דרוש מידע מענה לילד מחונן במגזר החרדי

מצב
הנושא נעול.

DvoraVidman

משתמש סופר מקצוען
לכן חשוב להיות עם יד על הדופק בחיידר- לאתגר מחוץ לשעות הלימודים,
לחזק את חיי החברה ,
לפעול עם הצוות החינוכי במסגרת האפשר לאתגר בחיידר - רבעס ששתפו איתנו פעולה זה הלך מצוין- נתנו יותר שאלות ומשימות מותאמות וכו'. לצערי היו שנים שרבעס הרגישו רק מאוימים וזה לא עבד.. ושנה אחת רבע שהעריץ את הילד וגם זה היה לא מוצלח, די בדד אותו מהכיתה עם היחס המופלה הזה..
כמו תמיד תפילות לס"ד והשתדלות.
זו בהחלט התמודדות, אבל להבדיל מהתמודדות עם ילד חריג בדברים אחרים, כאן זה עם הרבה יותר ספוק, נחת ואופטימיות... הפוטנציאל לגדל את גדול הדור...
אני לא מתחברת בכלל לסייפא.
אנחנו לא בתחרות פה אנחנו בתפקיד.
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
לדעתי
גדול הדור זה איש בעל מידות טובות, אכפתיות ואהבת ישראל והתמדה בלימוד התורה
אין קשר למחוננות.

כנ"ל מתמיד זה לא גאון אלא יכול להיות מי שקשה לו והוא מתמיד שוב ושוב.

מחוננות זה כלים וכח ולכן צריך לעשות איתה רק טוב.
זה לא מטרה עליונה ואין מה להחמיא לעצמינו ולהתגאות עם התכונה הזו.
מי שברא את השכל הוא שברא לאחרים פחות שכל...

(כותבת מנסיון)
 

DvoraVidman

משתמש סופר מקצוען
לדעתי
גדול הדור זה איש בעל מידות טובות, אכפתיות ואהבת ישראל והתמדה בלימוד התורה
אין קשר למחוננות.

כנ"ל מתמיד זה לא גאון אלא יכול להיות מי שקשה לו והוא מתמיד שוב ושוב.

מחוננות זה כלים וכח ולכן צריך לעשות איתה רק טוב.
זה לא מטרה עליונה ואין מה להחמיא לעצמינו ולהתגאות עם התכונה הזו.
מי שברא את השכל הוא שברא לאחרים פחות שכל...

(כותבת מנסיון)
היו גדולי דור שלכאורה מחוננים (על פי סיפורים עליהם)
והיו כאלה שבמפורש לא. ואפילו מהחלשים יחסית בכשרונותיהם.
והיו מוכשרים שאינם מחוננים.

אני באמת לא חושבת שמחוננות מעלה סיכוי לזה, והכי לא חושבת שזה מה שאמור לתת טעם ושליחות בגידול הילדים.
 

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
בדקת ASD , PDD , אספרגר?
היתה לי חברה כישרונית מאד כמו שאת מתארת ואובחנה
במיוחד שאת מתארת שזה מפריע לתקשורת עם חברים כי לכאורה לא אמור להיות ממש קשור
"לכאורה לא אמור להיות ממש קשור" - זה לא נכון. יש מאפיינים משותפים למחוננות ואוטיזם, שיש אותם גם למחוננים שאינם על הרצף.
במקרים שבהם נראה שהקושי חורג ממה שמתאים למחוננות (ברמה ובעיקר בתחומים) בהחלט כדאי להיות עם אצבע על הדופק ולשקול אם צריך לבחון גם את נושא התקשורת. אבל לא כל קושי אמור להדאיג. (צריך לטפל בהתאם כמובן, אבל הגורמים לקושי הם אחרים והקושי יותר ממוקד ויותר תלוי סביבה מאשר אורגני).


1720085163395.png
 

ללי ללוי

משתמש פעיל
לא קראתי הכל
לחברה שלי יש ילדים מחוננים, היום הם נשואים...
אמרה לי שהיא קיבלה עליהם כסף, נראה לי מביטוח לאומי כמו כל ילד של חינוך מיוחד, בכסף הזה היא השתמשה למורים פרטיים ללמוד גמרא, פתאום הילד קלט שהוא עדיין לא גדול הדור והוא לא יודע את כל הש"ס אפילו שהוא הגאון בכיתה.
מגיע להם גם הסעות חינם למוסדות. חנ"מ, אמרנו?

