מסעדה חלבית כשרות בית יוסף/מחפוד באיזור תל אביב מחוץ לגבולות בני ברק?א. אז בבקשה אולי תעלה לפה הצעות
אני שמעתי בשם רב גדול שאמר לגבי בחורי ישיבות שיכולים לאכול בישיבה גם אם זה לא ההכשר שאוכלים בדיוק בביתיש איזו תפיסה הפוכה בנושא.
אמנם, הלכתית יש מושג כזה שאדם שקיבל מזון מסוים או התארח אצל מי שפחות מחמיר כמוהו ויש סיבה רצינית לאכול אצלו וכדו' [כגון: הורים לבעלי תשובה] אז התירו.
ואל תשאל אותי למקור - יש, ויגעת ומצאת - תאמין.
גם אני גם יודעת,יש כזה דבר, מידיעה.
1. אני לא נכנסת עכשיו לפולמוס השקפתי בנושא יראת שמיים, אני מדברת על מציאות שקיימת... ועל כן שאלתי[אבל באמת זה תלוי -ביראת שמים של הבן אדם, -כי מה ההבדל? כל מה שנכנס לפה צריך בדיקה ולא משנה מנין הוא הגיע.. אבל לא זה הענין פה]
סטיסטית אתה לא מהמיועדים לפגישה העסקית הזאתלידיעתך אצלנו זה דווקא הפוך
אם סומכים על רבני כשרות זה מתחלק באיזה מקומות סומכים ואיפה לא ?במסעדות יש הרבה יותר בעיות הלכתי (ע"פ רבני כשרות) ולכן דווקא שם אנחנו מחמירים יותר ...
כנראה שהיו לי מידי הרבה עצירות עד להשלמת התגובה ובינתים הקדימו אותימסכים איתך בנוגע להתארחות
וגם יותר מצוי בפסח שמקילים בחומרות בשביל כבוד השני ואין כאן המקום להאריך
אבל לא נראה לי שמדובר על מסעדות
1. זה שמקילים בפסח הסיבה היא משום כבוד השני ? וואותם משפחות שמקילות בפסח גם כשהחברה מהעבודה תביא איזה שוקלד בהכשרטוב אבל שבד"כ כל השנה לא אוכלים, הם יקלו בשביל הכבוד של השני ?וגם יותר מצוי בפסח שמקילים בחומרות בשביל כבוד השני ואין כאן המקום להאריך
אבל לא נראה לי שמדובר על מסעדות
זה תלוי מאוד במה מדוברגם אני גם יודעת,
השאלה שלי עד כמה זה נפוץ ?
1. אני לא נכנסת עכשיו לפולמוס השקפתי בנושא יראת שמיים, אני מדברת על מציאות שקיימת... ועל כן שאלתי
2. ולגבי ההבדל ? ( שוב אולי זה מתאים לפתוח על זה נושא כשלעצמו.... על השאלה הזאת עוד לא קיבלתי תגובות לבינתים.... )
וההבדל, אני חושבת שישנם הרבה משפחות ואולי אפילו אחוזים גבוהים בציבור שלנו שזה שהוא לא אוכל הכשר כזה או אחר זה לא בגלל שפעם הם עשו חקירה מדוייקת ומעמיקה על כל גופי הכשרות והחליטו מה הם הכשרויות שהם סומכים ואלו כשרויות שהם פחות סומכים עליהם וכו' אלא בהרבה משפחות חרדיות (בכל אופן לדעתי... וממה שאני קצת כן מכירה...) זה מה שהם רגילים משנים עברו ממה שהיה נהוג אצל ההורים שלהם.... זאת אומרת לא שאצלם זה דבר אסור אלא סוג של מנהג כזה..
אולי כמו אלו שנוהגים בפסח בעיקרון הרבה החמרות אבל כשהם בבית אחר בסעודה אצל מישהו אחר הם אוכלים מה שהם לא היו אוכלים סתם כך בחיים בפסח אצלם בבית
ונימוקם בידם שנכון שהם בעיקרון מחמירים יותר אבל הם לא נוהגים זאת כשהם מתארחים לסעודה בבית אחר וכיוצא בזה.... ובכל אופן ממה שאני ראיתי זה לא איזה טענה שהם אומרים אותה כזה בחשאי לא כשהילדים שומעים ....אלא ממש דרך וכיוון בהלכות ומנהגים,
ואני מבינה שאולי זה לא 100% ההשוואה הזאת ספציפית,
אבל מאמינה שישנם כאלו משפחות שמהסיבה שכשרות זה יותר עניין של מנהג, מקילות בזה יותר במקרים מסויימים......
ואני לא חושבת שזה קשור כ"כ למשפחות שחסרות ביראת שמיים...
סטיסטית אתה לא מהמיועדים לפגישה העסקית הזאת
אם סומכים על רבני כשרות זה מתחלק באיזה מקומות סומכים ואיפה לא ?
לא חושב.2. ולגבי ההבדל ? ( שוב אולי זה מתאים לפתוח על זה נושא כשלעצמו.... על השאלה הזאת עוד לא קיבלתי תגובות לבינתים.... )
אמת.וההבדל, אני חושבת שישנם הרבה משפחות ואולי אפילו אחוזים גבוהים בציבור שלנו שזה שהוא לא אוכל הכשר כזה או אחר זה לא בגלל שפעם הם עשו חקירה מדוייקת ומעמיקה על כל גופי הכשרות והחליטו מה הם הכשרויות שהם סומכים ואלו כשרויות שהם פחות סומכים עליהם וכו' אלא בהרבה משפחות חרדיות (בכל אופן לדעתי... וממה שאני קצת כן מכירה...) זה מה שהם רגילים משנים עברו ממה שהיה נהוג אצל ההורים שלהם.... זאת אומרת לא שאצלם זה דבר אסור אלא סוג של מנהג כזה..
להלכה יתכן וזה נכון, אבל באופן שיטתי לנהוג כן - לדעתי העניה זה חוכא ואיטלולא ובפרט בפסח!אולי כמו אלו שנוהגים בפסח בעיקרון הרבה החמרות אבל כשהם בבית אחר בסעודה אצל מישהו אחר הם אוכלים מה שהם לא היו אוכלים סתם כך בחיים בפסח אצלם בבית
ונימוקם בידם שנכון שהם בעיקרון מחמירים יותר אבל הם לא נוהגים זאת כשהם מתארחים לסעודה בבית אחר וכיוצא בזה.... ובכל אופן ממה שאני ראיתי זה לא איזה טענה שהם אומרים אותה כזה בחשאי לא כשהילדים שומעים ....אלא ממש דרך וכיוון בהלכות ומנהגים,
כשרות ענין של מנהג? הנהגה לא נכונה.אבל מאמינה שישנם כאלו משפחות שמהסיבה שכשרות זה יותר עניין של מנהג, מקילות בזה יותר במקרים מסויימים......
ואני לא חושבת שזה קשור כ"כ למשפחות שחסרות ביראת שמיים...
מחילה מכת"רזה תלוי מאוד במה מדובר
לדוגמה:
לאשכנזים אסור ע"פ הלכה לאכול את השחיטה של הבית יוסף
ולספרדים אסור לאכול אפיה שנעשה ע"פ הרמ"א
יש כאלו שלצערינו מקילים בזה מחוסר ידיעה אבל זה אסור ע"פ ההלכה הבסיסית
לכן מסעדה בשרית לאלו שמקפידים לא לאכול ע"פ שחיטת הבית יוסף זה הרבה יותר גרוע מלאכול אצל השני בפסח....
לא אתווכח בנושאי הלכה כי עדיין לא הוצאתי היתר הוראה בעניין זהמחילה מכת"ר
טעות!! טעות!! טעות!!
שחיטת בית יוסף היא השחיטה המהודרת ביותר (!) לפי שלשיטתו לא בודקים וממשמשים בסירכות הקיימות בריאות הבהמה כדעת הרמ"א ושבני אשכנז הולכים בעקבותיו.
כלומר הרמ"א מיקל יותר במשמוש הסרכות לכן מה שאצל האשכנזים כשר (לא חלק) אצל הספרדים זה טרף. ולהיפך מה שאצל הספרדים כשר חלק (בלי סרכות) זה מהודר ביותר לאשכנזים.
מה שאשכנזים (חלקם..) לא אוכלים כשרות ספרדית. משום שלא סומכים ועוד שלל תירוצים..לא אתווכח בנושאי הלכה כי עדיין לא הוצאתי היתר הוראה בעניין זה
כתבתי מה שידוע לי
אבל הרעיון מובן
לא מסכים איתך, סתם נחיתות.... ממש לא תירוצים בעלמאמה שאשכנזים (חלקם..) לא אוכלים כשרות ספרדית. משום שלא סומכים ועוד שלל תירוצים..
דברתי בעיקר על הבשר..לא מסכים איתך, סתם נחיתות.... ממש לא תירוצים בעלמא
אתה רואה שבחלבי הרבה אשכנזים סומכים על כשרויות ספרדיות
ולא כאן המקום להאריך בעניין
אם לא סומכים אז לא סומכים על שום דבר.....דברתי בעיקר על הבשר..
אולי כדאי היה לציין בתגובה את שם הרבאני שמעתי בשם רב גדול שאמר לגבי בחורי ישיבות שיכולים לאכול בישיבה גם אם זה לא ההכשר שאוכלים בדיוק בבית
נכתב ע"י שרי :
אולי כמו אלו שנוהגים בפסח בעיקרון הרבה החמרות אבל כשהם בבית אחר בסעודה אצל מישהו אחר הם אוכלים מה שהם לא היו אוכלים סתם כך בחיים בפסח אצלם בבית
ונימוקם בידם שנכון שהם בעיקרון מחמירים יותר אבל הם לא נוהגים זאת כשהם מתארחים לסעודה בבית אחר וכיוצא בזה.... ובכל אופן ממה שאני ראיתי זה לא איזה טענה שהם אומרים אותה כזה בחשאי לא כשהילדים שומעים ....אלא ממש דרך וכיוון בהלכות
ומנהגים,
אבל מה לעשות שישנם המוןןןןןן כאלו ?!להלכה יתכן וזה נכון, אבל באופן שיטתי לנהוג כן - לדעתי העניה זה חוכא ואיטלולא ובפרט בפסח!
סומכים בד"כ או רק שזה מגיע למסעדה חלבית אז הם סומכים ?אתה רואה שבחלבי הרבה אשכנזים סומכים על כשרויות ספרדיות
ולא כאן המקום להאריך בעניין
נו אז השאלה גדלה שבעתיים למה לא אוכלים במסעדות או כשרויות בשריות.אם לא סומכים אז לא סומכים על שום דבר.....
הרבה גם נוסעים בשבת, מה זה אומר?????אבל מה לעשות שישנם המוןןןןןן כאלו ?!
באיזה שהוא מקום כן בהחלטהיהדות פשטה רגל- בעיניך ?
אז כבר עניתי את מה שעניתי ואתה חלקת עלינו אז השאלה גדלה שבעתיים למה לא אוכלים במסעדות או כשרויות בשריות.
אז תבדוק למה לא אוכלים בשר של ספרדים, באמת מענין למה?
חס וחלילה!!!הרבה גם נוסעים בשבת, מה זה אומר?????
באיזה שהוא מקום כן בהחלט
אלו שסומכים סומכים על הכשרות ובבשרי יש שוני הלכתי בסיסי ולכן לא אוכלים את זהיכול להיות שבבשרי זה יותר משמעותי אבל בטופי או סוכרייה זה גם עניין הלכתי ?
או יותר עניין של מנהג שיכול יותר להיות שמשתנה לפי הנסיבות
אולי כדאי היה לציין בתגובה את שם הרב
וא"כ מה זה שונה ממסעדה מבחינה הלכתית ?
אבל מה לעשות שישנם המוןןןןןן כאלו ?!
היהדות פשטה רגל- בעיניך ?
סומכים בד"כ או רק שזה מגיע למסעדה חלבית אז הם סומכים ?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: