דרוש מידע נהיגה ע"י נשים בעדות המזרח

יעל זלמנוביץ

משתמש מקצוען
@יעל זלמנוביץ @תילתן מאוד מעניין אותי האם גם השורות האלו הם העתק-הדבק או שזה יצא לך ממה שמופיע בהמשך....
כי זה מחשבה שישנה לי בהרבה נושאים, מה הקשר שמהיות שבמקום פלוני נהוג משהו מסוים( נפרץ...) כבר אז מתירים את זה ?
כגון במקרה פה שנשים נוהגות אז לכן יש להקל אפילו שבעיקרון לא רצו להתיר משום צניעות מהיות שזה משהו שכבר קיים...
זה נשמע משהו משולל היגיון הרי מחר יכול לקום רב ויגיד מהיות שהיום זה כבר נהיה רגיל שישנם הרבה נשים שהולכות ברחוב עם חצאיות בברך מגולה אז יש סיבה להתיר....
וכן לדוגמא על פאות לייס מהיות שהיום זה נפוץ אז כבר אין בזה בעיה של צניעות כ"כ ויש להקל.....
זה נשמע סיבה דחוקה להתיר אז או שמה לעשות אין לי עדיין דעת תורה או שפשוט הצד לאסור בנהיגה הוא לא ממש הלכתי כמו שזה איזה מנהג טוב שהרבנים היו מאוד רוצים שהוא באמת יקרה....
(לא מדברת על הסברה הזו שיכולה לחזק את הפורצות גדר לומר אנחנו נהיה בהתחלה הפרוצות והמחטיאות עד שזה יהפך להיות מותר)
יש הבדל גדול בין פאות ליס לנהיגה,
בנהיגה אין שום בעיה של צניעות! הרבה מההנגות שנוהג המגזר החרדי הם אינן הלכות אלא מנהג המקום/ תחושות וכו'
אני עדין לא שמעתי על רב שהתיר פאת לייס.....
תפתחי ספרים, אפילו של צניעות כמו עוז והדר לבושה ותקראי- שם הוא כותב המון על העיקרון של מקובל או לא לפי מנהג המקום (ושוב אני חוזרת אלו לא הלכות ממש! אלא הנגות)
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
אם גדו"י היו יודעים מה המצב היום בתחצ, עומס ותערובת וכו וכו
כל שומר מצוות היה צריך התר מיוחד לפני כל עלייה לאוטובוס...
לגמרי. במיוחד הקווים לכותל.. ה' ירחם! איך הציבור החרדי לא נזעק שם.. עדיף לעשות ערבי לביבות בתערובת של בני משפחה ששמחים ומדברים אחד עם השני (כזכור מהאשכול ההוא..) ולא את הקווים המזויעים הללו. הלא כן?
 

שרה֫

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
עד היום שומרים על כך, מי שיש לה צורך גדול ולא יכולה להסתדר עם התחבורה (חייבת להיות בזמינות גבוהה או במשמרות חריגות), יכולה לקבל הסכמה מהרב, וגם אז נוהגת בצנעא כפי יכולתה.
מי שלא רוצה להיות חלק מהקהילה, יכול לוותר גם על המוסדות וכו'....

משהי שכבר יש לה רשיון כי גרו במקום שמצריך את זה/או טיפה יותר פתוחים ומבחינתם זה מקובל - לא הגיעו מהצולנ'ט של ב"ב/י-ם/ק"ס וכו'
לאחר מכן עוברים לאופקים גם צריכה לנהוג כך - כלומר במידה ותנהג וכו' יהיו בעיה בקבלת הילדים לבי"ס ת"ת?
כלומר באיזה רמה זה מקובל שם, מבחינת משהי שזה חור וברור שיש צורך ברשיון, ומאוד עצמאית או חושבת שלא על כל דבר צריך להריץ את הבעל.....
 

שרי :)

משתמש פעיל
יש הבדל גדול בין פאות ליס לנהיגה,
בנהיגה אין שום בעיה של צניעות! הרבה מההנגות שנוהג המגזר החרדי הם אינן הלכות אלא מנהג המקום/ תחושות וכו'
אני עדין לא שמעתי על רב שהתיר פאת לייס.....
@יעל זלמנוביץ
את אומרת את זה בנחרצות !? את יכולה להתעלם מכל הרבנים שממש אסרו זאת וכפי גם מופיע בספר שבט הלוי לשון של איסור גמור וכן עבירות ממש שהרגו טובים וצדיקים....
אלא שלדעתי מהיות שכבר פרצו את הגדר הזה ראו להקל בזה...
ולגבי זה שעוד לא שמענו על רבנים שמתירים חכי טיפה אוטוטו תשמעי שיש רבנים שיגידו שבמקומות כמו רכסים....;)בני ברק וירושלים מהיות שזה כבר יותר נפוץ נשים עם פאות לייס אז יש להקל...

עשית לי חשק לעבור לרכסים
@נועושש אל תעברי לבנתיים, לפי הקצב של הנשים הנהגות עד שתעברי לרכסים כבר יתירו את זה גם בבני ברק וירושלים ;)
 

וייס

משתמש פעיל
זה נכון היה אצל הדור הקודם, שראינו כן בעינינו..
אבל היום כמעט ולא מצוי.עד כמה שידוע לי
אמנם, יש לנו אברך בכולל (60) שאם אשתו לא נמצאת בבית ואפי' כמה ימים הוא לא יאכל כלום אם הילדים הנשואים שלו לא יביאו לו.. (רק בסקוויט עם תה או יכין לעצמו משו כזה - אפי' חביתה מאן דכר שמיה.. הרגל אולי מגונה אך זה המצב..) בכולל הוא לא מכין לעצמו קפה וכוס מים, התרגל שיש מי שמביא לו..
מהיכרות אישית!
קיים לגמרי כמובן בהיקף מצומצם יותר אבל גם אצל צעירים ממש כנראה מה שהאשה ראתה בבית הוריה או מה שהוא התרגל בבית הוריו
ואגב לשון הגמ' מה אשה עושה לבעלה...
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
מהיכרות אישית!
קיים לגמרי כמובן בהיקף מצומצם יותר אבל גם אצל צעירים ממש כנראה מה שהאשה ראתה בבית הוריה או מה שהוא התרגל בבית הוריו
יכול להיות בהחלט.. אבל לא באופן גורף!
ואגב לשון הגמ' מה אשה עושה לבעלה...
אז הבעיה אצל אלו שאינם ספרדים...?!;)
 

דיאלוג

מהמשתמשים המובילים!
אגב סוף הסיפור היה שמכיון שהבעל למד בבחרותו בבני ברק והיה בחור מאוד חשוב ות"ח מוערך זה לא התאים לחביריו מב"ב והם עלו אליו במשלחת לירושלים שלא תנהג
מחלחל
מזכיר לי חבר שעשה רישיון מצורך ממש ממש קריטי והשווער שלו הסביר לו בצורה מאד משכנעת שזה פשוט לא מתאים לו (פאסט נישט וכו') והיום הוא נסחב בעליות (מכר את הרכב)
 

מוטי אבגדהו

משתמש צעיר
@יעל זלמנוביץ @תילתן מאוד מעניין אותי האם גם השורות האלו הם העתק-הדבק או שזה יצא לך ממה שמופיע בהמשך....
כי זה מחשבה שישנה לי בהרבה נושאים, מה הקשר שמהיות שבמקום פלוני נהוג משהו מסוים( נפרץ...) כבר אז מתירים את זה ?
כגון במקרה פה שנשים נוהגות אז לכן יש להקל אפילו שבעיקרון לא רצו להתיר משום צניעות מהיות שזה משהו שכבר קיים...
זה נשמע משהו משולל היגיון הרי מחר יכול לקום רב ויגיד מהיות שהיום זה כבר נהיה רגיל שישנם הרבה נשים שהולכות ברחוב עם חצאיות בברך מגולה אז יש סיבה להתיר....
וכן לדוגמא על פאות לייס מהיות שהיום זה נפוץ אז כבר אין בזה בעיה של צניעות כ"כ ויש להקל.....
זה נשמע סיבה דחוקה להתיר אז או שמה לעשות אין לי עדיין דעת תורה או שפשוט הצד לאסור בנהיגה הוא לא ממש הלכתי כמו שזה איזה מנהג טוב שהרבנים היו מאוד רוצים שהוא באמת יקרה....
(לא מדברת על הסברה הזו שיכולה לחזק את הפורצות גדר לומר אנחנו נהיה בהתחלה הפרוצות והמחטיאות עד שזה יהפך להיות מותר)


(y)
המשך- ואם הרב אומר שאסור חייב להיות שזה מה שהרבנית עושה ?
שמענו כבר סיפורים בעבר בקשר לפאות....
יש הרבה מקומות שבעניני צניעות פוסקים לפי המקובל במקום
לא זכור לי מקורות אשתדל לחפש בהמשך היום
 

malkykl

משתמש מקצוען
יש עניינים שבהם אין הלכה של מותר/אסור. מהות הצניעות היא חוסר משיכת תשומת לב. ולכן, אם משהו הוא מקובל לחלוטין, וכבר לא מושך תשומת לב, ואין הלכה מפורשת שהוא אסור- אז מתירים על סמך זה שהדבר כבר נעשה מקובל. ולמה הדגשתי את הנ"ל? כי סיפרה לי חברה דתייה, שיש לה רגישות מסויימת בעור וגרביים מאד הציקו לה. הרב פסק את דעתו המלומדת, שכיון שהם חיים בעיר מעורבת, ורוב האוכלוסיה בלי גרבים- אז היא יכולה ללכת בלי....
 

אבו מאיר

משתמש מקצוען
מצו''ב תשובה שכתב הרב זילבר בשו''ת אז נדברו להתיר לכתחילה לאשה לנהוג וזה יותר טוב מאשר להסתובב ברחוב!
מעניין מאוד !
 

קבצים מצורפים

  • 1.png
    1.png
    KB 263.2 · צפיות: 54
  • 2.png
    2.png
    KB 103.9 · צפיות: 55

RCEV

משתמש פעיל
מחלחל
מזכיר לי חבר שעשה רישיון מצורך ממש ממש קריטי והשווער שלו הסביר לו בצורה מאד משכנעת שזה פשוט לא מתאים לו (פאסט נישט וכו') והיום הוא נסחב בעליות (מכר את הרכב)
מכיר מישהו שעשה רשיון והיה צריך "לבשר" את זה לשווער שהוא משגיח בישיבה וזה היה אחרי הימים הנוראים, אז הוא ריכך את זה ע"י שאמר לו שהתחיל להיות חזן בביהכנ"ס בימים נוראים וגם עשה רשיון, ענה לו השווער "שואגים בתפילה ומבקשים רשיון"
 

תמרה א

משתמש פעיל
בשכונות חדשות זה ממש מקובל. תסתכלו על שכונות בבית שמש לדוגמא. המון נשים נוהגות שם.
אני חושבת שאם כל הכבוד של הבעל מסתכם בזה שהוא נוהג ואשיתו לא, או שהוא משכיל ואשתו לא. אז זה לא כבוד אמיתי. ואם רואים שברגע שהאישה משכילה כבר בעלה מאבד את הכבוד שלו. אז משהו ביסודות רעוע. לא משתיתים כבוד על צמצום של האישה.
אישה צריכה להיות עוצמתית ולנצל את כל כוחותיה. ואם היא אישה מחוברת לעצמה ולנשיות שלה אז תמיד תמיד בעלה יישאר הגבר שהיא זקוקה לו.
אישה יכולה כאילו כלפי חוץ לא לעשות מעשים מסוימים ולהצהיר שהיא כל דבר שואלת את בעלה, ולמעשה זה ההפך הגמור היא שולטת על בעלה. ויכולים בעל ואישה לחיות יחד בשלום בית זוגיות ואהבה, כשכל אחד חי בחיבור לכל כוחות הנפש שלו. והאישה יכולה להיות מנהלת ומצליחה, מכניסה כסף, אימהית ונשית כאחד.
אני חושבת שהרבה עובדי ה' משקיעים את כל כוחות הנפש שלהם בפרטים שוליים, ומצמצמים לעצמם את האישיות ואת החיבור האמיתי והנכון לה'. וזה חבל, כי כל כוחות הנפש שלנו אמורים להשתתף בעבודת ה'.
 

שימי הכבאי

משתמש מקצוען
תשמעו משהו מעניין
הבו איש חי שהיה עירקי כידוע כותב על הפס’ שאומר שהיה לנשות שלמה המלך מרכבות, שבוודאי שלמה המלך היה חכם מכל אדם ואם היום יש רכבים בוודאי הוא ידע איך לעשות אותם וזה הכוונה במרכבות שהיו לנשותיו
יוצא שנשות שלמה המלך היו נוהגות
אלא אם כן היה להם רכב אוטונומי....
 

יש כזה שם???

משתמש מקצוען
תשמעו משהו מעניין
הבו איש חי שהיה עירקי כידוע כותב על הפס’ שאומר שהיה לנשות שלמה המלך מרכבות, שבוודאי שלמה המלך היה חכם מכל אדם ואם היום יש רכבים בוודאי הוא ידע איך לעשות אותם וזה הכוונה במרכבות שהיו לנשותיו
יוצא שנשות שלמה המלך היו נוהגות
אלא אם כן היה להם רכב אוטונומי....
מה הקשר??? היה להם מרכבות, ונהגים (או נהגות) - ממשרתי המלך, שהסיעו אותם.
 

עט הדר

משתמש מקצוען
בענין השליטה בבית
זה לשון האר"י ז"ל בשער הגלגולים הקדמה כ:

'וזה סוד כל הת"ח שבדור הזה, נשותיהם שולטות עליהם, לפי שהם מזמן דור המדבר, שהם לא נתנו נזמיהם לעגל. והאנשים חטאו, ונתנו נזמיהם לעגל'
 

תותית י.

משתמש מקצוען
(אני שמעתי מכמה וכמה רבנים שאין בכך בעיה כלל, ועדיף שהאשה תנהג מאשר שהבעל ינהג.. במידה וזה מתאפשר..)
איזה רבנים אומרים שהאישה תנהג? קצת קשה לי להאמין לזה...

עולם הפוך- האישה תנהג, תפרנס והגבר- יגדל את הילדים...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

לוח מודעות

למעלה