תח"צ נוסעי קווים

לייקית

משתמש מקצוען
ממש לא!!!!
היום אתה יכול להתלונן כמה שבא לך
עד שבודקים וכו' וכו' בסוף אולי קונסים אותם
ואתה לא רואה שקל ולא מעודכן מה יצא לך מזה איזה אינטרס יש לאנשים להתלונן???!!
אם יהיה אתר שאתה יכול להזין שעה ומספר קו ואוטומטית תוך 48 שעות החשבון שלך יזוכה..
אתה לא תפספס שום אוטובוס שדילג!!
והחברה תפסיק לחשוב שהיא מסיעה בקבוקים......
לא הבנתי מה הזעם.
מידיעה מוחלטת, כל נסיעות התחבורה הציבורית מנוטרות.
זה שאתה לא רואה מזה פיצויים לחשבונך האישי, זה משהו אחר ולא את זה אמרתי.
החברות כן נקנסות בעצמן אם יתלוננו עליהן
 

מוטי A

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
במציאות ברוב שעות היום האוטובוסים מכל השכונות די מלאים.
כך שאם היה מסלול אחד של איסוף בכל העיר האוטובוס היה מתמלא כבר בתחילת המסלול בשכונה הראשונה
כך שהגיוני לחלק ל-4 אוטובוסים כל 20 דקות- אחת מכל אזור מרכזי במקום להוציא 4 אוטובוסים במסלול ארוך בכל העיר כל 5 דקות

האוטובוסין שעושי מסלול מרכזי כמו 209, 304 קווי אלעז וביתר, הרבה מאוד פעמים אין להם מקום בכלל בשכונות שבסוך המסלול ובעיקר בברכפלד שהיא אחרונה.
אם x נוסעים ממודיעין עילית רוצים לצאת לבני ברק בשעה נתונה, ודרוש בשביל להסיע אותם y אוטובוסים, אין שום הבדל אם האוטובוסים ייצאו מהשכונות או במסלול מרכזי.
נניח 50 איש מהשכונה הראשונה רוצים לנסוע בשעה 3 בצהריים, באופן רגיל הם יתפזרו בין האוטובוסים ש מ3 עד 4, וכן בשאר השכונות, ויהיה מקום גם לבאים אחריהם.
יכול להיות מצב קיצון שכולם יסעו באוטובוס הראשון וימלאו אותו, אבל אז כל האוטובוסים שאחר כך בשעה זו יהיו ריקים כך שהנוסעים הבאים הפסידו לכל היותר 5 דקות נוספות בתחנה.
אבל כן יש הבדל גדול אם אוטובוס לא יצא או שהפסדת אותו, שאם הוא יוצא מהשכונות תצטרכי לחכות הרבה יותר זמן לאוטובוס הבא.

הסיבה שהאוטובוסים לאלעד וביתר מלאים, כי מוציאים אוטובוסים בתדירות יותר נמוכה בהתאם לביקוש.
 

משה פישמן

משתמש חדש
הבנתי שבביתר עילית המצב טוב לאין ערוך.
השאלה למה, ומדוע שאותם כלים לא יהיו זמינים גם במקומות אחרים.
גם בביתר לצערינו קווים כבר מרגישים בטוחים שביתר שייכת להם ומזלזלים בציבור הנוסעים (אמנם לא כמו אגד וכדו')
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
יוצרי ai
אם x נוסעים ממודיעין עילית רוצים לצאת לבני ברק בשעה נתונה, ודרוש בשביל להסיע אותם y אוטובוסים, אין שום הבדל אם האוטובוסים ייצאו מהשכונות או במסלול מרכזי.
נניח 50 איש מהשכונה הראשונה רוצים לנסוע בשעה 3 בצהריים, באופן רגיל הם יתפזרו בין האוטובוסים ש מ3 עד 4, וכן בשאר השכונות, ויהיה מקום גם לבאים אחריהם.
יכול להיות מצב קיצון שכולם יסעו באוטובוס הראשון וימלאו אותו, אבל אז כל האוטובוסים שאחר כך בשעה זו יהיו ריקים כך שהנוסעים הבאים הפסידו לכל היותר 5 דקות נוספות בתחנה.
אבל כן יש הבדל גדול אם אוטובוס לא יצא או שהפסדת אותו, שאם הוא יוצא מהשכונות תצטרכי לחכות הרבה יותר זמן לאוטובוס הבא.

הסיבה שהאוטובוסים לאלעד וביתר מלאים, כי מוציאים אוטובוסים בתדירות יותר נמוכה בהתאם לביקוש.
לא ממש מדוייק
מבחינת מתמטיקה זה נשמע נהדר
אבל האוטובוסים שנוסעים במסלול מרכזי מוכיחים שזה לא ממש כך
כי כשהאוטובוס מתמלא בתחילת המסלול הוא הרבה פעמים עוקף את השכונות האחרונות.

מה שקורה במסלולים מרכזיים הוא שאנשים מחשש שלא יהיה להם מקום נוסעים לתחנות הראשונות ואם האוטובוס מתמלא ולא נוסע לשכונות האחרות.
ומי שכן יצא לתחנה בברכפלד למשל- ימצא את עצמו הרבה פעמים עם אוטובוס שיצא מקרית ספר ישירות לכבד הראשי והחוצה ודילג על שכונת ברכפלד.
זה קורה הרבה בקווי 209 ו 304 וקווי אלעד וביתר עחית - ממודיעין עילית.

ואם תאמר להוציא אוטובוסים מרכזיים לבני ברק וירושלים בתדירות גבוהה יותר במסלול אחיד בתוך העיר במקום מהאזורם השונים יכול להוות פתרון, זה נכן מבחינת העומס כשיגיע לשכונו האחרונות באיסוף, אבל הרבה יותר הגיוני לקצר את המסלול של האוטובוס בתוך העיר ולהוציא במקום 4 אוטובוסים ממקום אחד במסלול מרכזי וארוך בתוך העיר כולה] 4 אוטובוסים אחת מכל אזור של העיר.

כל האוטובוסים לירושלים מבית שמש מדיעים לאותם אזורים בית שמש, נראה לי שלא, אני טועה?
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
אם צריך להסיע 200 איש בחצי שעה אז די הגיוני לחלק את החצי שעה ל-4 קוים שונים
ולא להוציא כל 7 דקות את אותו קו.
הפיצול נעשה אחרי בדיקה של הביקוש.

מה שמעניין שמאיזושהי סיבה בחודשים האחרונים קווים התחילו להוציא מירושלים לכיוון מודיעין עילית כל חצי שעה את כל הקווים יחד. ולא לפי הלוח זמנים.
כמובן שאין כל דרך לעקוב והם מספרים לכם שכל הקווים יצאו בזמן. אבל בפועל- השירות נהיה מתחת לכל ביקורת.
 

וייס1

משתמש מקצוען
זה נכון שאם תהיה מערכת שתנטר ותזכה את החשבון לא יהיו כמעט דילוגים.
אבל אם נשקיע מעצמינו 5 דק' כל פעם אחרי שזה קורה בשליחת תלונה - והמערכת תהיה מוצפת,
גם יכול להיות שינוי.
התלונות צריכות להשלח למשרד התחבורה ולא לפניות הציבור של קווים, שם הן תתגלגלנה אחר כבוד לפח.
ברגע שפניות הציבור של משרד התחבורה יהיו מוצפים - יהיה להם אינטרס מאוד גדול למנוע את העבודה אצלם במשרד ולדאוג שקווים יעבדו באופן נורמלי.

אוטובוס הוא ענין של היצע וביקוש, לא של 'כמה החברה מחליטה להוציא' .

שמחתי נורא לקרוא שיש אנשים שחיכו שעה/שעה ורבע..
לצערי, בתחנה של סמינר גור לא עצר לנו שום אוטובוס (היינו בה ב21:30)
בשעה 23:00 התקדמנו לרחוב נחמיה, שם ב23:20 אחרי תחנונים, הנהג הסכים להעלות אותנו..

אבל גם קווים פנימיים,
קו 6 לדוגמא, הוא קו נוראי בעיניי, למה אנשים נמצאים שם אחד על השני???
למה לא להוציא עוד אוטובוסים?

גם אם זה קשור לראש העיר - אז גם לשם צריך להתקדם.
כל פעם שאנחנו במודיעין אנחנו נדהמים לראות את שפע האוטובוסים הריקים..

למה שם לא מצמצמים אוטובוסים?
למה שם בחיים לא תהיה מציאות של 'סרדינים',
וגם בשעות שתלמידים יוצאים ממוסדות לימוד יש תגבור של הקווים?

משהו צריך להשתנות.
לעניות דעתי, אף אחד לא יעשה את זה בשבילנוץ
 

מוטי A

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לא ממש מדוייק
מבחינת מתמטיקה זה נשמע נהדר
אבל האוטובוסים שנוסעים במסלול מרכזי מוכיחים שזה לא ממש כך
כי כשהאוטובוס מתמלא בתחילת המסלול הוא הרבה פעמים עוקף את השכונות האחרונות.

מה שקורה במסלולים מרכזיים הוא שאנשים מחשש שלא יהיה להם מקום נוסעים לתחנות הראשונות ואם האוטובוס מתמלא ולא נוסע לשכונות האחרות.
ומי שכן יצא לתחנה בברכפלד למשל- ימצא את עצמו הרבה פעמים עם אוטובוס שיצא מקרית ספר ישירות לכבד הראשי והחוצה ודילג על שכונת ברכפלד.
זה קורה הרבה בקווי 209 ו 304 וקווי אלעד וביתר עחית - ממודיעין עילית.

ואם תאמר להוציא אוטובוסים מרכזיים לבני ברק וירושלים בתדירות גבוהה יותר במסלול אחיד בתוך העיר במקום מהאזורם השונים יכול להוות פתרון, זה נכן מבחינת העומס כשיגיע לשכונו האחרונות באיסוף, אבל הרבה יותר הגיוני לקצר את המסלול של האוטובוס בתוך העיר ולהוציא במקום 4 אוטובוסים ממקום אחד במסלול מרכזי וארוך בתוך העיר כולה] 4 אוטובוסים אחת מכל אזור של העיר.

אם צריך להסיע 200 איש בחצי שעה אז די הגיוני לחלק את החצי שעה ל-4 קוים שונים
ולא להוציא כל 7 דקות את אותו קו.
הפיצול נעשה אחרי בדיקה של הביקוש.
מה שצריך לעשות בזמני עומס, זה באמת להוציא אוטובוסים מכמה נקודות שונות לאורך המסלול.
אבל בשאר הזמנים זה לדעתי טעות גדולה. צריך שיהיה קו אחד מקסימום 2 שבזמני עומס מתוגברים לתחנות שונות לאורך המסלול. (כמו שעושים באלעד בערב שבת).
אין שום סיבה שאדם שמחכה עכשיו בכביש רמות תהיה לו הזדמנות לעלות רק על 1 מ4 אוטובוסים.
וגם כמו שכתבתי מקודם החיפוי על פספוסים יותר טוב.
כמובן שזה לא יפתור את הבעיה, אבל יכול לצמצם.
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
יוצרי ai
מה שצריך לעשות בזמני עומס, זה באמת להוציא אוטובוסים מכמה נקודות שונות לאורך המסלול.
אבל בשאר הזמנים זה לדעתי טעות גדולה. צריך שיהיה קו אחד מקסימום 2 שבזמני עומס מתוגברים לתחנות שונות לאורך המסלול. (כמו שעושים באלעד בערב שבת).
אין שום סיבה שאדם שמחכה עכשיו בכביש רמות תהיה לו הזדמנות לעלות רק על 1 מ4 אוטובוסים.
וגם כמו שכתבתי מקודם החיפוי על פספוסים יותר טוב.
כמובן שזה לא יפתור את הבעיה, אבל יכול לצמצם.
גם אדם שממתין בצומת רמות לא ממש רוצה מסלול של עוד חצי שעה בתוך העיר עד שיגיע למשל לשכונות המזרחיות

