומענין עם ניחוח עתיק. הם לא התכוונו לעבודה זרה.
הם לא זכו להוולד איפה שאנחנו נולדנו.
חשבתי שזה כניסה לנעלים גדולות קצת. יש דברים שמותר לנביא ולנו אסורמסכים עם כל מילה. אין לי עליהם טיפה של ביקורת. אבל האם לדעתך אם הנביאים היו כותבים את הסיפור הם לא היו מציינים את זה?! לדעתי היו מציינים, וכיוון שניסיתי לכתוב את הסיפור ממבט 'נביאי' גם אני ציינתי.
אנחנו צועדים יחד, צועדים את הרגע. לא חושבים את המחר, שיוביל אותנו בחזרה צפונה אל המעקב החודשי המתוכנן מראש. צועדים לעבר השמש, צועדים לעבר שמי-המים. חשים את זיכרונות-הילדות שמפזר החול ברגלינו. הלילה אנחנו ילדים. רק שני ילדים תמימי-מבט ועליזי-חיים.
ההקבלה לילדות והלב הקבור בחול. פשוט יפיפה.אני מלטפת אותו, מחפרת ידיי בתוכו, שולפת את לבי האבוד מתוך הקבר המוגן שהוא יצר בתוכו.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: