דרוש מידע מסתובב עכשיו וירוס של סחרחורות וכאבי ראש חזקים?

חושך

משתמש צעיר
צודק
אני מתנצל על כך! ומבקש סליחה מול כל המשתמשים. סליחה!
בדקתי עכשיו ב'המכלול' ויש ורטיגו שזה בעיה רפואית ואינה קשורה לטייסים

אבל מה שיש עכשיו נראה לי שזה וירוס ולא ורטיגו כי ורטיגו לא מדבק והכאב ראש הזה מדווח כבר אצל הרבה אנשים
אז נראה לי שזה וירוס
 

יונלה

משתמש מקצוען
גם אני חוויתי לפני כמה שבועות,
הרופאה אמרה שיש עכשיו התפרצות של קורונה עם תסמינים של כאבי ראש וסחרחורות
ויש שגם כואבת להם מאוד הבטן ולא כאב ממערכת העיכול.
לוקח די הרבה זמן לצאת מזה.
 

לעת עתה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
היתה לי תחושה קשה שמדובר בקורנה.
הבן שלי קטנטן, עם חום נמוך, חלש, ישנוני, ומתלונן על כאבי ראש.
נעשה בדיקת קורנה בשביל הספורט, נראה מה קורה.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
אני רואה שדווקא על סחרחורות אין שם דיווח. אז אולי לא קשור?
[/
משרד הבריאות מאשר כי זן הקורונה JN1 הנחשב צאצא רחוק של האומיקרון הגיע לישראל לאחר שהפך לדומיננטי בארה"ב. הווריאנט בעל יכולת התחמקות ממנגנוני ההגנה של הגוף ואף גורם לתסמינים חדשים עליהם דיווחו הנדבקים

בחודש ספטמבר האחרון החל להופיע רצף גנטי חדש בדגימות הקורונה בארה"ב: הזן החדש JN1 מורכב הרבה יותר מקודמיו, ובחלוף השבועות כשהוא הופך לזן הדומיננטי מבין זני הקורונה, הוא מגלה יכולת עמידות בפני מנגנוני ההגנה של הגוף, וגם ככל הנראה בפני תרכיבי החיסון. כעת מאשר משרד הבריאות כי הזן הגיע גם לישראל, והוא אותר כבר בלפחות 200 ישראלים. על פי הערכות גורם בכיר במשרד, הזן כבר התפשט למאות ישראלים.

מאז פרוץ מגפת הקורונה ממשיכים נגיפי הקורונה ליצור מוטציות רבות. עד כה ייצר נגיף הקורונה מאות ווריאנטים חדשים, המאפשרים לו להתגבר על מנגנוני החיסון של המארח – כלומר אנחנו, בני האדם, להמשיך ולהתרבות, וגם להתחמק מהנסיונות ליצור תרכיבי חיסון מעודכנים. עד כבר נוצר חיסון יעיל שמטרגט את הזן החדש, כבר נוצר זן חדש אחר, עמיד הרבה יותר, מה שהופך את הניסיונות למגרו למאתגרים.

מוטציה היא שינוי גנטי חריג, או בעצם טעות שנוצרת בעת התרבות נגיף הקורונה. חלק מהטעויות האלה גורמות להיכחדות הזן החדש, אחרות מעניקות לו יתרון. הזנים המוטנטים שהצליחו לשרוד, הם אלה שהטעויות הגנטיות הביאו להם יתרונות התגוננות והתפשטות.

הזן החדש שהולך ומתפשט ברחבי העולם וכאמור נחת גם אצלנו בישראל, נקרא JN1. עד כמה שאפשר לומר עד כה, נראה שהוא אינו גורם למחלה קשה אצל רוב הנדבקים, אך התסמינים מעט שונים מהזנים הקודמים.

נתונים אחרונים ממדגם של יותר מ-27 אלף אנשים בתחילת דצמבר האחרון מצא שאובדן חוש הריח או הטעם כבר אינם התסמין השכיח ודווחו רק בכ-3 אחוזים מהנבדקים. שיעול נותר תופעה שכיחה והוא נמצא אצל כ-23%, נזלת היתה הדיווח השכיח ביותר ונמצא אצל 31% מהנבדקים. כחמישית מהנסקרים דיווחו על כאבי ראש, חולשה או עייפות. כאבי שרירים נמצאו אצל כ-16% וכאב גרון אצל 13%. לצד אלה, כ-10% מהחולים דיווחו על בעיות שינה וחרדות.

על פי מחקרים ראשוניים שטרם פורסמו בספרות הרפואית הרשמית, נראה שהזן החדש עמיד יותר בפני מערכת החיסון, בעל יכולת התחמקות גבוהה, והחיסונים הקיימים אינם מעניקים הגנה משמעותית כפי שהגנו בזנים קודמים. בדיקות האנטיגן הביתיות עדיין מצליחות לאתר את הנגיף, לא ברור באלו שיעורים, אולם החברות היצרניות כבר מנסות להתאים את קווי הייצור הבאים לזן החדש.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "בחודש וחצי האחרונים נצפית בישראל עליה קלה ומתונה בתחלואה מקורונה כפי שנראה בכל העולם. משרד הבריאות ממשיך ומנטר את הוריאנטים השונים באמצעות ריצוף גנטי ועוקב גם אחר הדיווחים בעולם בנושא ונמצא בקשר עם משרדי בריאות אחרים. עד כה נצפו בישראל כ-200 מקרים של הוריאנט JN.1, מגמה זו נצפית בכל העולם. משרד הבריאות ממליץ לציבור, ובעיקר לאוכלוסיות בסיכון, להתחסן בחיסון נגד קורונה שזמין בקופות החולים ומותאם לוריאנטים הנוכחיים ובהזדמנות זאת - גם להתחסן נגד שפעת".

זן הקורונה החדש JN1 : שאלות ותשובות

• במה שונה המוטציה החדשה של הקורונה מזנים קודמים?
הזן החדש הוא צאצא רחוק של משפחת האומיקרון, שהייתה השלטת בשנים האחרונות בהדבקות הקורונה. השינויים הגנטיים הרבים שעבר הזן JN1 מאפשרים לו לחדור לתאי הגוף בצורה שונה המקשה על הנוגדנים המנטרלים של גוף האדם לזהות וליירט אותו. כך הוא מצליח להדביק במהירות רבה יותר, להשתכפל ולהדביק אחרים.

• האם החיסון שקיבלתי בעבר מגן בפניו?
אם חלפה שנה מקבלת החיסון האחרון, סביר להניח שאינך מוגן כלל בפני הקורונה. נתונים ראשונים מצביעים על כך שהחיסונים כיום מעניקים הגנה מסויימת בפני JN1 אך היא אינה מלאה. היתרון בחיסוני ה- mRNA הוא שהחברות יכולות לעדכן כל חיסון בתוך שבועות ספורים. יצרניות החיסונים כבר החלו לעבוד על עדכון החיסונים הקיימים לזן החדש.

• מהם תסמיני הזן החדש JN1?
על פי סקר אחרון בבריטניה, התסמינים השכיחים ביותר היו נזלת, שיעול, כאבי ראש, חולשה, עייפות, כאבי שרירים וכאבי גרון. אובדן חוש טעם וריח היו התסמינים הנדירים שנמצאו אצל אחוזים בודדים מהנדבקים. התסמינים החדשים עליהם התלוננו כעשירית מהנדבקים בווריאנט JN1 היו בעיות שינה וחרדה.

• עד מתי נגיף הקורונה ימשיך ליצור מוטציות?
מוטציות הן טעויות גנטיות בשכפול הנגיף, המובילות לזנים חדשים שלחלקם יש יתרון אבולוציוני. מרבית המוטציות מובילות להיכחדות הזנים החדשים, אולם חלקם כוללים יכולת חדירה גבוהה לנדבק, התחמקות ממערכת החיסון, השתכפלות מהירה והתפשטות, ואלה הזנים שעליהם אנחנו שומעים. לנגיפי הקורונה יכולת יצירת מוטציות גבוהה מאוד, ולכן סביר שהנגיף ימשיך ליצור זנים חדשים גם בעתיד, כשהדרך היחידה לבלום אותם תהיה התחסנות גבוהה מאוד של האוכלוסייה.
]
 

HennyS

משתמש מקצוען
מצד אחד מרגיע-שזה וירוס שמסתובב
ואוי כבר מה חשבתי...
בדיוק!
התחלתי ממש להילחץ, טוב שראיתי את האשכול הזה. אמנם הרופא אמר שזה כנראה וירוס, אבל בכל זאת...
החום עצמו עבר כבר, אבל הכאבי ראש, שהשם ישמור!
 

REBEKA779

משתמש רשום
גם אני חוויתי לפני כמה שבועות, הרופאה אמרה שיש עכשיו התפרצות של קורונה עם תסמינים של כאבי ראש וסחרחורות ויש שגם כואבת להם מאוד הבטן ולא כאב ממערכת העיכול. לוקח די הרבה זמן לצאת מזה.
סובלת מזה לא נבדקתי לקורונה אבל אחד מבני המשפחה יצא חיובי בבדיקות לא אמינות כי היום לא בודקים באמת כנראה זה התסמינים + אצלי גם כאבי גרון.
 

בייבי גרו

משתמש צעיר
אז מה..אני עם קורונה?
סחרחורות חזקות ברמות
לא יכולה להתרכז בכלום
סחרחורוותתתת
טפלי בזה, דרך ביקור אצל רופא כמובן...
אי אפשר להשלים עם סחרחורות חזקות / מציקות!!
זה לא חום שיורד עם אקמול...
חוץ מזה, התיאור שלך מצדיק ברור רפואי
 

ילילי

משתמש מקצוען
אם זה קורונה כמו שכותבים כאן, זו לא קורונה רגילה שעוברת תוך כמה ימים?
אני חווה את זה קרוב לשבועיים...
יש אנשים שלוקח להם זמן להתאושש מקורונה.
בסביבה שלי ראיתי שבעיקר לאנשים מבוגרים.
יש גם פוסט קורונה וזה עדיין קיים למרות שברוך ה' הזנים שיש כרגע לא מסוכנים כמו בעבר.
 

אין כמו אבא

משתמש רשום
לי הופיעה בפתאומיות צינון קטלני,כאבי ראש וגב עזים וכאבים באזור הפנים מעניין אם קשור או סתם התקררות לא ברורה..
 

פנינה ריימונד

הום סטיילינג מאליאקספרס.
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
עיצוב ואדריכלות פנים
יוצרי ai
חברה מהעבודה סיפרה לי שזה בדיוק מה שהיה לה שבוע שעבר!
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה