דיון נספח לאתגר אקטואליה

לאלה

משתמש על
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
קבלו אותו - הנספח החדש....
כאן אפשר לכתוב הכל.
 

@Simcha

משתמש מקצוען
ד. פורום מקצועי הוא לא פורום השקפה.
לא דיוני השקפה ולא מחאות ותוכחות על רקע רוחני.
הנוכחים כאן בפורום הם אנשים בוגרים שכבר גיבשו את השקפת עולמם החרדית היטב ועוסקים כל יום בעבודת הבורא, באהבתו ויראתו, בלימוד התורה וקיום המצוות, ביראת שמים ומידות טובות ומאמינים בקדושת התורה.
בתוך מסגרת זו, טווח הדעות וההשקפות מן הסתם גדול. הדרך לא לעסוק בוויכוחי אידאולוגיה כל היום היא פשוט לא להיכנס כלל לנושא הזה.
כמה רחוק ניתן ללכת במגבלות הכללים?
או שמא זהו האתגר שבאתגר..
 

עכביש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
פובליציסטיקה היא חלק מהמקצוע.

בן אדם הביע דעתו. אהבת, טוב. לא אהבת, טוב מאד.

אני מבהיר (לעצמי כמובן. אני וסכיזי אותו ראש)
דיונים על שמירת נספח השמן הטהור, אין מקומָם.
כך גם דיון לגופה של דעה.


אם ילך טוב,
לא משנה.
 

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אני וסכיזי אותו ראש
אני לא זוכר עם מי היה המעשה, יהודי שאינו מעשרה חכמים שבדור ניגש לרב ונשא ונתן לפניו והיו הדברים כחומץ לשיניים. בתגובה אמר לו הרב פלפול נאה באותו נושא. התלהב היהודי ואמר, הלא הוא הדרוש אשר אמרתי, לי ולרב יש ראש אחד.
אכן, הסכים הרב , והראש הזה הוא אצלי.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לכתוב טור אקטואלי מנקודת מבט שונה,
מנקודת מבט שונה - ממה?
העניין בעיני המתבונן...
וסובייקטיבית לחלוטין.
חייבים להיצמד למציאות.
קצת תרתי דסתרי...
טור אקטואליה איננו טור פובליציסטיקה.
איננו בהכרח...
 

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
בעולם הכתיבה יש יותר אפשרות להתפרנס ככותב טורים פוליטיים, מאשר ככותב שירים.
לא מסכים.
כמה אנשים חרדים מתפרנסים מכתיבת טורים פוליטיים?
פלוס-מינוס כמספר העיתונים החרדיים. אולי יש עיתונים שמחזיקים 2-3 פובליציסטים פוליטיים. זהו. לא יותר.
נוסיף לחשבון עוד כמה אתרי חדשות רציניים שמוכנים לשלם על תוכן כזה, ונגיע למשהו כמו שלושים משרות. וגם הן תפוסות. הרי הסיכוי שיעקב ריבלין יתפטר בעתיד הקרוב ויפנה את מקומו לטובת @yonatanr, שווה לסיכוי שמשה גפני יפנה את ראשות ועדת הכספים לטובת @עכביש.

לא שכתיבת שירים מכניסה סכומי עתק. אבל יש שוק לא קטן של כתיבת שירים לשלל מטרות. החל מברכות יום הולדת, עבור דרך מכתב סוף שנה לצוות העובדות, ועד מסיבות סידור ומחזמרים.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
פלוס-מינוס כמספר העיתונים החרדיים. אולי יש עיתונים שמחזיקים 2-3 פובליציסטים פוליטיים. זהו. לא יותר.
יש גם אתרים, ויש גם עיתונים חילוניים.
הסיכוי שיעקב ריבלין יתפטר ויפנה את מקומו לטובת @yonatanr שווה לסיכוי שמשה גפני יפנה את ראשות ועדת הכספים לטובת @עכביש.
שני הדברים יכולים לקרות בעוד כמה עשרות שנים.
לא שכתיבת שירים מכניסה סכומי עתק. אבל יש שוק לא קטן של כתיבת שירים לשלל מטרות. החל מברכות יום הולדת, עבור דרך מכתב סוף שנה לצוות העובדות, ועד מסיבות סידור ומחזמרים.
כוונתי היתה לשירים אישיים, מהסוג שנפתחים עליו כאן אשכולות מדי יום ביומו. כשם שכותב שירים יכול לייצר שירים לפי צורך, כך כותב טור פוליטי יכול לכתוב כתיבה שיווקית. כמדומני שאת שני הסוגים לא רואים כאן.
 

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
ויש גם עיתונים חילוניים
לקחתי בשביל הדוגמא רק את השוק החרדי.
אם אתה מתרחב לשוק הכללי, יש גם עולם רחב מאד של 'פזמונאים' שמוכרים שירים למלחינים וזמרים.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לקחתי בשביל הדוגמא רק את השוק החרדי.
אם אתה מתרחב לשוק הכללי, יש גם עולם רחב מאד של 'פזמונאים' שמוכרים שירים למלחינים וזמרים.
אני לא ממש בטוח שההכשרה של הפזמונאים החרדיים, כוללת את דרישות המלחינים החילונים...
 

לאלה

משתמש על
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי

ראש לשועלים

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פעם ראשונה לי אי פעם באתגרים פה.

...והארץ רעשה וסערה.
המהומה התבררה מהר מאד, כצפוי, כלא מאומה.
על הדרך כמעט העיפו פרופסור ממשרתו כמשנה למנכ"ל משרד הבריאות.
שיהיה.

והשמחה הייתה עד לב שמים.
כתבים דיברו ברגש, ומגישות התפייטו על חוסר הצדק,
והאוטופיה התמידית בה אנו חיים, נפגמה כל כך רק בגלל איש אחד שבכלל לא היה צריך להגיע לתפקידו.
איך העז? - שאלו בלא קול -
בזמן שאנחנו יושבים ויושבות מצונפים ומצונפות באולפנים, רועדים מפחד הקורונה ומתכסים בהגנה תלת שכבתית,
יושב לו ברנש מגודל במשרד הבריאות ומאפשר למיליארדר...

וייצא המרצע מהאריזה -
המיליארדר הוא הבעיה.

עם ישראל, חלקו כמובן, התרגז היום מאד על איתמר גרוטו.
כעס על טדי שגיא, ועל כל המיליארדרים שמוציאים אותנו לחל"ת ואחר כך יש להם את החוצפה לבוא פה לחגוג.
למי יש מצב רוח למסיבות?

ורק אני חשבתי על משהו אחר.
דרכם של תכונות מגונות, שהאדם הסביר עושה מאמץ סביר להצניע אותן, להמעיט מנוכחותן בחוץ ככל האפשר.
לא נעים לאף אחד להתגלות ברחובה של עיר כרעבתן שאינו יודע תכלה, דרך משל.
מתי יחשוף האדם את רעבתנותו, בשעה שיכבה האור באולם מחמת תקלה, או יימצא בחצר חשוכה על יד הבר ואין איש שם על לב, אז ינעץ מזלגות במזונות ומזונות במזלגות ויתחוב הכל בעוצמה מנועית לכיוון בית הבליעה והקרב.

קנאה עזה מרחשת בליבו של אדם מן הישוב, קשה כשאול.
ועל קנאה גדולה שמקנא האדם מן הישוב בבעלי הממון, שונא הוא אותם שנאה גדולה עוד יותר.
וכבר אמרו: גדולה שנאה ששונאים אנשי מעמד הביניים את העשירים, יותר משנאה ששונאים אותם העניים.

לא בנקל תמצאו מתנדב שיגיד בקול צלול: אני. שונא. עשירים.
לא בנקל תמצאו מתנדב שאינו שונא עשירים בלבבו כלל.
ליבי אומר לי, שטדי שגיא עצמו שונא את מרק צוקרברג שנאה עזה.

עד כדי כך הגיעו הדברים,
כאשר לפני שנים מספר מצאו כמה עשירים מרבצי גז בים,
קמה קול צעקה גדולה,
והתגבש קונצנזוס נרחב, שכלל גם אנשים שסברו כי יש לשדוד את המשקיעים לגמרי בכוח הזרוע והחוק.
ורק בעור שיניהם יצאו, העשירים.
סיפור אמיתי, היה.

ורעבתנות זו, ועוד אלף תכונות רעות שלא טרחנו אף פעם לכבות, מתחבאות כמו מצבור בלוני גז בבוידעם שבליבו של כל אחד. ממתינות שם ליום פקודה, היכון הכן וצא.
וביום פקודה, יכלו הברנרים בעולם ולא יכלה הגז שבבלון, בו תרמוש כל חיתו יער, תרמוש ותרמוס כל אשליה שיצר האדם על עצמו אפילו כלפי עצמו.

ואז יעמוד האדם ברחובה של עיר, כשהוא משוכנע שאף אחד אינו מבין את דבריו, ויצעק: אין שוויון; פערי מעמדות; אין אדם ששווה יותר; הנחת סלב'ס; אמון הציבור; אוי ואבוי.
ולא יידע כי אוזניים לאנשים שבכיכר, השומעות היטב את מילותיו:
אני שונא עשירים.
אני רוצה להיות עשיר,
ועד שאהיה עשיר,
לא אנוח ולא אשקוט כל עוד טוב לעשירים וטוב לעולם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה