תעופה נסיעה לאומן לר"ה תשפ"ד

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

Ukrzaliznytsia ממשיכה בפיתוח תשתית לשילוב האיחוד האירופי: מסלול יורו* יופיע בין צ'ופ לאוז'הורוד​

Ukrzaliznytsia החלה בבניית המסלול האירופי Chop-Uzhhorod - אחד הפרויקטים של התוכנית האסטרטגית לפיתוח תשתית רכבת לשילוב אוקראינה באיחוד האירופי. ב-11 באפריל, בנוכחות ראש ממשלת אוקראינה דניס שמיגל ויו"ר מועצת המנהלים של JSC "Ukrzaliznytsia" יבגייני לושצ'נקו, התקיימה הנחת החוליה הראשונה של רשת האדומים של ה-Eurotrack החדש.
"היום אנחנו פותחים תהליך בנייה של פרויקט חשוב - יצירת ה-Eurotrack הראשון מצ'ופ לאוז'הורוד. פרויקט זה לא רק יגביר את נוחות תנועת הנוסעים ויפיץ מחדש את זרימת הנוסעים, אלא גם יספק לנו הזדמנויות לוגיסטיות חדשות להובלת מטענים, ויקל על מחסומי התנועה. אוז'הורוד הופכת למרכז האזורי הראשון שמחובר לאירופה באמצעות מסילת רכבת בסגנון אירופאי", הדגיש דניס שמיהל.
"התחלנו ביישום הפרויקט, כעת אנו מסיימים את עבודות ההכנה ושלב הבנייה המרכזי יחל במאי. תיעוד הפרויקט ובדיקת ההיתכנות פותחו על חשבון תקציב המדינה בשנים 2021-2022. הפרויקט ייצא לפועל עם מימון משותף של 50% מענק מקרן האיחוד האירופי Connecting Europe Facility (CEF).
Ukrzaliznytsia קיבלה את ההזדמנות ליישם את הפרויקט הזה כתוצאה מהשתתפות מוצלחת בבחירה התחרותית של פרוייקטי CEF בשנת 2022. הסכום הכולל של הפרויקט הוא 1.3 מיליארד UAH. תקופת הפרויקט היא 14 חודשים", אמר ראש Ukrzaliznytsia ייבגייני לושצ'נקו.
הפרויקט מספק:
  • בניית 22 ק"מ של מסילת רכבת בתקן אירופאי
  • שחזור של מבנים מלאכותיים, חפצים ורשתות של תמיכה הנדסית
  • ציידו את המסלול בהתקני ריכוז חצי-אוטומטיים דו-כיווניים ושיגור מיקרו-מעבד.
יישום הפרויקט יאפשר להשיק קווי נוסעים ישירים ב-Eurorail מאוז'הורוד למדינות אירופה, וכן להעביר רכבות מכל אזורי אוקראינה לנסיעות נוספות למדינות אירופה.
בנוסף, בשלב הבא, מתוכנן לחשמל את המסלול האירופי החדש בקוטר 1435 מ"מ בקטע צ'ופ - אוז'הורוד. ייבגייני לושצ'נקו דיווח כי Ukrzaliznytsia הגישה בקשה להשתתף בתחרות פרויקט CEF החדשה למימון שיתוף במענקים.
כמו כן, מתוכנן לבצע ביסוס טכני וכלכלי להרחבה אפשרית של מסלול היורו מאוז'גורוד ללבוב, אשר יהווה צעד חשוב להצטרפות לבוב לשני מסדרונות התחבורה ה-TEN-T האירופיים - הריין-דנובה והים התיכון. .
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

Ukrzaliznytsia ממשיכה בפיתוח תשתית לשילוב האיחוד האירופי: מסלול יורו* יופיע בין צ'ופ לאוז'הורוד​