אם האוטובוסים היו יוצאים בזמן אז מקסימום המתנה היה 20 דקות.
ובד"כ לא מגיעים בדיוק כשעבר הקודם, לזה צריך ממש מזל, כך שההמתנה ממוצעת היא פחות.
זו דעתי כנוסעת קבועה בקווי מודיעין עילית
 

ישרי

משתמש פעיל
לכאורה רק תביעות משפטיות יעזרו
משרד התחבורה לא תפקד נורמלי צריך לארגן גוף מקצועי עם עו''ד לתביעות וחלוקת מצלמות גוף לנוסעים מתמידים שיתעדו את מעלליה של קווים
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
יוצרי ai
אם x נוסעים ממודיעין עילית רוצים לצאת לבני ברק בשעה נתונה, ודרוש בשביל להסיע אותם y אוטובוסים, אין שום הבדל אם האוטובוסים ייצאו מהשכונות או במסלול מרכזי.
נניח 50 איש מהשכונה הראשונה רוצים לנסוע בשעה 3 בצהריים, באופן רגיל הם יתפזרו בין האוטובוסים ש מ3 עד 4, וכן בשאר השכונות, ויהיה מקום גם לבאים אחריהם.
יכול להיות מצב קיצון שכולם יסעו באוטובוס הראשון וימלאו אותו, אבל אז כל האוטובוסים שאחר כך בשעה זו יהיו ריקים כך שהנוסעים הבאים הפסידו לכל היותר 5 דקות נוספות בתחנה.
אבל כן יש הבדל גדול אם אוטובוס לא יצא או שהפסדת אותו, שאם הוא יוצא מהשכונות תצטרכי לחכות הרבה יותר זמן לאוטובוס הבא.

הסיבה שהאוטובוסים לאלעד וביתר מלאים, כי מוציאים אוטובוסים בתדירות יותר נמוכה בהתאם לביקוש.
לתושבי השכונות המזרחיות, הסיבוב בתוך העיר גם ככה ארוך ומעיק
אין סיבה שהם יאלצו לעשות אותו
ואם הם ירדו בכניסה לעיר ויעברו לקו 6
גם ככה
אנשים נמצאים שם אחד על השני
אז חבל ליצור עומס נוסף
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
מה שצריך לעשות בזמני עומס, זה באמת להוציא אוטובוסים מכמה נקודות שונות לאורך המסלול.
לו יהי...
אם למישהו היה טיפה שכל היו מזרימים משמואל הנביא קו 301 בזמני עומס
 

מוטי A

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
גם אדם שממתין בצומת רמות לא ממש רוצה מסלול של עוד חצי שעה בתוך העיר עד שיגיע למשל לשכונות המזרחיות

אם האוטובוסים היו יוצאים בזמן אז מקסימום המתנה היה 20 דקות.
ובד"כ לא מגיעים בדיוק כשעבר הקודם, לזה צריך ממש מזל, כך שההמתנה ממוצעת היא פחות.
זו דעתי כנוסעת קבועה בקווי מודיעין עילית
באופן כללי יכול להיות שנוסעי סוף המסלול קצת יפסידו, אבל רוב גדול של התושבים ירוויחו, ובנוסף גם רבים שיורדים בסוף מעדיפים לקצר את ההמתנה בתחנה על מנת לשבת באוטובוס עוד כמה דקות. בהרבה מקרים זה יכול לצאת משתלם גם בזמן.
אפשר גם לבחון לצמצם את המסלול.
ומה קורה בשעות שבהם יוצא אוטובוס פעם בשעה ופחות לכל שכונה? בן אדם שהפסיד יכול לחכות שעה במקום לחכות 15 20 דקות.
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
יוצרי ai
באופן כללי יכול להיות שנוסעי סוף המסלול קצת יפסידו, אבל רוב גדול של התושבים ירוויחו, ובנוסף גם רבים שיורדים בסוף מעדיפים לקצר את ההמתנה בתחנה על מנת לשבת באוטובוס עוד כמה דקות. בהרבה מקרים זה יכול לצאת משתלם גם בזמן.
אפשר גם לבחון לצמצם את המסלול.
ומה קורה בשעות שבהם יוצא אוטובוס פעם בשעה ופחות לכל שכונה? בן אדם שהפסיד יכול לחכות שעה במקום לחכות 15 20 דקות.
אין דבר כזה [ברשמי] אוטובוס פעם בשעה לשכונה כלשהי
יש כל הזמן כל עשרים דקות- גג חצי שעה
 

איש עברי

משתמש מקצוען
לפני כמה שנים היה מישהו שהקים קו טלפון בו מתלוננים. ולמרבה הצער אחרי חודש הענין הסתיים בקול דממה דקה. אם איני טועה, כמה מזומנים שהועברו לאותו האיש השיגו את מטרתם.
 

מוטי A

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אין דבר כזה [ברשמי] אוטובוס פעם בשעה לשכונה כלשהי
יש כל הזמן כל עשרים דקות- גג חצי שעה
בדיוק יצא לי להיות בברכפלד ונסעתי בקו 230 בדקתי את הזמן והאוטובוס הבא היה בעוד שעה 10:50 - 11:50
אבל יכול להיות שזה פחות מפריע לתושבים כי מדובר על נסיעה החוצה בלילה, שזה אומר קו לאורחים...
(בבוקר יש פערים גם של למעלה משעה לכיוון מודיעין עילית, אבל כאמור זה פחות מעניין את התושבים).
אבל בדקתי את הזמנים בשעות האחרות, בני ברק - מודיעין עילית 40 דקות המתנה בשעות השיא.
לגבי ירושלים את צודקת והזמן עומד על 20 דקות בשעות השיא.
 
נערך לאחרונה ב:

Chaya Lea

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הבנתי שבביתר עילית המצב טוב לאין ערוך.
השאלה למה, ומדוע שאותם כלים לא יהיו זמינים גם במקומות אחרים.
כנראה שבמקומות אחרים המצב ממש קטסטרופה, אם מה שיש בביתר נקרא מצב טוב.
גם בביתר לצערינו קווים כבר מרגישים בטוחים שביתר שייכת להם ומזלזלים בציבור הנוסעים (אמנם לא כמו אגד וכדו')

ואני לא רק הבנתי, אני חווה את זה מידי יום...
ביתר- ירושלים הלוך/חזור אני יכולה לחכות לאוטובוס בתחנה בין חצי שעה לשעה כל נסיעה...
וגם היו פעמים שאוטובוס החליט לא להגיע וכך הוכפל זמן ההמתנה...
לפחות זה אכפת לראש העיר אחרת לא יודעת מה היה המצב...
 

HP מעצבת

משתמש מקצוען
אני קוראת את התגובות פה וחושבת עצמי,
אם זה ככה בערים אחרות וזה גרוע,
אז המצב באשדוד ממשש מזעזע.
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
יוצרי ai
לו יהי...
אם למישהו היה טיפה שכל היו מזרימים משמואל הנביא קו 301 בזמני עומס
לגמרי
דוגמא לקו שהוא פשוט מעולה וחבל כל כך שאין אותו כל השנה כמה פעמים ביום. היה מונע הרבה מאוד עומס מתחונות האזורים שבו הוא לא עובר ומצד שני היו מקומות ישיבה גם בצומת רמות
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה