תעופה נסיעה לאומן לר"ה תשפ"ד

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
בבודפשט הדיוטי פרי ממוקם לפני עמדות מעבר הגבול, שמחולק לפי שערי עליה למטוס.
ולכן:
  1. צריך לשים לב לא להתעכב בדיוטי פרי ולזכור שלא יוכלו לרוץ ברגע האחרון.
  2. לקחת בחשבון שיכולים להיות תורים ועומס בבידוק דרכונים.
  3. לבדוק לפני הבידוק דרכונים שזה המקום הנכון (שער העליה שלכם).
  4. בכל טיסה צריך לשים לב לזמן סגירת השער.
עכשיו מה שלא מובן בהודעה:
איפה עומדים נציגי וויזאייר שלא מאשרים לעלות למטוס?
לאיזה אנשים הם אמרו ולמה?
מי מניח שלא יגיע בזמן?
מאיפה המקור?
אם אפשר להבהיר, תודה.
זה המקור:
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עיריית אומן מודיעה על הנושאים שידונו בישיבה הקרובה ב -10 באוגוסט 2023 בשעה 10:00 בבוקר באולם המושב של המועצה
בין הסעיפים ניתן למצוא גם סעיף העוסק "על הסדר מס התיירים".
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

יועצו של זלנסקי: "לא נסגור גבולות - אך כל מי שנכנס זה על אחריותו בלבד"​

יועצו של הנשיא זלנסקי התייחס להגעת אלפי מתפללים לאומן במהלך חגי תשרי הבאים: "לא נסגור גבולות - אך כל מי שנכנס זה על אחריותו בלבד". הוא הביע חשש כי: "ייתכן שרוסיה תירה טילים - הם ניסו את זה בעבר"​

יועצו של נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, מיכאיל פודוליאק, התראיין לעמיחי שטיין ב'כאן חדשות' והתייחס להגעת אלפי מתפללים לאומן במהלך חגי תשרי הבאים: "לא נסגור גבולות - אך כל מי שנכנס זה על אחריותו בלבד". הוא הוסיף כי: "ייתכן שרוסיה תירה טילים - הם ניסו את זה בעבר".
עוד אמר: "הגבולות יהיו פתוחים, נאפשר כניסת ישראלים. יהיו פרוצדורות בגבולות - רישום וכו'. נדאג לסדר גם באומן - אך אין לנו אפשרות להבטיח את ביטחון הבאים. רוסיה ביצעה ירי לעבר אומן במהלך השנה ואנשים נהרגו. אין ערובה שזה לא יקרה במהלך החג. רוסיה יורה אקראית באנשים ולכן זה מסוכן. כאמור נאפשר לישראלים כניסה דרך גבולות יבשתיים אך מי שנכנס - לוקח את הסיכון על עצמו".

וזה קורה בזמן ששר החוץ אלי כהן מבקר היום במולדובה. כדי להכין את התשתית לכניסת המוני ישראלים לאומן. דרך מעבר הגבול היבשתי. ההערכה היא שעשרות אלפי ישראלים יגיעו השנה.
במשרד החוץ מזכירים את ההמלצה לא לנסוע לאוקראינה - אבל מכינים את התשתית לאפשר לאלה שרוצים להיכנס.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

ממשלת מולדובה תמנה מתאם מיוחד להיערכות מעברם של חסידי ברסלב לאומן​

בסיכום עם שר החוץ כהן הוחלט על ידי נשיאת מולדובה למנות את ראש הסגל של ראש הממשלה, סרג'י דיאקונו, כמי שיתכלל את ההיערכות של ממשלת מולדובה לכל ההיבטים הממשלתיים בתכנון העבודה בשדה התעופה ובגבולות, לקראת ראש השנה

שר החוץ, אלי כהן, קיים ביקור מדיני מוצלח במולדובה, במסגרתו דן בהיערכות המעבר של אלפי חסידי ברסלב בדרכם לקיים את תפילות ראש השנה בציון הקדוש של רבי נחמן מברסלב זיע"א בעיר אומן שבאוקראינה.
לביקור התלווו שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, ח"כ אליהו רביבו, סמנכ"לית אירו-אסיה במשרד החוץ, סימונה הלפרין, שגריר ישראל במולדובה, יואל ליאון, רבה של מולדובה, הרב פנחס זלצמן, ויו"ר מזכירות חסידי ברסלב, נחמן בנשעיה.
במסגרות הפגישות עם נשיאת מולדובה, מאיה סנדו, ועם שר החוץ וסגן ראש ממשלת מולדובה, ניקו פופסקו, עלה בהרחבה נושא ההיערכות לנחיתת אלפי חסידי ברסלב בשדה התעופה בקישינב בימים שלפני ראש השנה, נסיעתם דרך מעברי הגבול הקרקעיים של אוקראינה בדרכם לאומן, וחזרתם לישראל דרך קישינב.
השר פרוש הציג בפגישה את המסקנות שעלו בדיונים שנערכו עד כה בישראל והרעיונות שגובשו יחד עם משרד החוץ ופירט את הנדרש בכדי לאפשר את יישומם. ח"כ רביבו הוסיף והרחיב על הצרכים של החסידים הטסים לאומן ועל הדרכים להקל את השעות הרבות מהיציאה מישראל ועד ההגעה לעיר אומן.
בסיכום עם שר החוץ כהן הוחלט על ידי נשיאת מולדובה למנות את ראש הסגל של ראש הממשלה, סרג'י דיאקונו, כמי שיתכלל את ההיערכות של ממשלת מולדובה לכל ההיבטים הממשלתיים בתכנון העבודה בשדה התעופה ובגבולות.
בתום הפגישות בהובלת שר החוץ התקיימה פגישת עבודה ראשונה במשרד ראש הממשלה, בהשתתפות השר פרוש, ח"כ רביבו, הרב פנחס זלצמן, ונחמן בנשעיה. מטעם ממשלת מולדובה השתתפו ראש הסגל של רה"מ ונציגים בכירים מטעם משרד התחבורה, המשטרה, משמר הגבול ושדה התעופה. בפגישה סוכם על הקמת צוות משותף שיעמוד בקשר שוטף ויקדם את הסיכומים.
מיד לאחר הפגישה קיימה המשלחת הישראלית העוסקת בנושא ההיערכות לנסיעה לאומן סיור עבודה בשטח שדה התעופה, יחד עם מנהל שדה התעופה, קונסטנטין וזיאן, ומנהל משמר הגבול, רוסיאן ואסילוי, בכדי לבחון בשטח את ההצעות שעלו בכדי לייעל משמעותית את זמן הנסיעות והמעברים.
על פי הערכות צפויים עשרות אלפים מהחסידים הנוסעים לאומן לעבור השנה דרך שדה התעופה בקישינב ועל כן ההיערכות המרכזית היא בגזרת מולדובה. במקביל, נמשכים המגעים מול יתר המדיניות הגבולות את אוקראינה, משם צפויים להגיע אלפים רבים נוספים.
יש לציין כי במקביל לעבודה במדינות הגבולות, יש מאמץ דיפלומטי משמעותי בהובלת משרד החוץ מול הרשויות באוקראינה, בכדי להסדיר את מעברי הגבולות בצד האוקראיני ואת נסיעתם הבטוחה של החסידים מהגבול לעיר אומן למרות מצב המלחמה במדינה.
שר החוץ, אלי כהן: "ההגעה הצפויה של עשרות אלפי מתפללים לאומן היא אתגר גדול. בשיחותיי עם הנשיאה ושר החוץ הודיתי להם על הנכונות במציאת המנגנון היעיל והבטוח ביותר עבור אותם ישראלים שיבחרו לעבור דרך מולדובה השנה בדרכם לאומן".
שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "אנחנו חותמים ביקור קצר אך משמעותי במולדובה, שצפויה להיות שער הכניסה המרכזי למבקשים להסתופף בצילו של רבי נחמן מברסלב זיע"א באומן לראש השנה. בעזרתו של שר החוץ, יחד עם ח"כ רביבו, הצלחנו לסכם על הקמת צוותי עבודה יעילים ובעזרת ה' נוכל לקדם שיפורים במעבר החסידים לאוקראינה".
ח"כ אליהו רביבו: "מפגישותינו עם גורמי הממשל הבכירים במולדובה והצוותים המקצועיים בשטח – אני נכון לומר שקיים רצון אמיתי לעבוד בשיתוף פעולה ולסייע לרבבות ישראלים בדרכם לקברו של רבינו. אני רוצה להודות לשר החוץ אלי כהן, על שנתן לי את ההזדמנות לקחת חלק בביקור ההיסטורי, על ההירתמות, הרצון והעזרה הבלתי מתפשרת של השר לסייע לחסידות ברסלב – שאני חלק ממנה ומציגה בכנסת ישראל. כמו כן, ברצוני להודות לשר מאיר פרוש, על תרומתו האדירה לחסידות אותה הוא מייצג בממשלה".
רבה של מולדובה, הרב פנחס זלצמן: "ביקור שר החוץ אלי כהן והשר פרוש תרם רבות לביצוע התוכניות האופרטיביות שהצענו ביחד עם צוותי השטח של הקהילה. הממשל המולדובני והפקידים הבכירים הביעו הערכה רבה למעורבות והאחריות של הממשלה הישראלית להבטחת שלומם של המתפללים הרבים שיעברו במולדובה לקראת ראש השנה באומן".
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מאיפה אתה יודע מה כתוב?
תעלה איזה מקור, או שתסביר כדי שיהיה מזה תועלת.
זה לפי מה שעשה עבורנו מרן הAI... :

לפי הכתבה שבקישור:
הכתבה מתארת מקרים רבים של ישראלים שטסו מנמל התעופה בבודפשט לישראל עם חברת ויז אייר, ולא הצליחו לעלות על המטוס שלהם בגלל סגירה מוקדמת של שער העלייה למטוס (הבורדינג).

עשרות נוסעים ישראלים שאמורים היו לטוס ביום שישי האחרון מבודפשט לתל אביב עם ויז אייר, גילו לאחר קניות בדיוטי פרי שאינם יכולים לעלות למטוס כי הגיעו באיחור לבורדינג. נציגי ויז אייר אמרו להם שהבורדינג נסגר, למרות שעוד היו אנשים בתור והמטוס עמד על הקרקע. הנוסעים נאלצו לקנות כרטיסים חדשים.

זו לא הפעם הראשונה שזה קורה בבודפשט. בחודשיים האחרונים היו מקרים דומים שבהם נוסעים לא הורשו לעלות למטוס בטענה שהבורדינג נסגר.

הסיבה לכך היא שבבודפשט ביקורת הדרכונים מתבצעת אחרי הדיוטי פרי, כך שמי שמאחר קצת אחרי הקניות לא מקבל אישור לעלות למטוס מתוך הנחה שלא יספיק להגיע בזמן.

מקרים דומים קרו גם בנמל התעופה ברלין עם חברת ריינאייר.

הכתבה מתארת עדויות של נוסעים שסיפרו על סגירה מוקדמת של הבורדינג בבודפשט ללא הודעה מוקדמת, מה שגרם להם להחמיץ את הטיסה ולקנות כרטיסים חדשים.
מובן? ...
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
והנה ההודעה הרשמית של משטרת אוקראינה: (ראה לעיל כתבות בנושא)

שוטרי אכיפת החוק השתתפו בפגישה בנושא אמצעי אבטחה במהלך חגיגת ראש השנה

בפגישה השתתפו סגנית השגריר יוצא הדופן והבכיר של ישראל באוקראינה הגב' לירון פינקלשטיין, נציגי הרשויות האזוריות והמקומיות, ראש המנהלת הראשית של המשטרה הלאומית במחוז צ'רקסי ויאצ'סלב גורין וסגנו סלחי קובלנקו.

אחד הנושאים המרכזיים שנדונו במהלך הפגישה היה אמצעי אבטחה במהלך חגיגת ראש השנה היהודי.

ויאצ'סלב גורין ציין כי אמצעי האבטחה יתחזקו. מטרתם העיקרית היא להבטיח ביטחון מלא בשטח אומן בתנאי מלחמה.

"אנו מבינים שלמרות העצה לעולי הרגל להימנע ככל האפשר מביקור באומן, לאור המלחמה, המאמינים עדיין יבואו לחגוג את ראש השנה. אנחנו, בתורנו, לקחנו בחשבון את הניסיון של השנים האחרונות, ומוכנים להבטיח בטיחות וסדר", אמר ראש מרחב המשטרה.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
1691562839449-ed94d55f-1d59-4021-9c45-ece9c7d7ed0f-image.png
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ולכאו' מה שקרה שם (לא יודע מה) יכול לקרות בכל מקום.
הנקודה היא (כפי שציינת בעצמך) שבבודפשט ביקורת הדרכונים נעשית אחרי הדיוטי פרי

ביקשתי מAI עוד כמה פרטים בשבילך:
כאן כמה פרטים נוספים על הכתבה:

הכתבה מציינת שמדובר בטיסות של חברת ויז אייר, שהיא חברת תעופה לואו-קוסט (מחירים זולים) שפועלת מנמל התעופה בבודפשט.

חלק מהנוסעים ציינו שהגיעו לשער העלייה למטוס כ-10 דקות אחרי שנפתח, ורק כ-35 דקות לאחר מכן כבר סגרו אותו.

באחד המקרים, כ-60 נוסעים נותרו בשדה התעופה למרות שעוד היו נוסעים לפניהם בתור. החברה הקדימה את שעת הבורדינג ב-45 דקות ללא אזהרה.

חלק מהנוסעים ציינו שהמתינו שעות ארוכות בשדה התעופה ללא מענה או סיוע מנציגי החברה. בסופו של דבר נאלצו לרכוש כרטיסים יקרים יותר בחברות תעופה אחרות כדי לחזור לארץ.

הכתבה מסבירה שהבעיה נובעת ממיקום ביקורת הדרכונים בבודפשט, שנמצאת אחרי אזור הדיוטי פרי. זה גורם לעיכובים ואיחורים של הישראלים, ולכן הם מאחרים לבורדינג.

בשדה התעופה בברלין החלו לפתור את הבעיה עם כריזות בעברית ואנגלית על סגירה מוקדמת. נראה שבבודפשט עדיין לא פותרים את זה.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
הנקודה היא (כפי שציינת בעצמך) שבבודפשט ביקורת הדרכונים נעשית אחרי הדיוטי פרי

ביקשתי מAI עוד כמה פרטים בשבילך:
עדיין מוזר מאד.
יש שעת סגירת השער על הכרטיס!
אם סגרו לפני זה, זה בעיה קשה וחוסר אמינות (ב2 חברות מובילות?!).
ואם כן זה לא קשור לדיוטי פרי או לדרכונים...
אם סגרו בזמן על מי הטענה? על הקשחת הנהלים? ומה היה הסיפור?
לי טורקיש איירליינס סגרו פעם בפנים, כשהגיע שעת הסגירה, לפני שנים רבות.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

יועצו של זלנסקי: "לא נסגור גבולות - אך כל מי שנכנס זה על אחריותו בלבד"​


עוד אמר: "הגבולות יהיו פתוחים, נאפשר כניסת ישראלים. יהיו פרוצדורות בגבולות - רישום וכו'.
מה זה אומר?
ירשמו כל יהודי שנכנס לאוקראינה כדי לעמוד על כמות הבאים לאומן?
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

אנו ממליצים לעולי הרגל להימנע ככל האפשר מביקור באומן, טבורץ​

כעת מתפרסם גם בארץ
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לאלה המתכוונים לנסוע באוטובוסים סדירים מפולין שימו לב להודעה הבאה:

משרד הקהילות, השטחים והתשתיות של אוקראינה מכריז על תחילת הרפורמה בענף הסעות הנוסעים הבינלאומיות כדי לשפר את איכות השירותים והמתקנים. השלב הראשון היה אימות קווי האוטובוס, כולל ייעול רשימת קווי האוטובוס הבינלאומיים.


"המשרד יוצא כעת לשינויים רחבי היקף בתחום התחבורה הבינלאומית באוטובוסים. הצעד הראשון הוא לוודא שכל הקווים הבינלאומיים יהיו בעלי רשימה עדכנית. זה יאפשר לנו לראות את המצב האמיתי עם התחבורה ו, בפרט, לתכנן את עבודת שירות eChecha (- תור אלקטרוני. ראה דיווחינו כאן) למעבר הגבול באוטובוס. בנוסף, אימות כל המסלולים עוסק באפשרות להרחיב את השוק. הרי אם נתיב מסוים קיים רק על הנייר, מוביל אחר לא יכול לפתוח מסלול ולספק את השירותים הרלוונטיים", מדגיש סחי דרקך, סגן השר לפיתוח קהילתי, פיתוח שטחים ותשתיות.

בסך הכל נסגרו כעת באוקראינה 280 קווי אוטובוס:

- 118 קווי אוטובוס מפולין לאוקראינה (כולל אלה שלא היו להם האישורים המתאימים מפולין);

- 140 מסלולים מאוקראינה לרוסיה;

- 22 מסלולים מאוקראינה לפולין (הרשימה נוצרה על בסיס בקשות שהגישו המובילים עצמם).


בנוסף, לדברי סרגיי דרקך, לאחר השלמת אימות המסלולים בין אוקראינה לפולין, יינקטו צעדים דומים עם קווי אוטובוסים המובילים מ/אל מדינות אחרות.

עוד מדגישים בסוכנות כי תוקדש תשומת לב מיוחדת לצירים העוברים בשטחים הכבושים זמנית. חלק מהמסלולים הללו אינם מיושמים כיום במלואם, וחלקם אינם מתפקדים כלל, ולכן יש צורך בתיקון יסודי. על מנת שמסלולם של אוטובוסים כאמור ישתנה או יבוטל לחלוטין, על המוביל לפנות למשרד בבקשה מתאימה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  1  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה