לימוד נהיגה מעל 100 שיעורי נהיגה והחלפת מורה ולא רואה טסט באופק מה עושים

מיוזניק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הרב @הר הבשן היקר.

[לא קראתי את רוב התגובות, ואולי כבר הגיבו את מה שאני כותב].

אני מעוניין להאיר את הדבר מזווית מבט קצת אחרת, שאולי פחות מוכרת לעם היושב בציון.
ידעת שיש מדינות בארה"ב שמבחינה חוקית ניתן להוציא שם רישיון נהיגה מגיל 15? כן, אותו ינוקא נוהג לו. ובשונה מהארץ, בארה"ב רישיון נהיגה רגיל כולל גם נהיגה בטנדר של 15 מקומות ובמשאית קטנה של הובלות, ככה שאותו צוציק שבקושי מגיע לדוושה, כבר נוהג לו להנאתו ברחבי כבישי ארה"ב הארוכים, המסובכים וה"אימתניים"... (דמיין לך נערה חרדית בת 16 או 17 נוהגת בטנדר הענק של המשפחה, כשבקושי רואים את הפנים שלה מבעד לשמשה...).
אה, ועוד משהו - אותו נער אפילו לא צריך ללמוד אצל מורה נהיגה. הוא לומד בכלל אצל אבא שלו או דוד שלו או כל מישהו אחר שיש לו רישיון נהיגה של אותה מדינה והוא מעל גיל מסוים.
ועוד משהו קטן - ברוב מדינות ארה"ב הטסט הוא לא יותר ממשחק מכוניות מתנגשות בלונה פארק, רק שאין שם עוד מכוניות בשביל להתנגש בהם... כן, מדובר בטסט שאורך חמש דקות (אני לא מגזים), בחניה ריקה (!), ובו מבקשים מהצורב לעשות סיבוב בחניה + פניית פרסה + חניה מקבילה, ובזה תם הסיפור.

למה אני מתאר את כל זה?
ללמדך שנהיגה זה דבר הרבה הרבה הרבה (ועוד פעם הרבה) פחות מסובך ממה שחושבים, רק שבארץ מסיבות שונות עושים חיים יותר קשים להוצאת רישיון נהיגה. כמובן שיש דרגות שונות, ואזורים שונים של נהיגה, מהם קשים יותר ומהם פחות, אבל זה ממש לא סוף העולם.
לימוד הנהיגה בפועל הוא רק 20% מלהיות נהג טוב. כל השאר זה תרגול נטו. ככל שנוהגים יותר ומתרגלים יותר, כך נוהגים טוב יותר.
וכמובן, מעל הכל - ביטחון עצמי! זה המפתח.

אז נכון, יש אנשים שיש להם חוש טוב יותר לזה, ויש שפחות, אבל אם אמא שלי יכולה לנהוג - גם אתה יכול לנהוג, ואת זה אני אומר גם בלי להכיר אותך... ;)

המון המון הצלחה!
ואל תשכח לעדכן אחרי נסיעת המירוץ הראשונה שלך :cool: ;)
אמת ויציב!!!!!!!!!
 

שתים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
הרב @הר הבשן היקר.

[לא קראתי את רוב התגובות, ואולי כבר הגיבו את מה שאני כותב].

אני מעוניין להאיר את הדבר מזווית מבט קצת אחרת, שאולי פחות מוכרת לעם היושב בציון.
ידעת שיש מדינות בארה"ב שמבחינה חוקית ניתן להוציא שם רישיון נהיגה מגיל 15? כן, אותו ינוקא נוהג לו. ובשונה מהארץ, בארה"ב רישיון נהיגה רגיל כולל גם נהיגה בטנדר של 15 מקומות ובמשאית קטנה של הובלות, ככה שאותו צוציק שבקושי מגיע לדוושה, כבר נוהג לו להנאתו ברחבי כבישי ארה"ב הארוכים, המסובכים וה"אימתניים"... (דמיין לך נערה חרדית בת 16 או 17 נוהגת בטנדר הענק של המשפחה, כשבקושי רואים את הפנים שלה מבעד לשמשה...).
אה, ועוד משהו - אותו נער אפילו לא צריך ללמוד אצל מורה נהיגה. הוא לומד בכלל אצל אבא שלו או דוד שלו או כל מישהו אחר שיש לו רישיון נהיגה של אותה מדינה והוא מעל גיל מסוים.
ועוד משהו קטן - ברוב מדינות ארה"ב הטסט הוא לא יותר ממשחק מכוניות מתנגשות בלונה פארק, רק שאין שם עוד מכוניות בשביל להתנגש בהם... כן, מדובר בטסט שאורך חמש דקות (אני לא מגזים), בחניה ריקה (!), ובו מבקשים מהצורב לעשות סיבוב בחניה + פניית פרסה + חניה מקבילה, ובזה תם הסיפור.

למה אני מתאר את כל זה?
ללמדך שנהיגה זה דבר הרבה הרבה הרבה (ועוד פעם הרבה) פחות מסובך ממה שחושבים, רק שבארץ מסיבות שונות עושים חיים יותר קשים להוצאת רישיון נהיגה. כמובן שיש דרגות שונות, ואזורים שונים של נהיגה, מהם קשים יותר ומהם פחות, אבל זה ממש לא סוף העולם.
לימוד הנהיגה בפועל הוא רק 20% מלהיות נהג טוב. כל השאר זה תרגול נטו. ככל שנוהגים יותר ומתרגלים יותר, כך נוהגים טוב יותר.
וכמובן, מעל הכל - ביטחון עצמי! זה המפתח.

אז נכון, יש אנשים שיש להם חוש טוב יותר לזה, ויש שפחות, אבל אם אמא שלי יכולה לנהוג - גם אתה יכול לנהוג, ואת זה אני אומר גם בלי להכיר אותך... ;)

המון המון הצלחה!
ואל תשכח לעדכן אחרי נסיעת המירוץ הראשונה שלך :cool: ;)
צודק, אבל-
משום מה תרבות הנהיגה בארה"ב היא הרבה פחות מסוכנת.
בגלל שהם יודעים שיש כ"כ הרבה צוציקים שנוהגים ובולמים בפתאומיות - הם אשכרה שומרים מרחק אחד מהשני! מרחק שבארץ היה משתחל לשם עוד רכב...
הכל שם גם יותר רחב וגדול ויש יותר "מקום" לטעויות של נהגים.
אז מה לעשות שפה באמת יותר מסוכן לנהוג וצריך ללמוד יותר.
 

מיוזניק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
צודק, אבל-
משום מה תרבות הנהיגה בארה"ב היא הרבה פחות מסוכנת.
בגלל שהם יודעים שיש כ"כ הרבה צוציקים שנוהגים ובולמים בפתאומיות - הם אשכרה שומרים מרחק אחד מהשני! מרחק שבארץ היה משתחל לשם עוד רכב...
הכל שם גם יותר רחב וגדול ויש יותר "מקום" לטעויות של נהגים.
אז מה לעשות שפה באמת יותר מסוכן לנהוג וצריך ללמוד יותר.
בדיוק הפוך תאונות שם יש יותר מהארץ והכל בגלל תרבות הלימוד לנהיגה שם!
(אגב זה נכון גם לגבי נשק)
 

שתים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
.?
בדיוק הפוך תאונות שם יש יותר מהארץ והכל בגלל תרבות הלימוד לנהיגה שם!
(אגב זה נכון גם לגבי נשק)
?
אין מצב.
יש לך את זה מוכח מחקרית?
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
צודק, אבל-
משום מה תרבות הנהיגה בארה"ב היא הרבה פחות מסוכנת.
בגלל שהם יודעים שיש כ"כ הרבה צוציקים שנוהגים ובולמים בפתאומיות - הם אשכרה שומרים מרחק אחד מהשני! מרחק שבארץ היה משתחל לשם עוד רכב...
הכל שם גם יותר רחב וגדול ויש יותר "מקום" לטעויות של נהגים.
אז מה לעשות שפה באמת יותר מסוכן לנהוג וצריך ללמוד יותר.
אני מסכים עם זה, ולכן כתבתי שמסיבות שונות בארץ עושים חיים יותר קשים ללימוד נהיגה.
אבל כאן אנחנו כבר מדברים על דרגה אחרת בנהיגה, ולא על עצם טכניקת הנהיגה. עצם טכניקת הנהיגה היא די פשוטה ללימוד, ותלויה בעיקר בתרגול ובביטחון עצמי. ולדעתי עם התרגול והביטחון בנהיגה, תבוא גם הערנות הטבעית ומהירות התגובה למתרחש סביב.
[אגב, לדעתי תרבות הנהיגה בארה"ב נגזרת בעיקר מהתרבות והאופי של האנשים, שהוא אופי יותר נינוח ופחות ממהר, לחוץ ועצבני].

תאונות שם יש יותר מהארץ והכל בגלל תרבות הלימוד לנהיגה שם!
בארה"ב יש יותר תאונות מבחינה מספרית, או מבחינת אחוזים? כי מבחינה מספרית זה כמובן לא אומר כלום, היות ובארה"ב יש פי 37 אנשים מבישראל (328.2 מיליון, לעומת 8.8 מיליון).
 

מיוזניק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
בארה"ב יש יותר תאונות מבחינה מספרית, או מבחינת אחוזים? כי מבחינה מספרית זה כמובן לא אומר כלום, היות ובארה"ב יש פי 37 אנשים מבישראל (328.2 מיליון, לעומת 8.8 מיליון).
כמובן באחוזים!
.?
?
אין מצב.
יש לך את זה מוכח מחקרית?
אני לא מוצא את זה כרגע.
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
כמובן באחוזים!
מחיפוש מהיר, מצאתי כאן שנכון ללפני כמה שנים, ארה"ב דורגה במקום השלישי מתוך 32 מדינות, ואילו ישראל דורגה במקום ה-14. המקום הראשון (הכי בטוח) היא הולנד, ואילו מדינות בדרום אמריקה הן בתחתית הרשימה.
 
נערך לאחרונה ב:

shifrash

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
מיואש לגמרי ...אין לי חוש טכני ...שבור מרוסק אבל לא יכול להיתייאש כי חבל על ה11.000 ש''ח...למי שיש פיתרון ויוכל לפרסם אודה לו מאוד. תודה
גם לי לא היה.
זו שיטת המורים והמורות.
בד"כ הם מורחים זמן כדי להרוויח, מניסיון שלי, זה לקבוע יעדים ומטרות,
ולשאול בתחילת כל שיעור מה הכיוון היום? חנייה ברוורס? מעבר בבין נתיבים... וכך בכל סוף שיעור במה התקדמתי? ומה נדרש שיפור?
ואז לקחת ביקורת אישית לעצמך ולהחליט שלפעם הבאה להתמקד דווקא במעבר בין נתיבים, /הסתכלות במראות/ כל פעם לקחת משהו, ולא לתת למורה לקשקש ולפטפט, זו שיטה שלהם להעביר את הזמן ולא לשים לב במה התלמיד מתקדם.
אני שילמתי על 68 שיעורים, ובטסט שני עברתי כמו כלום (כשהטסטר היה אותו אחד שהיה בראשון)
לבקש דגשים מיוחדים , האם עשיתי נכון את הפניה הזו?
 

shifrash

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
המון הצלחה. לא להתייאש.
יש כאלה שזה לוקח להם יותר זמן ותרגול.
גם לי הדרך לא היתה קלה...
נלחמתי ממש ובס" ד הצלחתי.
ממליצה כאשר תגיע לטסט
לא לשתף אף אחד...
הציפייה הזו מאיתנו רק מוסיפה למתח.

זה ממש נכון, לשמור בסוד את הטסט, כי אין הברכה שורה...
ולא לוותר לעצמך, אם יש הרבה על הכביש, זה אומר שזה לא מורכב,רק נראה כך.
דורש אימון בקורדינציה,
והאמת - המיומנות נרכשת רק אח"כ בנהיגה רצופה עם טסט ביד.
 

שלס

משתמש מקצוען
ידעת שיש מדינות בארה"ב שמבחינה חוקית ניתן להוציא שם רישיון נהיגה מגיל 15? כן, אותו ינוקא נוהג לו. ובשונה מהארץ, בארה"ב רישיון נהיגה רגיל כולל גם נהיגה בטנדר של 15 מקומות ובמשאית קטנה של הובלות, ככה שאותו צוציק שבקושי מגיע לדוושה, כבר נוהג לו להנאתו ברחבי כבישי ארה"ב הארוכים, המסובכים וה"אימתניים"... (דמיין לך נערה חרדית בת 16 או 17 נוהגת בטנדר הענק של המשפחה, כשבקושי רואים את הפנים שלה מבעד לשמשה...).
אה, ועוד משהו - אותו נער אפילו לא צריך ללמוד אצל מורה נהיגה. הוא לומד בכלל אצל אבא שלו או דוד שלו או כל מישהו אחר שיש לו רישיון נהיגה של אותה מדינה והוא מעל גיל מסוים.
ועוד משהו קטן - ברוב מדינות ארה"ב הטסט הוא לא יותר ממשחק מכוניות מתנגשות בלונה פארק, רק שאין שם עוד מכוניות בשביל להתנגש בהם... כן, מדובר בטסט שאורך חמש דקות (אני לא מגזים), בחניה ריקה (!), ובו מבקשים מהצורב לעשות סיבוב בחניה + פניית פרסה + חניה מקבילה, ובזה תם הסיפור.
נסעתי פעם עם נהג חדש (לא צעיר ופזיז) בארצות הברית.
מאז אני מבין מצויין למה כל כך הרבה מכוניות שם דפוקות ומקומטות מכל הכיוונים...

יתכן שפה בארץ קצת קיצוניים מדאי, אבל אל תקחו את ארה"ב כמודל, כי הצעירים יוצאים שם לכביש לגמרי לא מוכנים.
אחרי הכל - מכונית זה כלי משחית, וצריך להיות מיומנים מספיק בנהיגה כדי לקבל את ההגה לבד. בשיעורי הנהיגה בארץ רוכשים גם את המיומנות הזאת, מעבר ללימוד הטכניקה הבסיסית של הנהיגה. וזה לוקח עוד כמה שיעורים, אין מה לעשות.
 

הר הבשן

משתמש מקצוען
אם היתקדמתי בנהיגה נראה אח''כ...אבל מה שבטוח התקדמתי באשכול הזה שעוד
ייייי.PNG
אני ב2000 ...
וטט.PNG
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
נסעתי פעם עם נהג חדש (לא צעיר ופזיז) בארצות הברית.
מאז אני מבין מצויין למה כל כך הרבה מכוניות שם דפוקות ומקומטות מכל הכיוונים...
אתה מדבר על ארה"ב שבפלנטה שלנו?
כי אני דווקא רואה ארה"ב שונה לחלוטין, ובמחילה - המכוניות הדפוקות-ומקומטות-מכל-הכיוונים נמצאות דווקא בישראל...

אבל אתה בהחלט צודק בנוגע לרכישת המיומנות, וכפי שכבר כתבתי לעיל בנוגע לתרגול. אבל למה צריך לשלם על התרגול הזה אלפי שקלים? (אם-כי בגדול אני כן חושב שבישראל יש צורך בהגבלות גדולות יותר להשגת רישיון נהיגה, כפי שכבר דנו בזה לעיל. כמו"כ א"א לשכוח שבארה"ב רכב זה פריט נחוץ ממש, אז כמה כבר אפשר להערים קשיים על הנהיגה בו?!).
 

שלס

משתמש מקצוען
אתה מדבר על ארה"ב שבפלנטה שלנו?
כי אני דווקא רואה ארה"ב שונה לחלוטין, ובמחילה - המכוניות הדפוקות-ומקומטות-מכל-הכיוונים נמצאות דווקא בישראל...
אני מדבר על האיזורים החרדיים בארה"ב. אולי הם דומים באופי אלינו.
אני לא מתכוון לטרנטעס של הארץ... רואים שם רכבים גדולים, מפוארים, רחבים, והרבה מעוטרים בדפיקה פה ושם, בארץ לא שמתי לב לכל כך הרבה מכות ברכבים חדשים.
 

מיוזניק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אני מדבר על האיזורים החרדיים בארה"ב. אולי הם דומים באופי אלינו.
אני לא מתכוון לטרנטעס של הארץ... רואים שם רכבים גדולים, מפוארים, רחבים, והרבה מעוטרים בדפיקה פה ושם, בארץ לא שמתי לב לכל כך הרבה מכות ברכבים חדשים.
עברתם להתעסק ברכבים עצמם......... כאן מדברים על הרישיונות........
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עברתם להתעסק ברכבים עצמם......... כאן מדברים על הרישיונות........
זו כמובן לא טענה, כי הוא טוען שהדפיקות ברכבים נוצרו ע"י נהגים בלתי מנוסים שקיבלו את היתר הנהיגה כשעוד לא היו בשלים לכך.
אבל במציאות אני לא מסכים איתו. הרכבים בארה"ב (אני גם מדבר על הריכוזים החרדיים) לא מעוטרים בדפיקות יותר מהרכבים בארץ, אלא פחות.
והסיבה שהוא רואה בארה"ב הרבה רכבים חדשים שמעוטרים בדפיקה פה ושם, זה פשוט בגלל שכמות הרכבים החדשים בארה"ב היא גדולה בהרבה מכמות הרכבים החדשים בארץ, [מסיבות שונות, כשהמרכזית שבהן היא שעלות הרכבים בארה"ב היא בערך חצי מעלות הרכבים בישראל], וממילא ההיגיון אומר שיהיו יותר רכבים חדשים עם דפיקות... הכל יחסי.
 

מימימו

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
אתה מדבר על ארה"ב שבפלנטה שלנו?
כי אני דווקא רואה ארה"ב שונה לחלוטין, ובמחילה - המכוניות הדפוקות-ומקומטות-מכל-הכיוונים נמצאות דווקא בישראל...

אבל אתה בהחלט צודק בנוגע לרכישת המיומנות, וכפי שכבר כתבתי לעיל בנוגע לתרגול. אבל למה צריך לשלם על התרגול הזה אלפי שקלים? (אם-כי בגדול אני כן חושב שבישראל יש צורך בהגבלות גדולות יותר להשגת רישיון נהיגה, כפי שכבר דנו בזה לעיל. כמו"כ א"א לשכוח שבארה"ב רכב זה פריט נחוץ ממש, אז כמה כבר אפשר להערים קשיים על הנהיגה בו?!).
בארץ מגבילים ומקשים ולא שמים הגבלות על המחיר של מורי הנהיגה מסיבה פשוטה: הכבישים קטנים צפופים ועמוסים, כל נהג שנוסף זה עוד מכונית שתיצור עומס בכבביש. בארהב בנו את הכבישים במחשבה מה תהיה כמות המכוניות בעוד עשור ולא מהי כמות המכוניות עכשיו
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה