מידע שימושי מענק לעצמאים ב'חרבות ברזל' - עדכונים! למי שיש...

צח מלול

עימוד מקצועי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
לפי דברי ההסבר לחוק כרגע מדובר על מענק לחודש 10 ומענק לחודש 11 עם אופציה לשר האוצר לאשר מענק נוסף גם בחודש 12.

תודה רבה.
מאיפה המידע הזה? הוא כתוב בהסבר לחוק?
 

BA59787

משתמש רשום
תודה רבה.
מאיפה המידע הזה? הוא כתוב בהסבר לחוק?
לא כתוב במפורש, אבל כך משמע מדברי ההסבר.
כך גם משמע מהגדרת "תקופת הזכאות" בחוק.
מצו"ב תזכיר החוק.
 

קבצים מצורפים

  • תזכיר חוק תכנית הסיוע הכלכלי (הוראות שעה – חרבות ברזל), התשפ-ד-2023.docx
    KB 77.5 · צפיות: 34

יהודה מילר

מנהל פורום חשבונאות ומס
מנהל
מנוי פרימיום גולד
ככל הנראה
 

רייזי 36

משתמש מקצוען
משהו לא הגיוני
עד 300000 אפשר להגיע למענק של 4750 על ירידה של 25%
מי שמעל, למשל 301000 גם אם הכל הוצאות יקבל רק 1755
מה ההיגיון?
 

בתיה ויג

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
לכן כדאי להצהיר רק עד 300000...
לא שמעתם את זה ממני.
ישנו סעיף מפורש שמי שזכאי ליותר לפי המתווה של העסקים הקטנים, יקבל מענק כאילו המחזור שלו עומד על 300 אש"ח
 

צח מלול

עימוד מקצועי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
רק מיום חמישי הבא
 

א שיינפלד

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
בשעה טובה אישרה ועדת הכספים פה אחד את תוכנית הסיוע הכלכלי לעסקים לקריאה שנייה ושלישית. ברגע האחרון נוספו למתווה הכללת ענפי החקלאות והבניה. בנוסף נקבע כי גם עובדים מעל גיל 67 יהיו זכאים למענק בגין הפסקת עבודה. יו"ר הועדה ח"כ משה גפני: "משבח את הקואליציה ואת האופוזיציה, שפעלנו יחד לטובת אזרחי ישראל".

*מקור- כל רגע

למישהו יש מידע מדויק לגבי המתווה שאושר?
 

אשכרה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אם אני בחופשת לידה אני גם זכאית ?
 

אבו דאבי

משתמש פעיל


ועדת הכספים אישרה פה אחד את הצעת חוק התוכנית לסיוע כלכלי לקריאה שנייה ושלישית, תוך מיטובה לטובת העסקים, העצמאים, וציבור העובדים​



יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "רוצה לשבח את הקואליציה ואת האופוזיציה, שפעלנו יחד בסעיפים ובנושאים השונים, בחוק שחובק נושאים שונים ומגוונים"
במסגרת ימי הדיונים סוכמו לדרישת הוועדה שורת שיפורים ותוספות, בהם:
הכללת ענפי החקלאות והבניה במתווה הפיצויים, הוכנסו שיפורים שונים לטובת הגדלת הפיצויים והחלתם על היקף נרחב ככל הניתן של חברות, עצמאים ועסקים, לצד אירגוני מגזר שלישי. כן נרשמו התאמות לטובת נשים בחופשות לידה והורות, ומשרתי מילואים
בנוסף נקבע לדרישת הוועדה כי גם עובדים מעל גיל 67 יהיו זכאים למענק בגין הפסקת עבודה בדומה לנעשה בתקופת הקורונה, קוצרה תקופת האכשרה לעניין אנשים עם מוגבלויות במסגרת זכאות לדמי אבטלה, ונקבעה הארכה לתקופת התשלום המרבית של דמי אבטלה לאדם המתגורר בישוב שפונה, למשך תקופת המלחמה
לדרישת הוועדה התווספו התאמות המכלילות את ענפי החקלאות והבניה במתווה הפיצויים, בנוסף הוכנסו שיפורים שונים לטובת הגדלת הפיצויים והחלתם על היקף נרחב ככל הניתן של חברות, עצמאים ועסקים, לצד אירגוני מגזר שלישי. כן נרשמו התאמות לטובת נשים בחופשות לידה והורות, ומשרתי מילואים
בנוסף נקבע לדרישת הוועדה כי גם עובדים מעל גיל 67 יהיו זכאים למענק בגין הפסקת עבודה בדומה לנעשה בתקופת הקורונה, כן קוצרה תקופת האכשרה לעניין אנשים עם מוגבלויות במסגרת זכאות לדמי אבטלה, עוד נקבעה הארכה לתקופת התשלום המרבית של דמי אבטלה לאדם המתגורר בישוב שפונה
לאחר 4 ימי דיונים מרוכזים, ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה את חוק הפיצויים לעסקים ולעצמאים במשק לקריאה שנייה ושלישית.
על פי המתווה, לצד הפיצויים ביחס ליישובי ספר, והערים שצפויות להתווסף במסגרת הסיכומים שיקבלו ביטוי בתקנות נפרדות, יינתן מתווה מענקים לעסקים ביתר המדינה בתנאים הבאים:
תנאי סף לכניסה לתכנית המענקים להמשכיות עסקית הוא פגיעה של מעל ל 25% בחודש לדיווח חד חודשי או 12.5% לדיווח דו חודשי, ומחזור שנתי עד 400 מיליון ש"ח.
בנוסף תנאי סף הינו מחזור של מעל 12 אלף ש"ח בשנת 2022, שנועד למנוע מתן מענקים לעסקים שנסגרו בפועל אך לא רשמי. בנוסח החוק המקורי הועמד המחזור על 18 אלף ₪, אך לדרישת הוועדה ולמניעת פגיעה בעסקים קטנים במיוחד הוא הופחת.
במסגרת כך, לעצמאים ולחברות נקבעו מענקים בסכומים מוגדרים, בהתאם להיקף המחזור החודשי ואחוז הירידה במחזור בהשוואה לשנת 2022, החל מ-25% למחזור דו חודשי כאמור, כאשר ככל שהירידה גבוה יותר, כך הפיצוי גבוה יותר. במסגרת כך התווספה לדרישת הוועדה מדרגה נוספת למתווה זה ושונתה גובה מדרגה, כדי לאפשר לחלק מהעוסקים הפטורים להגדיל את גובה המענק.
על מנת למנוע פגיעה בנשים ששהו בחופשת לידה בתקופה הקובעת בשנת 2022 ומשרתי מילואים ששירתו בתקופה זו, סוכם לדרישת ועדת הכספים כי שר האוצר יקבע באישור ועדת הכספים של הכנסת, דרך אחרת לקביעת מחזור העסקאות בתקופת הזכאות או מחזור העסקאות הקובע לעניין תקופת הבסיס, לעניין עוסק שהייתה לו פעילות מופחתת בשל תקופת לידה או הורות, או עוסק עצמאי שהייתה לו פעילות מופחתת בשל ימי שירות מילואים לפי חוק שירות מילואים. סיכום זה ייושם במסגרת הוראות ביצוע או בתקנות משלימות.
ליתר העסקים נקבעו מענקים המשקפים הוצאות קבועות ושכר: מענק הוצאות קבועות הוא דיפרנציאלי, כך שעסקים שנפגעו יותר במחזור יקבלו מענק גבוה יותר, רכיב ההוצאות הקבועות מתוך התשומות יעמוד על מקסימום 22% בהתאם למידת הפגיעה. שיעור ההשתתפות בשכר העובדים יעמוד על 75% כפול שיעור הפגיעה במחזור כפול הוצאות השכר. לדרישת הוועדה נקבעו מקדמים בהם מוכפל שיפוי השכר לכל ענף במקדם שנקבע לעניינו, כך שהיקף הפיצוי בגין השכר יגדל לעומת המתווה המקורי. תקרת הפיצוי תעמוד על 600 אלף ₪ במחזורים של עד 100 מיליון ותעלה בהדרגה לגג של 1.2 מיליון לעסקים בלי מחזור של עד 300 מיליון ₪. לדרישת הוועדה נקבע עוד כי עיקולים לגבי המענק לא יחולו גם על חברה ולא רק על יחיד כפי שהיה בנוסח המקורי.
בנוסף לדרישת הוועדה נקבעו הקלות בתנאי הכניסה של עמותות למתווה, תוך עיגון בחוק כי יפורסם ויובא לוועדה עד לשבוע הבא מתווה משלים המיועד לעמותות הנשענות על תרומות בלבד ואינן זכאיות לפיצוי מכוח חוק זה. במסגרת כך סוכם כי יוקצה לכך תקציב שלא יפחת מ-40 מיליון ₪.
לדרישת הוועדה הוכנסו לחקיקה גם מענים מותאמים מענה לעסקים העובדים על שוטף פלוס, ליהלומנים ועסקים שפעלו תחת הגבלות נוכח שנת השמיטה בשנת 2022.
בנוסף הוכלל ענף החקלאות במסגרת החוק, לדרישת הוועדה, בהסכמת גורמי הענף ובסיוע ועדת הכלכלה שדנה בנושא, נוכח האופי הייחודי של הענף נקבע כי תקופת הבסיס והזכאות תעמוד על 4 חודשים - ספטמבר עד דצמבר 2022 בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2023. במקרה של עסקי חקלאות שנפגעו מעל 80 אחוז, המקדם הפיצוי המקסימלי יהיה 47%. כן הוכנסה התאמה לעסקי חקלאות חדשים.
לצד כך לדרישת הוועדה הוכנס למנגנון הפיצוי גם ענף הבנייה - הענף הוכנס למודל עם מספר החרגות, במסגרת כך נקבע כי הפעילות הינה של ביצוע עבודה בפועל של קבלנים או קבלני משנה, הרשומים ברשם הקבלנים, כאשר מקדם הפיצוי יעמוד על 15% לתקופת הבסיס, כאשר התקופה תהווה את הממוצע של החודשים ינואר עד ספטמבר 2023.
לצד אלה נכללות בחוק הקלות בזכאות לדמי אבטלה, שבבסיסם איזון בין מענה סוציאלי לשמירה על תמריצים ליציאה לעבודה: הרחבת הזכאות גם לעובדים שיוצאו לחל"ת של 14 יום, ביטול ניכוי ימי חופשה צבורים מתקופת האבטלה, קיצור תקופת האכשרה הנדרשת ל- 6 חודשים עבודה מתוך 18, תוספת ימי אבטלה למי שמיצו את ימי הזכאות בתקופת הקורונה, אישור זכאות החל מסיום ההעסקה או היציאה לחל"ת.
לדרישת הוועדה הוכנסו הקלות נוספות לעניין זכאות לדמי אבטלה: גם עובדים מעל גיל 67 שהפסיקו לעבוד בתקופה זו יהיו זכאים למענק מיוחד בדומה למענק ההסתגלות בתקופה הקורונה, תקופת האכשרה לאנשים עם מוגבלויות לעניין זכאות לדמי אבטלה במסגרת חל"ת, הורדה ל-3 חודשים, בנוסף החל"ת לא יבוא במסגרת ימי ההגנה של אישה החוזרת מחופשת לידה והורות. כן נקבעה הארכה של תקופת התשלום המרבית לדמי אבטלה לאדם המתגורר בישוב שפונה, למשך חודשי המלחמה.
הצעדים תקפים החל מה- 7 באוקטובר ועד ה- 30 בנובמבר, ושר האוצר בהסכמת ועדת הכספים רשאי להאריך עד סוף שנת 2023.
לגבי מענה לעסקים בעלי מחזור הגדול מ-400 מיליון ₪, סוכם כי יובא לוועדה בנפרד מנגנון למתן הלוואות בערבות מדינה לעסקים עד לגובה של מיליארד ₪
לעניין בני זוג שנפגעת הכנסתם כי בן או בת זוגם משרת במילואים, סוכם כי אחת מהשניים: או שאלה ישופו במסגרת מנגנון שיובא בנפרד, הקובע שיפוי על אובדן שכר, במידה ויש להם ילדים עד גיל 14 או ילד עם מוגבלות, כאשר המתווה יוצג בפני הוועדה בתוך שבועיים, ויתחייבו אליו משרדי האוצר והביטחון בשעות הקרובות, או שיכנס לתוקף סעיף שנקבע בחוק, לפיו בן הזוג יוכל לצאת עצמאית לחל"ת.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "לפני ימים אחדים קיבלנו מתווה פיצויים שהצליח להרגיז את כל החברים, כולל איתי, מתווה שהיה מאוד חלש מבחינת הפיצוי, ואנחנו עברנו על המתווה ואני רוצה לשבח גם את הקואליציה וגם את האופוזיציה, שפעלנו יחד בסעיפים ובנושאים השונים, בחוק שחובק נושאים שונים ומגוונים, ובסופו של דבר גם דברים ששינו ונכללו בתוך החוק, יש דברים שהגענו להסכמות יחד, ואני רוצה גם לברך את דוד ביטן יו"ר ועדת הכלכלה, שעשה עבודה בעניין של החקלאות, והוטמע בתוך החוק, והנושא של התיירות שעבר גם אלייך, והסיכום שמתווה לא יכלל בתוך החוק, כי הגעתם למסקנות שחלקן מופיעות במערכת הכללית, הסיכום הוא חיובי ואני מודה על כך".
ח"כ ולדימיר בליאק: "אני חושב שהיינו יכולים להגיע לנקודה הזו עשרה ימים קודם אבל קרה מה שקרה, מאז שביקשת ממני להיכנס לאירוע עשיתי זאת ללא כל היסוס ושיקול פוליטי. בד"כ לא מקבלים 100 אחוז, אבל הגענו לתוצאה לא רעה בכלל. הכנסנו פנימה לפחות עוד 30 אלף עצמאים, הגענו לפתרון סביר למוסדות ללא כוונת רווח וזו החובה המוסרית שלנו, חשבתי שהפיצוי בגין הוצאת קבועות צריך להיות גבוה יותר, אבל זה שהעלנו את זה מ-18% ל-22% זה הישג. נתנו פתרונות לענף הבנייה, תיירות, יהלומנים וענפים אחרים, אני חושב שהפתרון לאוקטובר נובמבר הוא הולם, ככל שהאירוע ימשך נצטרך לחזור, אולי גם להרחיב את הסיוע. יחד לנצח זה חזית ובעורף".
ח"כ אורית פרקש הכהן: "לאחר שנה וחצי קשות חזרה לי תחושת השליחות בכנסת, רואים איך שהגיע המתווה ואיך שהוא יוצא, רואים למה צריך פיקוח פרלמנטרי של הכנסת על הממשלה"
ח"כ אלי רביבו: "יו"ר הוועדה שוב הוכח שאתה האיש הנכון במקום הנכון, אני רוצה להודות לנציגי הקואליציה ולנציגי האופוזיציה בראשם חברי ח"כ בליאק, הבאתה מכישוריך והראת שאתה יודע את העבודה וקשוב לרחשי הציבור".
 

א שיינפלד

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים

ועדת הכספים אישרה פה אחד את הצעת חוק התוכנית לסיוע כלכלי לקריאה שנייה ושלישית, תוך מיטובה לטובת העסקים, העצמאים, וציבור העובדים​



יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "רוצה לשבח את הקואליציה ואת האופוזיציה, שפעלנו יחד בסעיפים ובנושאים השונים, בחוק שחובק נושאים שונים ומגוונים"
במסגרת ימי הדיונים סוכמו לדרישת הוועדה שורת שיפורים ותוספות, בהם:
הכללת ענפי החקלאות והבניה במתווה הפיצויים, הוכנסו שיפורים שונים לטובת הגדלת הפיצויים והחלתם על היקף נרחב ככל הניתן של חברות, עצמאים ועסקים, לצד אירגוני מגזר שלישי. כן נרשמו התאמות לטובת נשים בחופשות לידה והורות, ומשרתי מילואים
בנוסף נקבע לדרישת הוועדה כי גם עובדים מעל גיל 67 יהיו זכאים למענק בגין הפסקת עבודה בדומה לנעשה בתקופת הקורונה, קוצרה תקופת האכשרה לעניין אנשים עם מוגבלויות במסגרת זכאות לדמי אבטלה, ונקבעה הארכה לתקופת התשלום המרבית של דמי אבטלה לאדם המתגורר בישוב שפונה, למשך תקופת המלחמה
לדרישת הוועדה התווספו התאמות המכלילות את ענפי החקלאות והבניה במתווה הפיצויים, בנוסף הוכנסו שיפורים שונים לטובת הגדלת הפיצויים והחלתם על היקף נרחב ככל הניתן של חברות, עצמאים ועסקים, לצד אירגוני מגזר שלישי. כן נרשמו התאמות לטובת נשים בחופשות לידה והורות, ומשרתי מילואים
בנוסף נקבע לדרישת הוועדה כי גם עובדים מעל גיל 67 יהיו זכאים למענק בגין הפסקת עבודה בדומה לנעשה בתקופת הקורונה, כן קוצרה תקופת האכשרה לעניין אנשים עם מוגבלויות במסגרת זכאות לדמי אבטלה, עוד נקבעה הארכה לתקופת התשלום המרבית של דמי אבטלה לאדם המתגורר בישוב שפונה
לאחר 4 ימי דיונים מרוכזים, ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה את חוק הפיצויים לעסקים ולעצמאים במשק לקריאה שנייה ושלישית.
על פי המתווה, לצד הפיצויים ביחס ליישובי ספר, והערים שצפויות להתווסף במסגרת הסיכומים שיקבלו ביטוי בתקנות נפרדות, יינתן מתווה מענקים לעסקים ביתר המדינה בתנאים הבאים:
תנאי סף לכניסה לתכנית המענקים להמשכיות עסקית הוא פגיעה של מעל ל 25% בחודש לדיווח חד חודשי או 12.5% לדיווח דו חודשי, ומחזור שנתי עד 400 מיליון ש"ח.
בנוסף תנאי סף הינו מחזור של מעל 12 אלף ש"ח בשנת 2022, שנועד למנוע מתן מענקים לעסקים שנסגרו בפועל אך לא רשמי. בנוסח החוק המקורי הועמד המחזור על 18 אלף ₪, אך לדרישת הוועדה ולמניעת פגיעה בעסקים קטנים במיוחד הוא הופחת.
במסגרת כך, לעצמאים ולחברות נקבעו מענקים בסכומים מוגדרים, בהתאם להיקף המחזור החודשי ואחוז הירידה במחזור בהשוואה לשנת 2022, החל מ-25% למחזור דו חודשי כאמור, כאשר ככל שהירידה גבוה יותר, כך הפיצוי גבוה יותר. במסגרת כך התווספה לדרישת הוועדה מדרגה נוספת למתווה זה ושונתה גובה מדרגה, כדי לאפשר לחלק מהעוסקים הפטורים להגדיל את גובה המענק.
על מנת למנוע פגיעה בנשים ששהו בחופשת לידה בתקופה הקובעת בשנת 2022 ומשרתי מילואים ששירתו בתקופה זו, סוכם לדרישת ועדת הכספים כי שר האוצר יקבע באישור ועדת הכספים של הכנסת, דרך אחרת לקביעת מחזור העסקאות בתקופת הזכאות או מחזור העסקאות הקובע לעניין תקופת הבסיס, לעניין עוסק שהייתה לו פעילות מופחתת בשל תקופת לידה או הורות, או עוסק עצמאי שהייתה לו פעילות מופחתת בשל ימי שירות מילואים לפי חוק שירות מילואים. סיכום זה ייושם במסגרת הוראות ביצוע או בתקנות משלימות.
ליתר העסקים נקבעו מענקים המשקפים הוצאות קבועות ושכר: מענק הוצאות קבועות הוא דיפרנציאלי, כך שעסקים שנפגעו יותר במחזור יקבלו מענק גבוה יותר, רכיב ההוצאות הקבועות מתוך התשומות יעמוד על מקסימום 22% בהתאם למידת הפגיעה. שיעור ההשתתפות בשכר העובדים יעמוד על 75% כפול שיעור הפגיעה במחזור כפול הוצאות השכר. לדרישת הוועדה נקבעו מקדמים בהם מוכפל שיפוי השכר לכל ענף במקדם שנקבע לעניינו, כך שהיקף הפיצוי בגין השכר יגדל לעומת המתווה המקורי. תקרת הפיצוי תעמוד על 600 אלף ₪ במחזורים של עד 100 מיליון ותעלה בהדרגה לגג של 1.2 מיליון לעסקים בלי מחזור של עד 300 מיליון ₪. לדרישת הוועדה נקבע עוד כי עיקולים לגבי המענק לא יחולו גם על חברה ולא רק על יחיד כפי שהיה בנוסח המקורי.
בנוסף לדרישת הוועדה נקבעו הקלות בתנאי הכניסה של עמותות למתווה, תוך עיגון בחוק כי יפורסם ויובא לוועדה עד לשבוע הבא מתווה משלים המיועד לעמותות הנשענות על תרומות בלבד ואינן זכאיות לפיצוי מכוח חוק זה. במסגרת כך סוכם כי יוקצה לכך תקציב שלא יפחת מ-40 מיליון ₪.
לדרישת הוועדה הוכנסו לחקיקה גם מענים מותאמים מענה לעסקים העובדים על שוטף פלוס, ליהלומנים ועסקים שפעלו תחת הגבלות נוכח שנת השמיטה בשנת 2022.
בנוסף הוכלל ענף החקלאות במסגרת החוק, לדרישת הוועדה, בהסכמת גורמי הענף ובסיוע ועדת הכלכלה שדנה בנושא, נוכח האופי הייחודי של הענף נקבע כי תקופת הבסיס והזכאות תעמוד על 4 חודשים - ספטמבר עד דצמבר 2022 בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2023. במקרה של עסקי חקלאות שנפגעו מעל 80 אחוז, המקדם הפיצוי המקסימלי יהיה 47%. כן הוכנסה התאמה לעסקי חקלאות חדשים.
לצד כך לדרישת הוועדה הוכנס למנגנון הפיצוי גם ענף הבנייה - הענף הוכנס למודל עם מספר החרגות, במסגרת כך נקבע כי הפעילות הינה של ביצוע עבודה בפועל של קבלנים או קבלני משנה, הרשומים ברשם הקבלנים, כאשר מקדם הפיצוי יעמוד על 15% לתקופת הבסיס, כאשר התקופה תהווה את הממוצע של החודשים ינואר עד ספטמבר 2023.
לצד אלה נכללות בחוק הקלות בזכאות לדמי אבטלה, שבבסיסם איזון בין מענה סוציאלי לשמירה על תמריצים ליציאה לעבודה: הרחבת הזכאות גם לעובדים שיוצאו לחל"ת של 14 יום, ביטול ניכוי ימי חופשה צבורים מתקופת האבטלה, קיצור תקופת האכשרה הנדרשת ל- 6 חודשים עבודה מתוך 18, תוספת ימי אבטלה למי שמיצו את ימי הזכאות בתקופת הקורונה, אישור זכאות החל מסיום ההעסקה או היציאה לחל"ת.
לדרישת הוועדה הוכנסו הקלות נוספות לעניין זכאות לדמי אבטלה: גם עובדים מעל גיל 67 שהפסיקו לעבוד בתקופה זו יהיו זכאים למענק מיוחד בדומה למענק ההסתגלות בתקופה הקורונה, תקופת האכשרה לאנשים עם מוגבלויות לעניין זכאות לדמי אבטלה במסגרת חל"ת, הורדה ל-3 חודשים, בנוסף החל"ת לא יבוא במסגרת ימי ההגנה של אישה החוזרת מחופשת לידה והורות. כן נקבעה הארכה של תקופת התשלום המרבית לדמי אבטלה לאדם המתגורר בישוב שפונה, למשך חודשי המלחמה.
הצעדים תקפים החל מה- 7 באוקטובר ועד ה- 30 בנובמבר, ושר האוצר בהסכמת ועדת הכספים רשאי להאריך עד סוף שנת 2023.
לגבי מענה לעסקים בעלי מחזור הגדול מ-400 מיליון ₪, סוכם כי יובא לוועדה בנפרד מנגנון למתן הלוואות בערבות מדינה לעסקים עד לגובה של מיליארד ₪
לעניין בני זוג שנפגעת הכנסתם כי בן או בת זוגם משרת במילואים, סוכם כי אחת מהשניים: או שאלה ישופו במסגרת מנגנון שיובא בנפרד, הקובע שיפוי על אובדן שכר, במידה ויש להם ילדים עד גיל 14 או ילד עם מוגבלות, כאשר המתווה יוצג בפני הוועדה בתוך שבועיים, ויתחייבו אליו משרדי האוצר והביטחון בשעות הקרובות, או שיכנס לתוקף סעיף שנקבע בחוק, לפיו בן הזוג יוכל לצאת עצמאית לחל"ת.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "לפני ימים אחדים קיבלנו מתווה פיצויים שהצליח להרגיז את כל החברים, כולל איתי, מתווה שהיה מאוד חלש מבחינת הפיצוי, ואנחנו עברנו על המתווה ואני רוצה לשבח גם את הקואליציה וגם את האופוזיציה, שפעלנו יחד בסעיפים ובנושאים השונים, בחוק שחובק נושאים שונים ומגוונים, ובסופו של דבר גם דברים ששינו ונכללו בתוך החוק, יש דברים שהגענו להסכמות יחד, ואני רוצה גם לברך את דוד ביטן יו"ר ועדת הכלכלה, שעשה עבודה בעניין של החקלאות, והוטמע בתוך החוק, והנושא של התיירות שעבר גם אלייך, והסיכום שמתווה לא יכלל בתוך החוק, כי הגעתם למסקנות שחלקן מופיעות במערכת הכללית, הסיכום הוא חיובי ואני מודה על כך".
ח"כ ולדימיר בליאק: "אני חושב שהיינו יכולים להגיע לנקודה הזו עשרה ימים קודם אבל קרה מה שקרה, מאז שביקשת ממני להיכנס לאירוע עשיתי זאת ללא כל היסוס ושיקול פוליטי. בד"כ לא מקבלים 100 אחוז, אבל הגענו לתוצאה לא רעה בכלל. הכנסנו פנימה לפחות עוד 30 אלף עצמאים, הגענו לפתרון סביר למוסדות ללא כוונת רווח וזו החובה המוסרית שלנו, חשבתי שהפיצוי בגין הוצאת קבועות צריך להיות גבוה יותר, אבל זה שהעלנו את זה מ-18% ל-22% זה הישג. נתנו פתרונות לענף הבנייה, תיירות, יהלומנים וענפים אחרים, אני חושב שהפתרון לאוקטובר נובמבר הוא הולם, ככל שהאירוע ימשך נצטרך לחזור, אולי גם להרחיב את הסיוע. יחד לנצח זה חזית ובעורף".
ח"כ אורית פרקש הכהן: "לאחר שנה וחצי קשות חזרה לי תחושת השליחות בכנסת, רואים איך שהגיע המתווה ואיך שהוא יוצא, רואים למה צריך פיקוח פרלמנטרי של הכנסת על הממשלה"
ח"כ אלי רביבו: "יו"ר הוועדה שוב הוכח שאתה האיש הנכון במקום הנכון, אני רוצה להודות לנציגי הקואליציה ולנציגי האופוזיציה בראשם חברי ח"כ בליאק, הבאתה מכישוריך והראת שאתה יודע את העבודה וקשוב לרחשי הציבור".
מה לגבי עוסק פטור?
לא ברור מפה
זה לא דיווח חודשי/דו חודשי
 

א שיינפלד

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
איך ומה יבואו פרטים מפורטים בהמשך.
זה ממש משמעותי...
אם יבדקו חודשי
בחודש אוקטובר 22 רוב החודש היה חגים
אוקטובר השנה היה רובו אחרי החגים, שזה הזמן החם אצל הרבה נותני שירות
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  0  פעמים

לוח מודעות

למעלה