Ukrzaliznytsia החלה בבניית המסלול האירופי Chop-Uzhhorod - אחד הפרויקטים של התוכנית האסטרטגית לפיתוח תשתית רכבת לשילוב אוקראינה באיחוד האירופי. ב-11 באפריל, בנוכחות ראש ממשלת אוקראינה דניס שמיגל ויו"ר מועצת המנהלים של JSC "Ukrzaliznytsia" יבגייני לושצ'נקו, התקיימה הנחת החוליה הראשונה של רשת האדומים של ה-Eurotrack החדש.
"היום אנחנו פותחים תהליך בנייה של פרויקט חשוב - יצירת ה-Eurotrack הראשון מצ'ופ לאוז'הורוד. פרויקט זה לא רק יגביר את נוחות תנועת הנוסעים ויפיץ מחדש את זרימת הנוסעים, אלא גם יספק לנו הזדמנויות לוגיסטיות חדשות להובלת מטענים, ויקל על מחסומי התנועה. אוז'הורוד הופכת למרכז האזורי הראשון שמחובר לאירופה באמצעות מסילת רכבת בסגנון אירופאי", הדגיש דניס שמיהל.
"התחלנו ביישום הפרויקט, כעת אנו מסיימים את עבודות ההכנה ושלב הבנייה המרכזי יחל במאי. תיעוד הפרויקט ובדיקת ההיתכנות פותחו על חשבון תקציב המדינה בשנים 2021-2022. הפרויקט ייצא לפועל עם מימון משותף של 50% מענק מקרן האיחוד האירופי Connecting Europe Facility (CEF).
Ukrzaliznytsia קיבלה את ההזדמנות ליישם את הפרויקט הזה כתוצאה מהשתתפות מוצלחת בבחירה התחרותית של פרוייקטי CEF בשנת 2022. הסכום הכולל של הפרויקט הוא 1.3 מיליארד UAH. תקופת הפרויקט היא 14 חודשים", אמר ראש Ukrzaliznytsia ייבגייני לושצ'נקו.
הפרויקט מספק:
  • בניית 22 ק"מ של מסילת רכבת בתקן אירופאי
  • שחזור של מבנים מלאכותיים, חפצים ורשתות של תמיכה הנדסית
  • ציידו את המסלול בהתקני ריכוז חצי-אוטומטיים דו-כיווניים ושיגור מיקרו-מעבד.
יישום הפרויקט יאפשר להשיק קווי נוסעים ישירים ב-Eurorail מאוז'הורוד למדינות אירופה, וכן להעביר רכבות מכל אזורי אוקראינה לנסיעות נוספות למדינות אירופה.
בנוסף, בשלב הבא, מתוכנן לחשמל את המסלול האירופי החדש בקוטר 1435 מ"מ בקטע צ'ופ - אוז'הורוד. ייבגייני לושצ'נקו דיווח כי Ukrzaliznytsia הגישה בקשה להשתתף בתחרות פרויקט CEF החדשה למימון שיתוף במענקים.
כמו כן, מתוכנן לבצע ביסוס טכני וכלכלי להרחבה אפשרית של מסלול היורו מאוז'גורוד ללבוב, אשר יהווה צעד חשוב להצטרפות לבוב לשני מסדרונות התחבורה ה-TEN-T האירופיים - הריין-דנובה והים התיכון. .
קצת הסבר על ההודעה ומשמעותה:
מסלול יורו או יורו טראק
היא מסילת רכבת ברוחב אירופאי ששונה מרוחב מסילות הברזל באוקראינה.
כיום ישנם מסילות כאלה עד למונקאטש דרך צ'ופ ועד לרווה רוסקה מפולין, מצד שני ישנה מסילה אוקראינית עד לפשמישל, ולכן הנסיעה דורשת החלפות, או החלפת גלגלים שלוקח הרבה זמן ומשאבים בקווי קייב ורשה וקייב וינה.
הרחבת המסילה לאוז'גרוד (יחד עם תוכנית למסילה ממדיקה ומרווה רוסקה ללבוב) יגרמו לרכבות ישירות מסלובקיה והונגריה לאוז'גרוד משם יש יותר אפשרויות לרכבות המשך ברחבי אוקראינה, ובנוסף לכאורה יגבירו את קצב הרכבות החוצות את הגבול.
חיבור אוזגרוד ולבוב יאפשרו להעביר רכבות מהונגריה לפולין דרך אוקראינה (ודחיפת האף למערך התחבורה האירופי) שהיום נאלצים להסתובב מסביב לסלובקיה, שעם החתמת דרכונים תוך כדי נסיעה ועל מסילה חדשה וחדישה יהיו מהירים יותר מהרכבת שיש כיום (בודפשט - פשמישל).

