נכתב ע"י nar;2367706:האמת היא שבכל לידה, אני מרגישה איך התינוק/ת חסר אונים, נתון כולו לחסדי אחרים ובטוח שכולם נמצאים שם בשבילו. ההתרפקות הזאת, התחושה שהוא/היא כ"כ זקוקים לי ממיסה אותי לחלוטין, ואני מוצאת את עצמי מחזיקה על הידיים את התינוק התורן, ומתמכרת להרגשה הזאת...
נכתב ע"י בפוטנציאל;2368285:התכוונת ביחס לקטע של תא או שלי?
מתענינת
נכתב ע"י תא;2368950:גוגלית- אפשר לשמוע מה מאחורי היצירה שלך? היא מאד מיוחדת...
נכתב ע"י תא;2369571:נראה לי שראיתי את זה גם בעברית אבל אני לא בטוחה ב100%
נכתב ע"י nechami21;2369218:נהנת מאד לקרוא את היצירות!
אן- הקטע היה כתוב יפה...
לגבי הנושא- אם תרצי יש ספר מאד מעמיק (באנגלית) שיצא לאחרונה בנושא מאת גב' מרים קסמן (מרצה ב'נפש יהודי'). תוכלי לראות פרטים עליו http://miriamkosman.com/ .
נכתב ע"י אן;2370421:האמת, כמנחה ב"נפש" זכיתי לשמוע מפי מרים קסמן עצמה מספר פעמים חלק מסדרת הרצאותיה בנושא. וכן, מקווה להגיע לספרה בעז"ה, תודה ! שמחה שנהנית.
התלבטתי לפני שהעליתי את הקטע שלי, כי הנושא שלו מאוד מסוים, ולא רבים יזדהו איתו, אני משערת. כמי שנמצאת בעולם תורני חמש עשרה שנה, אני עדיין עסוקה ב"בירור סוגיות", והסיפור אמיתי ומדויק- בתי באמת האירה את עיניי. (את לבי...)
נכתב ע"י בפוטנציאל;2370442:וזה מנחם? מאד קשה לנו בדורינו לקבל שיתכן ויש למגזר הנשי נחיתות מול הגברים.
נכתב ע"י לתורה יש תשובות שמרגיעות את כולם וכולן. מי שרואה את מכלול העולם :קצת בעייתי, כי לתורה יש גם תשובות שלא מרגיעות בכלל ומכאיבות מאוד. אבל זו תורה.
ולעשות מה שנכון- לא תמיד זה קל.
נכתב ע"י אן;2370490:יפה אמרת.הנחמה היא בראייה הצלולה של ילד. מכירה את הסיפור עם הצדיק ששחה עם שני ילדיו וכשאזלו כוחותיו חשב להשאיר את בתו? שמעתי אותו במספר הרצאות - כנערת סמינר ואח"כ כאשה ואם- והוא גרם לי לכעס גדול ונורא. צריך המון נקיות דעת כדי לשמוע את הסיפור הזה כמו שצריך.
והנה באה לה ילדה טהורת עיניים, ומקבלת בפשטות את אי השוויון. למה? ואת ז ה כמובן לא ממנה ממש למדתי, אלא ב"התברחשות" נוספת ובהתייעצות עם מרים קסמן הנ"ל- כי א י ן שוויון. אין דבר כזה בעולם. והנקודה היא לא השגת שוויון, אלא כל אחד במקומו ובתפקידו. ומה שאנו בוחנים את העולם לפי "מי יותר חשוב", זו שאלה גברית בעיקרה (כוח הגבריות בעולם), שמבטאת צורך בשליטה. בהישגים.
אותי מה שניחם היה, לראות שכאשר ילדה גדלה ויונקת בסביבה תורנית, נושמת תורה ואמונה, הנקודה הזו מסתדרת לה מצוין. ומדובר בגברת שוחרת צדק. התבשמתי מנקיות דעתה.
אגב, המשפט הזה:
קצת בעייתי, כי לתורה יש גם תשובות שלא מרגיעות בכלל ומכאיבות מאוד. אבל זו תורה.
ולעשות מה שנכון- לא תמיד זה קל.
השאלה מי יותר חשוב היא הלכתית במהותהנכתב ע"י אן;2370490:הנחמה היא בראייה הצלולה של ילד. מכירה את הסיפור עם הצדיק ששחה עם שני ילדיו וכשאזלו כוחותיו חשב להשאיר את בתו? שמעתי אותו במספר הרצאות - כנערת סמינר ואח"כ כאשה ואם- והוא גרם לי לכעס גדול ונורא. צריך המון נקיות דעת כדי לשמוע את הסיפור הזה כמו שצריך.
והנה באה לה ילדה טהורת עיניים, ומקבלת בפשטות את אי השוויון. למה? ואת ז ה כמובן לא ממנה ממש למדתי, אלא ב"התברחשות" נוספת ובהתייעצות עם מרים קסמן הנ"ל- כי א י ן שוויון. אין דבר כזה בעולם. והנקודה היא לא השגת שוויון, אלא כל אחד במקומו ובתפקידו. ומה שאנו בוחנים את העולם לפי "מי יותר חשוב", זו שאלה גברית בעיקרה (כוח הגבריות בעולם), שמבטאת צורך בשליטה. בהישגים.
אותי מה שניחם היה, לראות שכאשר ילדה גדלה ויונקת בסביבה תורנית, נושמת תורה ואמונה, הנקודה הזו מסתדרת לה מצוין. ומדובר בגברת שוחרת צדק. התבשמתי מנקיות דעתה.
אגב, המשפט הזה:
קצת בעייתי, כי לתורה יש גם תשובות שלא מרגיעות בכלל ומכאיבות מאוד. אבל זו תורה.
ולעשות מה שנכון- לא תמיד זה קל.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
סילבוס חדש ל-2024!
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
4.06
כ"ז אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
הכירו את טווינמושן
עם גל אקסלרוד
עולם מטורף משל הדמיות! ממשק חדשני שמאפשר לבצע הדמיה כמעט כמו משחק מחשב
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קמז
א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ: