דיון מסר מתוכנן?

לילך אור

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
צילום מקצועי
סופר מכניס את האמירה שלו לתוך הסיפור, כך שהמסר מגיע מתוכו.
אבל מה קורה כשמסר קבוע, אחת מאמונות הסופר, חוזר על עצמו בכל סיפור? (למעט הסיפורים המבוססים על מציאות אמיתית).
יש מה לעשות כדי שזה לא יקרה?

האם להחליט מראש על מסר, ולהסתכן בסיפור מודבק ולא טבעי,
או לזרום עם הגיבורים שיביאו למסר הקבוע?

פרוגיסטים, הבמה נתונה לכם.
 
נערך לאחרונה ב:

anotherית

משתמש סופר מקצוען
יואוו, שאלת השאלות.
ברשותך לילך אור אני מוסיפה לשאלה, זה לא רק מסר, זה גם סיפור.

בדרך כלל ספר בנוי משתי סצנות או יותר, כשאחת היא מה שגרם לסופר לכתוב את הספר, והאחרות, כדי שהספר יהיה מעניין יותר, ובדרך כלל לא קשה לראות איזו סצנה הייתה הטריגר לספר.

והשניה, או השניה והשלישית מודבקות.
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אם לא מחליטים מראש על מסר, מה כותבים?
זאת שאלה רצינית, מעניין אותי תהליך כתיבה בלי תכנון מסר מראש.
ואני מתכוונת שיוצא מזה סיפור טוב, לא קטע זורם שלא מביא לשום מקום.
עד עכשיו לא חשבתי שיכול להיות כזה דבר.
 

אמא ומתכנתת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אם לא מחליטים מראש על מסר, מה כותבים?
זאת שאלה רצינית, מעניין אותי תהליך כתיבה בלי תכנון מסר מראש.
ואני מתכוונת שיוצא מזה סיפור טוב, לא קטע זורם שלא מביא לשום מקום.
עד עכשיו לא חשבתי שיכול להיות כזה דבר.
אפשר להחליט על פואנטה, על סיפור.
אם הסופר הוא בעל שאר רוח, והסיפור הוא טוב - הוא יכיל מסרים גם בלי שהסופר יתכנן מראש:
"זה המסר שהקורא יקח מהסיפור"
 

Angular

משתמש סופר מקצוען
נערך לאחרונה ב:

לילך אור

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
צילום מקצועי
פשוט חשבתי שכשסופר כותב משהו הוא אמור לדעת מה הוא כותב מעבר לעלילה, אין לזה שום קשר אם וכמה המסר הזה עד לפה או לא.
את אומרת שחוץ מהסיפור שצריך לתכנן מראש, צריך גם מסר מתוכנן?
אז חזרנו לשאלה, איך עושים את זה בצורה לא מודבקת.
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
את אומרת שחוץ מהסיפור שצריך לתכנן מראש, צריך גם מסר מתוכנן?
לא חושבת שההגדרה היא "מסר מתוכנן"
אבל כשיש לך סיפור טוב ואת רוצה לכתוב אותו את לא חושבת עליו מה התובנות שיוצאות ממנו?
למה בעצם הרעיון הזה מצא חן בעיניך, שאת רוצה לכתוב אותו?
מסתבר שיש שם משהו, נכון?
וכשאת מודעת לנקודה הזו, את לא צריכה לשנות שום דבר, אבל זה כבר יראה אחרת.
יכול להיות שאצל אחרים (אלו שהתנגדו למה שכתבתי...) זה קורה באופן אוטומטי בלי מודעות כל כך, לי קשה לכתוב משהו סתם לשם הכתיבה.
ובכלל גם מצד הקורא - כשאני קוראת משהו שהוא סיפור. פשוט סיפור.
אז קראתי אותו.
וזהו.
אבל כשיש תובנה יפה מתחת, הארה קטנטנה זה כבר נותן תחושה אחרת.
ובעיני סיפור טוב הוא כזה שאפשר לחשוב עליו אחרי הקריאה, ולא רק בתור סיפור לפני השינה.
 

לילך אור

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
צילום מקצועי
אני אישית כותבת בלי סיפור מתוכנן בדרך כלל.
 

לילך אור

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
צילום מקצועי

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  60  פעמים

לוח מודעות

למעלה