רק שהסיום של המקטע הזה הוא מתוכנן לערב שבועות שנה הבאה, ויהיה רלוונטי ל(שבועות ו)ראש השנה תשפ"ו הבעל"ט... והקטע ללבוב כנראה יקח עוד זמן...
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
בעקבות המצב המעורער בארה"ק נערכים באומן להילולת התנא האלוקי רשב"י זיע"א

לקראת הילולת רשב"י בל"ג בעומר המתקרב, רבבות אלפי ישראל שרויים בצער בשל המצב הכואב, בו נמנעת העלייה המסורתית הקבועה אל ציונו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א ביום ההילולא – ל"ג בעומר, עקב המצב הביטחוני והגבלת הרשויות.
בעקבות המצב מסתמנת התעוררות גדולה ומשמעותית בקרב חסידי ברסלב רבים לנסיעה לאומן, לקיים את הילולת הרשב"י אצל הצדיק ולהתפלל על קברו של רבי נחמן ביום המסוגל ל"ג בעומר.
לנוכח הגידול המשמעותי במספר המתפללים העתידים להגיע לאומן לקראת ל"ג בעומר תשפ"ד, פעילי איחוד ברסלב באומן נערכים לקיום ההילולה בחצר ציון רבי נחמן. בין השאר, נערכים באיחוד להגדיל משמעותית את שטח מעמד ההדלקה שמתקיים בחצר ציון רבי נחמן מידי שנה, כדי לאפשר למתפללים הרבים הצפויים להגיע להשתתף במעמד ההדלקה, וכן נערכים לקיום ריקודים במשך היום בחצר הציון על פי המתכונת הנהוגה מידי שנה בחצר הרשב"י במירון.
בנוסף עובדי איחוד ברסלב החלו להיערך לסעודת ענק לכבוד הילולת רשב"י שתתקיים במתחם הציון באומן, להקמת עמדות לתגלחת הילדים – חלאקה, ולחלוקת כיבוד קל לבאים.
יו"ר איחוד ברסלב הרב נתן בן נון אומר כי חסידי ברסלב באוקראינה בשנים עברו נהגו תמיד לנסוע לאומן ביום ל"ג בעומר ולהרבות בתפילה על קברו של רבי נחמן. ועכשיו, עקב הנסיבות, חוזרת העטרה ליושנה ושוב תתקיים הילולת הרשב"י על ציונו הקדוש של רבי נחמן מברסלב באומן.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

ל"ג בעומר באומן: מאות השתתפו בהדלקה​

ל"ג בעומר באומן אוקראינה: מאות השתתפו הלילה בהדלקה לכבוד רשב"י במתחם הציון. בצאת השבת התאספו מאות האורחים יחד עם תושבי הקהילה היהודית באומן להדלקה​

בעקבות הגבלות הרשויות על הנסיעה לציון הרשב"י במירון רבים מחסידי ברסלב נסעו אל קברו של הצדיק רבי נחמן מברסלב בעיר אומן שבאוקראינה, כדי לחגוג את הילולת רשב"י סמוך לציון הקדוש ולהעתיר בתפילה ביום ל"ג בעומר המסוגל לישועות גדולות על קברו של רבינו הננמ"ח זיע"א.
פעילי איחוד ברסלב באומן נערכו מראש לקראת הגעת המתפללים הרבים והתכוננו לקיים מעמד הדלקה מכובד בחצר ציון רבי נחמן בליל ל"ג בעומר, וסעודת הילולה לכבוד רשב"י ביום ל"ג בעומר בצהרים.

מיד בצאת השבת התאספו מאות האורחים יחד עם תושבי הקהילה היהודית באומן להדלקה לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי בריקודים ובמחולות לכבוד שמחת הילולת רשב"י.
בקהל נצפו ילדי חלאקה רבים שהגיעו לערוך את שמחת החאלקה על קברו של רבי נחמן עקב ההגבלות לנסוע למירון כנהוג מידי שנה ביום ל"ג בעומר.
fa957be098a34f6716d5.jpg
ל"ג בעומר באומן | צילום: איחוד ברסלב באומן
b9c1f1317720bf70dd89.jpg
ל"ג בעומר באומן | צילום: איחוד ברסלב באומן
27205be7eddede729d02.jpg
ל"ג בעומר באומן | צילום: איחוד ברסלב באומן
02aaf1fbc30863183751.jpg
ל"ג בעומר באומן | צילום: איחוד ברסלב באומן
98c653e6785e29f52af4.jpg
ל"ג בעומר באומן | צילום: איחוד ברסלב באומן
3b5130e37824c0a17055.jpg
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אחד מנמלי התעופה ששימש את אנ"ש בדרכם לאומן נהרס היום בתקיפה רוסית:

רוסיה פגעה בנמל התעופה הבינלאומי זפורוז'יה​


תמונה


סגן העם מוסה מגומדוב פרסם תמונה של מסוף נמל התעופה הפגוע של זפורוז'יה.
"עוד שדה תעופה נאה נהרס, הפעם בזפוריז'יה. שרוף בגיהנום. בהחלט יש גיהנום אישי נפרד למי שהורס את שדות התעופה שלנו, שערי החופש", כתב מגומדוב בטלגרם ופרסם תמונה של הטרמינל הפגוע.
תמונה

בתמונה למטה: נמל התעופה קודם הפגיעה:
1716823052629.png
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ישראל במקום השביעי בכמות הנכנסים לאוקראינה!

לפי הנתונים הרשמיים שסופקו על ידי שירות משמר הגבול הממלכתי של אוקראינה, 536,729 אזרחים זרים נכנסו לאוקראינה בין ה-1 בינואר ל-1 באפריל 2024. (שלושה החודשים הראשונים של השנה הלועזית) יש לציין שבשנת 2023, כמעט 2.5 מיליון זרים ביקרו באוקראינה.

המדינה המובילה היא מולדובה, עם 233,393 זרים שנכנסו לאוקראינה ברבעון הראשון של 2024. רומניה מדורגת במקום השני - 103,766 איש, ופולין במקום השלישי - 41,139 איש.

במקום הרביעי הונגריה - 28,431

5 סלובקיה - 15,336

6. טורקיה - 12,630

7. ישראל - 9,200

8. גרמניה - 8,742

9. ארה"ב - 8 389

10. סוריה - 7,731
 
נערך לאחרונה ב:

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
איך זה יכול להיות?
כ"כ מעט?

אפילו אם נגזים ונאמר שחצי מהסכום הנ"ל נסעו לר"ה אז 4,600 איש בלבד.
שים לב! זה לא כולל את ראש השנה ולא את שבת חנוכה, מדובר על נתונים מתחילת 2024 עד סוף חודש 03 2024 (סה"כ שלושה חודשים!) וזה בהחלט הרבה.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
תגובה לקונית שהשיבו לי כעת:
Оплата неможлива закордонними картками, зняти обмеження не можна.
תרגום: לא ניתן לבצע תשלום בכרטיסים זרים, ולא ניתן להסיר מגבלות אלו.
בשורה משמחת!!!
נראה כי הבעיה הסתדרה
מכמה נסיונות שבוצעו כעת נראה כי ניתן לשלם גם באמצעות כרטיסי אשראי זרים!

אם כן סיכום הדברים:

  • חברת הרכבות האוקראינית השיקה אתר חדש הפתוח לגלישה מהארץ. כתובת האתר: https://booking-new.uz.gov.ua/
  • האתר פתוח מהארץ בשונה מהאתר הרגיל שהיה חסום.
  • ניתן לרכוש גם כרטיסים בינ"ל לפשמישל ולחלם וכד'
  • על מנת לחפש יש להחליף את שפת האתר מאוקראינית לאנגלית בתחתית העמוד, או להכנס ישירות לכתובת של האתר בשפה האנגלית https://booking-new.uz.gov.ua/en
  • לורשא וינה בודפשט וכו' לא ניתן משום שצריך אימות מיוחד באפליקציה האוקראינית דיה, שניתנת לשימוש לאזרחי אוקראינה בלבד!
  • ההתחברות והרכישה באתר החדש מתבצעת רק באמצעות חשבון משתמש.
    ובשונה מהאתר הישן בו ההרשמה התבצעה ע"י כתובת אימייל,
    באתר החדש ההרשמה וההזדהות הוא רק ע"י מספר פלאפון אוקראיני (או ארופאי. אין אפשרות למספ' ישראלי)
    בשעת ההרשמה נשלח SMS לאימות.
  • ניתן לרכוש כרטיסים גם באמצעות כרטיסי אשראי זרים
    כל מי שנתקל בבעיה בתשלום נשמח שיעדכן כאן או כאן לטובת הכלל
 
נערך לאחרונה ב:

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
תמיכה באוקראינה: המטוס של SkyUp שמצטרף לצי של ארקיע.

חברת ארקיע חתמה אמש על הסכם לחכירה של מטוס מדגם בואינג 737-700 אשר שייך לחברת התעופה האוקראינית SkyUp. ההסכם הוא לחכירה רטובה, כלומר חברת התעופה האוקראינית היא זו שתפעיל את הטיסות ובתוך כך תספק את המטוס וצוות האוויר, כאשר לכל טיסה יתלווה דייל דובר עברית של ארקיע. המטוס החדש צפוי להצטרף לצי המטוסים של ארקיע ויתחיל לטוס בשירות החברה החל מתחילת יוני ועד לסוף אוקטובר.

חברת SkyUp היא חברת תעופה אוקראינית בעלת צי של 13 מטוסי בואינג 737. לפני המתקפה של רוסיה על אוקראינה היה בסיס החברה בקייב והיא הפעילה החברה טיסות גם מתל אביב. לאחר תחילת המלחמה וסגירת המרחב האווירי של אוקראינה, עברה SkyUp להציע לחברות תעופה זרות לחכור את מטוסיה, בין היתר כתמיכה בחברת התעופה ובאוקראינה.

המטוס שצפוי להצטרף לצי של ארקיע הוא בעל 148 מושבים במחלקת תיירים. מדובר במטוס ייחודי אשר צבוע בצביעה מיוחדת, המטוס המדובר כבר ביקר בישראל בעבר במסגרת טיסות של חברת SkyUp בקו קייב תל אביב. למטוס המדובר מדגם 737-700 טווח טיסה של 6,230 ק״מ מה שייאפשר לארקיע להפעיל את רוב היעדים שלה באמצעותו.

עוז ברלוביץ, מנכ”ל ארקיע: “המטוס הנוסף אשר יצטרף לצי המטוסים, יאפשר לנו להגדיל את כמות הטיסות ובכך לתת מענה לביקוש הגדול של הנוסעים בעונת הקיץ הקרובה. בנוסף מהלך זה יאפשר להמשיך ולהרחיב את מפת היעדים של החברה, מעבר ל-27 שארקיע כבר טסה אליהם כיום.”
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
החל מהשבוע ״סאן דור״ חוזרת לפעול מטרמינל 1, וגם תזכה את הנוסעים על ההפרש בעלות המיסים.

בין היעדים הרלוונטיים של סאן דור אליהם יועתקו הטיסות לטרמינל 1 ניתן למצוא אף את קישינב במולדובה, שרבים מאנ"ש טסים בקו זה.

בנוסף אל על הודיעה שתזכה את הנוסעים שטיסתם הועברה מטרמינל 3 לטרמינל 1 בהפרש המיסים שהחברה משלמת לרשות שדות התעופה. המיסים שמשלמת החברה על כל נוסע דרך טרמינל 1 נמוכה ב-14$ מהעלות לנוסע בטרמינל 3 וזה גם יהיה ההפרש שבו יזוכו הנוסעים. ההחזר יתבצע באופן אוטומטי לאמצעי התשלום. עם זאת, ללקוחות אשר ביצעו את ההזמנה דרך סוכני נסיעות חשוב לשים לב שההחזר יעשה דרך הסוכנות. במקרה של סוכנויות אינטרנטיות, כאשר אפשר להעריך שיהיה מאתגר יותר לקבל את ההפרש.

באל על גם מציינים כי ההפרש בגובה מס הנמל יאפשר לסאן דור להוזיל את מחירי הטיסות שימריאו מטרמינל 1.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
שלושה קווי אוטובוס חדשים מאוקראינה לשדות תעופה במולדובה, פולין והונגריה!


FlixBus תשיק חיבורים בינלאומיים חדשים מאוקראינה!
החברה האירופית והמפעילה הגדולה ביותר של תחבורה אוטובוסים באירופה - FlixBus הודיעה על השקת שלושה קווים בינלאומיים מאוקראינה בבת אחת: קייב - קישינב דרך אודסה ושדה התעופה קישינב, טרוסקאבץ - מודלין דרך לבוב וורשה, וויניצה - בודפשט דרך נמל התעופה של בודפשט. .

מסלולים מלאים של הקווים החדשים:

3292: קייב – בילה צרקווה – אומן – אודסה – נמל התעופה הבינלאומי של קישינב – קישינב
זהו הקו הראשון של FlixBus מאוקראינה למולדובה, הוא מופעל במשותף עם השותף Transmarine. אוטובוסים נוסעים במסלול זה מדי יום. קו זה כולל גם קווים פנימיים חדשים דרך אוקראינה.

N3243: Truskavets – Drohobych – Stryi – לבוב – ורשה – Novy Dvir Mazowiecki (שדה התעופה מודלין).
יציאה N3243 תהיה 3 פעמים בשבוע החל מה-1 ביוני. מטרוסקאבץ - יציאה בימים שלישי, חמישי ושבת. האוטובוס ייצא בשעה 19:20 מטרוסקאבץ, בשעה 21:25 מתחנת האוטובוסים לבוב סטריסקי ובשעה 22:00 מתחנת האוטובוסים לבוב דווירצבה, יגיע לוורשה בשעה 06:50 למחרת ובשעה 07:55 לשדה התעופה מודלין.

לכיוון החזרה, האוטובוס ייצא בימים רביעי, שישי וראשון. יציאה משדה התעופה מודלין בשעה 20:55, מוורשה בשעה 22:00, האוטובוס יגיע ללבוב בשעה 07:50 לתחנת האוטובוס Dvirtseva ובשעה 08:26 לתחנת האוטובוסים Stryi. הוא יגיע לתחנה הסופית - Truskavets - בשעה 10:30.

זהו החיבור הישיר הראשון של FlixBus בין לבוב לנמל התעופה מודלין. ל- FlixBus כבר יש קו פעיל בין קייב למודלין, כרגע ההצעה תכסה גם את לבוב.

N3283: ויניציה - חמלניצקי - טרנופול - איבנו-פרנקיבסק - קאלוש - סטרי - מוקצ'בו - אוז'הורוד - נמל התעופה של בודפשט - בודפשט (נפליג'ט)
הטיסה הראשונה מתוכננת ל-2 ביוני מוויניצה, שתצא פעמיים בשבוע. אוטובוסים ייצאו מוויניצה ביום חמישי וראשון בשעה 09:20 בבוקר, מחמלניצקי בשעה 11:25, מתחנת הרכבת טרנופול בשעה 13:35, מאיוונו-פרנקיבסק בשעה 16:20 ומאוז'הורוד בשעה 10:05. אחר הצהריים. הם יגיעו לשדה התעופה של בודפשט בשעה 5:40 בבוקר למחרת ולתחנת האוטובוס Nepliget בבודפשט בשעה 6 בדיוק.

כך, הנסיעה מויניציה לבודפשט תימשך 21 שעות ו-40 דקות, בהתחשב בעצירות ובזמן המתוכנן לחציית הגבולות.

לכיוון החזרה ייצאו אוטובוסים בכל שני ושישי, שיצאו מבודפשט בשעה 22:30, מנמל התעופה של בודפשט בשעה 22:55, מגיעים לאוז'הורוד בשעה 07:25 למחרת בבוקר, לפרנקיבסק בשעה 13:10, לטרנופול בשעה 15:55, לחמלניצקי בשעה 18:05 ולוויניצה בשעה 20:10.

איפה אני יכול לקנות כרטיסי אוטובוס של FlixBus?
כרטיסי אוטובוס ניתן לרכוש באתר האינטרנט של חברת FlixBus.ua , באפליקציית FlixBus לנייד, וכן בנקודות מכירה לא מקוונות ברחבי אוקראינה.

הזמנה מוקדמת היא המפתח לטיול רווחי עם FlixBus. מחיר הכרטיס נוצר בהתאם לכמה זמן מראש נקנה ולביקוש לטיסה ספציפית.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
תמיכה באוקראינה: המטוס של SkyUp שמצטרף לצי של ארקיע.

חברת ארקיע חתמה אמש על הסכם לחכירה של מטוס מדגם בואינג 737-700 אשר שייך לחברת התעופה האוקראינית SkyUp. ההסכם הוא לחכירה רטובה, כלומר חברת התעופה האוקראינית היא זו שתפעיל את הטיסות ובתוך כך תספק את המטוס וצוות האוויר, כאשר לכל טיסה יתלווה דייל דובר עברית של ארקיע. המטוס החדש צפוי להצטרף לצי המטוסים של ארקיע ויתחיל לטוס בשירות החברה החל מתחילת יוני ועד לסוף אוקטובר.

חברת SkyUp היא חברת תעופה אוקראינית בעלת צי של 13 מטוסי בואינג 737. לפני המתקפה של רוסיה על אוקראינה היה בסיס החברה בקייב והיא הפעילה החברה טיסות גם מתל אביב. לאחר תחילת המלחמה וסגירת המרחב האווירי של אוקראינה, עברה SkyUp להציע לחברות תעופה זרות לחכור את מטוסיה, בין היתר כתמיכה בחברת התעופה ובאוקראינה.

המטוס שצפוי להצטרף לצי של ארקיע הוא בעל 148 מושבים במחלקת תיירים. מדובר במטוס ייחודי אשר צבוע בצביעה מיוחדת, המטוס המדובר כבר ביקר בישראל בעבר במסגרת טיסות של חברת SkyUp בקו קייב תל אביב. למטוס המדובר מדגם 737-700 טווח טיסה של 6,230 ק״מ מה שייאפשר לארקיע להפעיל את רוב היעדים שלה באמצעותו.

עוז ברלוביץ, מנכ”ל ארקיע: “המטוס הנוסף אשר יצטרף לצי המטוסים, יאפשר לנו להגדיל את כמות הטיסות ובכך לתת מענה לביקוש הגדול של הנוסעים בעונת הקיץ הקרובה. בנוסף מהלך זה יאפשר להמשיך ולהרחיב את מפת היעדים של החברה, מעבר ל-27 שארקיע כבר טסה אליהם כיום.”
יש לציין:
1. סקיי אפ התחילה מעט לפני המלחמה לבצע טיסות זולות מישראל לאוקראינה, ושומרת במלחמה על יציבותה ע"י השכרת מטוסיה לחברות תעופה ולטיסות שכר, נקווה שביום שאחרי נוכל להמשיך לטוס עם החברה הזולה.
2. ארקיע מחללת שבת. (והיא כיום לכאורה חברת התעופה היחידה בעולם המחללת שבת).
 

urieli

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
יש לציין:
1. סקיי אפ התחילה מעט לפני המלחמה לבצע טיסות זולות מישראל לאוקראינה, ושומרת במלחמה על יציבותה ע"י השכרת מטוסיה לחברות תעופה ולטיסות שכר, נקווה שביום שאחרי נוכל להמשיך לטוס עם החברה הזולה.
2. ארקיע מחללת שבת. (והיא כיום לכאורה חברת התעופה היחידה בעולם המחללת שבת).
אני חושב שגם אלעל וישראייר מחללות שבת באתר של ישראייר(עיין בקובץ המצורף) מופיעות טיסות בשבת למרות כל ההצהרות ,כמו"כ בחלק מהדרושים של ישראייר מופיע המשפט "עם נכונות לעבודה בסופ"שים ובחגים...." ובאלעל גם בחלק מהדרושים מה שאומר שהחברה שומרת שבת בפומבי שזה גם דבר גדול אבל כנראה שחלק ממשרות החברה ותפעולה פועלים 7 ימים בשבוע וזה עצוב מאוד... אגב בלו בירד גם פועלת בשבת אם כי אני לא בטוח שהיא בבעלות ישראלית אולי בעלות חלקית
 

קבצים מצורפים

  • ‏‏צילום מסך (144).png
    ‏‏צילום מסך (144).png
    KB 198 · צפיות: 14
נערך לאחרונה ב:

סוכנות נכספה

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
אני חושב שגם אלעל וישראייר מחללות שבת באתר של ישראייר מופיעות טיסות בשבת למרות כל ההצהרות ,כמו"כ בחלק מהדרושים של ישראייר מופיע המשפט "עם נכונות לעבודה בסופ"שים ובחגים...." ובאלעל גם בחלק מהדרושים מה שאומר שהחברה שומרת שבת בפומבי שזה גם דבר גדול אבל כנראה שחלק ממשרות החברה ותפעולה פועלים 7 ימים בשבוע וזה עצוב מאוד... אגב בלו בירד גם פועלת בשבת אם כי אני לא בטוח שהיא בבעלות ישראלית אולי בעלות חלקית
בלו בירד היא חברה לא ישראלית אבל בבעלות ישראלית מלאה של חברת קווי חופשה
עד כמה שידוע לי
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
יתעדכן בעז"ה.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

לתחנת רכבת בלבוב תהיה גישה ללא מחסומים* לרכבות​

Ukrzaliznytsia חברת הרכבת האוקראינית מתכננת להתחיל לתכנן את השיקום של תחנת הרכבת המרכזית של לבוב. החברה הודיעה על כך בפגישה עם הרשויות המקומיות בהשתתפות ראש עיריית לבוב אנדריי סדובוי, ראש המינהל הצבאי האזורי לבוב מקסים קוז'יצקי, יו"ר ועדת התחבורה והתשתיות שלמרכז ועדת העבודה יורי קיסיאל, עם ארגונים ציבוריים. ונציגי מרכזי השיקום הגדולים ביותר באוקראינה. הפרויקט כולל הגבהת במות לגישה נוחה למכוניות, התקנת מעליות, שיקום מדרגות ומנהרות לפי תקנים נטולי מחסומים וכו'.
נציגי ארגונים ציבוריים, הוזמנו להשמיע את הצעותיהם בנוגע למרחבים ללא מחסומים. במהלך המפגש דנו המשתתפים גם בנושאים הקשורים לפיתוח ההכלה בתחנת הרכבת של לבוב ובמערכת התחבורה של הרכבת באזור לבוב.
"תחנת הרכבת בלבוב היא השנייה העמוסה בארץ. זה כבר מרכז לוגיסטי חשוב ומרכז פינוי רפואי חשוב. ובהתחשב בהרחבת מסדרונות אירופה לשטחה של אוקראינה, היא תהפוך לעיר מפתח שדרכה יעברו המסלולים העיקריים של ארבעת מסדרונות ה-TEN-T. זה פותח סיכויים חדשים ללבוב כאחד ממרכזי הלוגיסטיקה הגדולים באירופה. התחנה נטולת המחסומים היא לא יוזמה נקודתית, היא צעד לקראת השינוי המערכתי של כל תשתית הרכבת, שאמורה להיות נגישה לכולם", אמר יבהן ליאשצ'נקו, יו"ר מועצת המנהלים של JSC "אוקרזליזניצה".
מאז תחילת הפלישה בקנה מידה מלא הפכה תחנת הרכבת בלבוב לאחת מתחנות הרכבת הגדולות באוקראינה מבחינת תנועת הנוסעים. אז, בשנת 2023, היא קיבלה 6 מיליון נוסעים, או ממוצע של 16,000 אנשים ביום. לשם השוואה, בשנת 2021 קלטה התחנה הזו 3.9 מיליון נוסעים.
לרוע המזל, במהלך המלחמה עולה מספר הנפגעים כתוצאה מתוקפנות רוסית. אם קודם לכן חיו באוקראינה 2.7 מיליון אנשים עם מוגבלות, אז במהלך שנתיים של הפלישה בקנה מידה מלא, מספרם גדל בכ .450,000 מדי יום מגיעים חיילים פצועים וחיילים משוחררים, אנשים עם מוגבלות וקבוצות אוכלוסייה פחות ניידות בלבוב ברכבת. זה מחייב ליצור סביבה נטולת מחסומים בתחנה.
עובדי הרכבת ערכו גם פגישת ייעוץ עם חברות עיצוב ואדריכלות. מטרת מפגש זה הייתה למשוך כמה שיותר משתתפים
להתחרות על הרכש הקרוב ולארגן את המרחב המכיל והבטוח היעיל ביותר.
1717160084596.png


(עקב שיבושי תרגום חלק מילים קפצו ממקומם)
עוד עדכון על השיפוצים ברכבת באוקראינה
*נטול מחסומים - בעל גישה לעגלות, נכים, וכדו' (ללא מדרגות ומחסומים)
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
טרמינל חדש ייבנה בנמל התעופה של קישינב


טרמינל חדש מתוכנן לקום בנמל התעופה של קישינב כדי לספק לשדה התעופה את היכולת לשרת 5 מיליון נוסעים בשנה.

כך הודיע אמש שר התשתיות של מולדובה אנדריי ספינו.

"מספר הנוסעים גדל באופן משמעותי. כדי להפוך לתחרותיים יותר, אנו זקוקים לשדה תעופה גדול יותר, מרווח יותר, שיעמוד בכל התקנים האירופיים", אמר השר בוועידת התעופה הבינלאומית בקישינב.

פיתוח ההצדקה הטכנית והכלכלית של הפרויקט להקמת טרמינל חדש ומודרניזציה של מסלולי ההמראה הקיימים ותשתיות נמלי תעופה אחרות צפויים להסתיים עד סוף 2024. השותפה של מולדובה בפרויקט זה היא תאגיד הפיננסים הבינלאומי (IFC), המהווה חלק מקבוצת הבנק העולמי.

בשנה שעברה, 2.4 מיליון נוסעים יצאו מנמל התעופה של קישינב, ועד סוף 2024, שדה התעופה ישרת 3.2 עד 3.4 מיליון נוסעים, אמר שפינו. על פי הערכות המשרד, יותר מ-5 מיליון נוסעים יעברו בשדה התעופה בתוך שלוש עד ארבע שנים.

הקמת תשתית שדה התעופה תדרוש בין-200 מיליון ל-300 מיליון יורו. אבל הנתון המדויק ייקבע לפי ההצדקה הטכנית והכלכלית, אמר השר.

שדה התעופה בקישינב הוא אחד מאלה הממוקמים קרוב לגבול עם אוקראינה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה