העתק הדבק - לא מבין בזה:
יש דעות בין הפוסקים אם יש לאסור על אישה לנהוג ברכב משום חוסר
צניעות או לא, ולמעשה זה תלוי במנהג המקום, ואם במקומה נוהגות
נשים לנהוג ברכב, היא יכולה להקל בזה. ודעת
הרב עובדיה יוסף זצ"ל, שבמקום צורך מותר
לאישה לעשות רישיון נהיגה.
מקורות: יעויין בשו"ת שבט הלוי חלק ד' (סימן א ענף א אות ב) וחלק ז' (סימן יא) שדעתו לאסור לנשים לנהוג ברכב. וכן ע"ע בשו"ת משנה
הלכות חלק י"ב (סימן ש) שכתב שאין זה מדרך הצנועות. אולם בשו"ת אז נדברו חלק י"ג (סימן פ) כתב להתיר בזה. אמנם גם הוא מודה שאין זה מדרכי הצניעות שאישה תנהג בתחבורה ציבורית וכאשר כתב שם חלק י"ב (סימן נו). ובשם
הגרי"ש אלישיב זצ"ל הובא, שהנהגת רכב על ידי אישה, תליא במנהג המקום, ואם במקומה נוהגות נשים לנהוג במכונית אי אפשר לאסור הדבר (אשרי האיש חלק אבן העזר חלק ב' פרק יג סעיף ה). ודעת הגר"ע יוסף זצ"ל במכתב (נדפס בראש קונטרס כי בא מועד על פסח) שבמקום צורך מותר לאישה לעשות רישיון נהיגה.
וע"ע בספר שערי הלכה ומנהג חלק אבן העזר (עמודים קמז-קמח) ובשו"ת אשר חנן חלק ג' (סימן סז אות ב) ובספר לבושה של תורה (עמודים תתלט-תתמד) ובספר מאיר נתיבים (עמוד 133).