לנייח עדיין לא יצאו הוראות.
תמיד אפשר לבקש הנחה, כדאי בכתב דרך פניות הציבור.
הסלולרי מתנתק? החרדים לא אשמים, בקרוב יוזלו גם הנייחים
שר התקשורת יזמן לשימוע את מנכ”לי חברות הטלפונים הביתיים במטרה להוזיל את התשלום על חריגות בתקופת הקורונה בטלפון הנייח הביתי • הצפי לתשלום בטלפון הנייח לאחר השימוע: 2 אגורות בלבד לכל דקת חריגה • מול הטענות על קריסת מערכות בחברות הסלולר בשל השימוש המוגבר של המגזר החרדי טוענים במשרד התקשורת: החברות עמדו בעומסים
חיליק ברקוביץ 30.04.2020
קיבלתם חשבון טלפון מנופח בשל השימוש המוגבר בעת הקורונה? בלשכת שר התקשורת – שם קיבלו פניות רבות מאזרחים שנדהמו לקבל את חשבון הטלפון החודשי – פועלים לכך שבחודש הקרוב לא תשלמו כל כך הרבה.
“אנחנו מדברים בדרך כלל כ-800-950 דקות, וגם כך משלמים על חריגה מהחבילה שלנו (700 דקות), שנובעת ממספר הנפשות הרב בבית באופן תדיר, סכום שנע בסביבות ה-150-180 שקל בחודש. אבל עכשיו, בדיוק כשהמצב הורע בגלל הקורונה ושני ההורים בבית בלי עבודה, הופתענו: קיבלנו חשבון טלפון של 690 שקלים בגלל החריגה אל כ-2,600 דקות שיחה”, מספר חיים ש’, בני ברקי, שעמד אובד עצות מול החשבון החודשי של חברת הטלפון.
לשאלתנו אם המשפחה בת שבעת הילדים לא הצטיידה בקווים ובמכשירים חדשים, אומר חיים: “יש לנו, ההורים, שני קווי סלולר שהופקעו מאיתנו ועברו לילדים, לפחות במרבית שעות היום; היה לנו בבית טלפון נייד נוסף, ששימש את הילדים ביציאות מהבית, לקניות או לשיחות עם חברים בימי שגרה. במקביל, רכשנו בסוף השבוע עוד שני קווים סלולריים חדשים במאות שקלים (לפני התשלום החודשי הסביר), כשכמובן יש לנו בנוסף, גם קו טלפון ביתי, נייח, אחד. אלא שמסתבר, שכל השפע הזה, לכאורה, אמור להספיק לתשע נפשות ששוהות בבית אחד, ויש גם הספקים לימודיים שישפיעו על התעודות…
“שמענו על יוזמות של השכרת טלפונים ניידים או השאלה בזול בערים החרדיות השונות, אבל אצלנו, בבני ברק, לא שמעו על זה עדיין, אז הילדים משתמשים גם בנייח, בלי ברירה”, מסכם חיים ש’, שאף פנה בסוף השבוע שעבר ליועצי שר התקשורת בנושא.
“הנושא בטיפול”, נאמר לו, אך מסתבר שבמשרד התקשורת אכן מטפלים בנושאים מעין אלה ברצינות.
בשל פניות רבות מעין אלה שהגיעו ללשכתו, כמו גם פניות מצד ח”כ מקלב בנושא, הורה שר התקשורת דוד אמסלם, לדרג המקצועי לפעול על מנת למנוע חיובים גדולים שצפויים למנויים בחשבונות קווי הטלפון הנייח בתקופת משבר הקורונה. ההסדר שיוצע בשימוע שאליו יזומנו נציגי חברות הטלפונים הנייחים, יוגבל לתקופה של חודש ויוטל על כל החברות המשווקות שירות טלפון נייח.
על פי ההסדר, החברות יעבירו אוטומטית לקוחות שחרגו מחבילת הדקות הקיימת להם לחבילה גדולה יותר, בהתאם לשימוש. במידה ומנויים יחרגו מחבילת הדקות הגדולה ביותר שמשווקת על ידי החברה עלות דקת החריגה בה יחויבו תהיה עלות מופחתת מהעלות הקיימת היום, בשימוע, המשרד ממליץ על תעריף של 2 אגורות על כל דקת חריגה.
הנחייתו של שר התקשורת, והתערבותו בנושא, נועדה למנוע תשלומים שאינם סבירים על ידי מנויים שיעשו שימוש מוגבר בטלפון הנייח בעקבות המצב שנוצר בתקופת משבר הקורונה –
בדומה למהלך שננקט בתחום הטלפון הנייד.
אמסלם אמר כי “זהו בדיוק הרגע לגלות רגישות וסולידריות, התחשבות וחמלה. לנוכח המצב הרגיש והמורכב, ובעקבות עלייה משמעותית בצריכת דקות שיחה בטלפונים הנייחים, בעיקר עקב תוכנית הלמידה מרחוק, הוריתי לאנשי המשרד לבחון דרכים למניעת תשלום לא הוגן של הלקוחות לחברות, כפי שעשינו בטלפונים הניידים. מודל התשלומים הנוכחי מותאם לצריכת שירותי תקשורת בתקופת שגרה ועל כן מן הראוי ונדרש לבצע בו התאמות למצב המיוחד בו אנו נמצאים”.
חיים מציין באזני ‘ביזנעס’ כי הוא שאל את יועצי שר התקשורת אם כדאי להמתין עם תשלום החשבון של חודש מרץ – שמא ההטבות יינתנו רטרואקטיבית (כפי שביקש מקלב מול חברות הסלולר ולא נענה), אך חיים לא קיבל המלצה שלא לשלם בינתיים ונאמר לו כי “הנושא בטיפול מועדף אצל השר”, אך לא ניתן להמליץ לו להימנע מתשלום. אם לשפוט על פי העבר הקרוב,
יש להניח כי השימוע שיתקיים יחול על החברות מחודש אפריל במקרה הטוב, או למצער החל מחודש מאי ולמשך 30 יום בלבד לעת עתה. לתשומת ליבכם.