אמא של שמואל הנביא התפללה שתלד ילד ממוצע, גם לא חכם מידי...- כן! זה לא פשוט לגדל ילד כזה!!!! בהרבה מובנים
 

ללי ללוי

משתמש פעיל
לא מאמינה!
גמרתי לכתוב את המייל הנ"ל, אני פותחת את המייל וזה מה שאני רואה, קורס באשדוד

מצוינות בחינוך – מצוינים ומחוננים | ציפורה אריה

בקורס תחשפי למאפיינים הקוגניטיביים,
הרגשיים והחברתיים של תלמידים
מחוננים ותביני את ההשלכות על הכיתה
ההטרוגנית. תכירי את הצרכים האופייניים
והמענים המתאימים ותרכשי כלים
פדגוגיים לקידום תלמידים מחוננים בכיתה
ההטרוגנית במהלך הלמידה השגרתית

בתכנית:
מאפיינים של תלמידים מחוננים
מיומנויות חשיבה מסדר גבוה
שאילת שאלות
טיפוח יצירתיות
התנסות בטכניקות ליצירתיות
 

MP3+

משתמש פעיל
לא קראתי הכל
לחברה שלי יש ילדים מחוננים, היום הם נשואים...
אמרה לי שהיא קיבלה עליהם כסף, נראה לי מביטוח לאומי כמו כל ילד של חינוך מיוחד, בכסף הזה היא השתמשה למורים פרטיים ללמוד גמרא, פתאום הילד קלט שהוא עדיין לא גדול הדור והוא לא יודע את כל הש"ס אפילו שהוא הגאון בכיתה.
מגיע להם גם הסעות חינם למוסדות. חנ"מ, אמרנו?

אמא של שמואל הנביא התפללה שתלד ילד ממוצע, גם לא חכם מידי...- כן! זה לא פשוט לגדל ילד כזה!!!! בהרבה מובנים
יכול להיות שהיו להם בעיות נוספות ולכן קיבלו:
בעיות תקשורת, התנהגות....
 

דרך אמונה בחרתי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
"לכאורה לא אמור להיות ממש קשור" - זה לא נכון. יש מאפיינים משותפים למחוננות ואוטיזם, שיש אותם גם למחוננים שאינם על הרצף.
במקרים שבהם נראה שהקושי חורג ממה שמתאים למחוננות (ברמה ובעיקר בתחומים) בהחלט כדאי להיות עם אצבע על הדופק ולשקול אם צריך לבחון גם את נושא התקשורת. אבל לא כל קושי אמור להדאיג. (צריך לטפל בהתאם כמובן, אבל הגורמים לקושי הם אחרים והקושי יותר ממוקד ויותר תלוי סביבה מאשר אורגני).


צפה בקובץ המצורף 1698396

בדקת ASD , PDD , אספרגר?
היתה לי חברה כישרונית מאד כמו שאת מתארת ואובחנה
במיוחד שאת מתארת שזה מפריע לתקשורת עם חברים כי לכאורה לא אמור להיות ממש קשור

אין לי ספק שזה לא זה...
אני הייתי כמוהו גם מבחינה לימודית וגם מבחינה חברתית, ואחרי שההורים שלי מצאו את עצמם כל שבוע בחדר המנהלת/יועצת, הלכו לאבחונים ואובחנתי כמחוננת...
לא שהיה מענה, אבל לפחות קצת הבנה מהסביבה החינוכית..
היום אני ב"ה חיה בטוב ובנעימים עם הסביבה:)
 

דרך אמונה בחרתי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
לא קראתי הכל
לחברה שלי יש ילדים מחוננים, היום הם נשואים...
אמרה לי שהיא קיבלה עליהם כסף, נראה לי מביטוח לאומי כמו כל ילד של חינוך מיוחד, בכסף הזה היא השתמשה למורים פרטיים ללמוד גמרא, פתאום הילד קלט שהוא עדיין לא גדול הדור והוא לא יודע את כל הש"ס אפילו שהוא הגאון בכיתה.
מגיע להם גם הסעות חינם למוסדות. חנ"מ, אמרנו?

אמא של שמואל הנביא התפללה שתלד ילד ממוצע, גם לא חכם מידי...- כן! זה לא פשוט לגדל ילד כזה!!!! בהרבה מובנים
ממש מעניין לשמוע!
יש לך יותר פרטים? רק מחוננות וקיבלו?
 

חנילוש

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אף אחד לא מקבל על מחוננות שום קיצבה ושום עמלה,
אני ממליצה לפנות לאבחון מסודר - לילד מחונן יכולות להיות קשיים בתפקודים ניהוליים וריחוק חברתי מסוים - ולזה את יכולה לקבל מענה מהתפתחות הילד סידרה של טיפולים על חשבון קופת חולים עם השתתפות.
ויכולים להיות אתגרים נוספים שהמחוננות או מסתירה קצת או נותנת תחושה שהיא האחראית לבלאגן.
אפילו אם יהיה לך אבחון מסודר של מחוננות עם המלצות מסודרות למערכת החינוכית יהיה יותר יכולת לתת לך מענה.
אף מערכת חינוכית רצינית לא מתייחסת לאבחון על פי דבר ההורים - הם רוצים לראות מסמך כתוב,
 

מצטרפת

משתמש מקצוען
יש לי שני ילדים שלפי כל מה שניסיתי לבדוק במשך השנים, מסתבר שהם מחוננים עם חלק גדול מהקשיים של מחוננות...
סוג של בדידות חברתית... אין להם באמת נושאי שיחה עם ילדים בני גילם... כי ילד בן 11 שמעניין אותו התפרקות אטומים ועוד כל מיני דברים נדירים בגאוגרפיה לא ממש מעניין כל ילד בגיל הזה...
לילד בן 11 שנמצא כ"כ הרבה שעות במסגרת (בפרט החסידית - שזה שעות רבות יותר) ומוצא את עצמו עם סף תסכול נמוך על כל דבר, כי אין לו מה לעשות אם הוא כבר מבין מראש הכל, אז הוא כבר הרבה פעמים לכתחילה לא מתחיל להקשיב ופשוט לא שם אלא בענייניו, בקיצור, הוא ממש סובל!...
ברגע שיש לו משהו אחר מאתגר יותר, הוא פשוט פורח...
דוגמה קטנה, נתתי לו ללמוד קורס בערבית, הוא בן אדם אחר!

השאלה שלי היא כזאת:
אני רוצה לדעת, במידה ואני מאבחנת את הילד, האם יש לי מזה משהו? האם אקבל תקציבים גם לטיפול רגשי תואם אבל גם לקידום הילד במקצועות שונים???
אני לא רוצה שמה שהוא ילד ויתעניין יהיה רק פיזיקה, מדעים ושפות, שאת כל אלה יש חינם והמון ברחבי הרשת...
אני כן רוצה שיהיו לי תקציבים לקבוע לו חברותות ברמה גבוהה בגמרה וכו' שלא ישב בטל בת"ת, ( למרות שאני יודעת שהעמל והיגיעה זה מה שצריך, אבל הבטלה אם כל חטאת... והתסכול של הילד לא שווה את זה...)


זה משהו שקיים?

תודה מראש לעונים :)
אומר משהו מאד בזהירות ולא מקצועי
אבל כן נראה לי שכדאי לבחון את זה
שיש סיכוי שבנוסף למחוננות שלו -הוא גם על הרצף
כי בד"כ ילד מאד מוכשר יכול להבין שאחרים לא כמוהו, ויש עוד כמה דברים שנשמעים לי משהו כזה
ואם הוא מאובחן על הרצף אפשר לקבל תקציב מביטוח לאומי
שוב חוזרת שזה רק לפתוח את הראש ולא ממקום מספיק מקצועי
 

תן חיוך!

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
ממש מעניין לשמוע!
יש לך יותר פרטים? רק מחוננות וקיבלו?
אין שום קצבה על מחוננות
הרבה פעמים המחוננות מצטרפת לבעיות תקשורת- ועל בעיות תקשורת ניתן לקבל קצבה
 

תן חיוך!

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
המלצה שלי קודם כל אבחון מסודר
לאחר שיש אבחון המוכיח על מחוננות (הרבה פעמים ילדים הם מאד מאד מוכשרים, אבל הם לא מחוננים)
כדאי מאד מאד לתת טיפול משולב של פסיכולוג מומחה מחוננים, ושל למידה של דברים נוספים מעבר ללמידה המסודרת בת"ת
בנוסף, ישנן כמה אפשרויות לעזור למחוננים בזמן השיעורים בת"ת בשיתוף פעולה עם הת"ת
אבל זה רק אחרי שיש באמת אבחון, רוב תלמודי התורה לא יתייחסו לזה שההורים חושבים שהילד שלהם מחונן
ויש כאללו שלא ישתפו פעולה גם לאחר אבחון (ואז, אולי כדאי לחשוב על מעבר למוסד אחר)
בד"כ כשיש פסיכולוג צמוד, הת"ת ישתף פעולה (כנ"ל, יש ת"תים שלא ישתפו פעולה עם זה גם)
ואז ישנן פתרונות לא מעטים
וצריך לזכור שזו התמודדות כל הזמן.

בנוסף, בציבור החרדי אין כל כך תוכניות למחוננים שמתאימים לילדי חיידר (כתבת שהוא חסידי? אז לכאורה עוד פחות מתאים)
והעבודה היא של ההורים
וזו עבודה לא קלה

הכל נכתב מניסיון
בהצלחה רבה!
 

DvoraVidman

משתמש סופר מקצוען
"לכאורה לא אמור להיות ממש קשור" - זה לא נכון. יש מאפיינים משותפים למחוננות ואוטיזם, שיש אותם גם למחוננים שאינם על הרצף.
במקרים שבהם נראה שהקושי חורג ממה שמתאים למחוננות (ברמה ובעיקר בתחומים) בהחלט כדאי להיות עם אצבע על הדופק ולשקול אם צריך לבחון גם את נושא התקשורת. אבל לא כל קושי אמור להדאיג. (צריך לטפל בהתאם כמובן, אבל הגורמים לקושי הם אחרים והקושי יותר ממוקד ויותר תלוי סביבה מאשר אורגני).


צפה בקובץ המצורף 1698396
וואו, זה מאיר עיניים.
 

דרך אמונה בחרתי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
המלצה שלי קודם כל אבחון מסודר
לאחר שיש אבחון המוכיח על מחוננות (הרבה פעמים ילדים הם מאד מאד מוכשרים, אבל הם לא מחוננים)
כדאי מאד מאד לתת טיפול משולב של פסיכולוג מומחה מחוננים, ושל למידה של דברים נוספים מעבר ללמידה המסודרת בת"ת
בנוסף, ישנן כמה אפשרויות לעזור למחוננים בזמן השיעורים בת"ת בשיתוף פעולה עם הת"ת
אבל זה רק אחרי שיש באמת אבחון, רוב תלמודי התורה לא יתייחסו לזה שההורים חושבים שהילד שלהם מחונן
ויש כאללו שלא ישתפו פעולה גם לאחר אבחון (ואז, אולי כדאי לחשוב על מעבר למוסד אחר)
בד"כ כשיש פסיכולוג צמוד, הת"ת ישתף פעולה (כנ"ל, יש ת"תים שלא ישתפו פעולה עם זה גם)
ואז ישנן פתרונות לא מעטים
וצריך לזכור שזו התמודדות כל הזמן.

בנוסף, בציבור החרדי אין כל כך תוכניות למחוננים שמתאימים לילדי חיידר (כתבת שהוא חסידי? אז לכאורה עוד פחות מתאים)
והעבודה היא של ההורים
וזו עבודה לא קלה

הכל נכתב מניסיון
בהצלחה רבה!
תודה על התשובה.
אפשר למקד אותי לאיזה אבחון בדיוק אני צריכה לפנות?
 

תן חיוך!

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
איפה יש אפשרות לאבחון מותאם למגזר החרדי?
ממליצה לך להתייעץ עם רופא הילדים, אם יש לך מישהו כזה טוב
מי שאנחנו אבחנו אצלה, לפני 8 שנים כבר לא עובדת היום

יש כמה מקומות שנותנים אבחון
אבל אני לא רוצה לתת פה המלצות
כי יש לי כמה דיס המלצות
עדיף שתבררי (בהצלחה! הברור לקח לנו זמן לא מעט)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה