שנה שעברה זה כן היה סחורה שהם מכרו. ואחרי שעדכנו את זה מומחי כשרות, הם הוסיפו השנה הבהרה שהחמץ נמכר לפי כל החומרות. מה זה אומר? אין לי מושג, אבל להאמין להם - זה פחותלכאו' לא מדובר במכירת חמץ כלל.
כנראה הם קנו סחורה מאיזה סוכן ערבי וכדו'.
(כמו שכל אחד מאיתנו יכל ללכת הבוקר למכולת של ערבי ולקנות).
הוא כבר הודיע שזו מכירת חמץ רגילה מבחינתו.תשאלו את ר' חיים כץ, ישירות.
מה היה שנה שעברה?
משנת יוסף אף הודתה בכך, לבסוף.הוא כבר הודיע שזו מכירת חמץ רגילה מבחינתו.
צריך לבקש מידע מסודר ממשנת יוסף מה בדיוק עשו.
העקרון הוא אם מכרו ממש לגוי בכסף מלא, והגוי היה היחיד עם גישה בזמן שזה היה שלו, או שמכרו בכל מיני קניינים ובתנאי שאם הוא ישתמש הוא ישלם שאז זו מכירה רגילה.
שנה שעברה החמץ היה ברשות הגוי בפסחשנה שעברה זה כן היה סחורה שהם מכרו. ואחרי שעדכנו את זה מומחי כשרות, הם הוסיפו השנה הבהרה שהחמץ נמכר לפי כל החומרות. מה זה אומר? אין לי מושג, אבל להאמין להם - זה פחות
וזה לא נקרא קניה מגוי?שנה שעברה החמץ היה ברשות הגוי בפסח
הם בסה"כ סיכמו עם ערבי שיקנה חמץ [בפועל, יקח את החמץ למחסנים שלו] והם יקנו ממנו אחר החג
מי שפקפק על זה לא היה מומחה גדול, בטח לא אמין. גם אם יש לו קו מידע...
זה נקרא קניה מגוי והכל בסדר.וזה לא נקרא קניה מגוי?
איפה אפשר לברר בצורה אחראית?
שווה ציטוט.רוב האשכול כאן בעייתי מבחינה הלכתית
חומרה של אי אכילת נמכר - חומרה היא
לשון הרע - איסור דאורייתא
ולא משנה לאיזה צד
שמחתי לעזור
האם אפשר לקבל את המס של הרב בויאר או כתובת?לאחר בירור מקיף
מדובר בסחורה שהגוי קנה ישירות מהחברה לפני פסח [על סמך שמשנת יוסף הבטיחו לו שלאחר הפסח יקנו ממנו את כל הסחורה], והסחורה לא היתה בבעלות משנת יוסף לפני פסח כלל, רק עכשיו משנת יוסף קנו את החמץ מהגוי, וזה מותר לפי כל השיטות, [המכירה נעשתה גם בהכוונת הגרמ"ח בויאר שליט"א].
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ר'
קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יי כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יי כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ: